Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meillä 2013 Emmaljungat, pidättäydyn niissä. On säilytetty sisällä ja siistissä kunnossa. Hyvät isot ilmakumirenkaat parhaat mun mielestä :smiling-eyes:

Meillä myös 2012 emmaljungan yhdistelmät. On kyllä olleet aivan parhaat joka säällä lenkkeilyyn. Kauppakeskus rattaat ne ei oikein ole (jos autolla menee), mutta luulen, että tuun käyttämään kantoliinaa tämän kanssa myös. Sekin on tallessa kuopuksen ajalta.

Vauvojen vaatteista oon säilyttänyt vaan muutamia, millä on muisto-arvoa. Saa sitten äitiysloman alussa viimeistään kierrellä kirpputoreja :smiling face with heart-eyes:
 
Tuleeko vielä kiire jos ei ole hankkinut vielä yhtään mitään :rolling:

Hyvin ehtii vielä miettiä mitkä asiat on omalla kohdalla ajankohtaisia :Winking Face::Thumbs Up Sign:

Kuolaan täällä nettikaupoista kaikkea ihanaa pienelle, kuten mooseskori. Jos toi pinnasänky sekä vaunut riittää, niissä varmaan kuitenkin nukutaan eniten. Niin paitsi jos tulee vauva joka ei viihdy vaunuissa... :Grimacing Face:
 
Mä oon vasta varovaisesti kurkistellut mitä on tarjolla, etenkin nykyistä vaunutarjontaa. Miten musta tuntuu että kaikissa on niin kovin pienet etupyörät? Vähän haaveilin et oisin päästänyt meidän reilu 10 vuotta vanhat Emmaljungat eläkkeelle, mut miten noilla nykyisillä tarvotaan metrin lumihangessa tai loskassa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Meillä on jäänyt paljon raskaus ja vauva-ajan vaatteita ja tarvikkeita esikoiselta. Tai tarkoituksella ollaan jätetty säilöön. Tässä pikkukakkos projektissa menikin oletettua pidempään, mutta onneksi esim. turvakaukalossa käyttöikää riittäisi vielä jos kaikki menisi vain hyvin :smiling-eyes:
 
Hyvin ehtii vielä miettiä mitkä asiat on omalla kohdalla ajankohtaisia :Winking Face::Thumbs Up Sign:

Kuolaan täällä nettikaupoista kaikkea ihanaa pienelle, kuten mooseskori. Jos toi pinnasänky sekä vaunut riittää, niissä varmaan kuitenkin nukutaan eniten. Niin paitsi jos tulee vauva joka ei viihdy vaunuissa... :Grimacing Face:
Mullahan ei oo aikaisempia lapsia, joten ei ole yhtään mitään lapsiin liittyvää kotona :rolling: Oon nyt lueskellyt kyllä kokemuksia eri tuotteista ja tiedän varmaan minkä pinnasängyn ostan. Kiinnostaisi unipussi ja unipesä, mutta sitten luin että tukehtumisvaara unipesässä, joten jätän suosiolla pois ostoslistasta. Tuo mooseskori näyttää kyllä kätevälle. Toisaalta kiinnostaisi semmonen vuokrattava vaavisänkynkin. :Eyes: Mut mitään hankintoja en ole tehnyt, en lapseen liittyvään tai esim. äitiysvaatteita. Tuntuu, että on paljon kaikkea mitä pitäisi olla, mutta sitten 90% kaikki on kuitenkin ns. turhaa kuitenkin.

Kaikki muu varmaan tulee saatua siaruksilta kun nuorimmat muksut heillä 9kk, että sinänsä pääsen ehkä helpolla vaikken varsinaisesti mitään ostaiskaan. Kierrätys kunniaan :thumbs-up::rolling:
 
Mullahan ei oo aikaisempia lapsia, joten ei ole yhtään mitään lapsiin liittyvää kotona :rolling: Oon nyt lueskellyt kyllä kokemuksia eri tuotteista ja tiedän varmaan minkä pinnasängyn ostan. Kiinnostaisi unipussi ja unipesä, mutta sitten luin että tukehtumisvaara unipesässä, joten jätän suosiolla pois ostoslistasta. Tuo mooseskori näyttää kyllä kätevälle. Toisaalta kiinnostaisi semmonen vuokrattava vaavisänkynkin. :Eyes:

