Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :dummy:

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista. Mitä sinä aiot hankkia vauvalle?
 
Meillä on jo ihan älyttömät määrät vauvakamaa valmiina. Meil on pinnis, retkisänky, VAUNUT (mä oon vähän obsessed vaunuista), sitteri, leikkimatto, hillitön kasa vauvan vaatteita jnejnejne. :tears: t. hamstraaja
 
Mä en ole ostanut plussaamisen jälkeen mitään vielä.

Itse asiassa olen ostanut vauvalle ikinä vain yhden asian: pehmonallen. Muistan, kuinka eräänä lauantaina menkat alkoi ja vietin aamun sängyssä surren. Yritystä oli noin vuosi takana. Päätin, että en anna surun viedä kokonaan vaan lähden kaupoille ja ostan meidän tulevalle vauvalle jotain ihanaa, josta aina tulisin muistamaan, miten paljon häntä toivottiin ja rakastettiin jo ennen kuin sai alkunsa. Halusin jotain konkreettista, koska hitto vie kyllä me vielä onnistutaan.

Olin juuri kaupassa ja ostanut pehmonallen kun katsoin kännykästä, kun hyvä ystäväni ilmoitti raskaudestaan. Siinä mä olin, nalle kainalossa, menkkakivuissani, kateuden kyyneleet silmissä keskellä kauppakeskusta. Yritin niin tsempata mutta jotenkin siinä kyllä lyötiin lyötyä aika pahasti.

Tuo jäi mieleeni jotenkin niin katkeransuloisena hetkenä. Nalle muutti meillä mun vaatekaapin perälle, josta välillä sen olen hetkeksi kaivanut esille vaikeina hetkinä.

Toivottavasti alkuvuodesta saadaan nalle oikeaan käyttöönsä vihdoin :Heartred
 
Kaveri ja hänen poikaystävänsä (tulevat kummit) olivat ostaneet vauvalle söpöt housut kirppikseltä kun eivät voineet vastustaa :tears:. Tajusin myös, että jo kuukausia sitten ostin kirppikseltä yhden kirjan, jota minulle luettiin pienenä. Muuhun en ole vielä sortunut!
 
En ole vielä ostanut mitään, mutta kai sitä kohta pitäisi ruveta vaunuja ja turvakaukaloita tutkimaan/vertailemaan, vaikka tuntuukin ihan hirveän kaukaiselta niiden tarve. Kaukaiselta tuntuu tammikuukin näillä helteillä, mutta kai se on uskottava, että se sieltä tulee.

Ihana ystäväni antoi pinnasängyn sekä ison kassillisen vaatteita ensimmäiselle vuodelle. Säästää paljon rahaa ja muutenkin pidän kierrätysajatuksesta.
 
Yritän skarpata ettei tulisi ostettua juuri mitää, kun niin paljon esikoiselta tallessa tavaraa. Vaatetta varsinkin.
 
Mitään ei ole vielä osannut ostaa kun tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta se tammikuu. Mutta muutaman kerran on pitänyt käydä hypistelemässä niitä pienen pieniä vaatteita kaupassa ja ihmettelemässä kuinka söpöjä ovat 😍
 
Meillä on esikoiselta melko lailla kaikki valmiina mutta vaatteita haluan hieman pistää uusiksi ja ostaa alkupään vaatekooista bodyt kietaisumallisena mm. Kirppikseltä onneksi löytyy noita alkupään vaatteita hyvin hyväkuntoisina. Ja pitäisi päättä mitä tekee vaunujen kanssa, että uusitaanko ne tuplamallisiksi vai keksitään esikoiselle joku muu mukanapysymiskeino...
 
Meillä on esikoiselta melko lailla kaikki valmiina mutta vaatteita haluan hieman pistää uusiksi ja ostaa alkupään vaatekooista bodyt kietaisumallisena mm. Kirppikseltä onneksi löytyy noita alkupään vaatteita hyvin hyväkuntoisina. Ja pitäisi päättä mitä tekee vaunujen kanssa, että uusitaanko ne tuplamallisiksi vai keksitään esikoiselle joku muu mukanapysymiskeino...
Mää oon miettinyt että kattelisin semmosta seisomalautaa meidän rattaisiin.
 
Vähän tässä on mahdollisia vaunuja sivusilmällä jo katsellut, mut kauheen vaikea päättää et mitkä olis sit oikeesti hyvät ja toimivat 🤔
 
Mää oon miettinyt että kattelisin semmosta seisomalautaa meidän rattaisiin.
Tätä oon miettinyt kans mut meillä tulee päiväkotiin esimerkiksi sit 3km matkaa ja niin vilkas esikoinen et oon melko vakuuttunut et jäis sit aina tommoset pidemmät kävelyt tekemättä kun se ois jatkuvaa taistelua et pitääkö siinä seistä😏😅 tosin, se on välillä ihan rattaissa istumisestakin...
 
