Viimeisin neuvolakäyntisi

Meillä on ensi viikolla eka aika. Aikaisin sitä viikolla, koska ensi viikollakin on jo 9+ viikko. Muutenkin mukava päästä juttelemaan piakkoin etenkin tästä pahoinvoinnista ja saada ehkä siihen lisää tsemppausta. Mies saa tulla mukaan, kunhan on terve.
 
Meillä ensimmäinen neuvola 18.5, olisin silloin omien laskujeni mukaan rv 7+4.
Neuvola on etänä puhelimitse. Kaksi ensimmäistä käyntiä ovat puhelimitse ja ensimmäinen fyysinen käynti on sitten lääkärineuvola.
Ehkä ihan hyvä että näin tälläisenä aikana ja asutaan siis pk seudulla. :)

Aika jännä! Mulle tuli kyllä eka neuvola ihan paikan päälle. Asutaan kans siis pk seudulla. Onko näissäkin siis eroja riippuen neuvolasta.
 
Katos vaan olin hätä housu enkä lukenut että tää ensimmäisille neuvolakävijöille :sad001

Eipä hätää, Kyfi. Ja onnittelut terveestä tytöstä! Ihana juttu.:Heartred Mutta sinä taidat olla väärässä kuukaudessa, kun sinun LA on elokuussa. Tämä on jouluvauvan odottajille. :)
 
Varasin eilen neuvolan ja aika on 11.5. Olen siis silloin 7+6. Se on varmaan ihan ok aika viikkojen puolesta vaikka jotenkin muistelisin että edellisessä ensimmäinen neuvola oli aiemmin. Hmm. Pitänee etsiä esikoisraskauden äitiysneuvolakortti.
 
Aika jännä! Mulle tuli kyllä eka neuvola ihan paikan päälle. Asutaan kans siis pk seudulla. Onko näissäkin siis eroja riippuen neuvolasta.

On varmasti eroja. Olen myös riskiryhmää, en tiedä vaikuttaisiko se asiaan? Toisaalta täti puhelimen toisessa päässä selitti että kaikilla olisi nyt näin tilanne. Olisihan se kiva ollut paikan päällä jotta ois voitu verenpaineet ym tsekkaa, mutta nyt mennään näillä. :)
 
Tänään oli eka neuvola, nyt on 8+0. Eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Hyvin meni. Labraan täytyy varata aika ens viikolle.
 
Muokattu viimeksi:
Mä uskaltauduin tänään soittamaan neuvola-ajan. Tuli jo heti kahen viikon päähän 8+1 viikoille, mutta on puhelinaika mikä mulle sopii oikein hyvin :happy:
 
Mulla oli jo eka neuvola, kun raskauden arveltu kesto oli 8+0. Eihän se niin paljon tietenkään oikeasti ollut, mutta tiedot on nyt sinne kirjattu, labraan piti varata aika ja tänään ehti jo tulla äippäpolilta kutsukirje ultraan. Sitä nyt vaan pitää siirtää (mikä harmittaa ihan älyttömästi: jos en ois ite käyny yksityisellä varhaisultrassa, mentäis vaan kylmästi tuolla arviolla ja olisin sitten ihan väärillä viikoilla labrassa ja ultrassa...).
 
Mulla on eka neuvola 5.5 ja ilmeisesti puhelimen välityksellä hoidetaan.
 
Mulla on huomenna ensimmäinen ultra ja se on 8+3! Puhelimessa hoidetaan mulla siitä vähän ristiriitaset fiilikset koska eka raskaus ja kaikki muutenkin nii epävarmaa ja epäselvää
 
Mä varasin tänään neuvolan, se on ensi viikolla puhelinaika. Mun neuvolantäti on todella ihana ja hän oli niin iloinen mun uutisista, kun hän tietää mun monista keskenmenoista! :happy:

Mä ehdin vuosi sitten käydä ekassa neuvolassa ja pari päivää myöhemmin todettiin tuulimuna, joten mitään uutta siellä ei minulle tule. Varmaan sitten punnitsen itseni kotona ja mittaan itse verenpaineeni. Tärkeintä on saada lähete verikokeisiin ja ultraan :)
 
Mullakin oli eilen eka neuvola. Siellä selvis, että meidän kunta tarjoaakin nykyään varhaisultran niin minäpä meen sitten uudestaan ultraan parin viikon päästä:grin rautaa pitää kans rueta syömään jo nyt, esikoisesta söin muistaakseni vasta loppuraskaudesta.
 
Onpa kiva miten moni pääsee ultraan ihan neuvolan puolesta. :happy:
Mikseiköhän joka paikkakunnalla voisi olla.
 
Itsellä neuvola ens viikolla ja ihan paikan päälle menen, mies ei tietenkään saa tulla mukaan. Jännä tietää et edes on etäneuvoloita!
 
Itsellä neuvola ens viikolla ja ihan paikan päälle menen, mies ei tietenkään saa tulla mukaan. Jännä tietää et edes on etäneuvoloita!
Ei niitä varmaan ennen ole ollutkaan. Tää on ihan uusinta uutta, ajan hengen mukaista! :wink
 
Kertokaas kenellä eka neuvola jo ollut että mitä siellä tehtiin?

Mä en enää muista näitä esikoisesta. :shy:
 
Meillä ekalla neuvolakäynnillä saatiin liikunta- ja ravintosuosituksista lappusia ja täytettiin alkoholikyselyt. Paino mitattiin ja verenpaine sekä avattiin varauspolku Nt-ultraan. Juteltiin suvun sairauksista ja omista, sekä alustavasti tukiverkostosta. Siinäpä ne keskeisimmät!
 
Takaisin
Top