Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mulla on ollu tarkoitus oottaa rakenneultraan ennen kun tekisin mitään hankintoja, mutta nyt en enää malttanut. Neuvolassa kuultiin sydänäänet ja päätin olla luottavaisin mielin. Tilasin sitten neljä hahtuvalankakerää, joista ajatuksena neuloa villahousuvaippoja. Yhdestä kerästä saa 1-3 housua, joten keskimäärin 8 villahousut ajattelin väsätä. Lisäksi tilasin semmosen tee-se-itse kestovaippapaketin, jossa tarvikkeet kahteen vaippaan. Sanoisinkin, että luotto näyttää olevan aika kova myös omiin käsityötaitoihini ja kykyyni tehdä asioita valmiiksi, mitään perusteita _tälle_ luotolle ei ole, mutta ehkä tapahtuu ihmeitä ja voin olla aika saakelin ylpeä itsestäni ja tulevista tuotoksistani. Tai sit vaan delegoin nää tuleville mummoille...
 
Minäkin kävin äsken ostelemassa vähän jokaiselle jotakin. Vauvallekin lähti pari bodya mukaan alerekistä..
 
Todella hauska nähdä miten ihmiset ajattelee ja toimii niin eri tavalla:grin Mulla ensimmäinen lapsi tulossa ja nyt mennään viikolla 17 ja ei tulisi mieleenkään ostella mitään lastenvaatteita vielä. Tai muutenkaan tehdä vielä mitään hankintoja. En vain näe tarvetta hamstrailulle ja ostamiselle, kun tiedän, että hyvin kerkeän heti kun jään mammalomalle heinäkuussa. Jos olen niin huonossa kunnossa loppuraskaudessa, niin tiedän, että minun perhe sekä miehen perhe tulee ostamaan kaikkea vauvalle ennen sen syntymää. Kunhan nyt turvakaukalo olisi autoon ennen syntymää ja vaatteita tiedän saavani vauvalle vinon pinon ilmaiseksi.

Mä vertaan tätä hieman siihen, kun aikoinaan hankin ensimmäisen koiran. Ensimmäiselle koiralle tuli hankittua hirveästi kaikkea mitä se ei edes tarvinnut ennen kuin pentu oli edes kotiutunut. Hirveää rahanmenoa. Vasta kun pentu tuli taloon, niin näki mitä se oikeasti tarvii. Toiselle koiralle olin ostanut vain pannan ja hihnan, mutta muuten kaikki tuli ostettua sitä mukaa mitä tarvi. Vauva menee samaan kategoriaan eli en stressaile hankinnoista sen enempää ja ostan sitten sitä mukaan kun tarvitsee tai saan ilmaiseksi.
 
Mieli vähän vaihtelee noiden hankintojen suhteen. Välillä tuntuu että on vielä niin paljon aikaa tehdä hankintoja, toisaalta taas isommat/kalliimmat hankinnat olisi mukava tehdä pikkuhiljaa..

Ei ole lapsia ennestään, mutta lähipiirissä on kesän aikana vuoden ikään ehtiviä, niin sieltä voisi saada jotain :) Jotain vaatteita olisi kiva ostaa muutama, mitä ihania näkee.. Vaikka niitäkään ei määräänsä enempää tule tarvitsemaan kerralla.
 
Tuli mukana paketillinen libero touch 1&2 vaippoja, siteitä, tutti, tuttipullo, 2kk ilmaiset viaplay tunnukset ja testinäyte libresse voiteesta:happy: Kuullut vähän että eri paikkakunnilla paketin sisältö saattaa hieman vaihdella.
 
Tuli mukana paketillinen libero touch 1&2 vaippoja, siteitä, tutti, tuttipullo, 2kk ilmaiset viaplay tunnukset ja testinäyte libresse voiteesta:happy: Kuullut vähän että eri paikkakunnilla paketin sisältö saattaa hieman vaihdella.

Ooh, liberoja! Esikoisesta tilasin saman niin oli pamperseja, en pystynyt hajun takia käyttämään :nailbiting: toki ennestään löytyy niin paljon kaikkea että tuskin tilaan mitään noita ilmaispakkauksia. Oudon maltillisena pysynyt hankintojen suhteen tällä kertaa muutenkin, kirppikseltä yksi body ja prisman alerekiltä maailman söpöin halloween-aiheinen yöppäri :grin Niin ja facekirppikseltä yksi minirodinin body suosikkikuosissani, siihen sopiva pipo + töppöset löytyvät jo :angelic:

Seisomalauta nykyisiin vaunuihin ja matkarattaat kaukaloadaptereilla lienevät ainoat must have -ostokset.
 
