Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?

Tuplarattaat on varmasti isoin uusi hankinta. Muuten meillä on reilu 1-vuotiaan esikoisen jäljiltä varmaan kaikki tarpeellinen.

Äitiyspakkaus tosin aiotaan taas ottaa, koska mun mielestä se on ihana muisto. On myös hauska bongailla esim. saman kuosin toppahaalareita ja makuupusseja. :happy:

Mie oon vähä ajoissa, kävin esikoisen vaatteet läpi ja totesin et vaihtoon menee suurin osa. Maku vähä muuttunu muutamas vuodessa :grin.
Pitäs varata kirppispöytä ja myyä noita vanhoja pois. Oon silloin tällöin ostellu aleista ja kirppiksiltä pieniä vaatteita taltee.
Tavallaa syksyllä ostetut emmaljungan super vikingit on tälle vauvalle hankittu, vaikka esikoinen niissä viel nukkuuki päikkärit ja istuu lenkit :grin

Mei pitää ostaa uus turvakaukalo, mieluiten turvavyötelakalla. Kattelin jo vähä maxi cosin cabriofixiä, sais adapterilla emmaljungan runkoo kiinni.

Tosiaan, turvakaukalo ja telakka täytyy meidänkin uusia! Esikoinen käytti serkun vanhaa, mutta siinä paukkuu jo päiväykset.

Meillä on ihan järkyttävä määrä vauvan- ja lastenvaatteita koossa 50-104 kellarissa odottamassa. Olen säästänyt lähestulkoon kaiken esikoiselta jääneen. Toiselle lapselle tarvitaan ainoastaan nämä:

1. Turvakaukalo
Esikoisella oli lainassa pikkuserkun kaukalo, joka on jo annettu heille takaisin ja on nyt toisella pikkuserkulla käytössä.

2. Pieni sivuvaunusänky
Esikoisella oli mun äidin löytämä (ilmainen) pinnasänny, josta ei saanut laitaa alas. Ei enää ikinä sitä!

3. Pienet haalarit
Haalarit myin pois, koska ajattelin, että ei ne välttämättä ole oikean aikaan oikean kokoisia seuraavalle vauvalle, jos hän syntyy eri vuodenaikana. Ihanaa päästä ostamaan jotain uutta vauvalle!

Vaikka saisinkin tytön, aion käyttää hänellä isoveljen vanhoja vaatteita. Ostin pojalle aikoinaan aika unisex-vaatteita, ainoastaan lapsen mummot ovat ostaneet semmoisia stereotyyppisiä poikavaatteita. Ne ehkä jättäisin tytöllä käyttämättä, mutta kaikki itseostamani sopii kummalle tahansa.

Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Huomasin, että se summa pn noussut 140€:sta 170€:n, me otetaan tälle toiselle lapselle rahana.

Mulla on vaikka kuinka paljon poikien vaatteita säästettynä, ehkä joitain uusia ostan jos tyttö tulee. Turvakaukalo on esikoiselle ostettu 2015 ja eikös 5 vuotta saa käyttää? Eli sillä mentäis sit. Meillä on yhdet tuplarattaat jo, haluaisin meidän nykyisistä yhdistelmistä eroon ja ostaa esim bugaboon rattaat jotka saa sekä yhdelle että kahdelle lapselle.

En ota äitiyspakkausta :)

Meillä on vauvalle oikeastaan kaikki muut isommat tavarat valmiina esikoiselta, mut uudet vaunut haluan hankkia ja sit vaatteita. Toki jos poikavauva tulis niin vaatteet menis kokonaan uusiks :hilarious: mietin myös noita bugaboon vaunuja jotka saa muunnettua yhdelle/kahdelle lapselle. Ja ei oteta äitiyspakkausta :happy:

Mulla on vaikka kuinka paljon poikien vaatteita säästettynä, ehkä joitain uusia ostan jos tyttö tulee. Turvakaukalo on esikoiselle ostettu 2015 ja eikös 5 vuotta saa käyttää? Eli sillä mentäis sit. Meillä on yhdet tuplarattaat jo, haluaisin meidän nykyisistä yhdistelmistä eroon ja ostaa esim bugaboon rattaat jotka saa sekä yhdelle että kahdelle lapselle.

En ota äitiyspakkausta :)
@pikkumartta, mitkä tuplat teillä on olleet? Onko ne muuten olleet kätevät?

Mikä tuon Bugaboon ykkös-/tuplarattaiden mallin nimi on?

Meillä ollut itseasiassa kahdet, ensin oli Phil&teds sport rattaat mutta koin sen alapuolella olevan sisaristuimen vähän hankalaks. Sit ostin vierekkäin olevat beemoo tuplarattaat kirpparilta, on ihan jees kun sain kärrättyä niillä toista poikaa kerhoon kun toinen nukkui. Mut aika yksinkertaiset ne on :D bugaboo donkeyt on haaveissa :)

Meidän pitää ostaa ainakin uusi auto ja turvakaukalo Ja tietty vaatetta kun oon myynyt kaiken muun paitsi kotiutumisvaatteet pois. Isommilta säästän herkut, mutta ihan pientä vaatetta pääsee sitten shoppailemaan

Minä olen säästänyt lähes kaiken ensimmäisen jälkeen...vaatteet voi toki värin puolesta mennä melkein kaikki vaihtoon, mutta aika näyttää. Mun pitäis kaivaa esikoisen turvakaukalo jossakin vaiheessa esille ja selvitellä, että onko se jo liian vanha.

