Viimeisin neuvolakäyntisi

Niin sanovat varmaan monesti ettei heidän laitteella kuulu aiemmin, mutta siis vähintään kotidopplerin verosia laitteitahan nuo nyt varmaan on eli voisi kuulua jo paljon aiemminkin. Eivät varmaan pääosin vaan halua säikytellä sitten jos ei sykkeitä saakkaan kuuluviin. Ja kotidopplerillakinhan joutuu välillä tosi pitkään etsimään vielä tässä vko 10 tienoilla että pidentäisihän se etsiminen sitten heidän vastaanottoaikojaan. Sinällään minusta ihan järkevä päätös aloittaa siellä kuuntelu vasta noin vko 12 jolloin syke sitten yleensä jo löytyy helposti eikä tarvitse kenenkään stressailla :)
 
Milloinkohan sydänääniä kuunnellaan neuvolassa? Viime kerralla ei kuunneltu kun silloin oli viikkoja vasta 9+. Seuraavaan käyntiin on pari viikkoa aikaa, silloin pitäis olla 14+, toivottavasti silloin jo saadaan kuunneltua vaikka taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä...

Meillä eilen neuvolassa (14+0) yritettiin kuunnella, mutta ei saatu mitään kuuluviin, joten tarkistettiin sydämen toiminta ultralla. Syyksi epäili myös taaksepäin kallistunutta kohtua ja edessä olevaa istukkaa.
 
Meillä eilen neuvolassa (14+0) yritettiin kuunnella, mutta ei saatu mitään kuuluviin, joten tarkistettiin sydämen toiminta ultralla. Syyksi epäili myös taaksepäin kallistunutta kohtua ja edessä olevaa istukkaa.

Okei, saa nähdä miten mun käy kun ens tiistaina neuvola ja silloin 14+1. Mulla myös sama tilanne, taaksepäin kallistunut kohtu ja edessä oleva istukka. Meillä ei edes neuvolassa ole ultrauslaitteita :arghh:
 
Okei, saa nähdä miten mun käy kun ens tiistaina neuvola ja silloin 14+1. Mulla myös sama tilanne, taaksepäin kallistunut kohtu ja edessä oleva istukka. Meillä ei edes neuvolassa ole ultrauslaitteita :arghh:
Toivotaan parasta! :)
 
Miten olette saaneet tietää missä kohtaa istukka on? Mä kysyin nt-ultran jälkeen kätilöltä ja hän vaan sanoi että enpä tullut katsoneeksi. Ajattelin että se jotenkin automaattisesti näkyy ja kerrotaan. :grin Tosin muistaakseni myös sanoi että paikka voi vielä muuttua.
 
Miten olette saaneet tietää missä kohtaa istukka on? Mä kysyin nt-ultran jälkeen kätilöltä ja hän vaan sanoi että enpä tullut katsoneeksi. Ajattelin että se jotenkin automaattisesti näkyy ja kerrotaan. :grin Tosin muistaakseni myös sanoi että paikka voi vielä muuttua.

Mulle NT-ultrassa kerrottiin, että istukka edessä. Eikai sitä oikein muusta kuin ultrasta nää. Muistaakseni sama tilanne oli viime raskaudessakin.
 
Mä oon kysynyt erikseen aina, aiemmin aina ollut edessä ja aika alhaalla mut noussut siitä sitten kohdun kasvun myötä. Nyt oli ensimmäistä kertaa takana ylhäällä, katsotaan mitä sanotaan seuraavassa ultrassa.
Mulla oli maanantaina toinen neuvolakäynti ja kaikki oli ihan ok, mitä nyt hb laskenut 20yksikköä. Painoa tullut 400g per viikko, ihan järkyttävää. :sad001
 
Miten olette saaneet tietää missä kohtaa istukka on? Mä kysyin nt-ultran jälkeen kätilöltä ja hän vaan sanoi että enpä tullut katsoneeksi. Ajattelin että se jotenkin automaattisesti näkyy ja kerrotaan. :grin Tosin muistaakseni myös sanoi että paikka voi vielä muuttua.
Mää ihan kysyin ultrassa. En tiä olisko kertonut jollen olis kysynyt. Mulle sano, että nyt on takaseimämässä, mutta tässä vaiheessa istukka on kohdun kokoon nähden viä niin suuri, että paikka saattaa hieman muuttua. Tuskin se sieltä kuitenkaan enää eteen hyppää :grin
Kunhan ei vaan mee siihen kohdunkaulan päälle niin ei kai sillä niin väliä sit missä on.
 
