Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Kaikki ihan pienet olen kerennyt antaa pois. Ostan varmaan uutena/kirpputorilta.
 
Maailman söpöimmät pikku kengät löytyy ja toinen äiti hankkinut ne jo ennen tärppiä hoitojen aikana mitään hyödyllistä ei vielä löydy.
 
Me saadaan miehen veljen lasten äitiyspakkauksen laatikko mihin mummi on tehnyt ihanan reunapehmusteen, sekä pieniä vaatteita kun sielä vauva nyt 4kk. Löydettiin myös hyvät kierrätetyt rattaat sekä ilmainen pinnasänky, ja ne tulee meille jos on hyvät kun käydään katsomassa.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki tallessa, kun toinen on ollut pitkään haaveissa. Uudet rattaat pitää hankkia ja varmaan jotain pientä. Voi olla että söpöjä vaatteita tulee myös hankittua. :oops: Talvivaatetta pitää kanssa varmaan hankkia pienemmässä koossa. Esikoinen syntyi syyskuussa. Tällä hetkellä on suunnitelmana hankkia ei vauvalle, mutta vauvaan liittyen esikoiselle isoveli-paita. :)
 
Me ollaan annettu about kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet pois. Jotain saattaa jossain kaapissa olla jäänyt. Kaikki pitää siis hankkia. En vielä pitkään aikaan kyllä uskalla hankkia mitään, kun joulukuinen keskenmeno on sen verran tuoreena mielessä. En kyllä silloinkaan olutbostanjt mitään ja aikaisemmissa raskauksissa olen sallinut itselleni nt-ultran jälkeen ensimmäiset pikkuvaatteet.
 
Meillä on kaikki tallessa, turvakaukalo, pinnasänky, pelit ja vehkeet :D rintapumpun voisin uuden varmaan ostaa sitten. Vaatteitakin on paljon esikoisen ja toisen lapsen jäljiltä. Tietty pari uutta pientä bodya on pakko hommaa ainakin!:grin Tutit ja tällaiset tietty uudet sitten lähempänä:grin
 
Meillä on kans kaikki esikoiselta tallessa, joten hirveästi ei tarvi isoja hankintoja tehdä. Vaatteetkin menee kovasti yksiin ku esikoinen on syntynyt tammikuussa. Tietty jos vauva onkin poika nii sit pitää ehkä hankkia poikamaisempia vaatteita mekkojen ym tilalle. Mua on vähän mietityttänyt et haluaisinko vaihtaa vaunut uusiin, mut nyt on liian aikasta miettiä sellaista.
 
Kaikki on "yllättäen" tallessa, mutta jos tulee vauvat vuoden ikäerolla, niin ei ne kaikki kamppeet taida vielä ekalta tokalle joutaa. Vähän tässä on miettiminen mitä pitää hommata. Positiivinen ongelma :joyful: No ainakin samansävyinen pinnasänky toisen perään :hilarious: Sisarusrattaat? Ehkä vielä liian aikaista miettiä? :nailbiting: Isompi talo? :grin
 
Muokattu viimeksi:
Tietty jos vauva onkin poika nii sit pitää ehkä hankkia poikamaisempia vaatteita mekkojen ym tilalle.

Meillä ei ole tätä "ongelmaa", kun esikoisen (pojan) vauvanvaatteet oli hyvin pitkälle unisexiä. Ei tiedetty edes sukupuolta ennen syntymää, niin hankittiin molemmille sopivia. Enkä toisaalta näe estettä tytön siniseen pukemiselle. Poikaakin on luultu tytöksi sinisissä vaatteissa. :hilarious: Hameita ei kyllä ole, mutta mahtaako ne olla vauvalla kovinkaan käteviä vaatteita.
 
Hameita ei kyllä ole, mutta mahtaako ne olla vauvalla kovinkaan käteviä vaatteita.

Ei ole. Kummaa porukkaa, jotka roudaavat tuhat röyhelöistä hametta ja mekkoa koossa 50-62. Niitä mekkoja tulee käytettyä noin 0-1 kertaa. Meillä on kaksi tyttöä, ja mekot astui kuvaan joskus +80cm kokoluokassa, kun alkoivat itse osoittaa niihin kiinnostusta.
 
Mä olen myös ihmetellyt tätä viime vuosina enenevissä määrin näkyvää trendiä (?) pukea tyttövauvat ihan yltiöstereotypisesti. On röyhelöä ja frillaa ja pitsiä ja mekkoa ja kukkapantaa ja ties mitä krumeluureja. En siis halua tuomita ketään, mutta ihmettelen, missä vaiheessa meno on mennyt tällaiseksi, kun kuitenkin kovasti puhutaan sukupuolisensitiivisyydestä ja tasa-arvosta. En usko että kymmenen vuotta sitten tyttövauvoja puettiin mekkoihin muuta kuin juhliin (jos niihinkään), mutta nyt niitä tulee vastaan ihan leikkipuistoissa ja Prismassa.

