Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä luen kyl innolla muiden aatoksia mikä oleellista turvakaukaloissa ja vaunuissa :eek: itsellä ei ole mitään hajua näistä, kun ei muksuja ennestään oo. Miksi vaikka se Emmaljung on kaikkien mielestä niin hyvä?
Se miksi joku on parempi kuin toinen riippuu käyttötarkoituksesta ja omista mieltymyksistä. Esim. kun itse odotin esikoista siskoni tarjosi emmaljungan vaunuja meille (Oisko olleet duo edget). Vaunut oli varmasti hyvät maalla, jossa saattoi joutua lykkimään rattaita umpihangessa, jos teitä ei oltu aurattu. Itse asutaan kaupungissa, ei ihan keskustassa, missä auraus toimii melko hyvin. Emme sitten ottaneet siskoni rattaita, koska niissä oli yksi iso valuvika: Ne olivat työläät saada kasaan ja eivät mahtuneet auton takakonttiin.
Lopulta päädyimme ostamaan Brion setin, jossa tuli kaikki valmiina: turvakaukalo, Brio smile 2 rattaat + vaunuosa. Hinta tälle kaikelle oli jotain vähän päälle 700e. Oma muksu kasvoi nopeasti ja ostettiin jo uusi turvaistuin lapsen ollessa 8kk. Mut noi rattaat on ollu tällaiselle kaupunkilaiselle, jotka kuitenkin pakkaa rattaat mukaan reissuille, kylään yms. ihan täydelliset meille:
- Isot kumi pyörät, jolla pääsee kulkemaan hangessakin,
- taittuu nopeasti pieneen tilaan ja kulkee siten auton takakontissa.
- Menee vähän isommallekin lapselle (meillä nyt 2,5v 100cm pitkä jätkä)
- tilava kori alla johon mahtuu kauppakassi tai kaksikin.
- ajaa matkarattaidenkin aseman. Mä en ala meinaa molempia ostamaan. Varasto täyttyy muuten tavarasta.

Joten omasta kokemuksesta kantsii vähän etukäteen miettiä käyttöä, et millaiseen käyttöön tulevat. Esikoinen on siis vähän reilu 3v, kun /jos kakkonen syntyy, joten pärjännee jo ilman rattaita.
 
Muokattu viimeksi:
Se miksi joku on parempi kuin toinen riippuu käyttötarkoituksesta ja omista mieltymyksistä. Esim. kun itse odotin esikoista siskoni tarjosi emmaljungan vaunuja meille (Oisko olleet duo edget). Vaunut oli varmasti hyvät maalla, jossa saattoi joutua lykkimään rattaita umpihangessa, jos teitä ei oltu aurattu. Itse asutaan kaupungissa, ei ihan keskustassa, missä auraus toimii melko hyvin. Emme sitten ottaneet siskoni rattaita, koska niissä oli yksi iso valuvika: Ne olivat työläät saada kasaan ja eivät mahtuneet auton takakonttiin.
Lopulta päädyimme ostamaan Brion setin, jossa tuli kaikki valmiina: turvakaukalo, Brio smile 2 rattaat + vaunuosa. Hinta tälle kaikelle oli jotain vähän päälle 700e. Oma muksu kasvoi nopeasti ja ostettiin jo uusi turvaistuin lapsen ollessa 8kk. Mut noi rattaat on ollu tällaiselle kaupunkilaiselle, jotka kuitenkin pakkaa rattaat mukaan reissuille, kylään yms. ihan täydelliset meille:
- Isot kumi pyörät, jolla pääsee kulkemaan hangessakin,
- taittuu nopeasti pieneen tilaan ja kulkee siten auton takakontissa.
- Menee vähän isommallekin lapselle (meillä nyt 2,5v 100cm pitkä jätkä)
- tilava kori alla johon mahtuu kauppakassi tai kaksikin.
- ajaa matkarattaidenkin aseman. Mä en ala meinaa molempia ostamaan. Varasto täyttyy muuten tavarasta.

Joten omasta kokemuksesta kantsii vähän etukäteen miettiä käyttöä, et millaiseen käyttöön tulevat. Esikoinen on siis vähän reilu 3v, kun /jos kakkonen syntyy, joten pärjännee jo ilman rattaita.

