Vinkkejä hyvistä raskaus vaatteista?

Lintunen-81

Näppärä viestien naputtelija
Syyskuiset 2023
Täällä alkoi tänään raskausviikko 7+1 ahdistamaan farkut. Turvotuksesta johtuvaa toki. Minulla on yhdet vähän löysemmät jotka nyt laitoin pesuun, nämä toiset mielestäni myös löysät alkoi tänään kiristää. Pitää alkaa kaivaa vanhoja äitiysvaatteita varastoja varmaan lähi viikkoina. Onko teillä erityisen mieluisia vaatteita joita suositella?
 
Muokattu viimeksi:
Just aikasemmin tänään ajattelin miten kivaa on et voi pitää trikoomekkoja vaan kesälläkin vauvamasun kanssa :smiling face with heart-eyes:
Esikoinen syntyi tosiaan tammikuun lopulla niin silloin mentiin löysät neuleet päällä loppuraskaus.
Mä en oikeen liputa perus raskausvaatteita, tykkään perusvaatteita, jotka venyy hyvin raskauteenkin :Grinning Face With Smiling Eyes: Mulla on yhet Freddy merkkiset "farkut" ja ne venyi viime raskaudessakin yli puolen välin. Sen jälkeen mentiin lökäreillä ja raskausleggingseillä. Nyt ajattelin ostaa kesäksi jotain suht isoja ja mukavia T-paitoja ja sekä noita trikoomekkoja.
 
Just aikasemmin tänään ajattelin miten kivaa on et voi pitää trikoomekkoja vaan kesälläkin vauvamasun kanssa :smiling face with heart-eyes:
Esikoinen syntyi tosiaan tammikuun lopulla niin silloin mentiin löysät neuleet päällä loppuraskaus.
Mä en oikeen liputa perus raskausvaatteita, tykkään perusvaatteita, jotka venyy hyvin raskauteenkin :Grinning Face With Smiling Eyes: Mulla on yhet Freddy merkkiset "farkut" ja ne venyi viime raskaudessakin yli puolen välin. Sen jälkeen mentiin lökäreillä ja raskausleggingseillä. Nyt ajattelin ostaa kesäksi jotain suht isoja ja mukavia T-paitoja ja sekä noita trikoomekkoja.

Mä mietin myös mekkolinjaa ja leggingsejä niin pitkälle kuin suinkin mahdollista. 🤭
 
Leggingsit ja neulemekot 🙏 Esikoisesta ku olin viimeisillään syksyllä nii nää oli parhaita. Yhdet luotto mammafarkut mulla oli. 👌🏼 Odotan kans nyt kesää ku vatsa on oikeasti vauvamasu mitä voi korostaa, esikoisesta kun olin kesällä vaan pahasti turvoksissa olevan näköinen 🤣
 
Olen yrittänyt totutella leggingsien käyttöön, mutta en pysty. Olen niin vilukissa, ja nyt raskaana vielä enemmän 🥶. Ei auta vaikka ylä osa olisikin paksua collegea, ehkä villa voisi onnistua🤣. Kotona tällähetkellä paksut fleece housut ja paita ja 20 astetta. Keski kesällä voi varmaan olla hyvä vaihtoehto väljät mekot, mutta siihen asti on keksittävä jotain muuta 🧐.
 
Mä hurahdin esikoisen kanssa ja ostin kaikenlaisia vaatteita. Lopulta ne mitkä jäi käyttöön oli leggingsit, trikoohousut ja -paidat ja syntymän jälkeen imetysliivit ja -topit. Farkut mulla ei pysyneet päällä ja kaikki hienommat paidat oli myös epämiellyttäviä, samoin imetyspaidat toppeja lukuunottamatta. Parhaat vaatteet taisin etsiä Prismasta ja boobilta tilasin ihanat mammahousut, jotka oli rennot mutta siistit ja menneet myös ei raskaana ollessa. H&M:ltä tilasin myös jotain, mutta koot oli niin pieniä, että palautin melkein kaikki. Mamalicious -merkkiä löytyy täältä jonkin verran ja ihan kivoja vaatteita niillä onkin. En vain tykkää tekokuiduista ja noi oli aika pitkälle niitä. Väljät tunikat ja trikoot oli kyllä mun luottovaatteet, kun ei hiostaneet eikä kiristäneet.

Jos jollain on vinkkiä juhlamekosta raskausajalle niin otetaan vastaan. Kesällä olisi tutun häät ja jotain tarttis keksiä päälle...
 
