Uutukainen
Puuhakas puhuja
Alkoholiongelmaisten kanssa työskentelevänä olen huomannut, että alkoholiongelmasta kärsivä herkästi vähättelee omaa käyttöään. Ensin sanotaan, että en käytä paljoa, mutta sitten saa Auditista 12-15 pistettä. Ja se on jo paljon.Vähän sama täällä. Ymmärrän että jos on oikeesti ongelma siellä että täytättävät jokaisella, mun kohdalla vaan kun 0 pistettä aina tullu ja aina tulee olemaan niin rasittaa joka kerta. Sama se masennus kysely, muistin yhessä vaiheessa ne kysymykset ulkoaNo siitä oli edes kiva nähä kun pisteet laski ja näki kehityksen mutta tää on ihan ajanhukkaa. Mutta ymmärrän miksi pitää tehdä se, siitä varmasti helpompi nähdä verrattuna että kysyisi vaan onko juominen onglema tms.
Ymmärrän tietysti, että niitä, jotka eivät Kuningas Alkoholin kanssa pelaa, ärsyttää ne lomakkeet. Mutta ajatelkaa se niin, että onneksi meillä Suomessa pidetään huolta perheistä ja näitä asioita kartoitetaan ja asioihin puututaan ja apua tarjotaan. (Eri asia on tietysti se, ottaako apua vastaan) Liian usein lukee uutisia esim. Yhdysvalloista, kun suht nuoret äidit jättää lapsensa kotiin ja lähtee itse toiseen kaupunkiin ryyppäämään ja bilettämään. Ja se on surullista niitä lapsia ajatellen.

No siitä oli edes kiva nähä kun pisteet laski ja näki kehityksen mutta tää on ihan ajanhukkaa. Mutta ymmärrän miksi pitää tehdä se, siitä varmasti helpompi nähdä verrattuna että kysyisi vaan onko juominen onglema tms.
no ei ole.. Tai en ikinä vaarantais lasta.