Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Oon kans miettinyt, että ottaakko vaiko eikö äitiyspakkausta... Kaikki tarpeellinen kuitenkin löytyy esikoisen jäljiltä... Jos tulisi tyttö niin sit kyl jotkut vaatteet menisi vaihtoon mutta niinkin varmasti riittäisi eikä mitään tarvittaisi... Mietin kovasti myös kestovaippailua, josko kokeilisi tosissaan ja pyytäisi jeesiä ja ohjausta sitä tän kakkosen kanssa paremmin. Esikoisen kanssa yritin ittekseni joten jäi lopulta koko homma...
 
Tää vois olla mun kirjoittama :joyful:

Samoin meillä kaikki löytyy 07/18 tytön jäljiltä, hoitopöytä täytyy ostaa ainoastaan. Vaatteet sopii kummalle vaan.

Meillä löytyy Bugaboon Foxit joihin mietin just seisomalautaa, en ehkä haluais tuplia.

Äitiyspakkauksen suunnittelen ainakin vielä ottavani, jos ei sitten käytetä rahaa uuteen syöttötuoliin tai sitteriin.

Unipesä ja imetystyyny löytyy jo ja molemmat oli meillä ykkösen kanssa iso apu.

Meillä tais muuten Vappupallo olla aika lähekkäin laskettuaika HUS:n alueella? :)

Kappas, niin ollaankin! :happy:

Mä unohdin, että uusi hoitopöytä pitää hankkia meillekin. Mietin oisko kokoontaitettavista malleista mihinkään, kun kylppäriin ilmestyi vähän aikaa sitten pesutorni ja tila väheni. Muualla sitä ei oikein tarvitse, kuin vaipanvaihdossa :rolleyes:
 
Isommille lapsille tein ostoksia viime viikolla ja vähän hipelöin jo vauvanvaatteita. Mitään ei vielä tarttunut mukaan. :) melkein kaikki vauvatavarat muutenkin ollaan heitetty pois kun ei ollut tarkoitus kolmatta saada, mutta niin se elämä muuttuu.
 
Me tuskin otetaan äitiyspakkausta, esikoisesta jäi iso osa vaatteista käyttämättä. 4,5 kiloiselle osa oli jo liian pieniä syntyessään, en tykännyt. Makuupussi ja haalari ym. On tallessa ja käytössäkin vielä esikoisella. Mut ompelu, minä jo vauvakuumeissani tilkuista yhden bodyn tein ennenkuin olin raskaanakaan :D Varmaan taas menee ihan höpöksi ja ompelen kaapin täyteen vaatetta.
 
Äitiyspakkausta ei oteta. Esikoisen aikaan otettiin, mutta sen jälkeen olen mieluummin ottanut rahana.
Hankintoja ei pahemmin vauvalle tarvitse tehdä, lähes kaikki tarvittava löytyy jo. Varmasti vaatteita tulee kuitenkin ostettua jonkun verran, koska onhan niitä pikkuvaatteita vaan niin ihana ostella. :rolleyes::p
 
Minäkin pähkin ottaako pakkaus vai ei. Luulen että kallistun rahan puolelle, esikoisen jäljiltä kun on paljon olennaisia asioita ja vaatteita saa edukkaasti käytettynä.

Mitään en ole vielä vauvalle hankkinut. Pyrin himmailemaan rakenneultraan asti, varsinkin kun suuria tarpeita ei ole.
 
Me ei olla otettu kahdesta ekasta eikä oteta nytkään kun ne vaatteet ei oo yhtään omaan makuun. Sillä rahalla saa ostaa sit kivoja omaa silmää miellyttäviä juttuja :grin
 
Mä vähän sekosin ja tilasin Finlaysonin alesta lakanoita sekä esikoiselle, että vauvalle :grin Oli niin hyvät alet, että oli pakko :p
 
Mä en oikein uskalla ostaa vielä mitään. Tuntuu niin epätodelliselta koko touhu. Mulla on ensimmäinen ultrakin varmaan vasta kuukauden päästä, niin tuntuu hätiköidyltä ostaa mitään. Ainut, mitä oon ostanu, on vauvakirja. Tuli tosi söpö vastaan ja ajattelin, että sen saa helposti eteenpäin, jos tässä käy hassusti. Nyt yritän vain odottaa maltillisesti ennen kuin hullaannun.
 
