Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :dummy:

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Onko liian aikaista korkata tämä? :angelic:

Ostoja en ole vielä tehnyt, mutta pieniä töppösiä ja nuttuja on valmistunut muutaman setin verran odotusta odottaessa :Heartred

Eipä kyllä tarvitsekaan hankkia oikeastaan muuta kuin ehkä sitteri (esikoisella ei ollut), imetystyyny, ja rattaiden kohtaloa pitää pohtia. Meidän rattaat saa lisäosalla kahdelle (esim koppa+istuin tai turvakaukalo+istuin), mutta ei niillä ketterästi pääse sitten enää kulkemaan. Näen itseni jo kauhusta kankeana ahtaassa kaupassa jumissa hyllyjen välissä tai paniikissa bussissa kun en pääse ulos :confused:
3-vuotiaalle valjaat ja talutushihna rattaisiin? :laughing001

Mikä on teille ”must have” juttu?
 
Tuo imetystyyny on pakollinen ainakin. Rattaita eikä vaunuja enää ole.. Mutta ne varmaan sitten puolen vuoden päästä vasta...?! :D

Mulla tais kakkosen kanssa olla iha nojatuolikin jossa istuskelin imettämässä. Semmonen vois olla kans ihan hyvä idea. :D

Hyvä idea tuo neulominen! Taidanpa kanssa alottaa väkertämään jotain ^^ tiedä sitten tuleeko siitä mitään.. XD viimeksi kun yritin tehdä ystävän lapselle sukkia niin niistö tuli semmoset kolmiot, hahaha ihan kamalat siis :D
 
Onko liian aikaista korkata tämä? :angelic:

Ostoja en ole vielä tehnyt, mutta pieniä töppösiä ja nuttuja on valmistunut muutaman setin verran odotusta odottaessa :Heartred

Eipä kyllä tarvitsekaan hankkia oikeastaan muuta kuin ehkä sitteri (esikoisella ei ollut), imetystyyny, ja rattaiden kohtaloa pitää pohtia. Meidän rattaat saa lisäosalla kahdelle (esim koppa+istuin tai turvakaukalo+istuin), mutta ei niillä ketterästi pääse sitten enää kulkemaan. Näen itseni jo kauhusta kankeana ahtaassa kaupassa jumissa hyllyjen välissä tai paniikissa bussissa kun en pääse ulos :confused:
3-vuotiaalle valjaat ja talutushihna rattaisiin? :laughing001

Mikä on teille ”must have” juttu?


Meille kun toinen tuli niin hommasin vaunuihin seisomalaudan, jossa oli myös istuinosa. Meillä oli kyl myös tuplat ja asutaan landella niin tuplat tuli enemmän käyttöön ja kaikkiin kauppoihin mahtui niillä :grin
Mutta tuo seisomalauta on kyl kätevä jos haluaa kaventaa lastia ja siitä voi lapsi välillä nousta myös itse helposti kävelemään ja tulla kyytiin kun ei jaksa kävellä :)
 
Mä olin 100 varma tärpistä jo heti oviksen jälkeen että ostin vauvalle housut, bodyn ja neuletakin
 
Mä ostin Lindexiltä maailman söpöimmän sienibodyn. Se on ensimmäinen ostos tälle vauvalle. Viikon päästä sitten vaunut :grin Vähän riskillä mutta juuri ne mitkä on pakko saada ja saan hyvään hintaan lisätarvikkeineen :rolleyes:
 
En oo vielä ostanut mitään kun tänään sain tietää:hilarious:
Meillä on esikoinen 2v nyt ensiviikolla eli 2v9kk kun tämä vauva syntyy jos sinne saakka päästään. Toivon et seisomalauta riittää, arvon et onko tuplat vähän turhat mutta en tiedä.:bored: Istuuko yli 3v vielä rattaissa? Ei huvittaisi laittaa montaa sataa vaunuihin jotka on vaan hetken käytössä.

Ompelen itse kaikki esikoisen sisävaatteet joten odotan innolla että pääsen tälle tulevallekkin ompelemaan :smug:
 
En oo vielä ostanut mitään kun tänään sain tietää:hilarious:
Meillä on esikoinen 2v nyt ensiviikolla eli 2v9kk kun tämä vauva syntyy jos sinne saakka päästään. Toivon et seisomalauta riittää, arvon et onko tuplat vähän turhat mutta en tiedä.:bored: Istuuko yli 3v vielä rattaissa? Ei huvittaisi laittaa montaa sataa vaunuihin jotka on vaan hetken käytössä.

Ompelen itse kaikki esikoisen sisävaatteet joten odotan innolla että pääsen tälle tulevallekkin ompelemaan :smug:

Varmaan vähän riippuu kuinka paljon kävellen liikutte. Me luovuttiin rattaista kun kuopus oli 2,5v tai vähän reilu kun muutettiin ja kaikki kauppa yms hoidettiin autolla niin ei rattaille ollu tarvetta. Onhan niitä tuplia mitkä saa sitten yksikkövaunuiksi, tai seisomalautoja missä penkki, riippuen tietty meneekö teidän rattaisiin :)
 
Varmaan vähän riippuu kuinka paljon kävellen liikutte. Me luovuttiin rattaista kun kuopus oli 2,5v tai vähän reilu kun muutettiin ja kaikki kauppa yms hoidettiin autolla niin ei rattaille ollu tarvetta. Onhan niitä tuplia mitkä saa sitten yksikkövaunuiksi, tai seisomalautoja missä penkki, riippuen tietty meneekö teidän rattaisiin :)
Meillä on britax go:t, kai niihin joku menee:hilarious:
Mulla on auto käytössä, mies kävelee töihin, että ei oo mitään mihin on pakko mennä kävellen :smug: Tarvii miettiä, ja saahan ne sitte ostettua jos siltä tuntuu vauvan syntymän jälkeen.
 