Tätä oon miettinyt kans mut meillä tulee päiväkotiin esimerkiksi sit 3km matkaa ja niin vilkas esikoinen et oon melko vakuuttunut et jäis sit aina tommoset pidemmät kävelyt tekemättä kun se ois jatkuvaa taistelua et pitääkö siinä seistä😏😅 tosin, se on välillä ihan rattaissa istumisestakin...
Meillä on onneks päiväkoti vastapäätä eikä rattaita oo tänä vuonna käytetty kuin ehkä viis kertaa niin sillä luulen, että me pärjättäisiin sillä seisomalaudalla. Tosin sit en tiä mitä tehdään jos vauvaa pitää nukuttaa liikkuvissa vaunuissa ja esikoinen ei oo päiväkodissa 😬 ei olla ihan viä päätetty millaista päivää/viikkoa hän tulee päiväkodissa olemaan.
 
Vaunujen valinta on tosi vaikea. Tuntuu, että ei ymmärrä yhtään mitä ominaisuuksia pitäisi vertailla. Onneksi on aikaa vielä perehtyä asiaan *heh*.
Mitä oon sivusta seurannut, käyttömukavuudessa vaikuttaa olevan eroja. Ja ilmeisesti aika pian pitää vaihtaa eli vaunut menee vain reilun puoli vuotta ja sit tarvii jo rattaat? 🤔
 
Vaunujen valinta on tosi vaikea. Tuntuu, että ei ymmärrä yhtään mitä ominaisuuksia pitäisi vertailla. Onneksi on aikaa vielä perehtyä asiaan *heh*.
Mitä oon sivusta seurannut, käyttömukavuudessa vaikuttaa olevan eroja. Ja ilmeisesti aika pian pitää vaihtaa eli vaunut menee vain reilun puoli vuotta ja sit tarvii jo rattaat? 🤔
Kannattaa ostaa suoraan yhdistelmärattaat eli semmoiset missä runkoon saa laitettua vaunukopan ja ratasistuimen. Niillä sit pärjää pitkään 😊
En kyllö edes tiä myydäänkö vaunuja nykyään erikseen.
Tässä yks esimerkki.
 
Kiitos vinkistä! 👍🏼 Ensikertalaisena ihan huuli pyöreenä, että mitähän sitä pitäis hankkia.
Mä kiinnittäisin erityisesti huomiota siihen, että ne on sitten hyvät rattaina. Helposti sitä tiirailee asiaa enemmän siitä vauvan näkökulmasta, mutta lopulta rattaina niitä tulee kuitenkin käytettyä yleensä ajallisesti pidempään. Itseäni esimerkiksi noissa esikoisen rattaissa häiritsee, että lapsella alkaa pää ottaa kiinni kuomuun ja ikää ei ole kuin vähän päälle 2 vuotta (eikä ole pitkästä lapsesta kyse). Nyt toki tullut sitten käytettyä enemmän matkarattaita, joita valitessa kiinnitettiin erityisesti huomiota siihen, että korkeussuunnassa on riittävästi tilaa.

Yleisesti ehkä miettisin valinnassa käyttötarkoitusta: Liikutaanko enemmän kaupunkiympäristössä vai maastossa (ensimmäiseen valitsisin suht kapeat, helposti kääntyvät, jälkimmäisessä kiinnittäisin huomiota isoihin renkaisiin ja jousitukseen) sekä kuinka usein niitä on tarve laittaa kasaan (helposti kasattavat/pieneen tilaan menevät) vai onko käyttöä lähinnä kotona (jolloin suosisin tukevampia, jotka taas usein vievät enemmän tilaa). Ja sitten käyttömukavuuden kannalta tosi olennaista on, että aisan saa sopivalle korkeudelle! Tämä erityisen tärkeää, jos jompikumpi vanhemmista on tosi pitkä/lyhyt.

Mutta lopulta sen tietää sitten vasta käytössä, menikö nappiin. Ja voi käydä niinkin, että vauva huutaa vaunuissa kurkku suorana ja tottuu niihin rattaisiinkin kunnolla vasta yli vuoden ikäisenä, vaikka kuinka olisi valinnut hyvät yhdistelmärattaat (kuten kävi esikoisen kanssa 😂).
 
Takaisin
Top