Viimeinen kolmannes

Joo ei mahdu mukavasti päälle kohta enää talvitakit. Vissiin ostan kaikki ilman "kasvuvaraa" niin nyt saa sit miettiä. Eikä se pelkästään mahasta johdu, vaan rinnatkin kasvoi kovasti jo heti alussa niin tässä sitä ollaan =D.
Meinasin että teen itse sellaisen ponchomallisen hihallisen ja isohuppuisen takin, eli ehkä vähän lihuvamman ja väljemmän kuin klassiset A-linjaiset takit. Tässä parin viikon päästä mulla olisi vähän lomaa niin voisi pistää vääntäen..

Se on jännä, että joskus tietäisi tasan tarkkaan minkälaisen haluaisi ja nytkin; mistään kaupasta (netistäkään, eikä ulkomailta) tunnu löytyvän sellaista valmiina. Anteeksi yhden löysin, hinta: 1400 dollaria, ei "ihan" mahdu budjettiin :wink
Eli itse vaan vääntämään selkä hiessä
 
Mulla on sellainen hemulimallinen villakangastakki, jolla ajattelin pärjätä tämän talven. Tosin tällä hetkellä ajatus takista lähinnä ahdistaa, koska olen näitä mammoja, jotka hikoilevat ja kärsivät kuumuudesta. Tällä hetkellä kiinni menee yksi tosi ohut fleecetakki ja hyvin olen pärjännyt.

Mulla on harkkasupistukset vaan kiihtyneet. Niitä tulee koko ajan. Ei väliä istunko, kävelenkö vai makaanko. Se paine on inhottava. Nyt viime yöstä lähtien on alamahassa ollut sellaista menkkamaista kipua. Sitä on ollut pitkin raskautta ja olen ajatellut sitä ns. "kasvukipuna", mutta tänään olo on ollut ihan mäntti kivikovan ja särkyilevän mahan kanssa.

Voisko se vuodenvaihde jo tulla?
 
Bimbelibom sanoppa muuta =D
Tai edes jouluaatto. Vois olla mun puolesta vaikka ensi viikolla. Millä rv:llä menet tällähetkellä?
 
Tänään poksahti 32+0. Eli saa minun puolesta syntyä jo viikko ennen aattoa. Olenkin salaa haaveillut, että jos olisi tosi paljon rahaa, niin lahjoisin jonkun synnytyslääkärin käynnistämään synnytyksen jo 17.12 :grin. Niin kyllästynyt olen kaikkiin näihin kipuihin ja vaivoihin.
 
Bimbelibom: mä niin jaan tuon sun kyllästymisen tähän oloon, jos ois vaan tarpeeksi viikkoja ja vauva lähtökuopissaan niin saattasin vaikka sanoo lääkäreille että käynnistäkääpä synnytys. mulla poksahtaa rv37+0 jouluviikolla... ja nyt ei oo todellakaan väliä muulla kuin että vauva tulee täysaikaisena ja terveenä maailmaan, aivan sama syntyykö joulukuussa vai tammikuussa.
 
Bimbelibom ja Maajo: Täälläkin ihan samoilla linjoilla. Sais syntyä ennen joulua. Siinä 15-20 pvä ois just hyvä viikotkin ois jo jotain 37-38. Tää reppu ahistaa :P
 
Mul on nyt tänä viikonloppuna alkanu ekan kerran täs raskaudes ärsyttämää nää "uudet ulottuvuudet" . Mä en meinaa enää mitenkään päin mahtua meiän makkaris imuroimaa ku maha on niin pahoin tiellä. Samoin tuntuu et seksi ei enää onnistu missään asennossa, ja sit ku jotenkuten saa onnistumaan niin on liian kosteaa tai alkaa supistaa tai joku paikka kramppaamaan, tosi romanttista. Mut jos vielä tän kuun pysyis mahassa niin hyvä.
 
Mulla taas on sellainen olo että voisin ottaa muutaman lisäviikon. Toivon että ei etuajassa ainakaan synny, vaikka tuskin lisäaika mitään auttaa ihan yhtä paniikissa olisin silti!
 
Lelluuu: Mä voin taas samaistua sun ajatuksiin lisäviikoista, joskin syy taitaa olla eri. Mua tavallaan surettaa että tämä on jo kohta ohi ja kukaan ei sitten enää ikinä mun masussa potki. Haikeutta ilmassa siis, vaikka raskauksista se "hankalin" on ollutkin niin silti myös se haikein. Ei sillä toki ihana saada pikkumies syliin ja välillä aina pelko vauvan menettämisestä saa aikaan sen että toivoisi jo että vain saisi vauvan kunnossa syliin. Epäilen kuitenkin että kun 37 viikkoa tulee täyteen, niin luonto on hoitanut homman ja olen täysin kypsä turvonneeseen olotilaan ja valmis luopumaan mahasta sen viimeisen kerran, näin on ainakin aiemmissa raskauksissa ollut.
 
