Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :dummy:

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
En itse ole kerinnyt ostamaan vielä mitään kun tuleva mummu on ostellut jo kaikkea mahdollista lähinnä vaatteita kuitenkin :D kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi joten kai se on sen takia niin innoissaan :D
 
Tulevan lapsen isovanhempien kesäsiivouksessa löytyi lampaantalja. Koska esikoisella on jo lämmin lampaantalja, menee tämä helmivauvalle jos kaikki menee hyvin :Heartred

Tulevia hankintoja en aio tehdä paljoa. Listalla olikin hyvin kaikki perusasiat, mitä vauva tarvitsee. Vaatteita meillä on jo, samoin vauvatarvikkeita. Turvakaukalo on hankittava vauvalle, kun laitettiin edellinen eteenpäin. Tuplarattaat ovat myös hankinnassa, koska esikoinen on sen verran pieni että jaksaa tuskin kävellä pitkiä matkoja. Näihin täytyy tutustua lähempänä. Toki sitten lähempänä synnytystä tulee hankittua näitä perus hoitotarvikkeita kuten vaippoja, liivinsuojia sekä pari tuttipulloa ja korvikkeita varmuuden vuoksi. Imetystarvikkeita en aio hommata tällä kertaa, viimeksi rintapumppu oli aivan turha. Ostan/vuokraan sellaisen jos tulee tarvetta :happy:
 
Oon itse hätähousu ja haluaisin ostella jo nyt vaikka ja mitä vauvanjuttuja, mutta tässä tilanteessa ei kyllä kannata tätä pientä asuntoa ruveta täyttämään vauvantarvikkeilla vielä ennen muuttoa.

Annoin luvan itselleni kuitenkin ostaa Gugguun alennuksista 2 haalaria, tumput ja kaksi pipoa odottamaan laskettuaikaa, ja säästin 70% alkuperäisistä hinnoista. Mies heti sanoi että toisessa niistä haalareista kotiutetaan vauva sitten:angelic:
Me joudutaan ostamaan ja hankkimaan ihan kaikki, kun kyseessä on meidän ensimmäinen lapsi. Osa varmasti saadaan lähipiiristä toki, mutta me ollaan tarkkoja esim. Millainen sänky halutaan, millaiset rattaat (pitää mm.mahtua pieneen hissiin ja kapeilla käytävillä kulkemaan) ja millainen hoitopöytä jne.
 
Mä kans kauheesti jo haluaisin ostella vaatteita pienelle, mutta en vielä uskalla. Ehkä, jos kirppiksellä tule vastaan jotain tosi ihanaa, niin en pysty vastustaa... :hilarious: Ja sitteri ja hoitopöytä täytyy hankkia, kun entiset on jo hävitetty.
 
Olen pari kertaa selaillut nettikaupoista vauvantarvikkeita :shy: luulen kuitenkin, että maltan odotella pitkälle ostosten kanssa. Kaikki tulee hankittavaksi, koska aivan lähipiirissä ei ole pieniä lapsia, joilta voisi tarpeettomia tavaroita saada.
 
50cm keltainen yöpuku, just lähti tilaukseen. Olen optimisti. :)
 
Kuopuksen kaikki vaatteet ja tarvikkeet on vielä tallessa. Jos tulee tyttö niin ostan muutamia tyttömäisempiä vaatteita rakenneultran jälkeen. :) Tuplavaunuja pohditaan, niillä ei tosin oo vielä kiire. Sormet syyhyäis ostella vaikka ja mitä. :grin
 
Kävin lävitse meillä tallessa olleet vaatteet. Olin antanut pois 50-56 kokoa. Pientä kokoa ei varsinaisesti tarvitse paljoa, kun eivätpä ne juuri likaannu. Tosin olimme onnekkaita, ettei esikoinen ollut pulauttelija. Silti koin, että ihan pientä kokoa olisi saanut olla enemmän. En tykkää pukea liian isoihin vaatteisiin. Niinpä tilasin nipun vaatteita vähänkäytetty.fistä. Eli täälläkin asuu optimisti.
 
Neulomimukset aloitin tällä viikolla. Mutta oon tehnyt lähinnä listaa. Vaunut on, kaukalo on. Hoitotaso pitää vielä ostaa. Riippukehto on. Vaatteita on jonkun verran. Imetystyyny puuttuu ja se on ollut mulle aika must. Mutta tyynyn saatan tehdä itsekkin, riippuu mihin hintaan tyynyjä myydään ja löytyykö sellaista, mikä sopii omaan makuun. Pinnasänky ja petivaatteet on, mutta siellä tuskin yöllä vauva nukkuu. Meillä on sohvasänky, joka yleensä kasataan sohvaksi päiväksi, niin siihen ei voi vauvaa päivällä jättää nukkumaan. Ja mietitään nyt, että tuleeko hoitopöytä vai pinniksen päälle vaan taso. Myös jumppakaaren ostan aika varhaisessa vaiheessa ellei jopa ennen synnytystä. Ja jonkun kivan lelukaaren turvakaukaloon. Matkarattaat myös on. Eli kalleimmat hankinnat on aikalailla hankittuna enkelitytön jäljiltä. Mutta pieniä asioita plus kestovaippoja puuttuu.
 