Meidän esikoinen on poika, ja seuraava lapsi puetaan samoihin vaatteisiin, oli sitten mitä mallia tahansa. Samaten kuin Vargynja, ei mekään esikoisesta tiedetty kumpi on tulossa ja paljon ostettiin ns. unisex-vaatetta. Sukulaisilta saatiin sekä tytöillä että pojilla olleita vaatteita. Ylipäätään vierastan tosi paljon lasten värikoodausta, ja olen valmis näkemään vaivaa, ettei olisi pelkkää sinistä tai vaaleanpunaista :grin
 
Tuo mun äskeinen purkaukseni oli siis suunnattu ensisijaisesti sukulaisille ja kavereille, jotka tuovat vauvaperheelle mekkoja ja muita hörhelöitä, vaikka olisi hyvin yksiselitteisesti sanottu, että halutaan pukea lapset mahdollisimman neutraaleihin vaatteisiin. Jos joku haluaa omansa pukea joka päivä juhlamekkoon, niin siihen on täysi oikeus, eikä oo mun asiani tulla valittamaan vaatteet epäkäytännöllisyydestä, jos se on lapsen vanhemmille mieleinen.
 
Joo ihan pienimmät vaatteet onkin käytännöllisiä bodyjä yms ja aika neutraalin värisiä. Mut sit vähän isommat vaatteet (ikähaarukalla kun lapsi jo kävelee) on mekkoja ym. Meillä varsinkin nyt tuolla 3,5 vuotiaalla on paljon pinkkiä ja mekkoja, koska tykkää niistä ja niitä en pojalle laittaisi.
 
Joo no lapsi jolla on jo omat mielipiteet on tietysti asia erikseen. Itse puhuin siis ihan vauvanvaatteista.
 
Myin just lähes kaikki vauvojen vaatteet, sitterit, leikkimatot yms vauvakamat pois. Ihan ykköslempparit oon molempien jäljiltä säästänyt. Myös rattaat vaunukoppineen on vielä olemassa.

Eli aika hommaaminen kyllä tulee olemaan, vaikka toivottavasti nyt pysyis vähän järki päässä siinä hamstraamisessa toisin ku edellisillä kerroilla :grin
 
Mä puin kuopusta aika paljon mekkoon, kun hän on syntynyt huhtikuun lopussa ja kesä oli lämmin. Musta ne mekot oli kivan ilmavia. Talvivauvalla varmaan aika eri.
 
Ainiin joo, mä puin poikia kyllä aika poikamaisesti, ja edelleenkin, ihan vaan koska ne miellytti mun silmää. Missään nimessä silti käytännöllisyys ei jää ulkonäön jalkoihin, vaan käytännöllisyys ekana.
Nyt esikoinen osaa jo kertoa vähän mitä haluaa pukea, ja annan aika vapaasti pukeutuakin, jos on säänmukainen varustus päällä.
 
Esikoisen jäljiltä lähes kaikki tallessa, vaatteista karsin, kun oli niin paljon. Turvakaukalo pitää hankkia uusi. Rattaisiin varmaan esikoiselle seisomalauta. Sit jos on poika, niin vaatteita jonkin verran hankittava. Tytöllekin todennäköisesti ostan kirpparilta. En tiedä vielä otetaanko äitiyspakkausta, voi olla, että ei.
 
Esikoisen kohdalla, joka kanssa talvivauva, oli paljon käytössä villavaatteet. Ruskovillat odottavat kakkosta.
 
Meinasin unohtaa että piti vielä lastenvaatteista puhua. Vauvanvaatteet on niitä kummallekin sopivia, mutta isompi lapsi saa itsekin vaikuttaa. Meillä on syksyllä 6-v täyttävä poika. Lopputulos on kuitenkin melkein sama. Hän saattaa valita yhtä hyvin sinisen kuin punaisenkin vaatteen. Hameita ei sentään ole toivonut. Mielestäni myös lapset voi sukupuolesta riippumatta käyttää kaiken värisiä vaatteita. Röyhelöitä ja hameita en pojalle ole hankkimassa ellei hän nyt niitä toivo, mutta muuten menee monenlaiset vaatteet.

Mutta jokainen pukekoon lapsensa miten itsestä tuntuu parhaalta. Tämä on meidän käsitys meidän lasten pukemisesta, mutta ei toisenlainen tapa ole sen huonompi. :)
 
Takaisin
Top