Viimeisin neuvolakäyntisi

Viikot 9+5 ja kaks kertaa oon käynyt neuvolassa ja kummallakin kerralla ultrattiin ❤️ Sillä olin varma että mulla olis alkanut raskaus jo ennen vikoja kuukautisia kun pahoinvointi ollut niin voimakasta jo toukokuulta..mutta se on vaan alkanut nyt tässä raskaudessa heti hedelmöittymisestä! Eli siis ihan ekaks pääsin ultraan selvittämään mitkä viikot menossa. Ja toisella kerrallakin hoitaja sanoi että käydään kurkkaamassa miltä siellä näyttää. Aiemmissa raskauksissa en ole päässyt kuin niihin kahteen ultraan.
 
No niin eka neuvola takana torstailta ja olikin aika sähellys kun oli sijainen, th-kätilö kuitenkin. Miellyttävää, mutta eihän me tehty muuta kuin puhuttiin. Tuli jälkikäteen epäuskoinen olo, että oonko mä edes raskaana (Kyl mä silti oon kun alavatsalla on melkoinen greippi). Huonot olot tuntuvat jääneen taakse, mutta väsymys vaivaa. IP mulla oli lisäksi lääkäri toisesta syystä ja lääkäri sanoi, että heti jos tuntuu etten jaksa töissä niin hakemaan saikkua. Tuli hyvä mieli kun ymmärretään! Aa ja lisäksi mun neuvolat siirrettiin omasta kunnasta lähimpään kaupunkiin kun siellä on lääkärit ja ultrat saatavilla aina, meillä vaan 2krt viikko neuvola ja ilman mitään välineistöä. Ultra+lääkäri 31.7. ja Tyksiin sit lähetteellä rakenneultraan, en muista milloin. Seuraava neuvolakäyntien sovittiin oisko ollut jotain elokuun puoliväliin.
Loppuenlopuksi kuitenkin hyvia juttuja!
 
Itse soittelin tiistaina neuvolaan ja koska mul on lääkkeitä päivittäisessä käytössä niin sain neuvolalääkärille ajan heti perjantaille. Noh siellä käytiin läpi listaa ja lopputulos oli, että mitään isompaa huolta lääkkeiden suhteen ei ole, koska olen jo niitä tiputellut pois kesän aikana. Kyseessä siis selkäongelmista johtuvat kipulääkkeet :) Eka neuvola aika on sit vasta ma 23.7 ja sillon viikkojen pitäisi olla 8+6. Innolla odotan josko jo ekalla käynnillä pääsis kuulemaan pikkuisen sydänäänet :Heartred
 
Kysyttiinkö muilta ensimmäisellä neuvolakäynnillä minkä synnytyssairaalan valitsee? Minun käynnillä ei ollut siitä puhetta. Mietin vain missä vaiheessa se pitää valita. o_O
 
Kysyttiinkö muilta ensimmäisellä neuvolakäynnillä minkä synnytyssairaalan valitsee? Minun käynnillä ei ollut siitä puhetta. Mietin vain missä vaiheessa se pitää valita. o_O

multa kysyi ainakin. eilen oli eka neuvola ja toka tuli vasta syyskuun alkuun.
 
Mulla oli neuvola jo yli viikko sitten. Juteltiin kaikenlaista; otettiin verenpaineet, hemoglobiini ja paino; ja kysyi vielä synnytyssairaalatoivetta. Asun HUS-alueella, niin sairaalan saa valita ja kuulemma vielä vaihtaakin myöhemmin, jos haluaa. Valitsin sen nyt, joka on lähinnä työpaikkaa ihan vaan ultrien kätevän paikan takia.
 
Mulla oli neuvola jo yli viikko sitten. Juteltiin kaikenlaista; otettiin verenpaineet, hemoglobiini ja paino; ja kysyi vielä synnytyssairaalatoivetta. Asun HUS-alueella, niin sairaalan saa valita ja kuulemma vielä vaihtaakin myöhemmin, jos haluaa. Valitsin sen nyt, joka on lähinnä työpaikkaa ihan vaan ultrien kätevän paikan takia.

Asun myös HUS alueella, joten kummallista ettei asiasta kysytty. :wideyed: Minkä sairaalan valitsit?
 
Meillä kans kysyttiin sairaalaa jo ekalla kerralla. Naikkarille mennään, eipä oikein oo muuta järkevää vaihtoehtoa. Kättärillä synnytin viimeksi, se oli vähän lähempänä kotia ja olin kuullut siitä hyvää. Naikkari oli silloin remontissa joten en tiedä olisiko sinne ees päässyt. Mutta kunhan ei mihinkään Porvooseen jouduta ajamaan, moni tuttu on joutunu lähtemään aika kauaa synnyttämään kun ei oo naikkarille mahtunut :wideyed:
 
Porvoossa ei toimi enään synnytyssairaalaa, pelkkä äippäpoli. Olisko lopettanut joskus 2016 lopussa..
 
Asun myös HUS alueella, joten kummallista ettei asiasta kysytty. :wideyed: Minkä sairaalan valitsit?
Eivät välttämättä kysy, saa toivoa mutta eivät voi taata että pääsee synnyttämään haluamaansa jos sattuisi olemaan suuri joukko synnyttäjiä yhtäaikaa.
 
H-hetkellä sitten vaan soittaa johonkin ja kysyy onko tilaa? o_O

Just näin se menee. Ja siinähän voi käydä myös niin, että menee eka vaikka naikkarille, ja sit ne lähettää kotiin takaisin ottamaan buustia, ja sitten pitää soittaa uudestaan ja saattaakin joutua jorviin
 
Kävin tänään avoimessa neuvolassa, kun toivoin että saisin kuulla sydänäänet. On tää oireiden katoaminen ja kipeät vatsakrampit vähän huolettanut, että onko siellä enää ketään elossa o_O Neuvolatäti oli aika skeptinen että kannattaako edes yrittää kuunnella, kun viikkoja vasta 10+2, mutta suostui yrittämään kuitenkin. Hommaa ei kyllä yhtään helpottanut tuo lattialla karjuva ja kitisevä 1,5-vuotias, joka ei selkeästi tykännyt yhtään että äidin mahaa tökittiin. :confused: eihän siinä kukaan kuullut yhtään mitään, joten terkkari nosti muksun lopulta mun syliin (hirveän helppoa pitää rimpuilevaa lasta sylissä samalla kun koittaa puoli-istua epämukavassa asennossa ja olla liikkumatta). Mutta lopulta saatiin vaimea suhinajumputus kuuluville! En kyllä muistanut että ne sydänäänet ihan tuommoiselta ois kuulostanut, mutta terkkari oli varma että kyllä se sieltä kuuluu niinkuin pitää, vaikka vaimeana ja "mutkan kautta". Nyt on helpottunut olo! :joyful:
 
Takaisin
Top