Kaikki muu varmaan tulee saatua siaruksilta kun nuorimmat muksut heillä 9kk, että sinänsä pääsen ehkä helpolla vaikken varsinaisesti mitään ostaiskaan. Kierrätys kunniaan :thumbs-up::rolling:

Vitsit, en ole edes tiennyt että pinnasänkyjäkin voi vuokrata, mutta kätevää ihan näin kulutuksenkin kannalta :thumbs-up: Samalla näkee, mikäli lapsi viihtyy pinnasängyssä vai ei. Meillä on pinnasänky käytössä esikoiselle ja hän nukkuu siinä vielä, mutta saa siirtyä juniorisänkyyn syksyllä.

Meillä oli esikoiselle unipesä, enkä osta sitä toista kertaa. Joo, tukehtumisriskikin on varmasti mahdollinen, mutta vastasyntynyt, joka nukkui milloin missäkin oli tosi helposti siirrettävissä unipesän kanssa. Valvottuna tuo nukkui päiväuniaan siinä, öitä ei nukutettu pesään, niin ei tarvinnut miettiä tukehtuuko. Ongelmana oli se, että siinä oli suositus 6kk ikäiseksi, mutta jopa tuo pienikokoinen esikko ei mahtunut siihen enää 3kk jälkeen. Eli plussia ja miinuksia, mutta lyhytaikainen hankinta ainakin meille.

Unipussille voin taas antaa ison plussan. Meillä on ollut tosi pitkäkäyttöinen, itseasiassa vieläkin käytössä kun pinniksestä ei kiivetä pois. Kokoja saa päivittää isommaksi, mutta pussukka pitää pienen, pyörivän vauvan/taaperon lämpimänä :red-heart:

Ehdottomasti kierrätys kunniaan. Vauvojen vaatteet ja tarvikkeet ovat lyhyen aikaa käytössä ja niitä saa usein siisteinä myös lainattuina/käytettyinä :Black Universal Recycling Symbol:
 
Toi Vaavi-sänky oli ihan mahtava kun siinä on pyörät alla niin saa tosiaan nukkuvaa vauvaa siirreltyä kämpässä sen mukaa missä itse milloinkin pyörii :smiling-eyes: eli tulossa meille tälläkin kertaa!

Muuten ei pinnistä aiota hankkia tällä kertaa, esikoisella oli sivuvaununa mutta nyt nään vaan niin paljon helpommaksi nukuttaa perhepedissä. Meinasin siirtää miehen ja esikoisen toiseen huoneeseen kun esikoinenkin vielä mielellään nukkuu vieressä niin ollaan sitten kaikki mukavasti :thumbs-up:
 
Mä tykkäsin kanssa esikoisen aikaan kovasti tosta vaavisängystä. Se meni yllättävän pitkäänkin. Pitää sitä harkita nytkin.
Meillä on vielä tosi hyvin tyttöjen vanhaa vaatetta ja tavaraa säästössä. Sitten tietty jos tulee poika niin hups:rolling: Uudet vaunut on hankittava ja sitterit, turvakaukalo jne. :smiling face with heart-eyes: Ai että mä rakastan vaunuja:red-heart:
En ole tehnyt mitään hankintoja vielä enkä varmaan teekkään ennen ultria.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en ole tämän raskauden aikana uskaltanut vielä miettiä mitään hankintoja. Kahden edellisen raskauden aikana (jotka siis päättyivät keskenmenoon) ehdin hommaamaan hieman söpöjä vaatteita ja kaverilta saatiin pinnasänky. Muuta ei juurikaan ole olemassa.
Ehkä ultran jälkeen uskaltaa :)
 
Tuleeko vielä kiire jos ei ole hankkinut vielä yhtään mitään :rolling:
En mäkään ole edes ajatellut ostavani mitään. Oon niin pessimistinen että en uskalla ainakaan ekaan 3kk ostaa mitään. Vaikka kaikki pitää hankkia uusiksi, mitään ei ole jemmassa. Tällä kertaa tietää ainakin mitä kannattaa ja ei kannata ostaa. Kun on jo aiemmat harjoituskappaleet joille ostettu ties mitä turhaketta :D Nyt jos raskaus jatkuu, ostan vaatteeksikin vain helppoja ja mukavia bodeja ja leveäresorisia housuja/potkareita. Ei huppareita jne. epäkäytännöllistä koossa 56cm niinkuin ostin aika paljonkin esikoiselle, ei jännä kyllä tullut hittivaatteiksi :D

