Viimeisin neuvolakäyntisi

Täällä Jyväskylässä ei ole vuosiin edes ollut muuta lääkärineuvolaa kun se yksi ja ainoa keskiraskaudessa ja siinä tehdään sisätutkimus :happy:
 
Täällä käytiin tänään neuvolassa kaikki muuten hyvin paitsi ei dopplerilla saatu kuulumaan sydänääniä.Perjantaina menen uudestaan neuvolaan missä kuunellaan uudestaan sydänäänet jos ei edellenkään kuulu sitten kuunellaan 27.12 neuvolassa sydänäänet.Syy voi olla siinä että huonossa asenossa sikiö, ettei niitä saada kuulumaan,omaa rasvaa mahassa ja sikiö sen verran pieni vielä.Onko kellään ollut tälläistä?
 
Heitsu, mä ainakin sain työn ja paniikin kanssa etsiä sydänääniä vielä viikolla 14+. Silloin löytyi työn kanssa istukan viuh viuh-ääni joka siis sykkeenä oli 140-150. Tiesin että vauvahan se siellä. Nyt vasta rv 15+ kuuluu kunnon sykkeet eli hevosenlaukkaäänet :) Eli sinun viikolla ei vielä vain sykkeet kuulu, mutta jonkin ajan kuluttua kuuluvat jo varmasti!
 
Mä kävin maanantaina neuvolassa (silloin rv 16+2) ja terkkarilla oli pahoja vaikeuksia saada sydänääniä pidemmäksi aikaa kuuluviin, koska vauva liikkui niin paljon. Sydänäänet eivät myöskään kuuluneet kovin voimakkaana, vaan taustalla oli kaikkea muuta kohinaa (joko istukka on edessä tai sitten oli joku toinen juttu mikä aiheutti tämän (napavaltimon verenvirtaus tms :D))
 
Täällä tehtiin lääkärikäynnillä sisätutkimus. Jäi kyllä auki että miksi, kun ei tarvetta papallekaan ollut. Syke 157 ja löytyi helposti.
 
Eepi ja Heitsu, oiskohan tyttösykkeet teillä:smiley-angelic006:love7 mulla vauvan syke on aina alusta asti pysynyt 135-142. Ja on muuten ihan poikaolo! Täällä tehdään kans sisätutkimus ensi viikolla, jonka on mielestäni ihan hyvä, toisaalta senhän tekee lääkäri eikä gyne. Mutta kaipa siinä sit katsotaan että kaikki näyttää suht normaalilta. Papaa ei raskaana ollessa suositella edes ottamaan. Enkä kyllä siihen suostuisi muutenkaan raskaana ollessa!
 
Meille kyllä veikkailtiin poikaa nt-ultrassa ja poikaan ekan kolmanneksen olematon pahoinvointikin viittaisi. Mutta odotellaan nyt rakenneultraan, josko siellä varmistuisi sukupuoli suuntaan tai toiseen. :grin
 
Mulla aiemmis raskauksis sykkeet oli aina yli 150, ja poikia tuli. Ja oksensin ja voin huonosti.
Nyt ei oo mitää oireita ja sykkeet 150 luokkaa, empä tiedä kumpi tulee eikä selvitetä tällä kertaa.
 
Onko kukaan Helsingissä vielä käynyt neuvolalääkärissä? Tehdäänköhän siellä gybetutkimusta? Edellisessä raskaudessa Vantaalla tehtiin.
 
Onko kukaan Helsingissä vielä käynyt neuvolalääkärissä? Tehdäänköhän siellä gybetutkimusta? Edellisessä raskaudessa Vantaalla tehtiin.

Mulla on tiedossa loppuviikosta. Täällä Hkissä juuri. Sanoivat että tehdään sisätutkimus jos tarvetta. Itse ajattelin sitä pyytää silloin. Kaikki tutkimukset vaan tänne kiitos :hilarious:
 
Tänään oli neuvolalääkäri kaikki hyvin oli ja gynetutkimusta ei tehty kun ei ollut erikoisia valkovuotoja.Ultrasivat myös mitä kuuluu vauvalle.Kovasti liikkuva kaveri kasvot selkäänpäin tykkäsi olla vauvalla kaikki hyvin.Liitoskivuista kysyin olisiko mitään helpotuskeinoa lääkäri vain sanoi panadol ja venhnätyyny ei puhunut eikä ehdottanut tukivyötä.
 
Onko teidän hemoglobiinia seurattu neuvolassa? Silloin alussa se mitattiin ja oli aavistuksen viitteiden alapuolella, eli ei siis viitteiden sisällä enää. Nyt puolivälissä raskautta eikä ole mitattu alun jälkeen. Silloin tuohon ei puututtu neuvolassa, mutta oisko jo syytä mitata uudestaan ja aloittaa mahdollinen rautakuuri?
 
Onko teidän hemoglobiinia seurattu neuvolassa? Silloin alussa se mitattiin ja oli aavistuksen viitteiden alapuolella, eli ei siis viitteiden sisällä enää. Nyt puolivälissä raskautta eikä ole mitattu alun jälkeen. Silloin tuohon ei puututtu neuvolassa, mutta oisko jo syytä mitata uudestaan ja aloittaa mahdollinen rautakuuri?
Mulla on ollut kai kolme neuvolakäyntiä (lääkäri mukaan lukien), ja kahdella ekalla kerralla mitattiin. Lääkärikäynnillä ei mitattu, koska hb oli edellisellä kerralla niin korkea. Luulisi, että varsinkin jos näyttää vähänkin matalalta, mitattaisiin herkästi. Voithan toki itsekin pyytää jos mietityttää?
 
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Viikkoja siis 22+0. Sydänäänet oli mallikkaat, ilmeisesti herra oli oikeassa asennossa mahassa, vaikka koittikin aina välillä karkailla alta. Hauskasti kuulosti ihan laukkaavalta hevoselta. Sykkeiksi saatiin 148. Hemoglobiinia ei otettu, mutta oli viimeksi hyvällä mallilla. Sokerirasitukseen olisi varattava aika (itse). Ajatus ei liiemmin innosta, mutta parempi se on tutkia pois alta. :meh: Sf-mitta 19 cm. :)
 
Eepi ja Heitsu, oiskohan tyttösykkeet teillä:smiley-angelic006:love7. ..

Vähän tämä sykeasia sai jännittämään olisiko meille sittenkin tulossa tyttö, mutta ru:ssa varmistui että poika on. :grin Kolmella käynnillä on kuunneltu sykkeet ja joka kerralla 157, joten tasaisena on pysynyt.

Itsekin sain lähetteen elämäni ensimmäiseen sokerirasitukseen. Sen verran katsoin että hyvin on aikoja saatavilla pariinkin paikkaan, mutta vielä en ole aikaa varannut.
 
Mulla molemmista pojista ollu tyttösykkeet että mä en luota niihin :D
 
Takaisin
Top