Viimeisin neuvolakäyntisi?

Voipi olla että riski katsottiin sitten pieneksi :happy: Iän puolestahan täältäkin suurin osa käy myöhemmin kulauttamassa pohjanmaan kautta :wink :yuck:

Minusta oli hyvä kun radi otettiin vasta myöhemmillä viikoilla niin pysyi litku sisällä. Viikko 12 olisi ollut tuskallista.

Muistan radin testauksen jälkeen (aamulla) kävin syömässä lounasta ja sit kotitoimistolle jossa nukuinkin 3h putkeen! Oli hivenen raskasta keholle!

Tänään neuvola ja sitä jännitti neljännelläkin kerralla niin paljon,et unohdin neuvolan tädin nimen samantien. :D Kaikki kunnossa,vaikka hemoglobiini miulle alhainen 129.Selvittävät vielä miten nuo kohdunkaulan tutkimukset hoidetaan raskauden aikana.Seuraava käynti vasta 10.9.
Mie joudun sokerirasitukseen kahteen kertaan äidin diabeteksen takia. :/

Mulla oli neuvola eilen. Mitähän tuosta nyt sanoisi. Melko itsenäistä oli, kun pitää pissat, verenpaineet ja painokin ottaa yksin itsenäisesti. Tuli vaan semmonen fiilis että mihin mä tuota terkkaria tässä tarvin. :D

Oho!Kyllä miulla terkkari hoiti hommansa.Painon kysyi ja kun olin aamusta painon mitannu niin lukema hänelle kelpasi.

Mä punnitsin itseni sillä aikaa kun olin hetken huoneessa yksin, neuvoi ovelta miten vaaka toimii yms. Sitten palattuaan ei kysyny painoa enkä muistanu sitä enää sitten ilmottaakaan. Itsekin alan ihmisenä on vaan pakko mietiskellä, että mihin tämä on menossa jos kerran kuka tahansa pystyy terkkareiden hommat tekemään. Tuntui melko turhalta käynniltä. Hemoglobiinia ei sentään tarvinnut itse ottaa.

Alan ihminen tai ei, kyllä neuvolan pitää itse hoitaa tutkimukset ja mittaukset. Ensarina en taatusti suostu siihen, että teen mittaukset terkkarin puolesta :mad: Osan asioista tiedän varmasti tarkemmin kuin terkkari, mutta koen että neuvolan tehtäviin kuuluu kokonaisvaltainen hoito, taustasta huolimatta. Tuttavalta jätettiin neuvolakäyntikin väliin, koska "osaathan sinä itsekin stixata pissat ja mitata hb:n sekä sokerit". Se oli asiatonta.

Miinie, oon siis niin samaa mieltä. Tuolla mä olen asiakas. Ja ekaa kertaa vielä tuollaisella asialla. Tuolla siis stiksataan ja mitataan verenpaine itsenäisesti, joka ikinen. Mietin että onko se hommien vähentämistä terkkareilta mutta kun mun terkkari höpötteli kollegansa kanssa niitä näitä sillä aikaa kun tein mittaukseni. Eli ei ole kyse ainakaan siitä että terkkari ei ehtisi näitä mittauksia käynnin aikana itse tekemään.

Sitähän voi sitten ite mitata sf-mitanki ja laittaa tekstin tulokset terkkarille. Mitä sitä turhaan raahautumaan paikalle.... En voi ymmärtää tuota tyyliä että ulkoistetaan hommat odottajalle. Pitääkö se stixi itse myös tulkita? :shifty:

Pitää tulkita itse. Nyt ekalla kerralla se katsoi sen myös itse, mutta jatkossa ilmeisesti vaan huikataan terkkarille että kaikki ok. Jos on epäselvä tulos, niin sitten jätetään näyte vielä terkkarillekin tutkittavaksi. Sellasiakin ihmisiä on vaan maailmassa jotka ei periaatteen vuoksi halua mittailla asioita jos ei ole aivan pakko, eli ihan hyvin voisi jättää testin tekemättä ja valehdella että kaikki näyttää ok. Mä naureskelin miehelle, että mä saan varmaan tulevaisuudessa kuunnella sydänäänet itse siinä pedillä tai sitten joku toinen asiakas tulee paikalle ja kuuntelemme ne toisiltamme :D

Ei vaan mene minun jakeluun :eek: Onhan niitäkin, jotka pelkäävät (pre) - eklampsiaa, diabetesta ym ja jättävät siksi kertomatta vaikka tikku kuinka lehahtaisi :inpain: Mites sitten menee ne vastuukysymykset? Vastarannan kiiskenä en kyllä suostu tekemään terkkarin töitä jos sellasta alkavat neuvolassa vaatimaan. Oma eka neuvola varmaan 2 viikon päästä kun varhaisultrassa on tullut käytyä. Oi että sapettaa tuollanen!

