Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :dummy:

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Meillä jää just paljon tarpeellisia tavaroita ja vaatteita kuopukselta tälle seuraavalle käyttöön, mikä tavallaan on tosi kiva niin ei tarvii turhia hötkyillä tai stressata, mutta samalla ehkä hitusen tylsää koska käytännössä ”mitään ei tarvita”:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Yksi isommista hankinnoista on kuitenkin vielä edessä, vaunut!
Tulee olemaan noin 1v3kk ikäerolla nämä nuorimmaiset, joten molemmat tarvitsee vielä oman paikkansa pyörien päällä.
Olen miettinyt Bugaboo Donkey duoa, kun ne saisi sitten säädettyä myös yhdelle lapselle käyttöön myöhemmin ja muutenkin sisältäisi kaikki toiminnallisuudet mitä itse kaipaan vaunuilta/rattailta. Ainoastaan tuo hinta hirvittää:Grimacing Face:
 
Onneksi kuopukselta säästettiin. Isompia hankintoja olis pinnis ja turvakaukalo. Rattaina meillä on Britaxin b-motion plus 4 ja siitä teoriassa pystyis ottamaan rataosan pois ja hankkimaan vaunukopan. Täytyisi ottaa se työn alle niin tietää, et tarviiko vaunukaupoille lähteä. Koulussa sain tänään idean, kun opiskelen tekstiili- ja muotialalla ja meillä on näitä harjoitustöitä ja seuraava olisi kassin/laukun teko, niin aion tehdä hoitolaukun. :folded:
 
Meillä taitaa olla lähes kaikki tarvikkeet ja vaatteet valmiina esikoiselta. Alakertaan vois olla kiva hankkia pinnasänky vauvan päiväunia varten (yläkerran makkarista löytyy jo pinnasänky), ehkä uudet rattaat vähän silloisista tarpeista riippuen ja vielä vauvan sukupuolesta riippuen mahdollisesti joitakin vaatteita.
 
Mä odotan niiiin paljon että pääsee hypistelee kaikkea ihanaa ja pientä. Meillä on kaikki hankittava kun edellisestä vauva ajasta jo niin monta vuotta. Vaunuja oon alkanut kattelee ja vertailee. Parit on mielessä. Talvivauva kun tulossa niin haluaisin että pystyy lumessa/auraamattomilla teillä kulkemaan. En tosin tiedä onko tällaista ihmepeliä vielä keksitykään.
 
Mä odotan niiiin paljon että pääsee hypistelee kaikkea ihanaa ja pientä. Meillä on kaikki hankittava kun edellisestä vauva ajasta jo niin monta vuotta. Vaunuja oon alkanut kattelee ja vertailee. Parit on mielessä. Talvivauva kun tulossa niin haluaisin että pystyy lumessa/auraamattomilla teillä kulkemaan. En tosin tiedä onko tällaista ihmepeliä vielä keksitykään.


Mä rupesin eilen itkemään vauvanvaateosastolla kun näin niitä kaikkia pieniä töppösiä. Mietin että miten esikoinen on ikinä ollut niin pieni että käytti sellaisia ja nytkö sais taas hommata niitä :red-heart:

Vaunut on täällä kans mietinnässä. Vanhat Emmaljunga yhdistelmät annoin pois mitkä esikoisella oli käytössä. Meillä on Graco Miraget joihin saa asennettua turvakaukalon, niistä tulee hyvät matkarattaat myös vauvalle. Toki täytyy ostaa jotkut hyvät yhdistelmät joissa olisi nimenomaan hyvät renkaat. Meillä on myös pyöräkärryyn sellainen taakse asennettava vaunu, ehkä ostan siihen sukset alle ja vauvaosan sisälle, jotta pieni pystyy nukkua. No ehkä en :tears:

Tällä kertaa ajattelin olla viisaampi vaatehankintojen suhteen enkä hamstraa joka kokoa niin että voisi pukea kolmoset. Toki tulee hommattua perusvaatteita joka koossa, mutta maltillisemmin :thumbs-up:
 
Muokattu viimeksi:
Ostin just myös dopplerin fb kirppikseltä :Hugging Face: ..nyt pitää yrittää malttaa mieli ja olla ostelematta enempää. :Upside Down Face:
 
Mä saisin kans puettua vaikka koko päiväkodin tän hetkisillä varastoilla :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Meillä nyt esikoisella käytössä serkkunsa vanhat Emmaljungat, nämä kulkee superhyvin lähes säällä kuin säällä. Isot "kääntymättömät" eturenkaat hyvät jopa metsäpoluilla, talvisäästä puhumattakaan.

