Viimeisin hankintasi vauvallesi?

En ole vielä uskaltanut ostaa mitään koska olen taikauskoinen... Prismassa käydessä olen kyllä jo kolmesti katsonut semmoista "rapina-banaania" joka on mielestäni jotenkin tosi ihana, ehkä se tulee olemaan se "ensiostos". Beaming Face With Smiling Eyes
Mies kaupassa käydessä kerran katsoi semmoista kammottavaa jättinallea ja sanoi puoliksi vitsillä " tuommoisen voi sitten ostaa vauvalle"Cat With Tears Of Joy. Jotenkin oli itselleni hyvin hellyyttävä hetki, kun mies ei ollut vielä siihen mennessä suoraan referoinut mitään vauvaan liittyvää.Beating Heart

Joko olet uskaltautunut ostamaan rapina-banaanin? :Banana::White Smiling Face:
Näin sen niin tuli tämä kommentti mieleen. :Grinning Face: on se aika hellyyttävä! :Kissing Face With Closed Eyes:
 
Mikä on rapina-banaani?

Sain työkaveriltani kassillisen vaatteita lähinnä seuraavaa talvea silmällä pitäen. Mitään emme ole vielä itse ostaneet pienelle. Aika paljon saamme tavaroita ystäviltä, meillä on sen verran enemmän ikää , että kaverit ovat jo lapsensa tehneet ja nyt soittelevat "oisko pinnasängylle tarvetta"?
 
Onpa hauska tuo banaani. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Me ei olla vielä ostettu mitään, mutta on pari vaatesettiä, jotka ehdottomasti tahdon, niin ne täytyy varmaan käydä piakkoin ostamassa/tilata, jottei lopu. En kauheasti haluaisi ostaa uutena, mutta nuo on vaan pakko saada. En usko, että saadaan hirveästi kavereilta vanhoja vaatteita/tarvikkeita, koska viimeisimpinä syntyneiden äidit on sen verran tehokkaita kirppistelijöitä, että suurin osa tavarasta on varmaan lähtenyt jo kiertoon. Loput lapset sitten jo sen ikäisiä, että vähän laiskempikin ehkä on saanut jo siivottua ylimääräiset veks.
 
Hankin nt-ultran jälkeen Lastentarvikkeesta ilmaiseksi saatavan babyboxin (piti liittyä jäseneksi) ja sit liberokassin kanssa tilasin ja kävin cittarista noutamassa. (vaati rekisteröitymisen liberokerhoon). Lisäksi oon ostellut joitain vaatteita tulevalle vauvalle.
 
Hankin nt-ultran jälkeen Lastentarvikkeesta ilmaiseksi saatavan babyboxin (piti liittyä jäseneksi) ja sit liberokassin kanssa tilasin ja kävin cittarista noutamassa. (vaati rekisteröitymisen liberokerhoon). Lisäksi oon ostellut joitain vaatteita tulevalle vauvalle.

Mitä siinä babyboxissa oli? Ilmeisesti sisältö on vähän vaihdellut.
 
Mä en ole vieläkään hankkinut mitään. En tiedä miksi, mutta jotenkin sitä haluaa vielä odottaa rakenneultraan ennen kuin tekee mitään hankintoja. Ehkä mua vielä jännittää, jos jotain onkin pahasti pielessä.. Ihan hölmöä miettiä sellaista kyllä. Mutta villasukkia aloin pikkuiselle neulomaan. Siitä on taas hetki, kun edelliset sukat on tullut tehtyä. Onneksi pienet sukat tulee nopeasti valmiiksi :smiling-eyes:
 
Ostin pikkuisen 56 bodyn, sukupuolesta kun ei vielä tietoa niin semmoinen melko unisex luontoaiheella alessakin kun oli :smiling-eyes:

Mieheni oli sitä mieltä ettei kai kukaan osta lastenvaatteita uutena ja ehdotti 'säkkinä' ostoa. Ovat kuulemma vain lastenvaatteita ja kaikki hänen mukaansa ostaa kierrätettynä säkkeinä. Hän ei siis ymmärrä :tears: Ei säkitkään toki ole pois suljettuja, mutta kyllä minä nyt haluaisin ainakin joitain yksittäisiä valita mieluummin, vaikkapa kirpparilta. Ovat ainakin sitten varmasti hyväkuntoisia ja juuri haluamanilaisia.

Vai ostaako moni mieluummin säkkinä ensimmäiset vauvanvaatteet?
 
Mitä siinä babyboxissa oli? Ilmeisesti sisältö on vähän vaihdellut.

Babyboxin sisältönä oli:
Muumivaippoja koko 1-2 1 pkt, pikkuhousun suojia pari eri merkkiä, smoothie, ensi lusikoita muutama, ensi tutti, pieni tuttipullo, viaplayn lahjakortti, esitteitä, genitaalialueen pesuaine, pyykinpesuainenäyte, pintojen desinfiointiliinoja, joku vauvan voide.
 
