Meidän kunnassa tehdään niin, että nyt lasketaan mun viikot menkkojen mukaan ja tänään olisi 8+3. Ultra varataan kuten varattaisiin niskapoimuseulontaultra ja varasin sen 30.10. Sitten kun sinne menen ja huomataan, että viikot ei täsmää, niin meen sitten vaan uusiksi niiden oikeiden viikkojen mukaan. Tuntuu hassulta, kun nyt mun pitää käydä eka viikkoa aiemmin verikokeissa ja sitten sitten ultraan ja kun tiedän jo ettei viikot voi olla tuota, niin silti kaikki tehään uusiks.
Vaihtoehto olisi itse ollut maksaa yksityisellä alkuraskauden ultra ja olisin voinu mennä sinne ensi viikolla, mutta no, opiskelijana ei ole nyt sellaiseen varaa, kun Pirkanmaalla ei ole yhtään edullista paikkaa.
Sinäänsä harmi, koska viikoissa eroa on 2viikkoa, niin menen sinne vasta viikolla 9+ jotain joka on toisaalta aika myöhään "varhaisultraksi" :D
Eipä se asia muutu veivaamalla, joten tähän tyydytään :) Meän kunnassa on luovuttu tyystin gynekologin tekemästä varhaisultrasta joka tehtiin ennen heti viikolla 7+
Neuvolassa kaikki kontrollit kunnossa ja oli kiva saada sama neuvolantäti kuin kuopuksesta. :)