Vinkkejä hyvistä raskaus vaatteista?

Lääkäri sanoikin tänään, että mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin, joten ei ihmekään, kun vatsa alkaa nopeasti näkyä etenkin nyt kun toinen vielä kyseessä. Kävin siis tänään kanssa hakemassa ekat mamma legginsit 🤰😁
 
Minulle varhasultrassa sanottiin, että minulla taaksepäin oleva kohtu. Tänään kuitenkin jo ekan kerran housuja jalkaan vetäessä huomasin, että ompas tiukat laittaa kiinni. Päivän kun on sinnitellyt nyt nämä jalassa, en malta oottaa että pääsee kotiin vaihtaan pois. 🤭 Taitaa jäädä siis nämä housut hetkellisesti käyttötauolle. 😅
 
Eteenpäin kallistuva kohtu täälläkin, ja ei kyllä pysy enää pitkään salassa jos tällai jatkuu, kun olen niin lyhyt ja vatsan turpoamistaipumusta on muutenkin. Vanhat farkut ja kaikki mekot/hameet joissa linjakkaampi vyötäröleikkaus on saanu työntää jo vaatekaapin perälle 😳

Kokeilin eilen Henkan odotusmalliston lappuhaalareita, ja mikä taivaallinen tunne, kun oli tilaa! En niitä vielä tosin ostanut, mutta pari mama-perustrikoopaitaa lähti mukaan. Tuntuu niin kivalta kun vatsalle on se pussi siellä… Ostin alesta myös väljän pitkän toppatakin, en pystynyt enää kihnuttamaan tyköistuvasti leikatussa vanhassa takissa. Mies katsoi kotona mua muhkean takkini sisällä ja totesi että näytän valtavalta 😂 Olin ihan että so what, nyt on kuule tilaa hengittää!
 
Ai että.. Onneksi en ole yksin tämän "ongelman" kanssa. Söin eilen jotain sopimatonta ja alkoi kunnon extra turvotus. Vatsa oli kyllä ihan valtava ja olo sen mukainen 😬 Miehen collarit sentään menee vielä niin olen niissä hipsutellut, kun omat pöksyt on kaikki nyt pesussa 😁
 
Ai että.. Onneksi en ole yksin tämän "ongelman" kanssa. Söin eilen jotain sopimatonta ja alkoi kunnon extra turvotus. Vatsa oli kyllä ihan valtava ja olo sen mukainen 😬 Miehen collarit sentään menee vielä niin olen niissä hipsutellut, kun omat pöksyt on kaikki nyt pesussa 😁
Vähän samoja ongelmia, tällä hetkellä omistan yhdet talvisäähän sopivat ja ulkomaailmaan just ja just kelpaavat housut 🫣 eli housuvinkkejä otetaan vastaan… Onneksi on pitkät hupparit joissa voi rauhassa muumeilla menemään vaikka kuinka turvottaisi 🙏
 
Ite ostin nyt hmstä ekat raskausleggingsit koska pakko olla jtn mikä menee päälle kun ens viikonloppuna suunnataan Helsinkiin. Näissä mahan osa vielä vähän iso mutta muuten kyllä super hyvä ostos, uskon että tuun käyttää pitkin raskautta!
 
Ite ostin nyt hmstä ekat raskausleggingsit koska pakko olla jtn mikä menee päälle kun ens viikonloppuna suunnataan Helsinkiin. Näissä mahan osa vielä vähän iso mutta muuten kyllä super hyvä ostos, uskon että tuun käyttää pitkin raskautta!
Missä oli h&m jossa on noita liikkeessä? Triplassa pasilassa ja hesassa forumilla ei ollut. Meidän prismassa ei myöskään ole mutta triplan prismassa oli _yksi_ rekki mama mallistoa. Tosi vaikea löytää.
Muoks. Ei siis tarvi paikkakuntaa sanoa näin julkisesti mutta vaikka missä päin Suomea? 😅 Muistelen lapissa h&m liikkeessä nähneeni ja vaasassa myös, siksi ihmetyttää että miksi isojen kaupunkien liikkeissä ei ole!
 
Kävin vähän silmäilemässä nettisivuja ja Prisman hyllyväleissä. Aika heikosti on +kokoisille äitiysvaatteita joten vielä ei ole oikein löytynyt mitään ostettavaa.
Tätä oon itekin pohtinut, housuja ei muutenkaan löydy normikoossa niin mitenkäs äitiyshousujen kanssa 😬 Zizzillä on näköjään oma äitiysvaatemallisto ja ihan kivan oloisia vaatteita, mutta ois kivointa päästä sovittamaan ihan paikan päälle enkä usko että myymälässä on saatavilla.
 
