Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä kiinnittäisin erityisesti huomiota siihen, että ne on sitten hyvät rattaina. Helposti sitä tiirailee asiaa enemmän siitä vauvan näkökulmasta, mutta lopulta rattaina niitä tulee kuitenkin käytettyä yleensä ajallisesti pidempään. Itseäni esimerkiksi noissa esikoisen rattaissa häiritsee, että lapsella alkaa pää ottaa kiinni kuomuun ja ikää ei ole kuin vähän päälle 2 vuotta (eikä ole pitkästä lapsesta kyse). Nyt toki tullut sitten käytettyä enemmän matkarattaita, joita valitessa kiinnitettiin erityisesti huomiota siihen, että korkeussuunnassa on riittävästi tilaa.

Yleisesti ehkä miettisin valinnassa käyttötarkoitusta: Liikutaanko enemmän kaupunkiympäristössä vai maastossa (ensimmäiseen valitsisin suht kapeat, helposti kääntyvät, jälkimmäisessä kiinnittäisin huomiota isoihin renkaisiin ja jousitukseen) sekä kuinka usein niitä on tarve laittaa kasaan (helposti kasattavat/pieneen tilaan menevät) vai onko käyttöä lähinnä kotona (jolloin suosisin tukevampia, jotka taas usein vievät enemmän tilaa). Ja sitten käyttömukavuuden kannalta tosi olennaista on, että aisan saa sopivalle korkeudelle! Tämä erityisen tärkeää, jos jompikumpi vanhemmista on tosi pitkä/lyhyt.

Mutta lopulta sen tietää sitten vasta käytössä, menikö nappiin. Ja voi käydä niinkin, että vauva huutaa vaunuissa kurkku suorana ja tottuu niihin rattaisiinkin kunnolla vasta yli vuoden ikäisenä, vaikka kuinka olisi valinnut hyvät yhdistelmärattaat (kuten kävi esikoisen kanssa 😂).
Ihanaa! Kiitos vinkeistä ❤️
Niin kyllähän se järjellä mietittynä kannattaa ottaa semmoset mitä on itselle hyvä ja kätevä käyttää kun kuitenkin niitä joutuu paljon työntelemään 😅
 
Kiitos hyvistä vinkeistä! 😊
Nuo yhdistelmärattaat vaikuttaa tosi järkeviltä, joskin hinta hirvittää 😮 Olispa rajaton budjetti vauvatarvikkeisiin.. Taidan katsoa käytettynä.
 
Jotkut tällaiset varmasti olis hyvät. Ja näihin taitaa nykyään saada jotain tiettyjä autokoppia kans kiinni 🤔
Joo saa. Itse asiassa tota mun linkkaamaa myydään semmosena settinä myös missä tulee kaukalo ja telakka kans mukana ja sen kaukalon saa suoraan tohon runkoon kiinni. Toki tommosia settejä kun katselee niin kannattaa sit varmistua, että se kaukalo on oikeesti turvalliseksi todettu eikä mikään pilipali kaukalo joka ei välttis kolarissa lasta suojaa. Me ostettiin esikoisen aikaan noi Biritax Smilet, mutta vaan yks vanhempi malli ja tykättiin kyllä tosi paljon. Kaukalo ja telakka on vaan jo myyty enkä nyt tiä mikä ostetaan seuraavalle. Olis kiva saada kuitenkin noitten rattaitten runkoon kiinni se.
 
Täytyypä tehdä tuo sama liberolaukku-hankinta. Se on ainakin kukkarolle ystävällinen 😁
 
Tein nyt hyvien ultrakuulumisten kunniaksi ensimmäisen hankinnan vauvalle nimittäin tilasin Liberolaukun 😄

Ooo, liberolaukku ja libero perhonen. 🦋😍

Jos lastentarvikeliike on lähellä niin kannattaa tilata myös Babybox. ☺️👍

Mä uskaltauduin ultran jälkeen ostamaan kirpparilta ihanan Pikkuli bodyn ja hymy-helistimen. 😍
 
Kiitos Babybox-vinkistä! Kaikki ilmaiset hankinnat on kai tervetulleita, vaikka mies toivoi, että en enää ystävältä saadun vaatekassin lisäksi nyt ostaisi muuta ihan vielä. Kai tuonne kaappiin vielä jotain mahtuu 🤭
 
Muumivaippojakin on ainakin ennen saanut tilattua jonkun näytepakkauksen. Kannattaa sekin jossain vaiheessa tsekata.
 
