Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Meillä onneksi on lähes kaikki valmiina esikoiselta. Toinen pinnis mahdollisesti täytyy hankkia ellei sit esikoiselle osteta uutta sänkyä keväämmällä. Pohdinnassa vielä. Lisäksi rattaat täytynee vaihtaa sisarusmallisiksi.

Luulen, että ensimmäiset pikkuiset vaatteet tullaan ostamaan nt-ultran jälkeen. Nyt jo tuntuu, ettei meinaisi malttaa, mutta ehkä sitä vielä kolmisen viikkoa jotenkin pysty odottamaan. <3

Meillä on aika hyvin kaikkee ennestään esim kantoliinaa, vaatteita, harsoja ym. Mutta harkitsen tuplarattaita ja sit kaukalo on pakollinen ainakin... Jos sattuu tulee poika nii vaatteet joutuu laittaa uusiks, siks toivonkin tyttöö ja ehkä vähän muutenkin :oops:

Mie en oo viel tehny paljo mitään hankintoja. Oon vauvapeittoo neulonu lähinnä vaunuihin tulevaksi ja hakenu lastentarvikkeen babyboxin! Se muuten kannattaa hakee. Oli pampersin 1 vaippoja kivan kokonen paketti ja niit kosteuspyyhkeitä sellane näytepaketti myös. Sit siel oliaventin tutti ja tuttipullo!! Noi on nii parraita, mitä omilla sisaruksillaki ollu. Mut meillä tulee vaunut oleen miehen lapsuuden vaunut, nii niihin ei tarvii kuluttaa rahaa onneks vielä hetkeen. Sit tietty ku alkaa kasvaan nii pitää hommaa varmaan sellatteet ratasmalliset.. ja on aateltu hommata vaatteet aika pitkälle molemmille sukupuolille soveltuvia, tietty jotain sit enemmän semmosii tytön tai pojan vaatteita sukupuolesta riippuen. Ja muutenki enimmät hankinnat tulee oleen kirppis tms, mut kopan haluun uuen, koska ei voi tietää todellisuudessa onko kolaroitu enkä halua riskeerata semmosella asia.

Tossa just viime viikolla kun siivoilin kaappeja niin tuli vastaan nuorimmaisen vauvanvaatteet, eipä meidän tarvitse ostaa mitään vaatetta ainakaan :) Rattaat/vaunut löytyy yhdistelminä ja tuplina, manduca on, kantoliinan tarviin synnärille kun oma on jossain kierrossa, jospa sen sais takasin. Turvakaukalo kans lähti jo eteenpäin, joten uusi ostettava. Pulloja, tutteja yms meille ei tule, kestovaippoja löytyy jonkin verran ja pieniä Muumi -vaippoja ostellaan varmaan jo hyvissä ajoin varastoon jonkin verran, tovottavasti sopivat tällekin vauvalle. Nyt ei jaksa panostaa täyskestoiluun kuten edellisten kanssa, alkaa varmaan ikä jo painaa tai jotain :D

Jos tulee tyttö niin pärjätään varmaan ihan hyvin vaatteeiden osalta, mutta jos poika niin sit pitää kyllä ostella muutakin, kun pinkkiä :rolleyes: ja mahdollisesti tarvitaan tuplarattaat ja sit se turvakaukalo...

Mä aattelin nt-ultran jälkeen käydä ostamassa jotain pientä, saadaan mun siskoilta niin paljon kaikkee, että ei varsinaisesti tarvita just mitään, mut haluun ite ostaa jonku oman jutun. Mietin myös, jos alkais neulomaan peittoo, lampaantaljan haluisin ostaa kans, mut taidan malttaa vielä mieleni :D

Meilläkin kaikki esikoiselta tallessa niin tuskin tarvii kummempia ostella. Toki pitää jotain ikiomaa olla vauvallakin ja mummo varmaan neuloo tai ompelee ainakin jotain mitä voi sitten muistoksi jemmailla. Yksi hankittava asia on seisomalauta tai sellainen istumalauta rattaisiin. Ja tietysti kun esikoinen oli talvivauva niin jotain vaatetta joutuu nyt ostamaan jokatapauksessa.

Ootteko muuten miettineet aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Mietin että saattaa mennä hilkulle saisko tämän vai ensi vuoden pakkauksen. Tän vuoden pakkausta en ottaisi. Jos ehtisi ensi vuoden pakkauksen saamaan ja siellä ois jotain mikä ois pakko saada niin sitten. Mut todennäköisesti raha, koska kaikki tosiaan on jo. Kiva ois vaan se itse laatikko saada kun esikoiselle oon sinne kerännyt kaikkia vauva-ajan muistoja.

