Viimeinen kolmannes

Aphrael, mä oon sun kanssa samanpituinen ja oon kiinnittänyt huomiota, että mun maha on aika alhaalla ja missään vaiheessa siis ei ole ruennut painamaan keuhkoihin ja pystyn nukkumaan hyvin selälläni edelleen. Mietinkin, et johtuuko se lähinnä tästä suht pitkästä rungosta? Piti tänään kysellä neuvolasta, mutta unohdin ja kun ei terkkarikaan mitään maininnut niin kai se on ihan ok, et masu on alhaalla.
 
Mun sivuprofiili on jo ihan B-kirjaimen näköinen. Kun tissit loppuu, maha jo alkaa. Ei siis ihme jos sisuskalutkin on jo vähän koetuksella. Toivotaan että lapsi ja maha vähän laskeutuisivat ja mielellään pian. Alkaa jo vaikuttaa nukkumiseen tämä oleminen, ja kolme viikkoa pitäisi vielä töissäkin jaksaa.
 
Hahah karvahattu :D Mieki oon miehelle jo pitkään "valittanu" et jo on hankalaa ko ei näe eikä yllä kunnolla, joten aika rauhassa on se osuus saanu olla. Myös sääriä laiskottaa nykyää ajella, pyyhkäsen vähä sinne päin yleensä.. Kengännauhojen sitominen on jo raskasta.
Varsinki oikeen puolen kylkiluita ahistaa ja tosiaan syönnin jälkee tulee välillä tosi ahas olo. Maha ei teijän kuvien perusteella näytä mulla mitenkään hirmu isolta, mug sf-mitta huitelee korkeuksissa, vettä on runsaasti eikä vauvakaan mitenkään kovin pieni.
 
Mä oon vaihtanu vetoketjullisiin saappaisiin jo tovi sitten kun nauhallisiin lenkkareihin kintun survominen ihan mahotonta. Jos jaksan nauhalenkkarit jalkaan väkertää ni solmu/rusetti on aina selkeesti jommalla kummalla puolen kenkää, eikä enää ikinä keskellä:joyful: Muutenkin kengät pitää pukea istuen. En pysty pelkästään vasemmalla jalla seisomaan yhtään, ni kengän laitto siihen kinttuun on sangen hankalaa jos en istumaan pääse. Ottaa niin pahasti tohon vasemmalle puolen häpyluuhun.
 
Täällä kenkä ongelma rakastu :) sidoin löysemmin narut et just saa jalan jutettuun kenkään ja etusormella kiskastuun kannan kunnolla :D siis en omista ku nauhakenkiä ja yhet talvisaappaat mut ne talvisaapaat ei oo oikein hyvät ku on paljon pidetyt.
 
Mulla toi ei Tiita auta kun en pysty voimalla polkaseen tai kiskomaan kenkää jalkaan:sad001 Tuo vasen häpyluu on niin kipee, ettei tuol kintul pysty tekee mitään mikä vaatii sen jalan nostamista tai lihaksiston käyttöä. Nyt kun nää lämpimämmät säät palas ni mie painelen edelleen talvisaapikkailla vaikka varpaat hikoais. Ei sillä, emmä kyllä mahu mahani puolesta yhteen kevät-/syystakkiinikaan eli takitkin alkaa olla mallia talvi:grin
 
Mä taas kuljen kesätakilla ja -kengillä loppuun asti :D Ostin alesta kesällä äitiystakin ja sen alle sit lisään kerroksia ja jos ei riitä niin pysyn sisällä :wink Talvikengät taas on vaelluskenkämallia eli jää laittamatta luistinnauhoituksen takia. Eli ei kiitos kovia pakkasia eikä paljon lunta ennen kun mä olen ulkoistanut tämän vauvan eli mahdollisesti vasta helmikuun puolen välin jälkeen sit :wink
 
Miks mulla on menny ihan ohi tämmöinen keskustelu osio. :D
 
Mä oon nyt kulkenu vielä mun yhdellä talvitakilla joka menee kiinni mut alkaa kyl tekee tiukkaa.. :D
 
Mulla on vain yksi syystakki, joka menee päälle, joten leutoa talvea odottelen minäkin...
 
