Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :dummy:

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Myönnän, eilen illalla oli heikko hetki ja shoppailin kännyllä verkossa. mulla tänään 5+6 viikot, joten pikkasen aikaisessa olen, myönnetään.

Ostin ihanan vauvanpeitteen, mintunvihreän, joka sopii mun mielestä vauvalle sukupuolesta riippumatta

Sitten oli samassa firmassa alennuksella äitiysvaatetta, joten toppi ja trikoopöksyt lähti huippuhalvalla. Koko tulee olemaan mysteeri mutta kun halvalla sai!

Yritän nyt kuitenkin vielä odottaa ennen kuin muuta shoppailen. On kuitenkin ihme, etten ole kotiin jo kerännyt vauvanvaatevarastoa tän 7v yrityksen aikana. Sen verran olen itseäni suojellut etten ole sitä tehnyt. Nyt soin pienen ilon itselleni.

Onko täällä kutojia? Löysin omista varastoista vauvan villasukat, jotka jäänyt antamatta kaverin lapselle kun olivat mielestäni vähän rumat... pitää alkaa kutomaan!
 
Et ole ainoa... Aikaisemmissa raskauksissa en ole ostanut mitään näin aikaisilla viikoilla. Siis yhtään mitään.
Nyt vain jostain syystä tästä raskaudesta niin hyvä fiilis, että shoppailin bodyn, housut ja jotain muutakin Kappahlin Newbie-mallistosta samalla, kun siskontytölle tilasin viimeisiä joululahjoja.
Tilasin sellaisia vaaleita, jotka sopivat molemmille/kaikille sukupuolille.
Ja hei... viikkoja mulla vasta 4+0, eli taidan vetää vielä pahemman korren?

Kutomistakin mietin, koska kudon jonkun verran villasukkia ja juuri tuossa ensimmäisen villapaidankin.
 
Itse ostin heti alkionsiirron jälkeen hopeisen helistinkorun kun oli niin toiveikas fiilis toimenpiteen jälkeen. Tänään haetaan miehen kanssa vauvakirja jota saa täyttää jo odotusaikana. Muiden hankintojen kanssa yritetään vielä malttaa hetki, nyt on kuitenkin vasta 4+1!
 
Et ole ainoa... Aikaisemmissa raskauksissa en ole ostanut mitään näin aikaisilla viikoilla. Siis yhtään mitään.
Nyt vain jostain syystä tästä raskaudesta niin hyvä fiilis, että shoppailin bodyn, housut ja jotain muutakin Kappahlin Newbie-mallistosta samalla, kun siskontytölle tilasin viimeisiä joululahjoja.
Tilasin sellaisia vaaleita, jotka sopivat molemmille/kaikille sukupuolille.
Ja hei... viikkoja mulla vasta 4+0, eli taidan vetää vielä pahemman korren?

Kutomistakin mietin, koska kudon jonkun verran villasukkia ja juuri tuossa ensimmäisen villapaidankin.


Mäkin neulon / kudon kahelle isommalle lapselle kaulaliinoja tässä, joten oiskohan ensimmäinen ostos joku pehmeä lanka ja tekis siitä vaikka töppöset, hatun ja tumput.:smiling-eyes:
 
Me ollaan oltu hoidoissa 2v ja oon sinä aikana kattellu kaikki valmiiks, et mitä sit ostan mistäki, kun aika tulee. Et periaattees oon hommannu jo kaiken, mut en yhtään mitään :tears: Sen verran ostin eilen, et raskaudelle oman kirjan joho kirjaan vaan raskausjuttuja ja raskaus tarroja.

Mutta mulla on tuolla vuosi sitten ostetut langat joista pitäs itte neuloa kastemekko, jahka saan joulun ja uv:n pois alta. Rv 4+3 tänään:red-heart:
 
En taida uskaltaa vielä ostaa mitään, mutta alan toki pohtia mitä sitten aikanaan tarvitsee. Muuttoa isompaan ja sopivampaan asuntoon ollaan kyllä ryhdytty pohtimaan jo hyvissä ajoin, sillä jos tämä jatkuu (nyt 5+4), en saa tietenkään enää kauaa kantaa muuttolaatikoita. Sellaistakin pohdin, että kannattaisiko meidän vain asua tässä meidän ihanassa pienessä keskusta-asunossa vielä odotus- ja vauva-aika. Toisaalta ei, sillä muutto pienen lapsen kanssa lienee raskaampaa kuin muutto odottaessa. Toisaalta kyllä, sillä tilantarve uskoakseni kasvaa vasta sitten jos ja kun lapsi alkaa temmeltää ympäriinsä. Halusin asua keskustassa! Mutta ymmärrän, ettei se leikki-ikäiselle lapselle ole kivaa.
 
