Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Näin ekakertalaisena aion ottaa vastaan pakkauksen ja odotankin jo innolla, että pääsee hypistelemään sen sisältöä :happy7

Ensimmäinen hankinta, jonka olen tulevaa vauvaa varten hankkinut, on pienet vaaleanpunaiset tossut. Hankin ne n. 20 vuotta sitten myöhäisteininä ja vaaleanpunaiset, koska olin päättänyt, että lapseni tulee olemaan tyttö - saa nähdä miten käy :laughing021

Meille on viimeisen parin kuukauden aikana kerääntynyt joitakin vaatteita ja tavaroita tutuilta, joilta ollaan niitä joko saatu tai sitten maksettu niistä vähän. Ne pienen pienet viiskymppiset vaatteet on niin söpöjä, etten kestä :love017
 
Me otetaa nyt esikoiselle pakkaus mutta jos myöhemmi suodaa lisää lapsia nii niitten kohdalla ei välttämättä sit oteta ellei pakkaus oonaivan superihana mun makuu nyt oli sopivan neutraalit värit pakassa ja aijon ite sitte kylkee rohkeempia värejä ja kuoseja hankkia sukupuolen mukaan. Käyttövaatteiksi kotia ne kuitenki tulee nii ei sillee väliä itelle kotona minkä väristä on päällä. Kylään tai jos tiiön et meille tulee vieraita nii valitsen kuitenki jotai "itse valitsemaa" vaatetta :hilarious::grin
 
Ajattelin ottaa tälle kolmosellekin oman äp:n. En tosin ole niin ihastunut tän uuden väreihin, mutta kokoan muistoja kaikista siihen kunkin omaan boxiin ja kyllä ne sisävaatteet käyttöön tulee kun tuskin ehtii niin paljon vahtia jne tätä nuorimmaista, eli saa rauhassa sotkea syömistä harjoitellessa :)
On se pakkaus kuitenkin niin iso perinne, eli laatikko, lelu ja makuupussi ainakin säästetään ja muita voi sit laittaa käytön jälkeen kiertoon.voi kun sais jo pistää "tilauksen" menemään, mut vasta heinäkuussa. Jotenkin olen malttamattomampi nyt kuin edellisten kans!
 
Mä muuten säästin aikanaan esikoisen äp-laatikkoon suosikkivaatteita ja jotain muistoja. Kun kakkonen syntyi, kävin läpi laatikon. Otin sieltä yhden vaatteen talteen muistoksi, vauvakirjan, ensitutin ja sairaalarannekkeet sekä ultrakuvat. Löysin muutaman vaatteen kakkoselle käyttöön heti, sekä otin makuupussin jemmaan jos tarvitsee. Muut (iso määrä vaatetta) meni kiertoon, myös iso tilaa vievä laatikko.
Maku vähän muuttunut kymmenessä vuodessa :D
 
Me otetaan pakkaus näin ensikertalaisina. Toivottavasti ehdittäis käyttää niitä toppahaalareita ym, kun näyttivät olevan sen verran isoa kokoa, että laskennallisesti sopisivat vasta maaliskuun tienoilla.. Näyttää että äitiyspakkaus olisi parhaimmillaan noin syyskuun vauvalle.
 
Äitiyspakkauksen meinaan ottaa. Nyt on pari bodya ostettuna, tossut ja lapaset, unipesä ja imetyssuoja tulossa postissa :smiley-angelic002 ei meinaa malttaa!
 
Ei oma hankinta vaan pikkusiskon. Tuli käymää tänää ja oliha tuleva tätiki sit menny ostelee. Nää siis edellee pojan kannalla kaikki mun perheestä, mut onneks menee kummalleki mun puolesta. Ja oli ostanu jo 62-68 kokoa onneks :angelic::joyful:
 

Liitteet

  • IMG_20200519_162143.jpg
    IMG_20200519_162143.jpg
    23.8 KB · Katsottu: 12
  • IMG_20200519_162302.jpg
    IMG_20200519_162302.jpg
    23.4 KB · Katsottu: 12
Mää otan äitiysavustuksen rahana. Esikoisen aikana otin pakkauksen mut muuten oon jättäny välistä, saan sillä rahalla kirppareilta paaaaljon mieluista vaatetta ostettua.


En oo hommannut vauvalle vielä mitään. Paitsi hain just tuplarattaat ku löysin torista edullisesti sellaset ku olin halunnukki :grin
Hurjaa.
 
Mä en oo uskaltanut vielä ostaa mitään. Jos vaikka rakenne ultran jälkeen, jos kaikki näyttää hyvältä. Ja sitten tietää mimmosta vaatetta, tytölle vai pojalle:happy:. En kyllä malttaisi millään odottaa, että pääsen hypistelemään ja ostelemaan vauva tarvikkeita❤️.
 
