Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Ois ihanaa jos joku ei ensikertalainen jaksaisi jossain vaiheessa laittaa jotain listaa mitä kannattaa ehdottomasti hankkia ja mitkä on vähän ”turhakkeita”, vielä en siis ole itse ostelemassa mitään ennen kun olen varma että tuolla alhaalla on jotain elämää :grin Mutta luulen että tälleen ensimmäistä lasta varten tulee hankittua liikaa turhia juttuja
 
Ois ihanaa jos joku ei ensikertalainen jaksaisi jossain vaiheessa laittaa jotain listaa mitä kannattaa ehdottomasti hankkia ja mitkä on vähän ”turhakkeita”, vielä en siis ole itse ostelemassa mitään ennen kun olen varma että tuolla alhaalla on jotain elämää :grin Mutta luulen että tälleen ensimmäistä lasta varten tulee hankittua liikaa turhia juttuja

Tää on vähän kinkkinen siltä kannalta että ei voi tietää mikä on turhake ennen kuin on kokeillut. Mutta joo ite ainakin teen listan mitä kaikkea pitää hankkia.. voin jakaa sen tänne vaikka sitten :)
 
Itseasiassa löysin mun vanhan listan vielä esikoisesta. Tässä tuskin on kaikki mutta näitä mietittiin sillon.

Vaatteita kirpparilta, saatuna ja itse tehtynä.
Rattaat.
Kestovaipat.
Sänky +patja. Lakanoita ja vuodesuojia
Kantoreppu ja liina?
Kaukalo ja telakka
Huppupyyhe
Unipussi tai pari
Harsoja
Hoitopöytä/-taso
Kylpyamme
Itkuhälytin
Sitteri
Leikkimatto?
Tuttipulloja? Tuttuja?
Apteekki (supot, ceridal, särkylääkkeitä, puuduttavat korvatipat, cuplaton, D-vitamiini, topsit, vanu, perusvoide, nenä frida)
 
Me varmaan otetaan nyt.. ei mitään jäljellä enää. Esikoisesta otettiin, mutta vähemmälle käytölle jäi. Toisesta otettiin rahana.
 
Ois ihanaa jos joku ei ensikertalainen jaksaisi jossain vaiheessa laittaa jotain listaa mitä kannattaa ehdottomasti hankkia ja mitkä on vähän ”turhakkeita”, vielä en siis ole itse ostelemassa mitään ennen kun olen varma että tuolla alhaalla on jotain elämää :grin Mutta luulen että tälleen ensimmäistä lasta varten tulee hankittua liikaa turhia juttuja

Meillä hoitopöytä oli aivan turha. Sen päälle vaan kasaantui vaippoja ja vaatteita. Vaipanvaihdot ja pukemiset tapahtui aina sängyllä, sohvalla tai sylissä :) Suurimmalle osalle taitaa tosin olla korvaamaton :grin
 
Meillä oli hoitopöydän alaosassa lipasto vaatteille. Oli kätevä vaihtaa aina siinä. Nyt ei hankita hoitopöytää vaan joku pehmoinen taso pesukoneen päälle vaan. En kyllä tiedä mitä ihmettä ajattelin niille vaatteille tehdä.. pitänee vaihtaa hieman järjestystä kaapeissa..
 
Mä luulen, että me ei tällä kertaa oteta äitiyspakkausta. Esikoisen kohdalla pakkaus otettiin ja ne tärkeät jutut sieltä säästetty toista varten.
jep, minäkin tänään päätin et tuskinpa otetaan. ellei se ens vuoden pakkaus vie sydäntä. kaikki esikoiselta tallessa.
 
Meillä hoitopöytänä toimii yhä pesukone ja tytöllä ikää kohta 1v :grin
hui, meillä luovuttiin jo varmaan puolen vuoden jälkeen ku oli tipahtamassa jo silloin. mut hoitopöytä on kyllä turhake vaan tämä on ehdoton, kunei oo kuivausrumpua tiellä

aiemmin joku oli tehny listaa. siihen voisin lisätä unipesän! se oli meillä varmaan hyödyllisin ostos!
 
Meillä unipesä oli turhake.. tein itse pojalle sellaisen mutta käytettiin sitä ehkä kahdesti.
Kantoliinat ja -reppu oli ihan ehdottomia ja onneksi säästin ne!
 