No onneksi on ollut todella lämmin syksy/alkutalvi! Ja tosiaan sais pysyäkin näin. Itsellä ei ole sellaista toppatakkia mikä enää joulukuussa kiinni menisi
 
Mä toivon et mun talvitakki mahtuis loppuun asti :) on siinä vähän säätövaraa ja käytin sitä pojan odotusaikanakin koko talven (la oli toukokuussa) ja sillon oli jo suurempi vatsa kuin nyt. Eli ehkä pärjään. Jos en niin sit mennään takki auki :D siis hienommissa paikoissa. Tuuli- ja toppatakki menevät kyllä päälle.
 
Mä taas kaivoin viime talvisen toppatakin vaatehuoneesta ja vaikka maha on kasvanu niin se on silti iso kun viime talvena otin pikkaisen isomman koon että mahtuu alle kerrospukeutumaan. Onko muut huomanneet että palelee herkemmin, tänään oli +7 astetta lämmintä ja kävi pieni vinkka niin lapset vaan tuumaa ettei oo vk-haalareissa kylmä ja mää palelin toppakamppeissa ulkona.
 
Mulla on ikivanha, A-linjainen villakangastakki, joka todennäköisesti menee koko talven. Tilaa on vaikka telttailla :) Harmi vain että on koko ajan niin kamalan kuuma, tekisi mieli mennä ilman takkia, mutta sitten menee hartiat jumiin... T-paita tuntuisi riittävän, täällä on monena päivänä ollut lähemmäs +10 astetta, ja tuo sisäinen lämmitin on melko tehokas.
 
Ei kyl oo palelua ollut.. lähinnä kuuma mulla yleensä on..
Mä hommasin tuossa alku syksystä takin joka on ikäänku 3in1 eli siinä sellanen fleecetakki alla ja ohuempi päällystakki.. Ne saa vetoketjulla yhtee jolloin se vastaa paksuudeltaan lähes toppatakkia.. Ja tähän mä hommasin Ipanaiselt sellasen kantopaneelin joka suurentaa sitä takkia tuosta edestä.. Myös ajatuksella et jos vauvan synnyttyä tulee lenkitettyä tuota koiraa vauva kantoliinas niin menee kätevästi sinne takin sisää..
Ihan tuo kantopaneelin ja oman takin materiaali ei täsmää mut on ne sentää samanväriset ja pääasia et ei tarvi takki auki liehutella menemää jos tulee oikeest kylmät ilmat..
 
Mulla kyllä kans on kuuma kun puen varmaan liikaa vaatetta päälle, mut parempi se kun että palelis.. :)
 
Esikkoa odottaessa palelin ja ihmettelin kun raskaana olevat tutut valittaa "hellettä". Nyt taaseen on koko ajan kuuma:joyful: Kummasti menee erilailla nää raskaudet.

Mulla on villakangastakkiin maha-laajennusosa ja lisäksi vielä toinen isompi laajennusosa, mikä on tarkoitettu kantoliinan tai repun kanssa käytettäväksi. Normisti takki menee sitten ihan omanaan. Ainut vaan että toi takki on liian lämmin näihin keleihin. Varsinkin kun tuo patteri tuossa mahan päällä pöhisee tehokkaasti ja yhteenkään kevyeen takkiin en enää mahu. Esikon kanssa kuljin äippälomalla miehen ulkoilutakeissa (kun ei tarvinut enää töihin siististi pukeutua), ah kuinka upea ilmestys olin:wink. Katotaan missä vaiheessa niihin siirryn jos ei talvi ota taaskaan tullakseen.
 
Mä en myöskään ole huomannut palelua, päinvastoin. Nukun edelleen pelkällä pussilakanalla kun mies hytisee peiton alla vieressä. Töissä tuntuu, että neuletakki t-paidan päällä on välillä ihan liikaa ja ulkona mulla on ihan syystakki käytössä. Ei sillä, että mulla olis vaihtoehtoja, kun ei tosiaan ole muita takkeja jotka menisivät kiinni. Tuollainen 3in1-takki mullakin on, mutta jo nyt tilanne on se, että pelkällä kuoritakillakin vetoketju menee juuri ja juuri kiinni.
 
Siis kyllä mäki sisällä tarkenen ihan t-paidalla ja capreilla ja yöllä pikkareilla ilman peittoo mut tuo palelu ulkona on jotain ihan kamalaa, entä sitten kun tänne rantautuu pakkaset niin miten mää sitten pärjään, pitääkö mun joku pilkkihaalari käydä osaan että tarkenen?
 
Takaisin
Top