Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kerrottiinko sinulle, miksi aloitat lääkkeen noin myöhään eikä heti plussasta?Mulla oli eka neuvola tänään. Aloitan 12+0 asa-lääkityksen viime raskauden vaikean myrkytyksen takia. Ja äippäpolilla sit loppua kohden ainakin kontrolleja. Toivotaan parasta, että nyt olis normaali raskaus! Ens viikolla labrat ja pissikoe, aika ultraan tulee postissa.
Kiitos vastauksesta! On siis hyvin erilaisia käytäntöjä. Fiksulta kuulosti tuo perustelu.Joo kysyin sitä, ilmeisesti kun alkuraskaudessa muutenkin vältettävä lääkkeitä ja mitä asiaa itse tutkin netistä, niin tuli vastaan kattava kertomus Duodecimissa aiheesta. Siel luki että "Ennen 12. raskausviikkoa aloitetusta mini-ASAsta on vähemmän kokemusta." Eli varmaan on tutkittu turvalliseksi vasta tuosta 12 viikolta lähtien.
Olipa kurjaa, et jäi ole, ettei mitään jäänyt oikein mitään käteen. Tuo lässyttäminen on ihan pahinta, mitä tiedän! Se kertoo vaan siitä, ettei kuulijalla ole mitään käsitystä, mitä sille puhuu.Eka neuvola ohi ja nyt istun bussissa matkalla äitiyspolille johon siis seuraavaksi aika :)
Neuvolassa yllättävän vähän tuli mitään infoo, pari lappusta vaan anto. Ei edes sitä vau:n viikko viikolta kirjasta mitä joistain neuvoloista saa. Joissain apteekeissa oon ehkä nähny semmosia. Pitää metsästää, koska haluan :D On mulla monta raskaussovellusta, mutta haluun sen kirjan! :D
Pissasta katottiin heti sokerit ja proteiinit ja ne oli ok niinku pitääki. Verenpaine oli 118/70 eli hyvä sekin. Hb mitattiin ja katoin sen ite siitä laitteesta ja oli 119. Se terkka ei sanonu sanallakaan koko tuloksesta mitää, ei edes tota arvoo Jäin vaan miettiin, että mitä hittoo, miksei sanonu mitää. Toi nyt ei oo mikään hyvä arvo tässä vaiheessa raskautta... Äitipolilta kysyn asiaa kyllä. Paino on noussut 4-5kg jo sitten plussan. Tää turvotus ja ummetus vissiin tekee sen. En nimittäin oo syömisiäkään muuttanu.
Terkka oli joku kesäsijainen ja ihme hiirulainen oli kyllä. Se ei osannu oikeen suhtautua mun pelkoihin vaan lässytti kuinka ei pidä stressata jne. Inhottavaa vähättelyä. Onneks ens kerralla on eri terkka ja toivottavasti se on sitten mukava kun on sit se omaterkkari. Melko turha käynti siis kaikin puolin. Lähetteen seulontoihin se teki ja sinne parin viikon päästä :)
Ehkä toi äitiyspoli on antoisampi käynti :) Tai varmasti onkin kun ultrataan.