Taidan odotella rakenneultraan asti ennen kuin alan mitään hankintoja tekemään, meillä kyllä on kaikki säästetty esikoiselta, joten ihan kauheasti ei tarvitse ostaa mitään. Tietysti jos on poika niin vaatteet menee vaihtoon :happy:
 
Mä en oikein uskalla ostaa vielä mitään. Tuntuu niin epätodelliselta koko touhu. Mulla on ensimmäinen ultrakin varmaan vasta kuukauden päästä, niin tuntuu hätiköidyltä ostaa mitään. Ainut, mitä oon ostanu, on vauvakirja. Tuli tosi söpö vastaan ja ajattelin, että sen saa helposti eteenpäin, jos tässä käy hassusti. Nyt yritän vain odottaa maltillisesti ennen kuin hullaannun.

Minäkin ostin vauvakirjan kun lidlissä oli kivoja. Esikoisella on kaks kun sai ristiäislahjaksi kans, aattelin et ei se sit haittaa vaikka toisellakin on. Rakastan tuommosten täyttämistä :D
 
Meillä ei ole mitään tallessa isosisaruksilta, kaikki siis täytyy hankkia. Tekisi mieli jo alkaa hamstraamaan pikkuhiljaa, mutta maltan mieleni ja odottelen nt-ultraa.
 
Me ei oteta äitiyspakkausta, ellei 2020 pakkaus satu olemaan erityisen kiva. Jostain lueskelin että äitiysavustuksen rahamäärä olisi noussut, vai olenkohan nähnyt unta :D
 
Meidän täytyy myös hankkia vauvalle kaikki tavarat. Edellisestä lapsesta tulee kuluneeksi 7 vuotta, kun tämä iltatähti syntyy. Rakkaimpia vaatteita aikoinaan säästin, joten niistä varmasti ainakin osa tulee käyttöön. Äitiyspakkaus otetaan, jos vain on mieleinen.
 
Me ei oteta äitiyspakkausta, ellei 2020 pakkaus satu olemaan erityisen kiva. Jostain lueskelin että äitiysavustuksen rahamäärä olisi noussut, vai olenkohan nähnyt unta :D

Äitiysavustus on nyt 170€, ennen tais olla 150€ :)
 
Äitiysavustus on nyt 170€, ennen tais olla 150€ :)
Mulla on jokin mielikuva että viimeksi oli 140, en varmaksi kuitenkaan muista :happy: ihan kiva lisäys, ei tuo raha kuitenkaan kata itse pakkakusen arvoa.
 
Mä vähän sekosin ja tilasin Finlaysonin alesta lakanoita sekä esikoiselle, että vauvalle :grin Oli niin hyvät alet, että oli pakko :p

Katoin niitä samoja lakanoita vauvalle mut taikauskoisena en uskaltanut hankkia :oops: ajattelin että liian aikasta hankkia ennen ultaa jos vaik jotain sattuu...

Yks ystävä jemmasi jo mun yrityksen aikaan mulle vaatteita talteen, on kuulemma paljon :) lupasin ronkkia ne läpi kunhan tiedetään kumpi tulee. Itse ostin yritysaikana motivaatibody, pikkasilla kettukuvioilla. Siskolta sain myös bodyn ja tupsupipon positiivisen testin jälkeen. Muuten en usko hankkivani mitään ennen rv12 ultraa. Äitiyspakkaus on mulle vähän semmonen must have kun on ensimmäinen lapsia ja sit pitää tietty esitellä ulkomailla asuville ystäville mahtavaa suomalaista systeemiä.

Ai niin, ostinhan minä järkkäriin mikin, että saan videoida vauvaa :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Esikoinen odotuksessa, joten ihan hirveästi olisi hankittavaa. En vain vielä uskalla, mutta ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Lankoja kävin kylläkin jo tänään hypistelemässä, jotta josko sitä neuloisi jotain lapselle.
 
Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, jopa äitiysfarkkujen ostaminen alesta tuntui aikaiselta, kun omatkin mahtuu vielä... :)
 
Meillä esikoiselta jonkin verran tallessa tavaraa, mutta aika paljon pitää hankintoja tehdä. Ainakin turvakaukalo, hoitopöytä, pinnis ja sitteri.

Yhdistelmävaunut on esikoisen jäljiltä, rattaina käytössä edelleen. En oikein tiedä pitäisikö ne päivittää uusiin vai pärjäiskö niillä. Ainakin joku huolto niille pitää tehdä. Ja seisomalauta pitänee hommata.

Vaatteita on jonkin verran tallessa kokoon 74/80 asti muistaakseni. Isommat oon myyny pois yksittäisiä lukuunottamatta, kun ei ole oikein tilaa säilyttää. Nyt sitten mietin että mitä teen noille koon 98 ja isommille kamppeille. Pitäiskö niitä kuitenkin säästää..
 
Takaisin
Top