Meiltä puuttuu vain pieniä vaatteita, kaikki muu on kahden ekan jäljiltä tallella.
 
Mä tarttisin sitterin ja seisomalaudan ja sitten haaveilen pehmeästä kantokopasta. Meillä on vaunut, joissa on kova koppa, mutta ehkä pehmeän kopan saisi siihen jotenkin viritettyä? Olis kätevä niin vauvan vois nostaa nukkuvana pois vaunuista. Jos on sen sorttinen vauva, ettei herää :)

Tää korona kovasti hidastaa ostosten tekoa, kun ainakin tuo seisomalauta pitää sovittaa, että menee meidän vaunumalliin. En uskaltaisi ostaa netistä sokkona.
 
Me käytettiin äitiyspakkauksen makuupussia aina kovan kopan sisällä, niin sillä on myös helppo nostaa vaunuista pois...
 
Meidän kova vaununkoppa oli sellanen että sen sai nostettua ja vauvan siirrettyä sen kans sisälle jatkamaan unia tarvittaessa. Nyt meidän yhdistelmät rikki ja susarusrattaisiin pitäis löytää pehmeä koppa
 
Vaunut, kaukalo, itkuhälytin ja pinnasänky patjoineen/petivaatteineen on hankittu. Noiden lisäksi joitain vaatteita on tullut ostettua uutena ja käytettynä. Vaatteita varten pitäis hankkia lipasto. Hoitopöydästä oon vähän kahden vaiheilla... Kannattaako erikseen lapsen huoneeseen sitä hankkia vai oisko parempi jos kodinhoitohuoneen tasolla ois vaan hoitoalusta ja tarvikkeet koreissa lähellä? :confused004
 
Mä en oo vieläkään saanut aikaiseksi hankkia kuin kolme bodya. Katselen kyllä kirppareita ja siel on paljon kivoja juttuja myynnissä, mut jostain syystä on jäänyt vielä katselun asteelle. Tätä menoa tuun ostaan paniikissa kaiken kerralla synnäriltä käsin. :rolleyes:
 
Vaunut, kaukalo, itkuhälytin ja pinnasänky patjoineen/petivaatteineen on hankittu. Noiden lisäksi joitain vaatteita on tullut ostettua uutena ja käytettynä. Vaatteita varten pitäis hankkia lipasto. Hoitopöydästä oon vähän kahden vaiheilla... Kannattaako erikseen lapsen huoneeseen sitä hankkia vai oisko parempi jos kodinhoitohuoneen tasolla ois vaan hoitoalusta ja tarvikkeet koreissa lähellä? :confused004

Mä oon kokenut sen toimivaksi et on kylppärissä pöydän päällä hoitoalusta, siinä vieressä kaapissa kaikki vauvan vaatteet. Hana on lähellä, eikä tarvi kuskailla huoneesta toiseen pesulle. Ja varsinkin kun niskakakat :wink kun tulee niin helppo hoitaa siinä kaikki:happy: ja plussana vielä et kylppäri on yleensä aika lämmin paikka.
 
Mä oon kokenut sen toimivaksi et on kylppärissä pöydän päällä hoitoalusta, siinä vieressä kaapissa kaikki vauvan vaatteet. Hana on lähellä, eikä tarvi kuskailla huoneesta toiseen pesulle. Ja varsinkin kun niskakakat :wink kun tulee niin helppo hoitaa siinä kaikki:happy: ja plussana vielä et kylppäri on yleensä aika lämmin paikka.

Noin kans näkisin et ois järkevää :) Satuin kuitenkin saamaan hoitopöydän, joten on nyt sit sekin vauvan huoneessa. Voi sit valita kumpaa käyttää :)
 
Nyt on hankittuna vaatteet ensimmäiselle vuodelle, rattaat, amme,rintareppu,sitteri, "puuhamatto". Nämä kaikki siis samalla kertaa, kun tuli lahjoituksena kaikki ystävältä :love7

Taisin vielä hehkuttaa tässä samassa ketjussa, että mitään en hanki vauvalle :grin Mieli muuttui aika nopeaan, kun maha alkanut kunnolla näkyä ja ehkä sitä kautta iskostunut päähän, että mä olen oikeasti raskaana:laughing002 Vielä puuttuu turvaistuin autoon, pinnasänky, vaipat, tutit, rintapumppu.
 
Takaisin
Top