Meillä oli hoitopöydän alaosassa lipasto vaatteille. Oli kätevä vaihtaa aina siinä. Nyt ei hankita hoitopöytää vaan joku pehmoinen taso pesukoneen päälle vaan. En kyllä tiedä mitä ihmettä ajattelin niille vaatteille tehdä.. pitänee vaihtaa hieman järjestystä kaapeissa..

Ei ole käynyt mielessäkään, että vaatteillekin tarvitsee tilaa:woot: Miehelle sit sanoin illalla, että tarvitaan joku vaatekaappi ahtaa meidän makuuhuoneeseen ja toki sänky o_O Sit toki vaunut yms. mitkä tulee viemään tilaa. Kuin puskista mies lämpeni oman talon ostolle :wink:grin
 
Minä mietin kanssa sitä, että mihin saa mahtumaan vauvan tavarat. Varmaan alkuun otan pinnasängyn sijaan siirrettävän "ensivuoteen". Meillä ei ole varsinaista eteistä, vaan tullaan suoraan keittiö/olohuonetilaan. Olohuoneesta pääsee sitten terassille, molemmilla terasseilla on 3 rappusta pihalle, sekin oma vaikeutensa vaunujen kanssa. Kodinhoitohuoneen taso saa toimia hoitopöytänä. Siinäkin mietin, että pitää raivata tilaa kaappeihin ja laatikoihin, että saa vauvan hoitotarvikkeet johonkin laatikkoon. Ja hoitoalusta pitää saada kaappiin, kun koirat on kodinhoitohuoneessa yksin ollessaan. Saksanseisoja kyllä varmasti mutustelee kaikki palasiksi, jos jättää jotain pöydälle... On tässä vielä melkoinen show ennenkuin on koti muokattu tulokkaalle sopivaksi. Aikaahan tässä toki on vielä.

Meinasin ottaa äitiyspakkauksen. Katselin sitä 2019 pakkausta siinä värit ei ihan olleet minulle mieluisimmat, mutta oli siinä paljon söpöjä kuoseja mukana. Siihen 170€ minusta pakkauksessa on hyvää tavaraa ja ainakin 10 vuotta sitten hyvin tuli käyttöön meillä kaikki tavarat.
 
Meillä oli kovassa käytössä pikkuvauva-aikana (ja osa on edelleen)
- unipesä
- imetystyyny
- kantoliina
- hoitopöytä
- rintapumppu
- kiilatyyny (silent refluksi -vauva)
- rintakumit alkuun
- hoitolaukku
- travel system yhdistelmät korvaamattomat!

Turhia/käyttämättä syystä tai toisesta jääneitä
- maidonkerääjät
- vaatteita oli liikaa
(- tuttipullot)
- maistelututti
- unirätit ym.
 
Ai niin joo tuo imetystyynt oli hyvä! Mie tein itse sellaisen ja oon säästänyt sen.
Tuttipullot oli meillä 5 viikon jälkeen enemmän tai vähemmän turhia kun päästiin täysimetykselle.
Ja sitten mietin että pitäiskö kokeilla manuaalista pumppua tällä kertaa kun en oikein herunut kunnolla sähköpumpulle..
Travel system on ihan ehdoton jos liikkuu autolla enemmänkin..
 
Ensimmäinen tulossa, niin ehdottomasti otetaan äitiyspakkaus. Hankintoja aletaan varmaan tekemään vasta ensi vuoden puolella. Jos sitä nt-ultran jälkeen jotain pientä jo uskaltaisi ostaa. Tai sitten varhaisultran jälkeen :rolleyes:
 
Esikoisen odottaja ihmettelee, mikä on travel system?

Travel systemiä myydään jossakin ihan sellaisena "pakettina", johon kuuluu yhdistelmävaunut (eli runko, vaunukoppa vauvalle ja ratasosa taaperolle), turvakaukalo sekä sille telakka ja adapterit. Eli yksi paketti, jolla pärjää pitkälle. Kaukalon saa telakasta helposti irti ja adapterien avulla suoraan kiinni vaunujen runkoon. Kauppareissuilla yms. tosi kätevä.
 
Takaisin
Top