Ite kans menin esikoista odottaessani kirppikseltä ostetuilla raskauslegginsseillä x3 ja ne on edelleen tuolla kaapissa tallessa. En muutenkaan käytä kireitä vaatteita, paitsi ehkä salilla/juhlatuulella, niin omat vaatteet menee vielä pitkään. Raskausvaatteitahan käyttää sit tosiaan viel hetken ainakin synnytyksen jälkeen.
 
Olin haaveillu semmosen raskaustakin ostamisesta, mutta tuskin tulee tarvetta kun ei olekaan isoa mahaa talviaikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Olen yrittänyt totutella leggingsien käyttöön, mutta en pysty. Olen niin vilukissa, ja nyt raskaana vielä enemmän 🥶. Ei auta vaikka ylä osa olisikin paksua collegea, ehkä villa voisi onnistua🤣. Kotona tällähetkellä paksut fleece housut ja paita ja 20 astetta. Keski kesällä voi varmaan olla hyvä vaihtoehto väljät mekot, mutta siihen asti on keksittävä jotain muuta 🧐.
Minä oon kans vilukissa, mutta thermolegginssit lämmittää ainakin 😊 tai sitten mulla on kahdet päällekkäin. Aina on myös villasukat jalassa ja tarvittaessa vielä säärystimet lisäksi. 🤭
 
Mä oon tähän saakka pitäny ihan normi vaatteita eli pääasiassa legginsejä/treenileggareita, neuleita, paitoja, huppareita. Jotkut paksummat paidat päällä ei mahdu enää talvitakki kiinni 🤭 Jossain vaiheessa ku alkaa oikeesti maha kasvaa pitää ostella jotain housuja jotka ois mukavat päällä.
 
Ite oon miettinyt että kävisin esimerkiksi hmssä katsomassa jotain raskaushousuja jo koska mulla ei turvotuksen takia farkut oo mukavat enää, oon nyt kulkenut lökäreissä koko alkuraskauden
 
Ite oon miettinyt että kävisin esimerkiksi hmssä katsomassa jotain raskaushousuja jo koska mulla ei turvotuksen takia farkut oo mukavat enää, oon nyt kulkenut lökäreissä koko alkuraskauden
Joo sama, aina vaan thermolegginssit ja mekko tai lökärit. Ostan legginssit ja sukkahousut aina tahallaan niin isoina, että tulevat ihan tissien alle asti. Eivät jää painamaan mahaa. Näissä on ollu hyvä
 
Onko kellään hyviä suosituksia leggareihin? Onko jonkun merkin leggarit laadukkaampia ja kestävät ahkeraa käyttöä?
 
Sanokaa joku, että on jo mammahousut käytössä 🙏 Mulla kiristää jo omat collegetkin ja huomenna jos ultrassa kaikki ok niin pakko luovuttaa ja käydä jotkut raskaustrikoot ostamassa. En kestä yhtään, että vatsalla on painetta.
 
Sanokaa joku, että on jo mammahousut käytössä 🙏 Mulla kiristää jo omat collegetkin ja huomenna jos ultrassa kaikki ok niin pakko luovuttaa ja käydä jotkut raskaustrikoot ostamassa. En kestä yhtään, että vatsalla on painetta.
Minä sanon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Niin hirveen arka vatsa, että otin käyttöön. Mamaleggarit tosi kivat, ostin mamafarkut myös enkä kadu kyl. Ajattelin niin, että vaikka menisikin kesken niin kyllähän me yritettäis uutta raskautta ja toivottavasti sitten tulisivat taas käyttöön (siis siihen, ettäku mies sanoo, että kannattaako jo nyt ostaa mitään. Mutta hän ei ookaan se, jonka housut puristaa ja sattuu!)
 
Sanokaa joku, että on jo mammahousut käytössä 🙏 Mulla kiristää jo omat collegetkin ja huomenna jos ultrassa kaikki ok niin pakko luovuttaa ja käydä jotkut raskaustrikoot ostamassa. En kestä yhtään, että vatsalla on painetta.
Mä kävin eilen ostaa ekat äitiyslegginsit Prismasta, samalla tarttu mukaan alesta sellanen löysähkö toppi. Kyllä mulla alkaa normaalit housut jo tuntua puristavilta niin pitää pikku hiljaa siirtyä rennompiin vaatteisiin.
 
Takaisin
Top