Se miksi joku on parempi kuin toinen riippuu käyttötarkoituksesta ja omista mieltymyksistä. Esim. kun itse odotin esikoista siskoni tarjosi emmaljungan vaunuja meille (Oisko olleet duo edget). Vaunut oli varmasti hyvät maalla, jossa saattoi joutua lykkimään rattaita umpihangessa, jos teitä ei oltu aurattu. Itse asutaan kaupungissa, ei ihan keskustassa, missä auraus toimii melko hyvin. Emme sitten ottaneet siskoni rattaita, koska niissä oli yksi iso valuvika: Ne olivat työläät saada kasaan ja eivät mahtuneet auton takakonttiin.Mä luen kyl innolla muiden aatoksia mikä oleellista turvakaukaloissa ja vaunuissa itsellä ei ole mitään hajua näistä, kun ei muksuja ennestään oo. Miksi vaikka se Emmaljung on kaikkien mielestä niin hyvä?
Lopulta päädyimme ostamaan Brion setin, jossa tuli kaikki valmiina: turvakaukalo, Brio smile 2 rattaat + vaunuosa. Hinta tälle kaikelle oli jotain vähän päälle 700e. Oma muksu kasvoi nopeasti ja ostettiin jo uusi turvaistuin lapsen ollessa 8kk. Mut noi rattaat on ollu tällaiselle kaupunkilaiselle, jotka kuitenkin pakkaa rattaat mukaan reissuille, kylään yms. ihan täydelliset meille:
- Isot kumi pyörät, jolla pääsee kulkemaan hangessakin,
- taittuu nopeasti pieneen tilaan ja kulkee siten auton takakontissa.
- Menee vähän isommallekin lapselle (meillä nyt 2,5v 100cm pitkä jätkä)
- tilava kori alla johon mahtuu kauppakassi tai kaksikin.
- ajaa matkarattaidenkin aseman. Mä en ala meinaa molempia ostamaan. Varasto täyttyy muuten tavarasta.
Joten omasta kokemuksesta kantsii vähän etukäteen miettiä käyttöä, et millaiseen käyttöön tulevat. Esikoinen on siis vähän reilu 3v, kun /jos kakkonen syntyy, joten pärjännee jo ilman rattaita.
Muokattu viimeksi: