Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meilläkin emmaljungat ja olleet kyllä maalle ihan ykköset. Noihin täytyy kyllä ostaa uusi ratasistuin koska mies jätti nuo kylmän varaston puolelle ja istuimeen ilmestyi homepilkkuja. Vaunukoppa oli onneksi sisällä niin se kunnossa. Ostettiin käytettyinä jo 2012 kun esikoinen syntyi, mutta ovat vieläkin kun uudet kun ollaan pidetty kunnossa.
Rattaina meillä oli jotkut ikivanhat britaxit, mutta nekin menee jo vaihtoon. En vielä ole päättänyt millaiset. Luultavasti semmoiset jotka menee hyvin autoon. Lähinnä siis kauppa ja kyläreissuille noita tarvitaan.

Meillä myös Emmaljungan yhdistelmät, Mondialit valkoisella keinonahkalla. Uutena esikoiselle hankittiin ja hyvin pysyivät puhtaana (helppo puhdistaa!) ja olivat oikein mieluisat! Toisina vaunuina sit scooter 4s airit ja aivan ihanat nekin! Kaikki jätettiin säilöön ja toivottavasti ne saadaan kaivaa esille nyt ensi keväänä. Turvakaukalon ostin, kun törmäsin hyvään tarjoukseen. Meillä odottamassa Maxicosi pebble plus, kellään kokemuksia tuosta kaukalosta? :)

Suosituksia sisarusrattaista? Ikäero tulee oleen noin 1,5 vuotta. Mielellään vierekkäin istuvat, ja leveys vois olla korkeintaan siinä 78cm tienoilla, alle 75cm parempi. Ja tietysti ei sais maltaita maksaa :confused: varmaan toivotonta noilla kriteereillä löytää. Käytettynäkin tuntuu olevan tosi hintavia vielä :eek:

Suosituksia sisarusrattaista? Ikäero tulee oleen noin 1,5 vuotta. Mielellään vierekkäin istuvat, ja leveys vois olla korkeintaan siinä 78cm tienoilla, alle 75cm parempi. Ja tietysti ei sais maltaita maksaa :confused: varmaan toivotonta noilla kriteereillä löytää. Käytettynäkin tuntuu olevan tosi hintavia vielä :eek:

Täällä myös otetaan vastaan moisia suosituksia. :)

Suosittelen lämpimästi tuplarattaiksi Bumbleride Indie Twinejä. ♡

Tilavat istuimet, erilliset tukikaaret, todella suojaavat kuomut, iso tavarakori, suuret ilmakumirenkaat joilla pääsee hankalassakin maastossa. Ja näppärät myös kaupungissa. Kääntyvät vaikka yhdellä sormella pitäen eli todella kevyet käsitellä. Kasautuvat helposti ja yllättävän pieneen tilaan. Toiselle/molemmille puolille saa näppärästi kantokopan tai kaukalon kiinni. Painoraja 40 kg. 3 vuoden takuu.

Me käytiin läpi monet tuplat (mm Mountain Buggy Duetit, Emmaljungat ja Phil&Tedsit) mutta Bumblet täytti selkeästi parhaiten meidän kriteerit.

Munkin on pakko myöntää, että olen vähän jo netistä katsellut vaunuja. Hakusessa olisi tukevat, mutta kuitenkin näppärästi liikkuvat ja helposti kasaan saatavat vaunut. Asutaan pääkaupunkiseudulla, joten vaunujen pitäisi sopia niin kaupungille kuin hiekkateillä koiran kanssa ulkoiluun. Kesällä matkaillaan mökeillä ja sukulaisilla ympäri Suomea ja autoon pitäisi vaunujen lisäksi mahtua mm. keskikokoinen koira ja parin viikon matkatavarat.

Tällä hetkellä parhailta vaikuttaa ehkä Britaxin Go Big tai Emmaljungan NXT90f. Britaxit vaikuttaa helpolta taittaa kokoon ja niihin saa käsittääkseni turvakaukalon ilman adapteria. Emmaljungan muotoilu miellyttää jotenkin enemmän ja se olisi muutettavissa adapterilla myös kahden istuttavaksi, jos tulee sisarus. Rivien välistä voi siis ehkä lukea, että toivoisin meidän selviävän vain yksilöä vaunuilla koko pikkulapsiajan.

Munkin on pakko myöntää, että olen vähän jo netistä katsellut vaunuja. Hakusessa olisi tukevat, mutta kuitenkin näppärästi liikkuvat ja helposti kasaan saatavat vaunut. Asutaan pääkaupunkiseudulla, joten vaunujen pitäisi sopia niin kaupungille kuin hiekkateillä koiran kanssa ulkoiluun. Kesällä matkaillaan mökeillä ja sukulaisilla ympäri Suomea ja autoon pitäisi vaunujen lisäksi mahtua mm. keskikokoinen koira ja parin viikon matkatavarat.

Tällä hetkellä parhailta vaikuttaa ehkä Britaxin Go Big tai Emmaljungan NXT90f. Britaxit vaikuttaa helpolta taittaa kokoon ja niihin saa käsittääkseni turvakaukalon ilman adapteria. Emmaljungan muotoilu miellyttää jotenkin enemmän ja se olisi muutettavissa adapterilla myös kahden istuttavaksi, jos tulee sisarus. Rivien välistä voi siis ehkä lukea, että toivoisin meidän selviävän vain yksilöä vaunuilla koko pikkulapsiajan.