Kunhan tää syntyy tammikuussa niin kaikki hyvin! :)
 
Mulla rupeaa vaivaamaan loppuraskauden väsymys.. Tai sitten se on vaan tämä saakelin pimeä syksy. Olen sellaisen kaamosoireilija... Epäilin jo hb:nkin olevan matala, mutta se yllättikin olevan 121 viime mittauksessa (enkä mitään lisärautaa ole ottanut).
Ähinät ja puhinat liikkuessa on lisääntyneet. Mielelläni pitäisin vetuketjullisia kenkiä liikkuessani, mutta niihin jalka ei aina tunnu mahtuvan mukavasti (riippuu turvotuksista ym.).
Nälkä ei ole enää yhtä usein kuin aikaisemmin. Kaveri vie kyllä ison osan mahasta, niin hän sitten päättää, kuinka paljon äiti syö kerralla. Jos syö liikaa, tulee huono olo tai rupeaa närästämään.
 
Mie kanssa oon haikein mielin tän odotuksen kanssa, kun on ollut vastoinkäymisiä niin psyykkisesti kuin fyysisesti ja en oo kovin nauttinut tästä raskaudesta, et tää kun tulee olemaan mulle viimeinen vauva ja viimeinen masussa potkiskelija, ja jotenkin edelleen vaan odottaa sitä että vauvan saa vaan turvallisesti syliin nuuhkutteleen. Tää on vaan yhtä tunteiden myllerrystä kun haikeus, ilo, suru, pelko, toivo, rakkaus ja jännitys vaihtelee mielessä.
 
Heh Tansku84 täällä myös joku muu päättää mikä on sopiva määrä syödä. Tulee liian isoista annoksista huono olo myös. Onneksi en ole kärsinyt närästyksestä missään vaiheessa. Maajo samat tunteet minullakin pyörii, tosin esikoista vasta olisi tulossa. Silti toivon tämän ajan menevän nopeasti ja turvallisesti.
 
Mulla on myös tässä viimeisellä kolmanneksella väsymys palannut (Hb:t kuitenkin normaalit) ja unettomuutta siinä on myös kaverina. Ja todella, tuo ähinän ja puhinan määrä! Tuntuu siltä, etten pysty mitään kumartumista tai istumasta/sängyltä nousemista tekemään ilman, että siihen kuuluu niitä pakollisia ähinöitä...
 
Mä voisin nukkua vaan, vaikka hb on ihan normaali. Sama oli alkuraskaudessa, nukuin vaan..
 
Mullakin on aika hyvät unenlahjat tällä hetkellä. :D
 
Mäkin voisin nukkua.. Jos vaan onnistuisin siinä :D Liitoskivut, selkäkivut, supistukset ja tuo 4v neitokainen "vähän" häiritsee nukkumista.
 
Mua pelottaa jo, että millon toi megaväsymys tulee. Mulla siis alkuraskauden melkeimpä ainut oire oli tuo väsymys.
Tosin se oli jo sitä luokkaa, että kun olin 8-16 töissä niin nukuin kotona "päikkärit" klo. 17-21+/- ja sitten yöunet klo. 23.-7.00, että en juuri työn lisäksi hereillä ollut. Ja tätä kesti ainakin 2kk. Onneksi minun kannaltani oli kylmä kesä niin ei paljoa missattu..

Mutta nyt pitäisi siis jaksaa paljon pidemmälle koulujuttujen takia.. Toivottavasti ei tulisi noin pahana, sillä meinasin kotiin päästyäni nukahtaa päivälliselläkin! HB normaali oli...
 
Väsymys painaa kovin myös. Työpäivän jälkeen ihan zombi. Jos ei ole mitään puuhaa niin sammun kyllä sohvalle. Tavallinen ruoka ei maistu enää niin hyvin. Herkut menisi mutta ei niillä viitsi elää. Yöllä kaikenlaisia kolotuksia ja kramppeja ja yöt on aika moista heräilyä. No nää kuuluu raskauteen. Tossa just mietein että mä en ole koko raskauden aikana ollut normi virkeä. Ei tullut koskaan mitään energistä kauttaa vaan oon ollut koko ajan normia väsyneempi vaikka hb pysynyt yli 130..
 
Takaisin
Top