En taida uskaltaa vielä ostaa mitään, mutta alan toki pohtia mitä sitten aikanaan tarvitsee. Muuttoa isompaan ja sopivampaan asuntoon ollaan kyllä ryhdytty pohtimaan jo hyvissä ajoin, sillä jos tämä jatkuu (nyt 5+4), en saa tietenkään enää kauaa kantaa muuttolaatikoita. Sellaistakin pohdin, että kannattaisiko meidän vain asua tässä meidän ihanassa pienessä keskusta-asunossa vielä odotus- ja vauva-aika. Toisaalta ei, sillä muutto pienen lapsen kanssa lienee raskaampaa kuin muutto odottaessa. Toisaalta kyllä, sillä tilantarve uskoakseni kasvaa vasta sitten jos ja kun lapsi alkaa temmeltää ympäriinsä. Halusin asua keskustassa! Mutta ymmärrän, ettei se leikki-ikäiselle lapselle ole kivaa.
Me ollaan muutettu vauvan kanssa jo 2 kertaa ennen kuin kerkesi täyttää 7kk :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: molemmat meni hyvin ja toinen muutoista oli vielä pidemmän matkan muutto:thumbs-up:
 
En varmaan osta tälle vauvalle mitään, koska niin paljon tavaraa ja vaatetta on kertynyt 2 edellisen lapsen jäljiltä. Toki jos tää onkin eri sukupuolta kuin edeltävät lapset, saatan ennen synnytystä muutaman vaatteen ostaa. Nyt kattelin jo meidän vaunuihin tupla-adapteria, mutta odotan vielä sen ostamisen kanssa :smiling-eyes:
 
En ole ostanut mitään, mutta oon alkanut miettiä ostanko uudet vaunut. Sen verran onnettomat renkaat on meidän ikivanhoissa bugaboo-vaunuissa. Ja tarvitaankohan me tuplat kun ikäero nykyiseen kuopuksen tulee olemaan about 2v8kk.
 
Me ollaan muutettu vauvan kanssa jo 2 kertaa ennen kuin kerkesi täyttää 7kk :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: molemmat meni hyvin ja toinen muutoista oli vielä pidemmän matkan muutto:thumbs-up:

No huhhuh! Asuntomme on kyllä ihana, että ehkäpä jäädään tähän kunnes vähintään yhtä hyvä löytyy. Kyllä tässä pikkuvauvan kanssa pärjäisi, mutta taaperon kanssa tarvitsee jo enemmän tilaa. Ja myöhemmin tarvitsee ehkä sellaisen pihan, johon voi mennä leikkimään. Lähiöissä varmaan on enemmän leikkikavereita, vaikka vanhemmat viihtyisivät kyllä paremmin täällä ytimessä :D
 
Miula on valmiina pipo, tumput ja villasukat. Neuloin ne osin terapiana itselleni, kun edellistä raskautta tyhjennettiin polilla. Olin kerennyt aloittaa jo ennen diagnoosia, mutta ovat nyt valmiina sitten, jos saadaan plussa syliin asti.
Viimeksikin oli ajatus, että mennään mahdollisimman vähällä tavaralla. Sitten jos synnärille asti päästään, niin katsotaan uudestaan olenko höpsähtänyt
 

Liitteet

  • IMG_20210112_071802529.jpg
    IMG_20210112_071802529.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 22
Olen muutaman asian ostanut jo ennen raskautta. Ensimmäisen bodyn ostin 12 vuotta sitten. Silloin kun ostin sen vauvavaatteen olin juuri todennut että olen henkisesti valmis vauvalle ja ajattelin että ehkä 1-2 vuoden kuluttua se tulee käyttöön. Noooh, tosisin kävi mutta ei haittaa. Ostin myös nyt alkusyksystä muutamat bodyt kun vaateliikkeessä oli collaboration minun lempielokuvasta suht edulliseen hintaan (se oli nyt tai ei koskaan koska ne möi loppuun todella nopeasti).

Nyt yritän tiukasti pitää kiinni etten muutamaan kuukauteen ostaisi mitään. Ajattelen että pääsiäisen jälkeen voidaan alkaa tekemään ostoksia, silloin raskaus olisi riittävän pitkällä (noin 24viikkoa) ja kuitenkin vielä reippasti aikaa ettei tule kiire.

Kaupoissa kuitenkin löytyy jatkuvasti ihania vaatteita joten uskon että myöhemmässä vaiheessa raskautta tulee ihan tarpeeksi houkutuksia ja että tulee ostettua enemmän kuin tarvitaankaan. Lastenrattaiden hankinnassa haluan varata riittävästi aikaa että käydään niitä katsomassa ja kokeilemassa ja että voisi ehkä osua joku tarjous kun ei jätä viimetinkaan.
 
Meillä ei ole vielä mitään hankintoja tehty. Mieli tekisi jokin pieni juttu torstain varhaisultran jälkeen hankkia jos kaikki on kunnossa :Two-hearts:

Varmaan sitten suuremmin hankintoja aletaan tekemään kun raskaus on edennyt puolenvälin yli.
 
En ole ostanut vielä mitään. Minulla on esikoisen jäljiltä oikeastaan kaikki tallessa, joten ei välttämättä kauheasti tarvitse mitään hankkiakaan. Hän oli myös kesävauva, joten sikälikin on sopivan vuodenajan vaatteeet odottamassa.
 
En oo vielä edes uskaltanut ajatella ostavani mitään :Grimacing Face: tosin ei varmaan paljoa tarvikaan ostella, kaikki esikoisen vaatteet ym. tallessa. Paitsi turvakaukalo ja leikkimatto laitettiin etenpäin. Ehkä joskus rakenneultran jälkeen sitten ostetaan puuttuvat jutut.
 
Minä en ole vielä uskaltanut hankkia mitään :Speak No Evil Monkey: ehkä kun ensimmäinen kolmannes on takana päin, sitä uskaltaa alkaa pikkuhiljaa hankkimaan tarvikkeita. Ensimmäinen tulossa ja mitään ei ole valmiina niin hankittavana on vaikka ja mitä :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Takaisin
Top