Hitto jos th laittas mut tulkitteen stixin ja mittaan paineet sun muut itte koska osaan kyllä nii heittäytyisin varmaan hankalaksi asiakkaaksi :angel4 Liekkö sote alalla olevat hoitaa tulevaisuudessa täysin itsenäisesti "neuvolakäynnit" vaikka kotona ja käy vaan lääkärillä pari kertaa raskauden aikana ellei mitään poikkeavaa ilmaannu.
Ihme hommaa.

:eek: jopas on outoa touhua terkoilta! Miulla esikoista odottaessa piti aina ensin mennä antaa pissanäyte ja se piti laittaa näyteluukusta terkalle analyysiin ja sitte otti hb:n ja aina ensin huoneeseen mentäessä vaa'an kautta tuolille istuun ja sitte juttujen jälkeen vasta verenpaine ja sydän äänet. Ensviikon keskiviikkona eka neuvola jos tiistain ultrassa kaikki kunnossa.

Eipä jäänyt paljon vaihtoehtoja. Olen ihan yhtä pöllämystynyt kuin tekin. Tuo vastuukysymys oli kans hyvä pointti. Miten ne voi kirjata mun tuloksista vaikkei heillä oo mitään todisteita vastauksista. Nooh katsotaan miten seuraava reissu menee, kai tulevaisuudessa tosiaan hoidetaan etänä. Joku skypeneuvola tms.

Eka neuvola takana, jännitti enemmän kuin esikoista odottaessa! Aika jännä lukea näitä muiden kokemuksia. Meillä on pieni tk ja itse olen sen laboratoriossa töissä. Neuvolassa kaikki tuntee minut ja tietävät taatusti että osaisin itsekin mitata Hb:n ja stixata pissan, yms, kun niitä teen joka päivä, mutta silti terkka teki ne kuten kaikkien asiakkaiden kohdalla kuuluu. Ainoa mitä hoitaja ei tehnyt oli laboratorioajan varaaminen, kun todettiin ettei taida olla tarvetta erikseen varailla :grin

Kaikki oli muuten presis ok ja LA pysyi 6.3, lisään nyt itseni tuonne listaan kun tämän jälkeen uskallan sen tehdä. Meillä hoitaja ultrasi ihan ensimmäiseksi, ennen kuin alettiin jutella mistään, että varmasti kaikki on hyvin. Sydän löi, Patukka oli kasvanut hurjasti ja jopa liikkui jo vähän :love017 Nyt voi alkaa nauttia tästä raskaudesta täysillä!

Voi, mäki niin toivoisin että ultrattais ekassa neuvolassa! Ens ti ois aika ja silloin on 9+3 :)

Aiemmassa raskaudessa mittailin verenpaineet aina itse ja pissanki stixasin itse, terkkari tarkisti tikun jos itse oli epävarma. Eikä tällaine menettely itseä häirinnyt yhtään. Myös "tällä alalla" mutta sillä nyt ei tämän kans taida olla mitään tekemistä. Verenpaineet yritettiin mitata ihan terkkarin toimesta vaan ne näyttää muiden mittaamana tähtitieteellisiä lukuja. Paljon mielummin mittaan tässäkin raskaudessa itsenäisesti niin tietää mitä ne oikeasti on.. Js jää aikaa sitten niille muille jutuille enempi, aika kun on nykyään jokapaikassa rajallista. Jos äitipolille joutuu taas niin siellähän tehdään kaikki sun puolesta mikä ittiä jo vähä korpes.

Tänään oli eka neuvola, tutut ruutiinit. Mutta hg on tippunut 117 -> rautalääkitys. Ja virtsassa oli proteenia. Joko kuivumista, ei hyvä tai sitten voi olla virtsatientulehdus, vielä huonompi. Huomenna täytyy viiä aamunäyte labraan. *huokaus* toivottavasti kaikki menee parhainpäin.

Minulla ei ekassa neuvolassa pyytäneet edes pissanäytettä. Plv näytteen vien sitten joskus vko 12. Verikokeet ym katottu että millo ne pitää käydä ja se sokerirasitus.

Meillä neuvolassa aina itsenäisesti pisupurkki ja se tikku laitetaan koneeseen joka tulostaa lapun jossa tulokset. Sit itsenäisesti vielä verenpaine ja paino. Minua ei tämä haittaa lainkaan, sillä jää aika enemmän keskusteluun ja neuvontaan. Terkka ottaa hb:n aina jos tarve ja mittaa verenpaineen uudelleen jos kohollla. Huijata en koskaan sillä se voisi aiheuttaa sikiölle hallaa ja on täysin absurdia muutenkin.

Takaisin