Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla oli eka neuvola 8+1, halusin omalle thlle niin otettii kesäkuun puolelle, esikoiseta kävin 9+1.

Mulla siirty laskettu aika viidellä päivällä esikoisesta. Syntyikin sitten laskettuna aikana. Nytkin voi hyvinkin siirtyä eikä neuvolassa edes otettu kantaa laskettuun aikaan koska kierrossa viimisten aikojen mukaan jopa viikon heittoja.
 
En todellakaan osaa sanoa mitenkä olen laskenu mutta tänään oli mun laskujen mukaan viikkoja 7+2 ja nyt ekassa neuvolassa tänään niin kortissa 8+4. La olis 8.2 siis. Laskin vissiin sit jotenkin väärän päivän mukaan siinä plussaus höyryissä alunperin siis 18.2. No mutta to on ultra niin siinä ne kai katsoo vastaako mitä viikkoja ja muuttaa lasketun ajan? Vai muuttaako nyt vielä mitään vai vasta rakenneultrassa?
 
Nt ultrassa lyödään laskettuaika lukkoon yleensä. Varhaisultran tarkotus on katsoa onko raskaus oikeassa paikassa ja näkyykö syke. Jotakin viikkojen varmistelua siinä voi kans olla, mut niin pieni pääsee osittain hyvin piiloon eikä välttämättä tuu se koko mitta. :)
 
Tänään kävin ekassa neuvolassa, omien laskujen mukaan 7+5, mutta olikin 8+0. Eli la siirty ystävänpäivään. En sitä vielä mihinkään muokkaile, katsotaan mitä ekassa ultrassa sanotaan. Kaikennäköstä lappusta lähti mukaan. Verikokeisiin ja ekaan ultraankin on nyt aika varattuna. Rv 12+6 eli 8.8. saa nähdä sitten kasvaako siellä joku vai ei, millään ei jaksaisi odottaa. :p
 
Tänään oli eka neuvola. Kauhea kasa papereita lähti mukaan ja uusi neuvolakortti. Labra-ohjeet ja pissapurkit sain. Np-ultra on 9.8., ärsyttävää että ainoa lääkäri jota en olisi halunnut ultraamaan on ainoa joka on töissä silloin. No, ei voi mitään. Innolla odotan kuitenkin ja nyt kun tiedän tämän niin voin henkisesti valmistautua tämän epäsosiaalisen lääkärin tapaamiseen.

Sokerirasitukseen joudun sukurasitteen takia.
 
Eka neuvola oli tiistaina rv 7+0. Viikot on tosin vielä vähän arvailujen varassa, voi heittää viikollakin. Tarkentuu sitten nt-ultrassa joka on 9.8. 1,5 tuntia se neuvolan terkkari jutteli kaikenmoista, ensimmäinen raskaus meille niin paljon on tietenkin uutta molemmille, ehkä vielä enemmän tuolle puolisolle :) ens viikolle tuli ylimääräinen neuvolalääkärikäynti, parikin mieltä askarruttavaa asiaa niin saa niihin selvyyttä. Ekaan ultraan on ihan tuhottoman pitkä aika mut aateltiin, että josko nyt sinne jaksais ootella. Riippuu vähän tuosta ens maanantain lääkärikäynnistäkin. Mut on tää jänskää :D

Myös mulle on sokerirasitusta luvassa viikolla 14 (voi olla vähän myöhemminkin, en nyt jaksa tarkistaa) vahvan sukurasitteen vuoksi.
 
Mä sain, tais olla noin rv 18.

Minä sain myös ja se oli muistaakseni viikolle 20.

Onko täällä äitiyspoliklinikalle joutuvia/meneviä? Tuleeko sinne aika postissa vai pitääkö itse varata? Millä perusteilla sinne joudutaan?
 
Minä sain myös ja se oli muistaakseni viikolle 20.