Meillä on onneksi esikoisen jäljiltä isoimmat jutut valmiina... Riippuen sukupuolesta vaatteita joutuu hommaamaan mahdollisesti lisää jos haluaa eri väriä :grin ja toki jotain uutta on kiva sitten ostaa. Lämpöpussin aion ostaa kaukaloon uuden, oon sen itselleni luvannut sitten jos tässä raskaudessa menee kaikki hyvin :rolleyes: En oo aatellut hommata tuplarattaita, meillä jaksaa aika huonosti ainakin tällä hetkellä edes istua enää rattaissa esikoinen kun pitäisi itse päästä vähän väliä kävelemään... joten tuo seisomalauta ehkä harkintaan mutta tuskin tuplia tulee. Meillä vaunut oikeastaan lenkkeilyyn/nukutukseen, autolla kuljetaan asioilla joten senkään takia ei oo niin tarpeen.
 
No siis ajattelin iteselleni ostaa ensihätään mammavaatteita kun en kohta mahdu housuihin tän turvotuksen kanssa!

Jotain lempparivaatteita löytyy edellisten jäljiltä..

"Must have" juttuja mitä voi varmaan kohta alkaa bongaileen torista..
- Tripp Trapp + new born set
- Kantoreppu
- Baby Björnin sitteri Soft Balance
- Imetystyyny
- Rintapumppu +sterilointiastia
- Vauva-amme jaloilla
- Unipesä
 
No siis ajattelin iteselleni ostaa ensihätään mammavaatteita kun en kohta mahdu housuihin tän turvotuksen kanssa!

Jotain lempparivaatteita löytyy edellisten jäljiltä..

"Must have" juttuja mitä voi varmaan kohta alkaa bongaileen torista..
- Tripp Trapp + new born set
- Kantoreppu
- Baby Björnin sitteri Soft Balance
- Imetystyyny
- Rintapumppu +sterilointiastia
- Vauva-amme jaloilla
- Unipesä

Mun pitää myös kartoittaa ja sovittaa esikoisen raskaudesta jääneet mamma vaatteet ja ruveta ompelemaan. :smug: Kesäksi suunnitteilla jo pari ihanaa mekkoa joita voi käyttää sitten raskauden jälkeenkin.

Sitte mietin et onkohan takille tarvetta, kun syksyllä pitää esikoisen kanssa kuitenkin ulkoilla ja kesälläkin sille vois olla tarvetta. Pohdin et ostaisinko sellainen 3in1 takin, missä olisi raskaus paneeli, kantopaneeli ja sitte taipuisi myös nirmitakiksi. Huonosti näyttää olevan tarjontaa vaan:sour: Ilmeisesti raskaana oleva ei ulkoile jos sataa.... Stormberg tjs kävin läpi mut arvostelut ei olleet kauheen hyviä...
 
Mä innostuin tilaamaan yhden bodyn ja potkuhousut nyt kun tämä plussa on malttanut pysyä matkassa vähän yli viikon :grin oli juuri alessa ihania syksyisiä vaatteita :Heartred Meillä esikoinen kyseessä, niin täytyy ostaa kaikki, mutta sille onneksi on aikaa ja varmaankaan en mitään isoja hankintoja tee enne kesää/alku syksyä :)
 
"En aio tehdä vauvalle mitään hankintoja ennen rakenneultraa" - ajatukseni, johon luotin vielä 15 min sitten. MUTTA jotenkin hairahduin katselemaan äsken vaunuja ja kas kummaa kun muuttui ääni kellossa. "Mutku olis niiiiiin kivat Emmaljungat ja tosi hyvä kuntoisen oloiset ja varmasti meille sopivat ja ja ja.."

Nooh, johan tässä on viikot 3+5, aivan hyvä aika katsella rattaita! :woot: En ehkä kestä itseäni.
 
en uskalla hankkia vielä mitään, ennen kuin tiedän jotain varmemmaksi :anyone
 
en uskalla hankkia vielä mitään, ennen kuin tiedän jotain varmemmaksi :anyone
Kyllä, ostan vasta rv12 jälkeen sitten jos tulee vastaan hyvään hintaan. Nyt lähinnä kartoitan mitä tarvitsen. Äippäfarkkuihin saa kyllä siirtyä jo ennen jos vanhat merkit pitää paikkansa:happy:
 
Just vein kummitytölle kaikki yli 80 senttiset vaatteet mitä meillä oli varastossa, myin imetysvaatteet pois jne :hilarious: mut äp laatikko on vielä täynnä 50-56 senttisiä että pitää sit joskus lähempänä katsoa mitä pitää vielä hankkia. Vaunut, kaukalo ja sitteri jo löytyy ja paljon leluja. :)
 
Meiltä löytyy emmaljungan vaunut, cybexin kaukalo, tripp trappi on vieläki käytössä mut saa sit vauva siihen siirtyä kun on sen aika, niin ja baby björnin sitteri. Paljon hyviä tavaroita tullut onneks säilytettyä :)
 
Takaisin
Top