Hei hyviä vinkkejä! En oo vieläkään hankkinut mitään, mutta jospa ton ens viikon nt-ultran jälkeen alan sitten tilailemaan kaikkea ilmaista 😄
 
Meinasin jo vastata, että pikkukakkoselle ei ole vielä mitään ostettuna, mutta mitkäs tuplat ne tuolla terassilla odottelee. :No Evil Monkey: Keväällä myytiin esikoisen Smile3:set, kun ostettiin tilalle Yoyo:t. No niillähän ei kuitenkaan syksyllä/talvella mitään niin aloin tutkia tori.fi:sta bugaboon rattaita ja kun nt:ssä varmistui, että pikkukakkonen on tulossa niin uskalsin lähteä tarjoamaan vaunuista ja saatiin aika huippusetti bugaboo donkey2 duo hyvään hintaan.
 
Ensimmäinen ostos tälle vauvalle oli kantoliina. Sellainen osoittautui kuopuksen kanssa korvaamattomaksi, joten varmasti tulee käyttöön nytkin. Doppler on myös ollut kovassa käytössä, joskin hankittu jo hyvän aikaa ennen tätä raskautta.
 
Mä en oo hankkinut yhtään mitään. Tänään sentään kävelin cittarin vauvatarvikeosaston läpi ja ekaa kertaa edes silmäilin, et mitä kaikkee sitä pitääkään sit hankkia 😄 onneks lähipiirissä on pari vauvaa syntynyt alkuvuodesta, niin sieltä kuulema saadaan joitain juttuja. 2 vko ru, nii ehkä sitä sit voi alkaa suunnittelee oikeasti hankintoja.
 
  • Tykkään
Reaktiot: MMV
Me saadaan/ollaan saatu tosi paljon vauvatavaraa tutuilta. Vielä kun tietäisi tulokkaan sukupuolen, niin pääsisi ostelemaan kaikkia ihanuuksia 🥰 Eka pitäisi tosin tehdä vähän lisää tilaa kotiin 🙈 Aiemmin oon hyödyntänyt lastenvaatekirppikset ja oikeastaan kaikki tarvittavat vaatteet ovat löytyneet niistä tyyliin 5-vuotiaaseen asti. Säästää aika paljon rahaa 😅
 
Me saadaan/ollaan saatu tosi paljon vauvatavaraa tutuilta. Vielä kun tietäisi tulokkaan sukupuolen, niin pääsisi ostelemaan kaikkia ihanuuksia 🥰 Eka pitäisi tosin tehdä vähän lisää tilaa kotiin 🙈 Aiemmin oon hyödyntänyt lastenvaatekirppikset ja oikeastaan kaikki tarvittavat vaatteet ovat löytyneet niistä tyyliin 5-vuotiaaseen asti. Säästää aika paljon rahaa 😅
Mä oottelen kanssa, et pääsee kirppistelemään. Koetetaan ostaa ihan vain muutamat vähän pidempään käytössä olevat jutut uutena, niin voidaan sit panostaa niihin.

Tilanpuutteeseen liittyen, meillä on ihan ensimmäinen operaatio muokata meidän yli 10 vuoden aikana muodostuneesta kahden aikuisen kodista lapsiperhekoti 😄 Esim. on rakennettu sellainen pieni toinen työhuone ja nyt sit muutetaan se vaatehuoneeksi.
 
Onneks vauvan pienen pienet vaatteet vie ihan alkuun vain vähän tilaa (joskin sänky, rattaat yms. sitten vähän enemmänkin 😅). Me taas yritetään taikoa kahden koululaisen ja kahden aikuisen kodista vauvaystävällinen koti 😄 Odotan uudelleen sitä pesänrakennusviettiä, joka ehti vähän jo nostaa päätään kesälomalla. Nyt taas työt ja arki häritsee pahasti tällaisia projekteja 😂
 
Mua haluttais ihan hirveästi ostaa joku ihana pieni body! En vaan tiedä onko talvivauvalle järkevää ostaa hihatonta bodya 🤔 toki voihan sitä ostaa hihallisenkin. Jos hihattoman ostaisi niin en tiedä yhtään minkäkokoisia se vauva kesällä käyttää 😂
 
Mua haluttais ihan hirveästi ostaa joku ihana pieni body! En vaan tiedä onko talvivauvalle järkevää ostaa hihatonta bodya 🤔 toki voihan sitä ostaa hihallisenkin. Jos hihattoman ostaisi niin en tiedä yhtään minkäkokoisia se vauva kesällä käyttää 😂
Tuttu tunne 😱 noi vaate hankinnan on kans hankalia.
Mä oon talveksi/ alkukevääksi katsellut 56 pitkähihaisia, ja järkeillut niiden olevan varmaan "valmiiksi" pieniä isolle vauvalle. Sit 64 näyttävät jo suurille ...
Jos vauva syntyy 2.8 /48cmkg tai sitten 4.2kg/52cm niin, eikös niille käykin kesällä erikokoiset vaatteet? Kuinkahan luotettavia ne raskausajan kasvuennusteet ovat?
 
Takaisin
Top