Mä en ole vielä ostanut mitään. Periaatteessa mitään ei tarvitse ostaakaan kun kaikki löytyy esikoisen jäljiltä, mutta varmasti JOTAIN ostan sitten myöhemmin. Pienen vaatteen ehkä tai ihanan lelun tai kauniin liinan. Ja kestovaippoja haluan nyt kokeilla uudestaan, mutta ne on varmaan parempi ostaa vasta kun vauva on maailmassa.
 
Ajattelin ottaa tälle kolmosellekin oman äp:n. En tosin ole niin ihastunut tän uuden väreihin, mutta kokoan muistoja kaikista siihen kunkin omaan boxiin ja kyllä ne sisävaatteet käyttöön tulee kun tuskin ehtii niin paljon vahtia jne tätä nuorimmaista, eli saa rauhassa sotkea syömistä harjoitellessa :)
On se pakkaus kuitenkin niin iso perinne, eli laatikko, lelu ja makuupussi ainakin säästetään ja muita voi sit laittaa käytön jälkeen kiertoon.voi kun sais jo pistää "tilauksen" menemään, mut vasta heinäkuussa. Jotenkin olen malttamattomampi nyt kuin edellisten kans!

Mä oon ottanu kaikille pakkauksen ja otan tälle 4lle kans, teen myös semmoset muistolaatikot jokaiselle siitä pakkauksesta :happy: ja mä tykkään tulevasta pakkauksesta kyllä.

Muuten alan täs pikkuhiljaa taas ompelemaan tyttöjen vaatteita jos tällä kertaa tulee tyttö, ja kutomaan samalla. Onneks ne vaatteet saa antaa vauvalahjaksi jos ei tuukkaa tarvetta.
 
Me ei äitiyspakkausta oteta kun viime vuoden pakkauksen vermeet menee tulevallekin, eli rahana tällä kertaa.

Tuplarattaat ainoa mikä tarvii hommata. Kaikki muu on jo. :)
 
Täällä ei kyllä epäselväksi käy kenellekää mikä mamin suosikki väri vaaville:joyful:
Näpertelin tuttinauhan lisäksi itelle pari imetyskoruaki..
 

Liitteet

  • IMG_20200603_135423.jpg
    IMG_20200603_135423.jpg
    18.1 KB · Katsottu: 10
  • IMG_20200603_134911.jpg
    IMG_20200603_134911.jpg
    16.6 KB · Katsottu: 10
Mä mietin kovasti tuota äitiyspakkausta, ottaako vai ei. Olisihan se kiva saada pienelle mut toisaalta aika vähän tuli niitä sisävaatteita käytettyä kun olivat omalle lapselle ihan väärän mallisia. Toisaalta ulkovaatteet ja makuupussi ym. tulivat kyllä käyttöön. Ne toki on jemmassa esikoiselta.

Nyt oon alkanut vähän katsella turvakaukaloa, me kun ollaan jo ehditty kaukalo ja seuraavan vaiheen turvaistuin myydä. Vaunut ja rattaat löytyy kyllä. Sitten oon miettinyt hoitopöytää yläkertaan, vaikka ne ei taida kovin muodissa olla nykyään. Ajattelen että se säästäisi omaa selkää ja samalla saisi vähän tilaa pienen vaatteille.
 
Otetaan äitiyspakkaus vaikka väriskaala ei ihan miellyttänyt.

Tänään ostin alesta lämpöpussin talveksi rattaisiin. :grin
 
Otan kyllä pakkauksen. Kuosit olivat yllättävän kivat, vaikka vähän retrot omaan makuun. En varmaan uskalla hankkia mitään ennen rakenneultraa, vaikka kieltämättä googlaus on jo alkanut.
 
Mä ostin lastenvaatekirpulta ruskovillan villafleecehaalarin pienelle! Vähän tuntui hullulta hellelelillä tehdä tuollainen hankinta, mutta varmasti tarpeen syksyllä. Äitiyspakkauksen suhteen oon vähän kahden vaiheilla. Luulen kuitenkin ettei oteta pakkausta kun edellisestä on vielä jemmassa ne tarpeelliset. Makuupussi ja haalarit oli meillä kovassa käytössä. Sisävaatteet taas oli viimeksi hoikalle lapselle suurin osa ihan väärän mallisia ja niitä tuli vähemmän käytettyä.
 
En ole hankkinut vielä mitään. Pahoinvoinnin vuoksi raskauksista innostuminen on mulla ollut todella heikkoa. Ehkä mitään suurempia hankintoja ei tarvitsekaan tehdä, kun on kahdelta edelliseltä niin paljon tallessa. Ostan jossain vaiheessa oman pienen viltin / peiton, niin on jokaiselle se oma "vauvapeitto". Onneksi kaikki kalliit tavarat löytyy ennestään. Äitiyspakkausta en ole vielä vilkaissut, mutta voi olla, että jää hankkimatta.
 
Takaisin
Top