Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Kai tänne voi kirjoitella jo ennen neuvolakäyntiä. :) Saitteko jotain etukäteispostia neuvolasta? Joku taisi mainita sähköisen systeemin johon täytellään jotain tietoja? Täällä ei ole sellaista käytössä, mutta postia tuli heti kun ajan varasi. Tuli päihdekyselyt mulle ja puolisolle, ruokavalio-ohjeet, kehotus miettiä sikiöseulonta-asioita jo etukäteen ja synnärin esitietolomake. Tuntui hassulta täyttää se jo nyt, eipä vielä osannut laittaa nimiehdotuksia vauvalle tai toiveita synnytyksen suhteen.
 
Tampereella on käytössä sähköinen äitiyskortti, joka siis näkyy sitten myös TAYSissa, kun menee synnyttämään. Mikä on mun mielestä tosi hyvä asia, että tieto kulkee. Siellä oli päihde- ja Audit- sekä ravitsemuskysely, jotka molempien piti täyttää.
Siellä on myös kohta, johon saa itse lisätä esim. painonseurantaa ja kaikennäköisiä esitietoja.

Ja tunnukset sain heti, kun soitin neuvolaan. :)
 
Tampereella on käytössä sähköinen äitiyskortti, joka siis näkyy sitten myös TAYSissa, kun menee synnyttämään. Mikä on mun mielestä tosi hyvä asia, että tieto kulkee. Siellä oli päihde- ja Audit- sekä ravitsemuskysely, jotka molempien piti täyttää.
Siellä on myös kohta, johon saa itse lisätä esim. painonseurantaa ja kaikennäköisiä esitietoja.

Ja tunnukset sain heti, kun soitin neuvolaan. :)

Meilläkin sähköinen ja tunnukset tuli ekan neuvola puhelun jälkeen. Lomakkeita ja seurantaa tullut jo täyteltyä :angel4
 
Mulla 25.pvä ensimmäinen neuvola, KÄÄK. Etukäteen piti täyttää perustietolomake ja päihdekysely ja ottaa mukaan tuolle käynnille sitten.
 
Eka neuvola takana! Perusjuttuja käytiin läpi. Mulla oli hemoglobiini tosi matala ainakin pikatestissä, se voisi selittää tätä järkyttävää väsymystä. Pääsin varaamaan yhdistelmäseulan verikokeen ja ultran, ja sainkin sen tällä kertaa onneksi heti 12 viikolle. :)
 
En oo vielä soittanut neuvolaan. Milloin (millä viikolla) muut ovat soittaneet ekaa aikaa?
 
En oo vielä soittanut neuvolaan. Milloin (millä viikolla) muut ovat soittaneet ekaa aikaa?

Täällä on ohjeena että voi soittaa heti kun plussaa, joten soitin heti kun osui puhelinaika niin että pystyin rauhassa soittamaan. Saa varmemmin ajan oikealle viikolle.
 
Joo mä kans soitin ekan neuvala-ajan heti, kun plussa pärähti ruutuun. Mulla eka neuvola siis 11.4.
 
Ja Oulussa ainaki on semmonen sähkönen esitietolomake, joka pitää ite tulostaa, täyttää ja viedä neuvolaan, kun on ensimmäinen käynti siellä.
 
Minä en ole vielä neuvolaa varannut. Katselen vähän tilannetta ja soittelen sitten aikaa. Täällä vielä neuvolakortti käytössä.
 
Mulla 25.pvä ensimmäinen neuvola, KÄÄK. Etukäteen piti täyttää perustietolomake ja päihdekysely ja ottaa mukaan tuolle käynnille sitten.

Mä täytin netissä sen perustietolomakkeen mutta oon kokonaa unohtanu sen päihdekyselyn kun vaan töissä on tulostin ja sen haluaisin tulostaa mahdollisimman vähin äänin :D Aloin vaan miettimään että onko järkeä täyttää kun ei oo mitään täytettävää:grin Vai onko se niin että haluavat jonnekkin arkistoon sen?
 
Mä täytin netissä sen perustietolomakkeen mutta oon kokonaa unohtanu sen päihdekyselyn kun vaan töissä on tulostin ja sen haluaisin tulostaa mahdollisimman vähin äänin :D Aloin vaan miettimään että onko järkeä täyttää kun ei oo mitään täytettävää:grin Vai onko se niin että haluavat jonnekkin arkistoon sen?
Mitä nyt itse täytin sitä, niin se oli aika "perus Audit-C". Eli sillä varmasti halutaan kartoittaa että missä mennään. Ja että onko alkoholinkäyttö riski. Se on kuitenkin tärkee apuväline, jotta jo neuvolasta käsin osataan tukea perhettä mahdollisimman paljon.
Mun sähköisessä äitiyskortissa me molemmat saatiin täyttää se siten, et siinä näkyy kumpi sen on täyttäny.
 
Mitä nyt itse täytin sitä, niin se oli aika "perus Audit-C". Eli sillä varmasti halutaan kartoittaa että missä mennään. Ja että onko alkoholinkäyttö riski. Se on kuitenkin tärkee apuväline, jotta jo neuvolasta käsin osataan tukea perhettä mahdollisimman paljon.
Mun sähköisessä äitiyskortissa me molemmat saatiin täyttää se siten, et siinä näkyy kumpi sen on täyttäny.

Joo näin vähän aattelinkin.
 
Mä täytin netissä sen perustietolomakkeen mutta oon kokonaa unohtanu sen päihdekyselyn kun vaan töissä on tulostin ja sen haluaisin tulostaa mahdollisimman vähin äänin :D Aloin vaan miettimään että onko järkeä täyttää kun ei oo mitään täytettävää:grin Vai onko se niin että haluavat jonnekkin arkistoon sen?

Mun neuvolakorttiin merkattiin se audit pisteiden tulos ja muistaakseni jopa miehen. Vaikka ei ollut mitään mainitsemisen arvoista niissä. Ne vaan kuuluu kaavaan kaikilla.
 
Mä täytin netissä sen perustietolomakkeen mutta oon kokonaa unohtanu sen päihdekyselyn kun vaan töissä on tulostin ja sen haluaisin tulostaa mahdollisimman vähin äänin :D Aloin vaan miettimään että onko järkeä täyttää kun ei oo mitään täytettävää:grin Vai onko se niin että haluavat jonnekkin arkistoon sen?

Mua ärsyttää koko päihdekysely, niin monesti sen esikoisenkin aikana sai täyttää.:banghead:kai ne johonki merkataa tai arkistoidaan...
 
Mua ärsyttää koko päihdekysely, niin monesti sen esikoisenkin aikana sai täyttää.:banghead:kai ne johonki merkataa tai arkistoidaan...

Vähän sama täällä. Ymmärrän että jos on oikeesti ongelma siellä että täytättävät jokaisella, mun kohdalla vaan kun 0 pistettä aina tullu ja aina tulee olemaan niin rasittaa joka kerta. Sama se masennus kysely, muistin yhessä vaiheessa ne kysymykset ulkoa :facepalm: No siitä oli edes kiva nähä kun pisteet laski ja näki kehityksen mutta tää on ihan ajanhukkaa. Mutta ymmärrän miksi pitää tehdä se, siitä varmasti helpompi nähdä verrattuna että kysyisi vaan onko juominen onglema tms.
 
Takaisin
Top