Meilläki eka neuvola takana oli 9+0. Kaks viikkoa sitte käytiin siellä siis ja maanantaina olis ultra. Ootan niin että näkee pienen ja että kaikki ok. Auttaa kärvisteleen tämän jatkuvan pahoinvoinnin kans. Tietää että sille on hyvä syy. :Heartred
 
Tänään oli nt-ultra ja rv 12+5. Pikkuinen voi todella hyvin ja aktiivinen heiluttelija :Heartred kaikki raajat ja muut olivat kunnossa. Sukupuoli oli vielä epävarma kun ei sellaiset "anturat" olleet oikein missään asennossa. Jos ne on pystyssä selkeästi niin poika ja jos ne on alaspäin viittaamassa niin tyttö. Tämä muksu oli kooltaan joitain millejä isompi kuin esikoinen samoilla viikoilla. Niskaturvotus oli normi arvoissa eli 1.8.

Alkaa olla 1. Kolmannes takanapäin. Hoitaja sanoi että harvoin näin terve lapsi enää kesken menee. Ei minusta ehkä sellaista saa edes sanoa kun voihan laps menehtyä myöhemminkin. Päivät ja viikot kerrallaan eteenpäin!
 
Tänään toinen neuvola käynti takana. Päästiin kuuntelemaan sydänääniä etsimisen jälkeen. Aina pakeni paikalta kun terkka löysi ne. Pysyi vihdoin paikallaan niin kuultiin sitten hienot äänet. Kyllä mieli taas rauhoittui :)
 
meillä oli myös toinen neuvola tänään ja sydänäänet löytyi helposti, kiva niitä oli kuunnella =) :Heartred paino ei ollut onneksi tähän neuvolaan noussut, ekaan neuvolaan oli. Tosin, olin silloin pukeutunut enempi kuin nyt, ihan tarkoituksella menin tosi kevyellä vaatetuksella ja sillä on kyllä varmasti aikamoinen merkitys.. Äkkiä vaatteista tulee kilo kumminkin!
 
meillä oli myös toinen neuvola tänään ja sydänäänet löytyi helposti, kiva niitä oli kuunnella =) :Heartred paino ei ollut onneksi tähän neuvolaan noussut, ekaan neuvolaan oli. Tosin, olin silloin pukeutunut enempi kuin nyt, ihan tarkoituksella menin tosi kevyellä vaatetuksella ja sillä on kyllä varmasti aikamoinen merkitys.. Äkkiä vaatteista tulee kilo kumminkin!

Mua ihmetyttää tuo punnitsemiskäytäntö, ettei siihen painoon tehdä mitään vaate ym vähennyksi. Nimittäin jos joku kerta neuvola on aamulla ja joku kerta illalla, itselläni ainakin paino voi helposti olla sen 2 kg enemmän. Lisäksi vaatetuksesta tulevat erot. Jos hieman ylipainosella toivottava painonlisäys on noin 10 kg, niin jo 2 kg heitto on aika paljon.
 
Ehkä neuvolassa ei kuitenkaan sitten niin tarkkaan sitä painoa syynätä. Itsellehän se on jotenkin ärsyttävää kun painon nousu näyttää yläkanttiin tai tulos ei ole vertailukelpoinen. Mut oisko neuvola kuitenkin enemmän kiinnostunut jos paino ei nousisi vaikka pitäisi? Ainakin toivon ettei kenelläkään ole sellaista neuvolaa missä grammalleen syyllistettäisiin painonnoususta! Toivottavasti olisi ennemmin kannustavaa tsemppausta. :) Hyvin meihin on kyllä suositukset iskostettu, kun niin monia nuo neuvolapunnitukset mietityttää. Mulla ainakin on jotenkin aina sellainen olo kuin ois johonkin tuomiolle menossa kun siihen vaa’alle astuu, vaikka ihan suotta. Sama olo kuin auton ratissa jos poliisiauto tulee perään, alkaa jännittää oonko tehnyt jotain väärin vaikka ei oliskaan. :grin:bored:
 
Ehkä neuvolassa ei kuitenkaan sitten niin tarkkaan sitä painoa syynätä. Itsellehän se on jotenkin ärsyttävää kun painon nousu näyttää yläkanttiin tai tulos ei ole vertailukelpoinen. Mut oisko neuvola kuitenkin enemmän kiinnostunut jos paino ei nousisi vaikka pitäisi? Ainakin toivon ettei kenelläkään ole sellaista neuvolaa missä grammalleen syyllistettäisiin painonnoususta! Toivottavasti olisi ennemmin kannustavaa tsemppausta. :) Hyvin meihin on kyllä suositukset iskostettu, kun niin monia nuo neuvolapunnitukset mietityttää. Mulla ainakin on jotenkin aina sellainen olo kuin ois johonkin tuomiolle menossa kun siihen vaa’alle astuu, vaikka ihan suotta. Sama olo kuin auton ratissa jos poliisiauto tulee perään, alkaa jännittää oonko tehnyt jotain väärin vaikka ei oliskaan. :grin:bored:

Meidän neuvolassa se paino otetaan itse siellä odotustilassa, ja kun kuitenkin melkein joka aamu painon katon niin jos se ihan hirveesti huijaa niin saatan ilmottaa sen kotona otetun :oops: Kuitenkin ihan uusi vaaka kotona ja sillä se alkupainokin on otettu, niin sillon olis suhteessa oikein. Ja varmaan sanonkin siellä että otin kotona tästä syystä. Ei tällä nyt oikeesti niin väliä, mutta en halua sinne tietoihin mitään raskauden lopuksi että tullu liikaa painoa vaikka oikeesti ei olisi.