Jos tyttö tuleen niin kaikki on tallella. Toki paljon on semmosia mitä silti voi pojallekin pukea. Kovin vähän on mitään mekkoja tai rimpsuja muutenkaan.

Vaunut pitää meidänkin päivittää.

Oon tilaillu facen nettikirppiksiltä pieniä vaatteita nyt aika paljon :rolleyes: Pitäs malttaa, mut tulee sellasia herkkuja vastaa mitkä on pakko saaha :p

Meillä aika vähän varmaan isoja hankintoja tulee. Kaukalo ja rattaat löytyy jo. Luulen että ostetaan vanhemmalle vaan seisomalauta rattaisiin, tulee nyt jo sen verran harvoin käytettyä niitä, enemmän kuljetaan kävelemällä, pidemmillä matkoilla tietenkin rattaissa vielä. Sänkyasiaa pitää miettiä ja mietitään myös asunnon vaihtoa. Myös toisen auton vaihtamista vähän isompaan täytyy miettiä.

Meillä on lähes kaikki myyty, joten hankittava riittää. En usko, että uskallan ennen rakenneultran ostaa mitään. Sitä juhlin ekalla ostoksella sitten, jos kaikki menee hyvin ja sukupuoli selviää suht varmaksi [emoji3059]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Me tarvitaan kaikki:angelic:
Toivon että sisarusten lapsilta jäisi jotain, mutta alle vuoden ikäerolla voi olla tavaroiden osalta turha toivo. Vaatteita varmasti saadaan niin paljon ettei kamalasti tarvii ostella.

Varmaan ostettava joku ihana pikkuvauvan kantoliina, isommalle löytyy jo. :Heartpink:Heartblue

Ehkä jotain pieniä vaatteita, suurimman osan annoin pois tyttöjen vaatteista alkutalvesta.

Mutta siinäpä ne hankinnat aika pitkälle taitaa olla.
:think005
Suklaata äidille reippaasti, niin tulee maitoa helposti :smiley-angelic006

Meillä 03/18 jäljiltä melkein kaikki tallessa. Vaatteet ostin aina aika unisex, joten niillä pärjää tai voi helposti yhdistellä. Jotain uusia haluan toki ostaa :p

Äitiyspakkausta en varmaan ota, koska kaikki vanhat löytyvät.

Turvakaukalolle tarvitaan telakka, koska vanha telakka on esikoisen istuimessa (sopi kaukaloon ja istuimeen sama).

Vaunujen osalta en tiedä pitäisikö hankkia tuplat (Bugaboon Donkeyt, koska Buffalot ovat olleet aivan parhaat) vai riittäisikö seisomalauta vanhoihin o_O

Unipesä oli meillä turha, tuskin hankin nyt uutta. Imetystyyny täytynee ostaa uusi, koska vanhan laitoin kiertoon. Minulle se tosin oli hyödyllisin raskauden aikana nukkuessa :rolleyes:

Meillä 03/18 jäljiltä melkein kaikki tallessa. Vaatteet ostin aina aika unisex, joten niillä pärjää tai voi helposti yhdistellä. Jotain uusia haluan toki ostaa :p

Äitiyspakkausta en varmaan ota, koska kaikki vanhat löytyvät.

Turvakaukalolle tarvitaan telakka, koska vanha telakka on esikoisen istuimessa (sopi kaukaloon ja istuimeen sama).

Vaunujen osalta en tiedä pitäisikö hankkia tuplat (Bugaboon Donkeyt, koska Buffalot ovat olleet aivan parhaat) vai riittäisikö seisomalauta vanhoihin o_O

Unipesä oli meillä turha, tuskin hankin nyt uutta. Imetystyyny täytynee ostaa uusi, koska vanhan laitoin kiertoon. Minulle se tosin oli hyödyllisin raskauden aikana nukkuessa :rolleyes:

Tää vois olla mun kirjoittama :joyful:

Samoin meillä kaikki löytyy 07/18 tytön jäljiltä, hoitopöytä täytyy ostaa ainoastaan. Vaatteet sopii kummalle vaan.

Meillä löytyy Bugaboon Foxit joihin mietin just seisomalautaa, en ehkä haluais tuplia.

Äitiyspakkauksen suunnittelen ainakin vielä ottavani, jos ei sitten käytetä rahaa uuteen syöttötuoliin tai sitteriin.

Unipesä ja imetystyyny löytyy jo ja molemmat oli meillä ykkösen kanssa iso apu.

Meillä tais muuten Vappupallo olla aika lähekkäin laskettuaika HUS:n alueella? :)

Mie oon vähä ajoissa, kävin esikoisen vaatteet läpi ja totesin et vaihtoon menee suurin osa. Maku vähä muuttunu muutamas vuodessa :grin.
Pitäs varata kirppispöytä ja myyä noita vanhoja pois. Oon silloin tällöin ostellu aleista ja kirppiksiltä pieniä vaatteita taltee.
Tavallaa syksyllä ostetut emmaljungan super vikingit on tälle vauvalle hankittu, vaikka esikoinen niissä viel nukkuuki päikkärit ja istuu lenkit :grin

Mei pitää ostaa uus turvakaukalo, mieluiten turvavyötelakalla. Kattelin jo vähä maxi cosin cabriofixiä, sais adapterilla emmaljungan runkoo kiinni.
Meillä on ollut supervikingit tykätään valtavasti!

Takaisin