Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Me sorruttiin ostamaan 2 pikkuista bodya heti plussan jälkeen :smiley-angelic006 ei nyt muuta sit ennen nyt-ultraa...
 
Mä ostin kaverilta vähän ennen plussaa turvakaukalon ja untavapussin joka sopii kaukaloon. En voinut olla ostamatta kun ne kerran myynnissä oli. Aika paljon oon varastoinut kuopuksen jäljiltä kaikkea. En vaan oo saanut aikaseksi hankkiutua eroon niistä.
 
Kävin tänään kuopuksen (13v.) kanssa kenkäostoksilla ja söpösteltiin pieniä merkki lenkkareita. Hän totesi että tämän takia haluaa pikku-sisaruksen, että saa ostaa hänelle kaikkea pientä ja söpöä. :joyful: Hän ei siis tästä raskaudesta vielä mitään.
 
Oltiin eilen lapsen ja tämän mummin kanssa talvi kenkä ja vaateostoksilla ja piti kyllä tehdä kovasti töitä etten käy mitään hypistelemässä. Mä tein semmosen perjaatepäätöksen tuulimunaraskauden jälkeen, että mitään en osta ennen ekaa ultraa. Meillä edelleen on pienenpieni body-housut setti jonka silloisen plussan jälkeen ostin ja oon sullonut sen syvälle kaapin kätköihin, mut toivotaan että sille nyt saataisiin heinäkuussa käyttäjä. Mut ns ikkuna shoppailu on sallittua. Lindexin netssiviuiltakin bongasin jo vaikka ja mitä yli söpöä ja lista on jo tehtynä mitä kaikkea pitäisi hankkia :grin
 
Mä tilasin just ennen plussatestiä pari söpöä neutraalia kietaisubodya. Ajattelin, että vielä se ihme meille joskus tulee. :happy:
 
Oltiin eilen lapsen ja tämän mummin kanssa talvi kenkä ja vaateostoksilla ja piti kyllä tehdä kovasti töitä etten käy mitään hypistelemässä. Mä tein semmosen perjaatepäätöksen tuulimunaraskauden jälkeen, että mitään en osta ennen ekaa ultraa. Meillä edelleen on pienenpieni body-housut setti jonka silloisen plussan jälkeen ostin ja oon sullonut sen syvälle kaapin kätköihin, mut toivotaan että sille nyt saataisiin heinäkuussa käyttäjä. Mut ns ikkuna shoppailu on sallittua. Lindexin netssiviuiltakin bongasin jo vaikka ja mitä yli söpöä ja lista on jo tehtynä mitä kaikkea pitäisi hankkia :grin

Lindexissä oli ainakin pari päivää sitten 30% kaikista vaatteista mukaan lukien vauvan vaatteet. Siksi ostin pari bodya. Etu on siia kanta-asiakkaille. :)
 
Kovasti tekis mieli ostaa joku söpö vaate edes... ehkä varhaisultran jälkeen suon itselleni yhen pienen ostoksen ja sit nt-ultra jälkee enemmä.
 
Me on ostettu muutama lelu matkamuistona parilta ekalta reissulta sen jälkeen kun lopetin ehkäisyn 2010, mutta sit jossain vaiheessa se jäi, ja nyt ei olla vuosiin enää ostettu mitään. Lelujen lisäksi tallessa on mun lähes 10v sitten neulomat myssy, sukat ja lapaset sekä torkkupeitto. Odotan ehkä sinne NT ultraan asti ennenkuin ostan jotain. Täällä vain missä asun on jotenkin ihan todella huonosti sukupuolineutraaleja vaatteita, paljon enemmän räikeästi sukupuolitettuja. Harkinnassa on tilata Suomesta Baby Box niin saisin mäkin sen "äitiyslaatikon" avata :love7
 
Minusta tuntuisi hassulta ostaa vauvalle jotain jo tässä vaiheessa. Varmaan nt-ultran jälkeen ostan, jos jotain ylisöpöä/tarpeellista tulee edullisesti vastaan. Sit enemmän hankintoja vasta toisen ultran jälkeen.
 
En aio ostaa mitään. Ehkä sitten äitiyslomalla. Jos jotain olen oppinut kahden edellisen kanssa, niin hyvin vähällä kamamäärällä pärjää vauvan kanssa. Esikoisen kanssa tavaraa oli IHAN LIIKAA. Nyt en aio hankkia kuin tarpeeseen ja sen tarpeen näkee sitten kun vauva on täällä. Sänkyäkään ei tartte, kun nukutaan kuitenkin perhepedissa alkuun. Vaippoja saa lähikaupasta 24/7 ja jotain harvoja vaatteita olen säästellyt edellisilta. Äp:sta saa loput.

