Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Minä odotan innolla sitä hetkeä, kun pääsen ostamaan ensimmäisen jutun tulevalle vauvalle. Meillä pitkä lapsettomuus on aiheuttanut sen, että ei ole tullut hankittua mitään etukäteen, kun läsnä on kokoajan ollut pelko siitä, tuleeko meistä vanhempia koskaan. Vielä en ole vauvaosastolle uskaltautunut kaupassa mennä, vasta vilkuillut varovasti sinne suuntaan. Tähän asiaan liittyy itsellä uskomattoman paljon kipeitä tunteita.

Kun olin plussannut ja kaikenmoisia ajatuksia vilisi päässä, yksi minut itkemään saanut mielikuva oli juuri siitä hetkestä, kun haen postista äitiyspakkauksen ja kiikutan sen kotiin. :sad010 Jotenkin siihen hetkeen kiteytyy itselläni tämän unelman todeksi muuttuminen. Joten todellakin ainakin täällä aiotaan äitiyspakkaus ottaa :love7
 
Ajattelitteko muuten ottaa äitiyspakkauksen vai rahat?

Ehdottomasti otan äitiyspakkauksen, jos päästään sinne asti. Tämän vuoden pakkaus ei harmi kyllä oo mun makuun, toisin ku edellisten vuosien kuosit. 21 vuoden pakkauksen jako voisi täpärästi ehti alkaa, jospa se ois taas värikkäämpi.
Vaatteet tulee kyllä käyttöön joka tapauksessa. :happy:
 
Me otettiin esikoisesta paketti (vm 2019) oon miettiny kyl jälkeenpäin et vähän siinä ja tässä kannattiko ottaa. Olihan sitä sisältöä toki ihana hypistellä jo odotusaikana. :joyful: Mikäli vain tää raskaus etenee niin nyt otetaan rahana.
 
Täällä ostettu taas pari kietasubodya. :happy: Mä tykkään niistä jutan kietaisubodeista, missä on raapimisuojat hihoissa valmiina.
 
Me otetaan varmasti äitiyspakkaus jos niin pitkälle päästään. Kun ei oo mitään valmiina niin se tuntuu hyvältä idealta ottaa.

En kyllä muuten tiedä missä vaiheessa uskalletaan tai edes halutaan ruveta ostelemaan mitään vauvaa varten, mutta raskaustyynyn kyllä jo tilasin. Nukkuminen on tässä alkuraskaudestakin ollut jo vähän niin ja näin ja tuskin tästä helpottuu. Toivon että tyynyn kanssa köllöttely rauhoittaa unta ja pitää mua paremmin paikallaan, kun toisella puolella on mies ja toisella iso tyyny :D
 
Mitään ei ole vielä ostettu. Ehkä sitten puolivälin jälkeen aikaisintaan... Mä ajattelin ensin kartoittaa kaikki kaverit, työkaverit ja sukulaiset, että mitä kaikkea saisi ostettua käytettynä. Vaatteita olin ajatellut ostaa myös kirppareilta, mutta kun taannoin kävin kirpparilla ja hypistelin vauvanvaatteita, aloin epäröidä. En tiedä oliko tori huono, osuinko huonoille paikoille vai olenko itse neuroottinen, mutta kaikki tuntuivat jotenkin nihkeiltä ja tahmaisilta ja ällöttäviltä :rolleyes: Kaipa ne kelpaisivat, kun etsisi ehjiä ja heittäisi 90 asteeseen... Mutta siksi ajattelin kysellä tutuilta ensin. Vaunuja olen selannut Torista ja koittanut syventyä niiden ominaisuuksiin, turvakaukalon tahtoisin ihan uuden varmuuden vuoksi, ellei sitten tutuilta löydy :think005 Äitiyspakkauksen otan ilman muuta.
 
Äitiyspakkauksen ehdottomasti! Innolla odotan että pääsee hypistelemään tätä kansallisaarretta!
Vauvalle en oo ite vielä ostanut mitään, ehkä nyt kauhean pahoinvoinnin kunniaksi vois jotain pientä ostaa että muistuu mieleen huonojen olojen syy :shy:
 
Joo, kyllä meillekin äitiyspakkaus tulee sitten aikanaan. Jotain vanhempien lasten tarvikkeita on vielä jäljellä, mutta nyt on ollut niin pitkä tauko ”vauvailussa” että ihana päästä hypistelemään! :dummy1:
 
Kolmas äitiyspakkaus tähän perheeseen toivottavasti saadaan eli äippäpakkaus toive myös täällä :)
 
Äitiyspakkausta myös täällä toiveissa. Kävin joulushoppailemassa ja mukaan tarttui kyllä vauvalle jo muutamat pökät ja bodyt :angelic:
 
Mä en ole ostanut vielä mitään. Odottelen varmasti ainakin sinne vkolle 12 ennen kuin harkitsen minkään ostamista. Äitiyspakkaus ajateltiin ottaa nyt kun on esikoinen kyseessä, pitäähän tuo suomalainen ylpeys päästä testaamaan :) toisesta lapsesta en välttämättä enää sit ottais...
 