Meilläkin on aikalailla kaikki tallessa vielä isommilta lapsilta. Jos sattuisi sellainen tuuri että kolmen pojan jälkeen tulisikin tyttö, niin vaatekaappi menee kyllä uusiksi :grin Ihan jo pelkästään siitä ilosta että saa ostaa mekkoja :grin

Imetystyynyn menin pöljänä jo myymään eteenpäin! Täytyy sellainen metsästää taas jostain.
 
Meilläkin on aikalailla kaikki tallessa vielä isommilta lapsilta. Jos sattuisi sellainen tuuri että kolmen pojan jälkeen tulisikin tyttö, niin vaatekaappi menee kyllä uusiksi :grin Ihan jo pelkästään siitä ilosta että saa ostaa mekkoja :grin

Imetystyynyn menin pöljänä jo myymään eteenpäin! Täytyy sellainen metsästää taas jostain.

Oii, ne kaikki ihanat mekot ja rusettipannat! :love017 :grin Mun parhaalla ystävällä on laskettu aika myös helmikuussa. Tehtiin leikkimielinen diili, että se saa pojan ja kaikki meijän poikamaiset vaatteet ja me saadaan tyttö, että pääsen ostelemaan just mekkoja ja muuta tyttömäistä. :hilarious:
 
KappAhlilla on ihana Newbie -sarja vauvanvaatteita, siellä on mielettömän suloisia nuo tyttöjen mekot ja niihin pitsikoristeiset leggarit. :Heartred Niihin on helppo sortua vaikka olisi noita jo jemmassa vauvakokoisena useita. :)
 
Newbie on minunkin leppari! Taidan ostaa jotain kivaa, sitten kun sukupuoli varmistuu. Tytöille ehkä kivempia, mutta kyllä sieltä löytyy pojillekin kivoja.
 
Oii, ne kaikki ihanat mekot ja rusettipannat! :love017 :grin Mun parhaalla ystävällä on laskettu aika myös helmikuussa. Tehtiin leikkimielinen diili, että se saa pojan ja kaikki meijän poikamaiset vaatteet ja me saadaan tyttö, että pääsen ostelemaan just mekkoja ja muuta tyttömäistä. :hilarious:

Hyvä diili! :grin
 
Luulen että sitä saattaa itsekin höpsähtää jos tulisikin tyttö :shy: olishan se ihan shoppailla kaikkea rimpsua :woot:
 
Meidän täytyy hankkia kaikki, ensimmäinen kun on. Useammalla ystävällä on tänä vuonna syntyneet vauvat, sieltä varmaan jotain sais hankittua. Oon kyllä aika tarkka vaatemateriaaleista. Vertailu on myös lempipuuhaa :)

Vielä tosin en ole miettinyt yhtään mitään hankintoja. Menee varmaan aika pitkälle yli puolenvälin ennen kuin mitään aletaan hankkimaan.
 
Uh oh, sellainen tuli mieleen et minikokoinen toppapuku voisi olla hyvä hankinta. ÄP:n toppis on aika iso, vastasyntynyt hukkuu sinne. Voisi olla paikallaan hommata toppis koko 56-62cm kokoa sairaalasta kotiutumista varten. Mistäpä tietää millainen pakkanen silloin sattuu olemaan. :eek:
 
Uh oh, sellainen tuli mieleen et minikokoinen toppapuku voisi olla hyvä hankinta. ÄP:n toppis on aika iso, vastasyntynyt hukkuu sinne. Voisi olla paikallaan hommata toppis koko 56-62cm kokoa sairaalasta kotiutumista varten. Mistäpä tietää millainen pakkanen silloin sattuu olemaan. :eek:

Mä ajattelin laittaa kaukaloon vaan kaukalopussin ja sinne vauvalle villaa päälle :)
 
Mä en uskalla vielä hankkii mitään. Ekat jutut, välttämättömät, voi alkaa katella sit jos rakenneultrassa vielä kaikki on hyvin.

Uudet vaunut sisarusjollain on pakkohankinta. Edelliset 12 v. esikoisen vanhat vetelee nyt kyllä viimeisiä. Turvakaukalo vaunuihin yhteensopivana tarvitaan myös.

Elättelen toiveita et olis tyttö niin saisin käytettynä lähipiiristä takaisin kaikkia meidän kuopuksen vanhoja kamoja, mut hissukseen nyt. Uutta ei ole muillekaan juuri ostettu mitään, unilelut, että menee metsästämisen puolelle jos jotain tiettyä haluaisin hankkia.
 
Takaisin
Top