Onko täällä äitiyspoliklinikalle joutuvia/meneviä? Tuleeko sinne aika postissa vai pitääkö itse varata? Millä perusteilla sinne joudutaan?
Meillä tehdään ultrat KYSin äitiyspolilla, neuvolalääkäri kirjoitti lähetteen ja sieltä tuli aika postissa. Mikkeliin piti varata itse aika. Esikoisen aikaan kävin polilla synnytystavan arviossa ja siellä päätettiin myös käynnistyksestä, luulen että näissä on isoja alueellisia eroja.
 
Huomenns neuvola ja en saa lapselle hoitajaa. Kauanko teillä eka neuvolakäynti kesti että viihtyiskö tuo 2 vuotias sen ajan siellä:rolleyes:
 
Tunnin kesti mulla. Esikoisesta kesti mun mielestä kauemmin
 
Edellisen kanssa käytiin radin vuoksi säännöllisin väliajoin äitiyspkl:lla. Hoito ja seuranta oli pääsääntöisesti puhelimitse ja sähköpostilla tapahtuvaa, lääkärikäynnit ja ultrat oli paikan päällä. Ajat sinne antoi silloin hoitaja puhelimitse.
 
Neuvolassa oli eilen oikein mukava mies hoitaja joka tarkisti paineet yms. Yritettiin sitten kuunnella sydänääniä, niin eihän se löytänyt niitä kun etsi ihan väärästä paikasta. Meinasin ottaa sen dopplerin omaan käteen ja näyttää mistä ne äänet löytyy. No jäi sitten kuulematta. Muuten oikein miellyttävä käynti.

Niin sain sellaisen oman kotidopplerin ja siinä oli että viikolta 16 eteenpäin voi äänet kuulla.
No kokeilin kuitenkin ja noin minuutin etsimisen jälkeen löytyi äänet! En muuten moista olisi hankkinut, mutta minulla nuo keskenmenot vaivaa niin mieltä, että kiva kun voi jotenkin rauhoittaa itseään. :)

Ullmaij rv 10+2
 
Just kävin neuvolassa. Kuunneltiin sykkeitä ja sieltä se pienen syke kans löyty:)

Millä viikolla sä olet? Joko niitä synkeitä vois kuulua ihan neuvolan laitteilla? :eek: Haluisin kovasti käydä avoneuvolassa kuunteluttamassa, kun seuraavan ultraan on viel aikaa ja tää oireiden olemattomuus saa epäilemään, että onko tuolla enää ketään :nailbiting:
 
Millä viikolla sä olet? Joko niitä synkeitä vois kuulua ihan neuvolan laitteilla? :eek: Haluisin kovasti käydä avoneuvolassa kuunteluttamassa, kun seuraavan ultraan on viel aikaa ja tää oireiden olemattomuus saa epäilemään, että onko tuolla enää ketään :nailbiting:

9+5 on tänään. Sano ettei välttis vielä löydä, mut löyty ihan alamahalta
 
No niin eka neuvola takana torstailta ja olikin aika sähellys kun oli sijainen, th-kätilö kuitenkin. Miellyttävää, mutta eihän me tehty muuta kuin puhuttiin. Tuli jälkikäteen epäuskoinen olo, että oonko mä edes raskaana (Kyl mä silti oon kun alavatsalla on melkoinen greippi). Huonot olot tuntuvat jääneen taakse, mutta väsymys vaivaa. IP mulla oli lisäksi lääkäri toisesta syystä ja lääkäri sanoi, että heti jos tuntuu etten jaksa töissä niin hakemaan saikkua. Tuli hyvä mieli kun ymmärretään! Aa ja lisäksi mun neuvolat siirrettiin omasta kunnasta lähimpään kaupunkiin kun siellä on lääkärit ja ultrat saatavilla aina, meillä vaan 2krt viikko neuvola ja ilman mitään välineistöä. Ultra+lääkäri 31.7. ja Tyksiin sit lähetteellä rakenneultraan, en muista milloin. Seuraava neuvolakäyntien sovittiin oisko ollut jotain elokuun puoliväliin.
 
Takaisin
Top