Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Meillä on aikalailla kaikki tallessa esikoiselta, mutta luultavasti muovisia aluslakanoita joutuu pari hommaamaan lisää, ja ehkä myös tavallisia lakanoita. Tuplarattaat on sellanen asia mitä pitää miettiä, vaikkakaan en ole varma tarvitaanko niitä sillä voihan olla että esikoinen nukkuu sitten jo sen ikäisenä sisällä päivä-unet (jos niitä enää nukkuu). Jos tuplat jää hommaamatta, niin ehkä seisomalauta olisi hyvä vaihtoehto.
 
Minäkin pohdin tuplia.. Esikoinen ei nuku kotona muualla kuin vaunuissa, mutta tilanne saattaa olla aivan eri huhtikuussa! Esikoinen vauvan synnyttyä 2v8kk, joten varmaan menee lyhyet matkat kävellen/potkupyörällä. Toisaalta ajattelin satsata liinaan tai reppuun, jolloin tulokas voi lyhyet matkat matkustaa kannossa ja esikoinen rattaissa. Turvakaukalo tarvii uusia.. Monella kaverilla on tuplarattaita ja uutena ostettuja turvakaukaloita, joten kaukaa ei tarvitse edukkaampia käytettyjä hakea. Tutulta uskaltaa kaukalon ostaa, kolareista kyllä tietäisin. Jos tulokas on poika, tarvitaan uusia vaatteita, mutta tyttövauvalle olisi nekin kaikki valmiiksi.
 
Meillä on liina ja reppukin valmiina, ja oon välillä vieläkin kantanut esikoista.. Reppu kannossa menee varmaan vielä ens kesänäkin myös esikoinen lyhyitä matkoja, kun tuon repun saa myös selkään..
 
Meillä on esikoisella jo Emmaljunga Super Viking -tuplat, niihin täytyis hommata vaan adapterin niin saa kopan ja ratasistuimen samaan aikaan.

Muuten tarvikkeita ja (tyttö)vaatteita on, täytyy niitä pohtia sitten lähemmin kun näkee mitä esikoinen vielä tarvitsee ja minkälaisia vaatteita :)
 
Meillä pitää hankkia kaukalo ja vaunut, mutta ne on kyllä joskus sitte ihan lopussa... Haluaisin sellaset vaunut mistä saa koko kangashässäkän irti. Raataita joutus ehkä säilyttäämään kylmässä varastossa niin olis hyvä ettei jäis mitään kankaita siihen. Ja yhdistelmät pitäis olla
 
Miä hankin vauvan tulo ilmoitusta varten "baby shark"- bodyn. Saattaa olla vähän aikaista, mut innostuin :angelic:

Odotan kyllä, että pääsee rattaita valitsee ja Britaxin Dual Fix istuin tulee autoon, koska on vain niin kätevän oloinen!
 
Meillä on just toi Dual Fix 2-vuotiaalla ja on kyllä ihan paras! Miehen autossa on perus kääntymätön ja on se kyllä ärsyttävä :joyful: Otettiin Dualfix käyttöön 8kk iässä, kun jalat tuli ihan liian pitkälle kaukalosta. Pelkäsin, että jäävät johonkin väliin :shy:
 
Täällä myös sama Britax Dual Fix, eikä vaihdettais pois :angelic: Käyttöön otettiin myös 8kk ikäisellä, kun ei meinannut enää kaukalossa viihtyä. Istuimesta näkee ulos ja onnistuu leikit näköjään mukavammin :happy:
 
Meillä esikoinen on jo 4v. ensi huhtikuussa eli tuplia ei tarvita. Pitää vielä miettiä vaunuhommaa. Meillä on siis käytössä ollut esikoisella useamman vuoden Britaxin b-motion plus rattaat. En vaan tiedä meniskö ne ihan pienellä. Niihin kyllä saa kai sen kopan ostettua, mutta se on vähän kökkö siinä rattaissa kuitenkin. Toki se kopan käyttöikä on lyhyt. Turvakaukaloa ei enää ole, niin se pitää ostaa. Mietinnässä vielä ostetaanko esikoisen istuimen isofix-jalustaan sopiva kaukalo ja esikoiselle sit uusi istuin selkämenosuuntaan, joka menis sit vielä muutaman vuoden :)
 
Meillä kans esikoisella dualfix ja tykkään hirveesti. Siirryttii jo muistaakseni 7kk ikäsenä siihen ku poika niin iso ettei mahtunu enää kaukaloo mukavasti :grin Tuplat pitäis hommaa mut vasta sitte ens vuoden puolella rupeen niitä kattelee. Ei vielä mitää hajua millaset ois hyvät meille :rolleyes:
 
Viimeisin on soittolelu jonka voi illalla/nukkumaan mennessä vetää soimaan.
Sain kaverilta vanhat tuunattavat yhdistelmät, kierrosta taas takaisin meidän kestovaipat. Kaukalo ja hoitopöytä tuli samalta ystävältä kuin yhdistelmät ja aikanaan kestovaipat.

Haluisin sen stokken pinnasängyn josta saa myöhemmin sängyn tai pienen sohvan. Mut ne on käytettynäkin super kalliita.

Eka minkä hankin oli jonkun ompelijan tekemä oranssivalkoinen kissapeitto.
Ps. Oon myös neulonut tosi paljon vauvalle.
 