Missä oli h&m jossa on noita liikkeessä? Triplassa pasilassa ja hesassa forumilla ei ollut. Meidän prismassa ei myöskään ole mutta triplan prismassa oli _yksi_ rekki mama mallistoa. Tosi vaikea löytää.
Muoks. Ei siis tarvi paikkakuntaa sanoa näin julkisesti mutta vaikka missä päin Suomea? 😅 Muistelen lapissa h&m liikkeessä nähneeni ja vaasassa myös, siksi ihmetyttää että miksi isojen kaupunkien liikkeissä ei ole!
Vaasassa siis oli! Sieltä ostin 🙈
 
Nyt täytyy hehkuttaa mamalicous (eli Prisma) raskausalushousuja! Tooosi ihanat päällä ja kokomerkinnät vastaa todellista kokoa (ovat pakkauksen sisällä niin ei pääse tutkiin). Yhessä pakkauksessa 2kpl mustia alkkareita, 22e. Vähän enemmän kuin mitä normaalisti alushousuista maksaisin mut nää tuli kyl tarpeeseen. Ostin 2 pakkausta ja saatan kyl tarvita lisää. Löyty tampereelta
 
Nyt täytyy hehkuttaa mamalicous (eli Prisma) raskausalushousuja! Tooosi ihanat päällä ja kokomerkinnät vastaa todellista kokoa (ovat pakkauksen sisällä niin ei pääse tutkiin). Yhessä pakkauksessa 2kpl mustia alkkareita, 22e. Vähän enemmän kuin mitä normaalisti alushousuista maksaisin mut nää tuli kyl tarpeeseen. Ostin 2 pakkausta ja saatan kyl tarvita lisää. Löyty tampereelta
Täytyypä käydä kattoo löytyykö meidän Prismasta 🤩 tollaset tulis niin tarpeeseen. Nyt ostin joku aika sitte ihan normi alushousuja mut kokoo isompana.
 
Nyt täytyy hehkuttaa mamalicous (eli Prisma) raskausalushousuja! Tooosi ihanat päällä ja kokomerkinnät vastaa todellista kokoa (ovat pakkauksen sisällä niin ei pääse tutkiin). Yhessä pakkauksessa 2kpl mustia alkkareita, 22e. Vähän enemmän kuin mitä normaalisti alushousuista maksaisin mut nää tuli kyl tarpeeseen. Ostin 2 pakkausta ja saatan kyl tarvita lisää. Löyty tampereelta
Onko nää sellaiset matalat vai sellaiset jotka tulee vatsan päälle? 🤔
 
Täälläkin haettu mammaleggareita jo, kun jaikki painaa. Maha ilmestyi (turvotus) jo 6+ viikoilla, ja edelleen 9+ on kyllä melko iso. Toki, kolmatta odotan. Olisin voinut vannoa koosta että kaksi tulossa, mutta ultrissa nähty vain yksi vauvan alku 🤞🏻

Miehen hupparit olen myös ottanut käyttöön, ehkä parempi hakea itselleenkin reippaamman kokoisia 😁

Kiitos vinkeistä pikkareihin, täytyy niitäkin hakea!
 
Mä kaipailen vatsan alle jääviä vaatteita, kun muistan sen kuumuuden viime kerrasta, kun mammahousut ja paidat kaikki pötsin päällä. Nyt mulla on onneksi yksi ei äitiysmekko, mutta kuitenkin toimii sellaisenakin, odottamassa. Aion hiihdellä siinä koko kesän. Viime mekot oli niin tyhmiä ja mun baby shower kuvatkin ihan kauheita, kun riipaisin vain jotain päälle. Viereisessä pöydässä oli silloin toiset showerit ja niiden mama oli niin kaunis ja hehkeä ihanassa mekossaan. Nyt mäkin! Tota mekkoa en edes halunnut pitää ennen raskautta, kun näytin, että olen raskaana, mutta nythän se sopii 😅
 
Tänään kävin hakemassa Indiskasta pari simppeliä mekkoa. Indiskan mekot on yleensäkin malliltaan vähän sellasia a-linjaisia äitiysmekohtavia, joten järkeilin että sopii hyvin raskausajalle ja sen jälkeenkin 😅

Lisäksi ostin ekan virallisen äitiysvaatteen eli H&M Mama -sukkahousut 😂 Joulukuussa hankin saman malliston mekon pikkujouluja varten ihan muuten vaan ja ajattelin, että oispa hassua jos raskautuisin nyt kun mekkokin on valmiina. Kuinkas sitten kävikään 🤭
 
vihdoin sain aikaseks hakea mammapikkaritkin. Jää ikävästi kormalit puristamaan 🙄. Liivejä en vielä raaskisi hakea, kun ei tiedä paljonko tilavuus kasvaa, joten mennään urheilumalleilla kunnes imetysliivitkin ajankohtaistuu
 
Ihanaa etten ole ainoa, joka alusta saakka joutu vaatetusta vaihtamaan! Farkut alkoi puristaa ihan muutamien viikkojen päästä plussaamisesta, sillä käytän tiukkoja ja korkeavyötäröisiä enkä kestänyt yhtään painetta vatsalla. Kävin sitten ostamassa 2 kokoa liian isot venyvät siistit mustat housut, jotka sai narulla sopivaksi. Onneksi samoihin aikoihin kun raskaudesta sain tietää kaveri siivoili kaappeja ja otin muutamat liiat isot housut siltä. Nyt näillä liian isoilla normihousuilla on menty mukavasti😂 raskaushousut ei varmaan vielä mitenkään menisi nyt rv14 kun ei vatsaa ole oikein tullut (vain makuulla ollessa huomaan kummun) ja perusvartalonmallilta vyötärö kapea muutenkin. Rintaliivit jouduin myös vaihtamaan aikoja sitten muutaman koon isompaan rintojen turvotuksen takia.

Miten nuo äitiysvaatteiden koot menee? Sanotaan että ottaa oman koon, että pitäisi olla sopiva, mutta voiko tuo oikeasti pitää paikkansa kun kyllähän keho muutenkin muuttuu ja esim rinnat kasvaa?
 
Takaisin
Top