Hyviä aatoksia, kiitos! Mä oon kans sen verran päässyt eteenpäin, et pitää voida liikkua lähiön hangissa ja loskassa, ja itää voida koiralenkillä olla helppoa työntää ylämäet ja mennä vähän metsäisillä poluilla. Ja autoon pakattavuus kyllä tärkeää, reissataan kotimaassa sen verran perheiden perässä :)
 
Täällä kans esikoiselta kaikki mahdollinen on, jotain pientä joutuu/pääsee ostamaan. Turvaistuin ainakin sit ajallaan ja tahtoisin semmoset "3 In 1" rattaat et saa turvakaukalon kiinni runkoon ja autoon ja sit ajan kans muokattua mitä tarviaa. Joitain settejä katselin jo mut lähempänä sit jos torista löytyisi tai vauva kirppikseltä tms. Joo, en ikinä oikein osta uutena kuin pakolliset.. Oon kauheen pihi :bag::wideyed:
 
Mä aloin ensimmäisenä miettiä kans vaunuja :D Nyt haaveilen niistä jo ihan hulluna ja ajattelin että pitäiskö black fridayna ostaa mieluisat, mikäli löytyy joku hyvä tarjous. Vaatteita on esikoiselta läjäpäin, kunhan saadaan varmistus sukupuolesta niin tietää lähteäkö niitä kirpparoimaan vai inventaario vaan että mitkä tarpeellisia/mieluisia vielä tällä hetkellä :)
 
Mä myös kaipaan valistusta, ei ole mitään hajua varsinkaan näistä vaunu/turvakaukaloasioista mäkin aion odottaa vielä vähän pidemmälle hankintojen kanssa, saattaa tosin olla että jotakin 'joutuu' hankkimaan jos ostaa käytettynä äitiysvaatteita ja samalta myyjältä löytyy samaan postituslaskuun söpöjä pikkuvaatteita..
 
Itse lämpimästi suosittelen sellaista turvakaukaloa, jonka voit nostaa sitten rattaiden runkoon niin ei tarvii sitä turvakaukaloa raahata aina joka paikkaan käsivarrella.
 
Meil menikin helpommalla, kun serkku myy meille Britaxin Smile 2:set vaunuiksi/rattaiksi. Turvakaukalon ostan uutena, jos ei joku tuttu ehdota myyntiä niin että osaa luottaa et homma kunnossa. Pitää sit kattoo miten saisi ratasrunkoon kiinni, hyvä vinkki Äidiksisyntynyt :)
 
Vaunut ja turvakaukalon yms isojen tavaroiden hankintaa odottelen ensi vuoden puolelle asti jolloin raskaus on pidemmällä ja vauvalla on mahdollisuus selvitä vaikka syntyisikin keskosena. Vaunut ja turvakaukalo taitaa olla iskän tehtävälistalla hankkia

Hankittuna on vasta joitain pieniä vauvan vaatteita ja 1 lelu
 
Vaunut löytyy jo varastosta, törmättiin superhalpaan tarjoukseen juuri niistä vaunuista, mitä olin katsellut, niin ei voinut jättää kauppaan. Viikkoja oli ostohetkellä ehkä hädintuskin 12 ja hirvitti ihan kamalasti, mutta ostin kuitenkin.
Vaatteita on tarttunut mukaan satunnaisesti kauppareissuilta ja viimeisin hankinta oli riippumatto pinnasänkyyn. En tiedä onko moiselle mitään käyttöä, mutta oli niin söpö ja kirppikseltä sai halvalla.
 
Vaunut ja turvakaukalo täällä suurin mietinnän aihe kyllä. Pikkuhankintoja olen tehnyt, kuten vauvavuoden kirja, muutama vaate ja töppöset. Esikoinen siis tulossa joten valmiina ei itsellä mitään, tulevilla mummoilla kyllä säilössä kaikenlaista ja esim sänky tulossa sieltä:cat:
 
Käytettyjä vauvanvaatteita kävin äsken hakemassa kun halvalla sain ja ostin samalla äitiyshousuja. En tiedä mihin noi vauvan vaatteet piilotan kevään ajan kun isännällä menee hermot pian vaatemäärään jossain vaiheessa ennen toukokuuta :angelic: oon ostellut ajatuksella että hankin halpoja settejä erikokoisia vaatteita pikku hiljaa ja että ettei ainakaan alkuun tarvii koko aikaa olla pyörittämässä pesukonetta ja niitä pienimpiä kokoja ei välttis edes tarvii niin uutena olisi turha ostella :happy: sit ne voi lahottaa tai myydä halvalla eteenpäin :)
 