Hyvin sanottu toi poliisivertaus :D Mut on puhallutettu kerran kun pelästyin poliisiautoa takana ja hiljensin vauhtia liikaa, luulivat että peittelen jotain :grin Siinä oikeesti alkaa uskoa että on tehny jotain.
 
Meidän neuvolassa se paino otetaan itse siellä odotustilassa, ja kun kuitenkin melkein joka aamu painon katon niin jos se ihan hirveesti huijaa niin saatan ilmottaa sen kotona otetun :oops: Kuitenkin ihan uusi vaaka kotona ja sillä se alkupainokin on otettu, niin sillon olis suhteessa oikein. Ja varmaan sanonkin siellä että otin kotona tästä syystä. Ei tällä nyt oikeesti niin väliä, mutta en halua sinne tietoihin mitään raskauden lopuksi että tullu liikaa painoa vaikka oikeesti ei olisi.

Hyvin sanottu toi poliisivertaus :D Mut on puhallutettu kerran kun pelästyin poliisiautoa takana ja hiljensin vauhtia liikaa, luulivat että peittelen jotain :grin Siinä oikeesti alkaa uskoa että on tehny jotain.

Mä oon kans miettiny että laittasin kotipainon. Koska seuraan sitä itse koko ajan, niin olen täysin kartalla jokaisesta 100 grammasta :bookworm:
 
Mulla oli tänään toka neuvola ja olis kuulemma pitänyt käydä mittaa paino ja verenpaine ja tehdä pissatesti ennen sitä itekseen. Oli unohtanut kertoa ennen sitä. Kerroin sit, et mittasin painon kyl aamulla ja sanoikin, et hyvä ottaa sil samalla kotivaa'alla aina. Eihän niitä kiinnosta millä vaa'alla sen ottaa. Se neuvolan vaaka on vaan, koska kaikilla ei kotona oo tai muista punnita.

Neuvola oli vähän "pettymys" kun ekassa oli niin paljon asiaa, mut tässä ei ollu paljon mitään. :joyful: Kysyin sokerirasituksesta ja se sit sano, et meinas antaa ohjeet vasta seuraavalla kerralla, ettei nyt tuu liikaa asiaa kerralla. Mietin vaan, et mitä asiaa tässä muka on ees ollu :joyful:

No mutta taas etappeja saavutettu. Tällä hetkellä tuntuu taas, et aika matelee eteenpäin. :rolleyes:
 
Kävin neuvolalääkärillä tänään 15+6. Pitkän etsinnän jälkeen saatiin noin kahden sekunnin ajan syke kuuluviin ja mietinkin pitääkö tässä huolestua toden teolla. Kaikki raskausoireet ovat helpottaneet jos väsymystä ei oteta huomioon ja senkin puolesta huolestuttaa, vaikka neljäs jo tulossa. Aina on sydänäänet saatu kuuluviin, kaikkien kolmen aiemman kanssa ja tämänkin kanssa jo kaksi viikkoa sitten ei mitään ongelmaa.
 
Mulla oli tänään toka neuvola ja olis kuulemma pitänyt käydä mittaa paino ja verenpaine ja tehdä pissatesti ennen sitä itekseen. Oli unohtanut kertoa ennen sitä. Kerroin sit, et mittasin painon kyl aamulla ja sanoikin, et hyvä ottaa sil samalla kotivaa'alla aina. Eihän niitä kiinnosta millä vaa'alla sen ottaa. Se neuvolan vaaka on vaan, koska kaikilla ei kotona oo tai muista punnita.

Neuvola oli vähän "pettymys" kun ekassa oli niin paljon asiaa, mut tässä ei ollu paljon mitään. :joyful: Kysyin sokerirasituksesta ja se sit sano, et meinas antaa ohjeet vasta seuraavalla kerralla, ettei nyt tuu liikaa asiaa kerralla. Mietin vaan, et mitä asiaa tässä muka on ees ollu :joyful:

No mutta taas etappeja saavutettu. Tällä hetkellä tuntuu taas, et aika matelee eteenpäin. :rolleyes:

Eikö teillä ollut tokassa neuvolassa niitä keskusteluja parisuhteesta, seksielämästä, tukiverkostoista jne.? Meillä on molemmista lapsista ollut toi laajennettu terveystarkastus johon on pitänyt jo etukäteen täytellä lippulappuja. On siis ihan suositusten mukainen sisältö ettei vaan meille räätälöity. :grin Tosi ei täälläkään kaikille ole sitä pidetty, vaikka meidän kunnassa pitäisi kuulua normaaliin kaavaan.
 
Takaisin
Top