Ei olla ostettu vielä mitään. Rakenneultran jälkeen sitten... :dummy: Äitiyspakkausta ei taideta ottaa, ei osu kuosit ym omaan makuun. Esikoisellakin osa tavaroista oli turhia ja jäi käyttämättä...
 
Ei olla ostettu vielä mitään. Rakenneultran jälkeen sitten... :dummy: Äitiyspakkausta ei taideta ottaa, ei osu kuosit ym omaan makuun. Esikoisellakin osa tavaroista oli turhia ja jäi käyttämättä...

Onko 2021 äityispakkaus jo julkistettu? Itse oon nähnyt vain 2020.
 
Onko 2021 äityispakkaus jo julkistettu? Itse oon nähnyt vain 2020.
Se julkaistaan vasta keväällä. Vanhaa pakkausta jaetaan niin kauan kuin sitä riittää eli luultavasti heinäkuiset saa vielä vuoden 2020 pakkauksen (ellei laskettu aika ole loppukuusta ja jätä hakua viime tippaan, saattanee saada uuden pakkauksen).
 
Mä ostin ison osan 56-68 kokosista bodyista jo joskus rv 5 :hilarious: muutamia housuja kanssa. Nykyään saa niin hyväkuntosta käytettyä eri lastenvaatteiden kirppisryhmistä facessa, että ei niille ihanille voinu sanoa ei.

Viimeisin hankinta on Emmaljungan vaunut. Löysin, ylläripylläri taas sieltä somekirpparilta, uudenveroiset käytetyt viidesosalla siitä mitä maksaa uutena ko kokoonpano :dummy1: Vähän aikasessa hankittu ehkä, mutta nämä viedään käsistä kun sattuu markkinoille ja oli just ne mitkä halusin :angelic:
 
Tämän raskauden aikaan en itse asiassa olekaan vielä mitään ostanut, mutta virkannut turvalonkeron heti plussattuani. Virkattua ja neulottua tuli enemmänkin edellisenkin, keskenmenneen, raskauden aikana (ja myös ennen ja jälkeen). Nämä luomukset ovat edelleen kaapissa odottamassa käyttäjää.

Vähän pelottaa vaatteiden ja muiden tarvikkeiden osto "liian aikaisin", mutta mietin kyllä hetki sitten, että vaatteita voisi olla hyvä kirpparilta ostaa, jos hyviä osuu kohdalle. Viime vuoden alussa kävin niitä pari kertaa hypistelemässä, mutta mitään hyvää ei niillä kerroilla haaviin osunut. Pienen bodyn ostin keskenmenon jälkeen pitääkseni unelmaa yllä. Toivottavasti tämäkin saa heinäkuussa käyttäjän.
 
Mä ostin ison osan 56-68 kokosista bodyista jo joskus rv 5 :hilarious: muutamia housuja kanssa. Nykyään saa niin hyväkuntosta käytettyä eri lastenvaatteiden kirppisryhmistä facessa, että ei niille ihanille voinu sanoa ei.

Viimeisin hankinta on Emmaljungan vaunut. Löysin, ylläripylläri taas sieltä somekirpparilta, uudenveroiset käytetyt viidesosalla siitä mitä maksaa uutena ko kokoonpano :dummy1: Vähän aikasessa hankittu ehkä, mutta nämä viedään käsistä kun sattuu markkinoille ja oli just ne mitkä halusin :angelic:

Täällä kans ostin vaunut tänään kun kaverilta vapautui sopivasti :grin
 
Osaatko sanoa onko tumppubodyt kätevät? Ainakin ajatuksen tasolla kuulostavat siltä ☺️

tarkotatko siis just käännettäviä hihoja? eli hihoja jotka voi kääntää tumpuiksi, useita nimityksiä (esim kääntöhihat) , mutta Tutta-merkillä on ainakin niitä ja tulee jokunen tai ainakin joskus tuli äippäpakkauksen mukanakin. Mä tykkään, käytin kummankin lapsen kanssa. Helppo kääntää hihat tumpuiksi niin on pikkukädet suojassa yleisesti mutta myös naamakin raapimiselta :happy:

Mä yritän edelleen metsästää kietaisubodeja, en voi liikaa kehua niiden helppoutta. Niissä kun on nuo tumppuhihat niin täydellinen kombo :grin samaan hengenvetoon fanitan puolipotkareita, koska sukat ei pysy.. :hilarious:

tänään tosin ostin kahet housut.. pakko kai laittaa kuva, on niin ihanat :Heartred oli alessa - 40% ja - 50%, saa nähä kuka nää joutuu sitte pukemaan :hilarious:
 

Liitteet

  • IMG_20210106_161615.jpg
    IMG_20210106_161615.jpg
    52.4 KB · Katsottu: 11
  • IMG_20210106_161547.jpg
    IMG_20210106_161547.jpg
    30 KB · Katsottu: 11
Takaisin
Top