Zuila
Oman äänensä löytänyt
Zuila miksi siis määrättiin lisäkokeita kun hb on tippunut, eikös se ole yleistä raskauden aikana? Vai onko se tippunut todella lyhyessä ajassa?
Varmaan siksi määrättiin kokeita, kun lyhyessä ajassa tippui ja olen jatkuvasti väsynyt. PVKlla varmistetaan Hb ja Ferritiini rautavarastojen tarkistamiseksi. Siksikin oli vähän outo juttu, kun olen syönyt jo pari/kolme viikkoa lisärautaa ja silti Hb vaan tippuu.
ihan lepposa homma oli kuitenkin. Hb oli tippunut 129:stä 101:een, joten määräsi lisäkokeita. Paras uutinen oli se, että sokerirasitusta ei tarvitse tehdä! Ultralla katsottiin Patukkaa ja millään ei mittoja meinannut saada kun oli niin eläväinen kaveri. Kivoja kuvia sain kuitenkin matkaan. Ihan jees meininki siis!
. Kysyi vaan, miten olen voinut ja olenko töissä jaksanut, eikä muuta
. Olin jokseenkin pettynyt
. Sanoin vielä, että tämän voisi kyllä suunnitella samalle päivälle neuvolan kanssa
Sisätutkimus tehtiin eikä viime viikon jokailtaiset supistelut olleet saaneet mitään aikaiseksi kohdunsuulla, eipä tarvitse niitä nyt enää miettiä sen enempää!
Onhan noita makrokefaliaa eli suuripäisyyttä aiheuttavia syndroomia olemassa, mutta ei vielä kannata nakata kirvestä kaivoon. Voi olla ihan viatonkin tilanne, joka tasaantuu ajan kanssa.