Viimeisin neuvolakäyntisi?

Nostetaas tätä ylöspäin. Varmasti neuvolat alkaa tässä pian pyöriä itse kullakin. Mulla huomenna eka! Jännää!
 
Mulla oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti. Hemoglobiini oli vähän matala, niin th varasi ylimääräisen tarkistusajan siitä muutaman viikon päähän. Muuten kaikki kunnossa näillä näkymin.
 
Mulla oli eka neuvola jo kaks viikkoa sitten. Samat höpinät kun ekalla kerralla (se raskaus meni kesken), mutta ehkä terkkari kyseli vielä enemmän miten meillä menee ja kyseli keskenmenon tuomista tunteista. Ja tällä kertaa verenpaine oli normaali, viime raskaudessa vähän koholla, jes!
 
Perjantaina on eka neuvola, lähinnä varhaisultra siinä. Varsinainen neuvolakäynti on varmaan sitten elokuun 8.päivä vasta. Silloin olisi 7+6.
 
Tänään se oli eipä siellä ihmeitä. Hemoglobiini oli 139 ja muutenkin kaikki jees. Sitä jäin ihmettelemään että sokerirasitus on vasta rv23 jälkeen. Mut varmaan niitä on eri käytäntöjä. Np-ultra onkin sit seuraava, n. 3 Vk päästä :)
 
Käypä hoito - suositusten mukaan riskiryhmiin kuuluvilla sokerirasitus on jo viikoilla 12-16, mutta muuten vk 24-28. Ohjeistus on myös neuvola käsikirjassa, joten ei pitäisi olla oikeasti eroja käytännöissä :bookworm:
 
No kun musta mä just kuulun riskiryhmään, on ylipainoa ja sukurasite. Toinen mitä mietin niin mulla on kilpirauhasen vajaa toiminta ja seuraava verikoe on vasta rv20. Tosi pitkä aika siihen!
 
Mulla eka neuvolakäynti oli maanantaina. Neuvolatäti ultras ja sanoi, että näyttäisi siltä, että sikiön kehitys on jämähtänyt 6 viikolle. Omien laskujeni mukaan kun viikkoja piti olla jo 9+0. Noh lähete naistentautienpolille ja kävin siellä tänään. Lääkäri ultras uudelleen ja sanoi, että höpsis, kyllä tämä pikkukaveri elossa on, mutta viikkoja tosiaan on vasta 6+2 eli la siirtyi 19.3. Olin jo yrittänyt sisäistää tällä viikolla menetystä ja voitte kuvitella sitä onnen määrää kun sain kuulla ja nähdä kaiken olevan kunnossa ja pikkuisen sykkeen sykkivän normaalisti. Soitan huomenna uudelleen neuvolaan ja varaan uutta aikaa sinne muutaman viikon päähän :) :Heartred
 
Ultran lisäksi mulla oli verikoe eilen, mutta muita tutkimuksia ei ole vielä ollut. Ei verenpainetta, hemoglopiinia, virtsatutkimuksia jne. Ne tulee sitten seuraavalla kerralla.
 
Mulla eka käynti vasta ens keskiviikkona, jolloin tulee rv9+0, luulen että niin myöhään koska tämä on 4. ja nuorimmaiseni vasta päälle vuoden. :)
 
mä sain neuvola-ajan vasta 20.8 ja silloinon jo rv9+5 :O
 
Meillä on neuvolan sivuilla että eka käynti terkkarilla on h8-10. Soiton perusteella ohjelmoivat ilmeisesti labrat ja lähettävät sen tuuman paksuisen nivaskan papereita o_O Jos homma etenee suunnitellusti, mun eka neuvola olis h9 paikkeilla.
 
Itelläni oli nyt 8+2 se neuvola. Siellä käytiiin perusjutut ruokavalio ja sukuje sairaudet ja kaikki läpi. Lähetteet ja liput laput verikokeisiin ja pissanäytteeseen ja sain ajan jo lääkärille ultraukseen, mikä on ennen nt ultraa.
 
Tänään se oli eipä siellä ihmeitä. Hemoglobiini oli 139 ja muutenkin kaikki jees. Sitä jäin ihmettelemään että sokerirasitus on vasta rv23 jälkeen. Mut varmaan niitä on eri käytäntöjä. Np-ultra onkin sit seuraava, n. 3 Vk päästä :)

Lainaus Käypä hoidosta: Jos sairastumisriski arvioidaan suureksi (BMI ≥ 35 kg/m2, aiempi raskausdiabetes, glukosuria raskauden alussa, tyypin 2 diabeteksen esiintyminen isovanhemmilla, vanhemmilla tai sisaruksilla, kortikoidisteroidilääkitys suun kautta, PCOS), koe tehdään raskausviikoilla 12–16.

Eli jos joku noista täyttyy, niin olisit kyllä oikeutettu aikaistettuun rasitukseen. Ei sillä että se olisi mitään mukavaa hommaa :happy: Kannattaahan se vielä kysyä neuvolasta josko pääset aiemmin?
 
Itelläni oli aiemmassa radi ja sukurasitteena on myös diabetes..eli vko 12 tienoilla rasitus tiedossa ja meidän neuvolassa vissiin jos siinä ei jää kiinni niin uudelleen sit siellä noin 25vkolla uudelleen.
 
Miinie, mulla on bmi31 ja 2. Tyypin diabetes mun äidillä. Sitä se terkka kysyi että tuliko se sille alle 50 vuotiaana ja mun mielestä ei.
 
Takaisin
Top