Ajattelitteko muuten ottaa äitiyspakkauksen vai rahat?
 
Aion ottaa äitiyspakkauksen ja lisäksi hankkia ainakin vaunut ennen lapsen syntymää, mikään kiire sillä ei ole tässä vaiheessa. Eka lapsi kyseessä niin mitään ei ole valmiina, voihan se olla, että myöhemmin tekee mieli jotain ostaa etukäteen, mutta tarkoitus aloittaa mahdollisimman vähällä ettei tule ainakaan paljoa turhia hankintoja.
 
En aio ostaa mitään. Ehkä sitten äitiyslomalla. Jos jotain olen oppinut kahden edellisen kanssa, niin hyvin vähällä kamamäärällä pärjää vauvan kanssa. Esikoisen kanssa tavaraa oli IHAN LIIKAA. Nyt en aio hankkia kuin tarpeeseen ja sen tarpeen näkee sitten kun vauva on täällä. Sänkyäkään ei tartte, kun nukutaan kuitenkin perhepedissa alkuun. Vaippoja saa lähikaupasta 24/7 ja jotain harvoja vaatteita olen säästellyt edellisilta. Äp:sta saa loput.

Ajattelitteko muuten ottaa äitiyspakkauksen vai rahat?

Taidan ottaa rahat. Esikoiselta on vielä äitiyspakkaus tallella. Tosin 2021 pakkauksesta pitää koittaa hankkia kirppispalstoilta jotain, esim. makuupussi. Toisaalta ne äitiyspakkaukset on niin ihania, että eihän sitä tiedä jos vielä mieli muuttuu. :rolleyes:
 
Tilasin alkusyksystä hoitojonossa kärvistellessäni muutaman vaatteen. Ennen tätä plussaa oltiin miehen kanssa katseltu lastenhuoneen tapetteja, muttei vielä päästy yksimielisyyteen kuosista.:grin
 
Meillä on kahdesta aiemmasta kaikki isoimmat ja kalleimmat hankinnat tallessa :)

Vaatteitakin löytyy enemmän kun tarvis, mutta olen halunnut kaikille vähän jotain ns omaa ja niin ajattelin nytkin. Ostelut kuitenkin varmasti melko vähäisiä kun mitään ei varsinaisesti tarvitsetarvitse.

Kesällä ostin alesta ihanat ankkakuvioiset bodyn ja housut (keltaiset) koska ne oli niin hyvässä alessa ja aivan hurmaavat :Heartred
Ajattelin, että jos omia ei enää siunaannu niin annan lahjaksi, nyt toivon koko sydämestäni, että saan omalle ihanalle heinäkuiselleni ne pukea. Body on vielä ns kesämalli ja lyhyt-hihainen joten sopii kesään tietty kun nenä päähän ainakin sisätiloissa jos on lämmintä :hello2
 
Minä ehdin tän kahden vuoden yrittämisen aikana ostaa aina välillä kirpputorilta jotain vaatteita, jos löytyi jotain ihanaa. Nyt en kyllä enää varmaan puoleen vuoteen ostellut mitään.. Paitsi perjantaina, virallisena testipäivänä, kävin ostamassa kaupasta pienet sukat muistoksi siitä päivästä. :Heartpink Olen kyllä suunnitellut, että otettaisiin äitiyspakkaus. Se tuntuu jotenkin ajatuksenakin niin perinteiseltä ja tärkeältä, että haluan ekalle lapselle sen.
 
Minä ehdin tän kahden vuoden yrittämisen aikana ostaa aina välillä kirpputorilta jotain vaatteita, jos löytyi jotain ihanaa. Nyt en kyllä enää varmaan puoleen vuoteen ostellut mitään.. Paitsi perjantaina, virallisena testipäivänä, kävin ostamassa kaupasta pienet sukat muistoksi siitä päivästä. :Heartpink Olen kyllä suunnitellut, että otettaisiin äitiyspakkaus. Se tuntuu jotenkin ajatuksenakin niin perinteiseltä ja tärkeältä, että haluan ekalle lapselle sen.

Musta se äitiyspakkaus oli niin ihana esikoisen kohdalla. Se fiilis kun sen sai hakea postista ja pääsi miehen kans niitä tutkimaan, siinä oikeasti konkretisoitui se kaikki :) vaikka ne itse sisävaatteet jäi meillä melkeinpä käyttämättä (ei istunut pojalle) niin kaikki muu tavara ja se fiilis oli kyllä sellanen et suosittelen jokaiselle kenellä esikoinen tulossa. Plus se laatikko ihana säästää ja kerryttää muistoja vuosien varrelta :)
 
Takaisin
Top