Nimim. tänäänkin suojateiden korkeiden lumi-/loskavallien yli onnistuneesti rämpinyt
 
Mulla oli esikoisella kans emmaljungat isoilla kiinteillä pyörillä. Sit vaihdoin super vikingiin, nekin toimi ihan hyvin rattaina.
Mua houkuttelisi saman merkin nxt90, mutta mietityttää pienentyneet eturenkaat.. toinen kiinnostava olis ora onnit. Mutta siinä en tykkää siitä ratasosasta, haluan ergonomisemman kuppi-istuimen.

voi sitä pienten vaatteiden pesua sitten kun sinne asti päästäään. :Two-hearts:
 
Mulla oli esikoisella kans emmaljungat isoilla kiinteillä pyörillä. Sit vaihdoin super vikingiin, nekin toimi ihan hyvin rattaina.
Mua houkuttelisi saman merkin nxt90, mutta mietityttää pienentyneet eturenkaat.. toinen kiinnostava olis ora onnit. Mutta siinä en tykkää siitä ratasosasta, haluan ergonomisemman kuppi-istuimen.

voi sitä pienten vaatteiden pesua sitten kun sinne asti päästäään. :Two-hearts:

Joo, sitä odotellessa :Two-hearts: Niitä vaatteita on ihana pestä ja ihmetellä. Varsinkin jos tää jää viimeiseksi vauvaksi niin aion ottaa ilon irti!

Turhia hankintoja vältän muutenkin tällä kertaa. Esimerkiksi rintapumppua en hommaa etukäteen, kun viimeksi jäi käyttämättä. Sitteristä mä en myöskään välittänyt niin sitä tuskin meille tulee.

Lelupuolelta hommaan leikkimaton ja jonkun oman pehmolelun. Esikoisella on leluja ja saa luvan harjoitella niiden jakamista sitten :thumbs-up:
 
Mä odotan niiiin paljon että pääsee hypistelee kaikkea ihanaa ja pientä. Meillä on kaikki hankittava kun edellisestä vauva ajasta jo niin monta vuotta. Vaunuja oon alkanut kattelee ja vertailee. Parit on mielessä. Talvivauva kun tulossa niin haluaisin että pystyy lumessa/auraamattomilla teillä kulkemaan. En tosin tiedä onko tällaista ihmepeliä vielä keksitykään.
Haha tätä ”ihmepeliä” oon itsekin tuuminut:Grinning Face With Smiling Eyes:
Näillä lumilla pari kertaa toivonu melkein että olis moottori kiinni rattaissa ni sais vähän vauhtia pahimpiin kinoksiin, prkl:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Meillä 2013 Emmaljungat, pidättäydyn niissä. On säilytetty sisällä ja siistissä kunnossa. Hyvät isot ilmakumirenkaat parhaat mun mielestä :smiling-eyes:
 
Joo noi vaunut pitäis kyllä olla semmoset traktorit talvee ajatellen! Cybexillähän on lisävarusteena sukset etupyöriin, ja sit se yks malli ois vielä sähköavusteinen, tämmösellä combolla varmaan jo pääsis tuolla lumi-infernossa kulkemaan :Grinning Face:
 
Joo noi vaunut pitäis kyllä olla semmoset traktorit talvee ajatellen! Cybexillähän on lisävarusteena sukset etupyöriin, ja sit se yks malli ois vielä sähköavusteinen, tämmösellä combolla varmaan jo pääsis tuolla lumi-infernossa kulkemaan :Grinning Face:
Mahtavaa et tämmösiä sähköavusteisia on olemassa:rolling::thumbs-up:
 
Joo voi ihanaa miten ootan, että saa alkaa ostamaan vauvan vaatteita :smiling face with heart-eyes:
Sama täällä.. Mitään ei oo vielä ostettu ja muutenkin ensimmäinen lapsi meillä niin ihanaa hypistellä kaikkia söpöjä vaatteita kaupassa. Asun kyllä sellasessa tuppukylässä että heti jos ostan yhenkin vauvnvaatteen niin kaikki tietää meidän odottavan :tears:
 
Sama täällä.. Mitään ei oo vielä ostettu ja muutenkin ensimmäinen lapsi meillä niin ihanaa hypistellä kaikkia söpöjä vaatteita kaupassa. Asun kyllä sellasessa tuppukylässä että heti jos ostan yhenkin vauvnvaatteen niin kaikki tietää meidän odottavan :tears:
Ihanaa etten ole ainoa "tuppukyläläinen"!! :red-heart:
 
Takaisin
Top