Mutta siis jos sitä kesällä sitte hankkis yhdistelmät ja niihin sopivan turvakaukalon, hoitolaukku, ehkä hoitopöytä, vaatteet, sitteri, lelut, leikkialusta, ehdottomasti rintapumppu! Jos ei olis ollut varuiksi kaapissa olisin saanut useammankin rintatulehduksen kun maitoa tuli paljon ja pakkautui herkästi.., harsot, tutit, pullot, jos vaikka tämä oppisi niistäkin tarvittaessa juomaan, aiemmat eivät.. Ennestään löytyy kantoreppu, se on ihan ehdoton ollut meillä.

Pinnasänky meillä on aiemmilla ollut vain satunnaisesti päiväunia varten, että on näkösällä, yöllä molemmat aiemmat nukkui vieressä ja pinnasänky tyhjänä. Varmaan me hankitaan se silti nytkin.

Ainiin ja joku lipasto vauvanvaatteille :Heartred
 
Mitään en vielä, mut ommella jotain pientä ja söpöä tekis mieli jo.
 
En ole hankkinut mitään enkä varmaan uskallakaan hankkia kuin ehkä joskus rakenneultran jälkeen, jos niin pitkälle päästään.
 
Vielä en oo mitään ostanut, ja ootan varmaan kesään ennenku käyn kaupoilla (kirppiksillä!). Aattelin että äitiyspakkauksella pärjäis aika pitkälle? :D

Haluisin kans kayttää äitiyspakkausta ekana sänkynä, kokemuksia tästä?
 
Alessa ihailin jo kaikkia ihania pikkubodeja, mutta en kyllä vielä uskalla tehdä mitään hankintoja. Odottelen suosiolla turvallisemmille viikoille.
Esikoiselta on kaikenlaista olemassa, eli suuria hankintoja tuskin tarvitaankaan. Mahdollisesti toinen pinnasänky jossain kohtaa, jos esikoista ei sitä ennen siirretä jo juniorisänkyyn. Jotain vaatteita ja muitakin tavaroita on annettu perheelle ja kavereille eteenpäin ja niitä sitten varmaan pyydellään takaisin päin, kun uskalletaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Meillä on esikoisen romuja tallessa. Muutamia juttuja oon myynyt kavereille, joten pitää tässä jossain vaiheessa laittaa viestiä että voisin ostaa takaisin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hankintoja mitä tiedän että tällä kertaa haluan ainakin:
- uuden mallinen newborn osa tripp trappiin (viimeksi oli vanhaa mallia ja myin jo pois) - ja apua tarvitaanko toinen tripp trapp :Face Without Mouth:
- unipesä jossa on kantokahvat - haluan pystyä kantamaan nukkuvaa vauvaa siinä ylä- ja alakerran väliä
- tarrakapalot - nämä oli viimeksi ystävältä lainassa, pitänee ostaa muutama oma

Muuten tiedän että tarvitaan ainakin toinen turvaistuimen telakka autoon ja mahdollisesti sisarrusvaunut (näitä yritän vältellä viimeseen asti kun meillä on esikoisen uutena ostetut hyvät vaunut) - vai pärjäisiköhän pelkällä seisomalaudalla...?
 
En oo vielä ostanut mitään, odotellaan tuo varhaisultra ainakin. Sen jälkeen ajattelin käydä edes jtn pientä hakemassa, ihan konkretian vuoksi :Grinning Face With Smiling Eyes: Muuten taidan odottaa pidemmille viikoille ja käytän hyödyksi kirppareiden antia :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Ei ole vielä ostettu mitään eikä edes katseltu. Mistään en mitään tiedä mutta onhan tässä aikaa vielä tutustua. Kaapista löytyy kyllä yksi söpö body minkä ostin jo vuosia sitten tulevalle lapselle. Toivottavasti pääsee käyttöön vihdoin :red-heart:
 
Takaisin
Top