Mulla on esikoinen tulossa enkä oo uskaltanu vielä hankkia mitään kun on niin alussa vielä raskaus. Ainoot asiat mitä omistan on yks kesämekko mitä ite käytin vauvana ja punanen hame ja pipo mitkä ostin 6 vuotta sitten kummitytölle joka kerkeskin kasvaa ennenkun kerkesin antaa ne :D Jotain vauvaöljyä, vauvan voidetta ja luomu baby wipeseja on myös kun myyn niitä työkseni :)
Eli paljon on hankittavaa mitä odotan innolla! :Heartred
 
Mä ostin tänään pulloharrjan.. Voi vaikka aikansa kuluksi pestä ja steriloida vanhoja tuttipulloja jos niitä tulee tarvitsemaan..
 
Sykkeen näkymisen kunniaksi ostin neuleohjeen vauvanpeittoon :p Ihana tuo Leonooran body! Olen itse täysin aloittelija mitä tulee lastenvaatteisiin, ei mitään käsitystä paljonko, minkä kokoisia ja mitä kaikkea tarvitaan. Tunnistan just ja just mitä eroa on kietaisubodylla ja normaalilla bodylla. :oops:
 
Sykkeen näkymisen kunniaksi ostin neuleohjeen vauvanpeittoon :p Ihana tuo Leonooran body! Olen itse täysin aloittelija mitä tulee lastenvaatteisiin, ei mitään käsitystä paljonko, minkä kokoisia ja mitä kaikkea tarvitaan. Tunnistan just ja just mitä eroa on kietaisubodylla ja normaalilla bodylla. :oops:

Sen oppii kyl. En minäkään ekan kohdalla tienny mistään mitään ja jos ihan rehellisiä ollaan niin kolmannen lapsen kohdalla oli selvillä vasta mitkä oli meidän perheelle turhat hankinnat ja miten vähällä vaatteella vauvakin pärjää ( ekan kohdalla kaikkia vaatteita oli liikaa kun niitä saatiin joka paikasta, kolmannen kohdalla mahtui kaikki vaatteet yhteen lipaston laatikkoon. Mainittakoon että olen kasvanut minimalistisempaan suuntaan vuosien mittaan).

Esim esikoinen oli niin pieni, että 50-kokoiset roikku sen päällä kauan kun taas keskimmäinen syntyessään oli sen verran isompi, että 50-kokoisia saatiin käyttää ehkä viikon verran joten olin niitä hamstrannut ihan turhaan

Hankinyojen suunnittelu on minusta Ihanaa :Heartred
 
Mulla on esikoinen tulossa enkä oo uskaltanu vielä hankkia mitään kun on niin alussa vielä raskaus. Ainoot asiat mitä omistan on yks kesämekko mitä ite käytin vauvana ja punanen hame ja pipo mitkä ostin 6 vuotta sitten kummitytölle joka kerkeskin kasvaa ennenkun kerkesin antaa ne :D Jotain vauvaöljyä, vauvan voidetta ja luomu baby wipeseja on myös kun myyn niitä työkseni :)
Eli paljon on hankittavaa mitä odotan innolla! :Heartred
Luomubabyjutut kiinnostaa
Myytkö kaikille vai kauppoihin?
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon plussasta asti kattellut tuplia, kun ikäerokin on vaan 1v9kk. Mut en anna itteni vielä singota kaupoille - oon ehkä vähän lastenvaunuhullu.

Lisäksi oon alkanu kattelemaan jos sais pientä täydennystä kestovaippoihin, esikoiselta lähti epäsopiviksi todetut eteenpäin ja nyt haluisin just tiettyjä hyväksi todettuja ja toivon et seuraavakin on samanlainen rimppakinttu. Sen verran on säästössä, et montaa ei tarvii enää hankkia. Lastenvaunuhulluuden lisäksi mulla on sitäkin pahempi kestohöperyys..

Kaupasta tarttui yks body ja housut setti, enempää en hanki ennen kun käyn pahvilaatikoita läpi. Kokoa 62 on niin paljon et menis helposti kaksosille - en esikoisen kanssa älynnyt kuin paljon sitä vaatetta tulee lahjaksi. Lapsi oli syntyessään myös niin pitkä, et pienimmät vaatteet jäi käyttämättä.

Opin myös esikoisesta et pienelle vetoketjulliset yökkärit/haalarit on se helpoin ja mukavin, sukkakärjet ja tumpuiksi käännettävät hihat extra plussaa. Oikeestaan ei oltais tarvittu muita vaatteita juuri ollenkaan.

Ja joku puhui kietaisubodyista vs normaaleista. Meillä kietaisubodyt oli tosi hyvät kunnes lapsi alkoi kääntyä hoitopöydällä - sit oli normibodyt parempia. Bodyissa kannattaa myös ostaa semmosia missä on haaroissa ns tuplanepit, eli menevät pidempään, kun on muutaman sentin lisävara :)
 
Mulla on tori.fi haussa
- Besafe i-size modular kaukalo
- Britax Smile 2 yhdistelmät
- Pinnasänky
- Hoitopöytä
- Rintapumppu
- Itkuhälyttimet

Oisin löytäny jo vaikka mitä mutta ennen np ultraa en anna lupaa tehdä hankintoja. En ole yhtään varma yritettäisiinkö uudelleen jos tää menisi kesken. Esikoiselta en oo säästänyt mitään mutta nyt helppo tehdä täsmähankintoja kun tiedetään mitä etsitään.
 
Takaisin
Top