Hankittiin käytettyinä Baby jogger city elite vaunut.Eka lapso,ekat vaunut ikinä.Ei oikein oo miyään kokemusta mihin verrata. Mennään näillä. Isot kalusteet ja turvakaukalo hankittu (työkaverilta maxi cosi suht uusi ja kevyt,mistä on iso plussa). Pitää nyt ruveta pieniä tavaroita ja vaatteita ostelemaan.
 
Tervetuloa mukaan joukkoon Jazzitup!

Keskustelu on kovasti siirtynyt jo tuonne salaiselle puolelle, mutta jos kerrot itsestäsi jotain joka ketjussa täällä (niitä riittää! :hilarious:) niin saanet helposti tuon 20 viestiä täyteen ja pääset liittymään seuraamme myös siellä!
 
Joo, eikun Jazzitup kirjoittelemaan tänne, niin pääset turisemaan myös tuolla aktiivisemmalla puolella. :)

Hyvinhän meillä on vielä aikaa tehdä hankintoja, mutta eikö ole ihana, kun raskaus alkaa konkretisoitumaan ja vauvan tulo lähenemään hankitojen myötä!
 
Heipsan :happy:

Ilmoittaudun mukaan keskusteluun päästäkseni toukokuisten ryhmään:happy093.

En tiedä vielä mistä täällä on keskusteltu, mutta ajattelin kysellä tämän ketjun nimenmukaisesti leikkinurkkaan soveltuvan kysymyksen :laughing002

Onko teille tullut jostain lelusarjasta suosikki? Itse ihastuin aivan täysillä Little Dutch -sarjaan ja piti siitä tilata jo ensilelut tulevalle pikkuiselle.. Aivan ihana palikkajuna, joka saa kylläkin olla siihen yhteen ikävuoteen asti hyllyn koristeena ja aivan ihastuttava pehmomerihevoshelistin :love7
Saapi antaa vinkkejä ja ihan vaikka muistakin lastentarvikkeista, jotka olette kokeneet jotenkin sykähdyttäviksi :happy: Millainen olisi esimerkiksi hyvä imetystyyny :hilarious:
 
Ai niin siis, kopsin tuon leikkinurkkaan laittamani viestiketjun aloitusviestin tänne ihan sellaisenaan, jos joku kummastelee aloitusta :woot:
 
Meillä ei mikään lelusarja ole kyllä ollut yli toisten. Skip Hopin visuaalisesta maailmasta tykkään ja meillä esikoiselta on jäämässä tuommoinen tiipii-lelukaari/-matto toukokuisellekin. :)
 
Heipsan :happy:

Ilmoittaudun mukaan keskusteluun päästäkseni toukokuisten ryhmään:happy093.

En tiedä vielä mistä täällä on keskusteltu, mutta ajattelin kysellä tämän ketjun nimenmukaisesti leikkinurkkaan soveltuvan kysymyksen :laughing002

Onko teille tullut jostain lelusarjasta suosikki? Itse ihastuin aivan täysillä Little Dutch -sarjaan ja piti siitä tilata jo ensilelut tulevalle pikkuiselle.. Aivan ihana palikkajuna, joka saa kylläkin olla siihen yhteen ikävuoteen asti hyllyn koristeena ja aivan ihastuttava pehmomerihevoshelistin :love7
Saapi antaa vinkkejä ja ihan vaikka muistakin lastentarvikkeista, jotka olette kokeneet jotenkin sykähdyttäviksi :happy: Millainen olisi esimerkiksi hyvä imetystyyny :hilarious:
Ja tervetuloa Monette mukaan kanssa! Nyt vaan kirjoittelemaan, niin pääset aktiivisemmalle puolelle. Sinulla taitaa olla vähän vanhempi nimimerkkikin, niin ei sen takiakaan tarvitse odotella. :)

Muistakaa muuten molemmat laittaa nimenne tuohon odottavien listaan!
 
Takaisin
Top