Ostin pikkuisen 56 bodyn, sukupuolesta kun ei vielä tietoa niin semmoinen melko unisex luontoaiheella alessakin kun oli :smiling-eyes:

Mieheni oli sitä mieltä ettei kai kukaan osta lastenvaatteita uutena ja ehdotti 'säkkinä' ostoa. Ovat kuulemma vain lastenvaatteita ja kaikki hänen mukaansa ostaa kierrätettynä säkkeinä. Hän ei siis ymmärrä :tears: Ei säkitkään toki ole pois suljettuja, mutta kyllä minä nyt haluaisin ainakin joitain yksittäisiä valita mieluummin, vaikkapa kirpparilta. Ovat ainakin sitten varmasti hyväkuntoisia ja juuri haluamanilaisia.

Vai ostaako moni mieluummin säkkinä ensimmäiset vauvanvaatteet?

Voisin ostaa säkkinä silloin jos olisi kattava kuva otettu ennen pussittamista, ja listattu mitä siellä on missäkin koossa ja montako kappaletta. Ja myös jos jostain torista ostaa niin olisi kiva päästä haistamaan pussia etukäteen, ettei tekstiilit haise esim homeelle. Sitä kun ei pakosti vaurioituneessa talossa asuva itse huomaa, ellei osaa oireista aavistaa sisäilmaongelmille altistumista. :sad-face: itse siis olen altistunut homeelle, ja nykyään saan tietyissä paikoissa silmien kutinaa ym, onneksi en sentään pahoja hengitystieoireita.

Oon miettinyt että hankin aika neutraaleja värejä, on vauva kumpaa sukupuolta tahansa. Sekin siis vaikuttaisi säkkiostoksiin. Ostin itsekin alesta kaksi bodya, toisessa oli haaleanvihreällä pohjalla marjoja, toisessa mustalla pohjalla värikkäitä vihanneksia :Two-hearts: oon siitä vihannesbodysta haaveillut jo ennen plussaa ni se oli pakko saada. Kaverille penkomaan ja kirppiskierrokselle tarkoitus suunnata keväällä :smiling-eyes: Sieltä sitten perusvarastot täyteen ja varmaan esikoiselle tulee tulemaan jotakin kivoja ja söpöjä sitten lahjanakin :Two-hearts:
 
Mistä säkkiostoksista te oikein puhutte? :D Siis myydäänkö kirppareilla vauvan vaatteita säkeissä? Järkeen käypää kyllä. Mä oon niin käytännöllinen, että houkuttaa tämmöiset helpot säkkiostokset. Mä kuulun tohon porukkaan, joille vauvan vaatteet on ainakin vielä tässä vaiheessa "vaan" vauvan vaatteita. Ja mahdollisimman paljon käytettynä. Mutta never say never, ehkä musta joku himoshoppailija vielä syntyy kun vaavi on maailmassa :Grinning Face:
 
Mistä säkkiostoksista te oikein puhutte? :D Siis myydäänkö kirppareilla vauvan vaatteita säkeissä? Järkeen käypää kyllä. Mä oon niin käytännöllinen, että houkuttaa tämmöiset helpot säkkiostokset. Mä kuulun tohon porukkaan, joille vauvan vaatteet on ainakin vielä tässä vaiheessa "vaan" vauvan vaatteita. Ja mahdollisimman paljon käytettynä. Mutta never say never, ehkä musta joku himoshoppailija vielä syntyy kun vaavi on maailmassa :Grinning Face:

joo, itse ostin torista n. 60kpl vauvanvaatesäkin 25€ hintaan juuri tuolla ajatuksella. Toki siellä oli kyllä mukana jotakin epäkäytännöllistäkin kuten pienen vauvan talvitakki ja t-paita (?!), jotka laitan kyllä suoraan kiertoon. Mutta kappalehinta jäi kyllä joka tapauksessa hyvin huokeaksi. Ajattelin kyllä itse ostaa melkein kaiken käytettynä, ainakin vaatteet. Tulee halvemmaksi ja on ekologisempaa. Olen myös kauhistellut uusien ”merkkivaatteiden” hintaa useaan otteeseen, pieni body voi maksaa useita kymppejä ! Vauva vielä kasvaa noista vaatteista ulos muutamassa viikossa :Weary Cat Face:
 
Ajattelin kyllä itse ostaa melkein kaiken käytettynä, ainakin vaatteet. Tulee halvemmaksi ja on ekologisempaa. Olen myös kauhistellut uusien ”merkkivaatteiden” hintaa useaan otteeseen, pieni body voi maksaa useita kymppejä ! Vauva vielä kasvaa noista vaatteista ulos muutamassa viikossa :Weary Cat Face:

Tämä! :White Up Pointing Index:
Ja Tori.fi ostoksille siis ->
 
Me haettiin lahjakortilla body. Ei löytynytkään kovin kivoja, vaikka verkkokaupan mukaan olisi pitänyt olla. Mutta otettiin sitten semmoinen ihan kiva sininen, joka menee mielestäni tytölle sekä pojalle.

