Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Mä jo soitin neuvolaan :D Mun lääkitysten annosten muutoksen vuoksi siis soitin neuvolaan. Toivottavasti pikkunen pysyy matkassa, saahan sen ajan sit peruttua jos huonosti kävisi... Eka käynti ois kesäkuun lopulla.
 
Mäkin varasin jo ajan. Mulla oli esikoisesta vaikea raskausmyrkytys niin ihan senkin takia, että menee ajoissa tiedot äitipolille, jos tarvii seurantaa sitä kautta. Kesäkuun vipalla viikolla 8+ jotain on eka käynti.
 
Varasin myös jo ajan, edellinen tullut sektiolla ja arvelin, että sitä halutaan tsekkailla ajoissa. Heti juhannuksen jälkeen täälläkin aika. Tuntuu ettei malttaisi odottaa sinnekään asti:)
 
Ajattelin ehkä soittaa vasta juhannuksen jälkeen. Oon liian realisti, niin eipä tartte sitt ainakaan perua mitään.
 
Meillä esikoisen neuvola reilun parin viikon päästä, siinä samalla ajattelin itselle varata ajan, jos edelleen on siihen aihetta. Viimeksi oli aika kurjaa soitella ja peruutella neuvola-aikoja :sad001 täytyy nyt vähän laskeskella ja pohtia, josko ehtisi varhaisultrassa käymään ennen sitä.
 
Mä kävin tänään lääkärissä varmistamassa raskauden keston. Mulla kaikissa kolmessa edellisessä raskaudessa np-ultraan mennessä onkin oikeet viikot ollu kaks tai jopa kolme viikkoa pienemmät, jolloin olen seerumiseulojen verikokeissakin käynyt liian aikaisin. Eli nyt pääsin varmistamaan raskauden keston, alkio sielä ultrassa näkyi oikeessa paikassa, mutta sykettä ei vielä. Rv 5+6 nyt saatiin ja menkoista laskettuna se ois taas heittäny roimasti (vikat menkat mulla alkoi 29.3.)

Eka neuvola sit heinäkuun alussa :)
 
Mulle tuli juuri postissa kutsu alkuraskauden äitiysultraan. Mulla on siis aiemmin leikattu kohdunulkoinen raskaus, niin nyt tarkistetaan että raskaus on oikeassa paikassa, kun leikkauksen vuoksi on suurempi riski uuteen kohdunulkoiseen. Ultra on ma 17.6. Kuukautisten mukaan silloin pitäisi olla rv7+1, mutta itse epäilen oviksen tapahtuneen myöhemmin ja veikkaan että on ennemmin rv6+2. No, siinähän raskauden kesto varmaan samalla tarkentuu, jos kaikki on ok. Raskauden sijainti nyt pitäisi ainakin selvitä tolloin, mut syke ei ehkä välttämättä vielä näy...
 
Mä nyt päädyin kuitenkin jo soittamaan neuvolaan, ajatellen niiden kesälomia, että saisin ajan omalle terkalle. Eka aika juhannuksen jälkeen ja kolmen viikon päästä varhaisultra neuvolan kautta. Silloin olisi rv 8+6, saa nyt nähdä malttaako sinne asti odottaa...
 
Meinasin ensin lykätä vähän soittamista, mutta soitin kuitenkin jo. Kesällä kuitenkin vaikea saada neuvola-aikoja. Nyt on aika varattuna kesäkuun vikalle viikolle. Mielestäni se on yllättävän aikaisin, mutta se taidettiinkin haluta ennen heinäkuuta.
 
Tänään pitäisi uskaltautua soittamaan nauvolaan soittoajalla ja varata aika ja varmaan saan ajan myös varhaisultraan jo.
 
Sain varattua tänään ensimmäisen neuvolakäynnin. Hetki vielä pitää odottaa!
 
Mää koitin soittaa neuvolaan kuudesti soittoajan aikana ja aina meni vastaajaan. Netissä luki, ettö jos jotain lomia tms hoitajilla niin vastaajassa se kerrotaan ja myös mihin numeroon voi olla yhteydessä tilalle. Mitään tämmöstä ei tuolla vastaajassa kyllä sanottu. Joten koitan huomenna uudestaan ja jos ei vastaa vieläkään niin, sitten pakko kokeilla toisen alueen hoitajaa. Pakko saada varhaisultraan aika rv 6-7 edellisen kohdunulkoisen takia. Ja nyt menossa rv4+5 ja koska kesä niin aikoja voi olla huonommin. Pakko niiden on vu aika antaa kuitenkin jostain
 
Huhhuh. Neuvolasta soitettiin takasin. Ultra aika tulee postissa joskus kun se pisti lähetteen musta johonkin meneen. Eka neuvola on 10.7. Iik. Ja sähköseen äityiskorttiin sain linkin myös jo.
 
Varasin tänään ajan äitiysneuvolaan ja aloin miettiä raskausviikkoja. itsellä oli ovulaatio (tikutettu) viime kierrossa todella aikaisessa ja jos laitan sen raskauslaskuriin, saan noin viikkoa pidemmällä olevan LA:n kuin silloin, kun laitan kierron ensimmäisen päivän. Kierto on muuten ollut aika sekaisin pillereiden jälijltä (n.24-30 päivää)

Tietysti LA tarkentuu vielä ultrassa, mutta en malttamattomana pysty olla ajattelematta, että kummalla "laskukaavalla" menisin. Onko teillä tähän melipidettä tai kokemuksia?
 
Laskisin ehkä kuitenkin menkkojen perusteella ainakin alkuun. Mikä dpo plussasit?
Hankala kyllä sanoa mitään varsinkin kun just heräsin aamupäikkäreiltä niin päässä ei pyöri mitään järkevää :D Ootko kysyny neuvolasta ultramahdollisuutta tuon epäsäännöllisen kierron takia? Että saisit varhaisultran jossa määritetään raskauden kesto? :)
 
Kävin tänään neuvolan ensikäynnillä. Heti sen jälkeen varasinkin myös Terveystaloon ajan varhaisultraan :happy: onko täällä jollain kokemusta miten arvokasta mahtaa siellä käynti olla? Puolen tunnin aika näytti olevan varauksessa. Ja aika sinne on siis 1.7. Neuvolan laskurin mukaan LA aikaistui viikolla mutta heidän ohjelmansa ei muokkaa kierron pituutta joka mulla ollut tosi pitkä lähiaikoina. LA siis neuvolan mukaan 10.2 ja omien laskujen mukaan 17.2. Muuten käynnillä perus juttelua vain ja hb sekä rr mittaus. Olivat hankkineet sinne myös realistisen kokoisia vauvanukkeja raskausviikkoihin nähden, kyllä on pikkuinen tuo oma vauva vielä :p ei ihmekään ettei ihan näillä viikoilla vielä sykettä kuule kuin hyvin hyvin harvoin. Totesin paremmaksi ettei yritetä koska olisin kuitenkin saanut hepulin jos ei kuulu vaikka tietäisinkin sen olevan ihan normaalia.
 
Täällä meillä päin käynti terveystalon varhaisultrassa on n. 250e. Siinä on erikoislääkärin palkkio, ultraus ja toimistomaksut. :nailbiting:
 
Takaisin
Top