Mä en tykkää tän vuoden laatikosta melkein yhtään niin luultavasti ennemmin rahana haluaisin, ainakin tällä hetkellä..

Otetaan pakkaus, kuten neljälle edellisellekin :) Äitiysavustus on haettava 2kk ennen laskettua aikaa, joten melkein 100% varmasti saadaan tämän vuoden pakkaus. Mun mielestä se on ihana <3 Onhan siellä jonkin verran turhuuksia, kuten se maistelututti ja lusikka, kortsut ihan paskoja, mut suurin osa tulee kuitenkin tarpeeseen ja käyttöön, osa säästetään sit lapsille itselleen omista pakkauksista. Mulla on myös säästössä jokaisen lapsen syntymäpäivillä sanomalehti :)

Minustakin me kyllä saadaan tämän vuoden pakkaus, nehän jakaa tätä pakkausta niin kauan kuin riittää ja sitten vasta alkavat jakaa uutta.. toki en tiedä kuinka paljon tämän vuoden pakkauksia on vielä jäljellä :rolleyes:

Me meinattiin myös ottaa pakkaus, ollaan otettu jokaisen kohdalla :Heartred minulla säästössä kaikkien pakkauksien vaunupussukat, minusta ne on ihana muisto minkä saavat sitten jokainen omansa itselleen. Minusta pakkauksessa paljon hyviä tuotteita ja perusjuttuja vauvalle :dummy1::dummy: minusta se satasen korvaus jos ei ota pakkausta on ihan onneton verrattuna siihen miten hyviä vaatteita vauvalle pakkauksessa tulee. Mutta tästäkin asiasta on varmasti niin monta mielipidettä, tämä on vaan minun :rolleyes:

Luin jostain et pakkauksia tehty nyt vähemmän kun vauvojakin syntyny vähemmän. Et jos hyvällä tuurilla alkaisivat alkuvuodesta jakamaan uutta ja sit hakis sitä mahdollisimman myöhään:angelic: Noo, eiköhän me rahaan kuitenkin päädytä.

Maalis-huhtikuussa sitä uutta on yleensä alettu jakaa, eikä menekkiä oikein voi ennustaa kun ei tosiaan tiedä paljonko vauvoja syntyy, eikö tiedä kuinka moni pakkauksen ottaa. Hyvin epätodennäköistä kuitenkin, että jo helmikuussa alettaisiin uutta pakkausta jakaa :)

Ainut millon ollaan kuluvan vuoden pakkaus saatu, oli joulukuussa syntyneen kohdalla, maaliskuussa, toukokuussa ja heinäkuussa syntyneiden kohdalla saatu vanha pakkaus :D Toi heinäkuu kyllä oli odottamaton, sinä vuonna vissiin moni panttasi hakemusta tai jätti hakematta pakkauksen.

Mekin otetaan äitiyspakkaus. Mullakin on tapana kerätä laatikkoon sitten lapselle omat muistot :happy: Ja kyllä mulla on toiveena saada tämän vuoden pakkaus :happy:

Me varmaan ei oteta äitiyspakkausta. Tavallaan tahtoisin ottaa, mutta en kuitenkaan näe tarvetta ottaa niin monia tavaroita ns tuplana. Esikoisen tavarat on kaikki tallessa ja ne riittää kyllä. Sen makuupussin saa hankittua erikseenkin, kun oon joskus miettinyt että jos ne jättäis muistoks. Toisaalta valintaa helpottaa, kun tuo 2018 pakkaus ei oo erityisesti mun mieleen. 2017 pakkaus olis ollut paljon enemmän mun makuun.

Me ei varmaan myöskään oteta pakkausta. Juuri tuon tuplamäärän takia eikä oikein pakkaus miellyttänyt. Luultavasti sen unirievun siitä hankin, koska ajattelin ne kerätä lapsille.

Otettiin se 2017 ja siitä tallessa ne, jotka halusin säästää. Loput kierrätetty eteenpäin.

Mutta saattaapa se mieli keretä muuttumaan vielä. :D

Meille on tulossa esikoinen ja todellakin otetaan pakkaus:) Mä taas tykkään ihan todella paljon tän vuoden pakkauksesta, kun siinä näyttäisi olevan paljon neutraaleja vaaleita sävyjä, joita on helppo yhdistellä muiden vaatteiden kanssa. Siitä itse sen pahvilaatikon ulkonäöstä en ehkä niin tykkää, mutta samapa tuo, nostan sen varmaan kaappiin, vaikka mies haluaisi, että vauva perinteiseen tapaaan nukkuisi laatikossa:grin Musta on muutenkin ihan mahtavaa, että valtio edelleen tarjoaa tällaisen edun:)

Takaisin