Äsken katselin toria ja löysin sieltä pari vaatetta, jotka olisi pakko saada. Toista ei uutena enää saa ja toinen niin kiva, että ostan uutena jos en muuten saa. Nyt vaan pohdin että milloin noita jaksaisi lähteä hakemaan joten en vielä laittanut niistä viestiä.

Kovin haluaisin ostaa käytettynä, mutta tuo torin selaus taitaa kyllä jäädä noihin tiettyihin täsmäjuttuihin. Onhan se houkuttavaa, kun on bodyja eurolla, mutta hommasta menee maku ja idea, jos joutuu ajelemaan ympäri uuttamaata niiden perässä (tai maksamaan postikuluja monta kertaa tuotteen hinnan verran). Säkissä voisi ostaa, kun jaksaisi vähän katella, mitä siellä on. Mielellään itse valitaisin, niin siksi varmasti täytynee lähteä kirppiksiä kiertämään jossain vaiheessa.
 
Me tehtiin tänään eka isompi hankinta. Pinnasänky, hoitopöytä ja sarjaan kuului vielä lamppukin. Löytyi siistissä kunnossa olevat kotimaiset kalusteet ja käypään hintaan. Oli muutamalla lapsella olleet, mutta muutamia ihan pikkiriikkisiä naarmuja lukuunottamatta eivät uusille häpeä :smiling-eyes:
 
Voisin ostaa säkkinä silloin jos olisi kattava kuva otettu ennen pussittamista, ja listattu mitä siellä on missäkin koossa ja montako kappaletta. Ja myös jos jostain torista ostaa niin olisi kiva päästä haistamaan pussia etukäteen, ettei tekstiilit haise esim homeelle. Sitä kun ei pakosti vaurioituneessa talossa asuva itse huomaa, ellei osaa oireista aavistaa sisäilmaongelmille altistumista. :sad-face: itse siis olen altistunut homeelle, ja nykyään saan tietyissä paikoissa silmien kutinaa ym, onneksi en sentään pahoja hengitystieoireita.

Oon miettinyt että hankin aika neutraaleja värejä, on vauva kumpaa sukupuolta tahansa. Sekin siis vaikuttaisi säkkiostoksiin. Ostin itsekin alesta kaksi bodya, toisessa oli haaleanvihreällä pohjalla marjoja, toisessa mustalla pohjalla värikkäitä vihanneksia :Two-hearts: oon siitä vihannesbodysta haaveillut jo ennen plussaa ni se oli pakko saada. Kaverille penkomaan ja kirppiskierrokselle tarkoitus suunnata keväällä :smiling-eyes: Sieltä sitten perusvarastot täyteen ja varmaan esikoiselle tulee tulemaan jotakin kivoja ja söpöjä sitten lahjanakin :Two-hearts:

Toi home/sisäilmaongelma pointti oli hyvä! Koska homeitiöt tosiaan leviää tavaroiden/vaatteiden kautta ja ne tulis hävittää, mutta aina ei asukas ole itse tietoinen moisista ongelmista valitettavasti :sad001

Mutta kyllä minäkin voisin hyvin ostaa säkin, josta on sisällöstä kuvaa.. hakiessahan niitä voi haistaa ja kieltäytyä, jos vaikuttaa tuoksuvan "mummolalta". Niitähän on voitu säilyttää vaikka homeisessa varastossakin..?
 
Muokattu viimeksi:
Mä en ole vieläkään hankkinut mitään. En tiedä miksi, mutta jotenkin sitä haluaa vielä odottaa rakenneultraan ennen kuin tekee mitään hankintoja. Ehkä mua vielä jännittää, jos jotain onkin pahasti pielessä.. Ihan hölmöä miettiä sellaista kyllä. Mutta villasukkia aloin pikkuiselle neulomaan. Siitä on taas hetki, kun edelliset sukat on tullut tehtyä. Onneksi pienet sukat tulee nopeasti valmiiksi :smiling-eyes:
Mul on vähän samanlainen fiilis, mutta haettiin kuitenkin kans se Liberon kassi ja Lastentarvikkeen Babybox ja saatiin joulahjaks jotain vauvajuttuja:Two-hearts: Ehkä rakenneultran jälkeen vois ostaa vähitellen tärkeimmät, eli sängyn, turvakaukalon ja vaunut:smiling-eyes:
 
Takaisin
Top