Meillä aika saman suuntaiset vaatimukset vaunuille.

Minä oon nyt katsellu noita Emmaljungan duo edgejä, duo s rungolla. Sitten hankkisi britaxin turvakaukalon, jonka saa adapterilla vaunuihin. Oli viimeksikin tosi kätevä [emoji4] Ykkösenä mulla on vaunuissa se, että voi lenkkeillä säällä kuin säällä niiden kanssa [emoji4]

Itse en oo koskaan käyttänyt turvakaukaloa kuin autossa, meillä aina vauva kantoliinassa/manducassa kaupoilla tai sit ihan kunnon vaunut mukana :) Mulla itsellä on tosi paska selkä, joten vauvan selkää oon yrittänyt suojella ja kaukalossa pidetty mahdollisimman vähän, pitkillä matkoilla pysähdelty usein jne.

Meilläkin siis ollut kauppareissulla ja silloin kun ratasistuin ei ole ollut vielä käytössä. Käytännössä aina liikuttava autolla kauppaan.

Meilläkin siis ollut kauppareissulla ja silloin kun ratasistuin ei ole ollut vielä käytössä. Käytännössä aina liikuttava autolla kauppaan.
Joo ei mekään käydä viikon ruokaostoksia kävellen hakemassa :D Mä otan vauvan liinaan/manducaan autosta, kätevää jo imettämisenkin kannalta kun voi samalla jatkaa shoppailua kun toinen tissittelee :)

Totta. Itse en vaan raski herättää lyhyemmillä reissuilla niin minusta tuo adapteri on kätevä tuossa tapauksessa. Mutta kukin tavallaan :) Manduca on muuten ollut kovassa käytössä kyllä varsinkin kuopuksen kohdalla. Esikoinen ei viihtynyt juuri liinassa tai repussakaan.

Tosin mulla voi olla vähän viharakkaus suhde liinaan/reppuun, kun mielessäni olin kuvitellut esikoisen niissä viihtyvän.. Molemmat olin etukäteen hankkinut, koskaan vaan ei häntä saatu niissä viihtymään..

Minäkään en koskaan tottunut noihin kantoreppuihin, jotenkin ne vaan ei tuntunut hyvältä. Meillä tosiaan on auton perässä aina matkarattaat ja adapterit niihin, turvakaukalo irtoaa kätevästi lasta herättämättä auton isofix-alustasta, ja napsahtaa nopeasti matkarattaisiin :)Kauppareissut ja auton ajojen ajan lapsi vaan turvakaukalossa.

Toki imetyksen aikaan rinnat kasvaa tuohon H-kuppiin, joten en varmaan senkään takia ole tottunut kantoreppuihin (en ole saanut lasta hyvään asentoon) :hilarious:

Meillä myös poika vihasi yli kaiken liinassa tai repussa kantamista, ylipäätään minkäänlaista "paikalleen sitomista" jo ihan vastasyntyneestä asti. Edes sylissä ei viihtyny perinteisessä vauva-asennossa kun ei saanu siinä katseltua (ja myöhemmin liikuttua) tarpeeksi, piti roikottaa olkapäällä kuin apinavauvaa ni sit oli herra tyytyväinen. :hilarious: Ja autossa aina itki ja taisteli niitä turvakaukalon valjaita vastaan.. Ärsytti tosi paljon ku oisin halunnu kantaa ja kallis manducakin ostettu, mut minkäs teet. Meinasin jo myydä liinan ja repun pois, mut katsotaan mitä tää uus tulokas niistä tuumaa. :)

Muokattu viimeksi:
Meillä oli vaunuina emmaljungan super vikingit ja matkarattaina ihan halpis gracot, mihin sai turvakaukalon kiinni. Hyvin toimi kombo: vaunut on laadukkaat ja matkarattaat nyt on mitä on, mut iha tarpeeks hyvät kauppakeskuksissa tai kesällä kaupungilla pyöriessä. Gracon turvakaukalostakin tykkäsin ku oli tarpeeks iso! Kavereiden ostamat kaukalot jäi jo puolvuotisille pieniksi, meillä piti vasta vuoden kynnyksellä vaihtaa turvaistuimeen.

Joo, en mä sitä kätevyyttä vaan ihan vauvan selän suojelemista :) Ei meille kyllä tule sitteriä, hyppykiikkua tai kävelytyoliakaan :D

Meillä on kaukalo, jonka saa auton ulkopuolella makuuasentoon. Se oli alkuun hyvä just vaikka kauppareissulla, niin sai asentoa muutettua. Mä kun en tykännyt nukkuvaa lasta alkaa liinaan tai reppuun nostaa, heräs ja hermostu siihen aina. Tosin harvoinpa meillä kauppareissu kestää edes sitä kahta tuntia, mitä vauva taas kaukalossa autossa oli ennen taukoa, kun pitkää matkaa ajettiin.

Helposti se max. 3h kaukalossa kyllä tulee täyteen jos pitkää matkaa ajelee...

Takaisin