Viihdettä sairauslomalle

Talitintti82

Puuhakas puhuja
Nyt kehiin kaikki parhaat vinkit ajan kuluttamiseen sairauslomalla.

Olen pääsemässä juuri loppuun Hakekaa kätilö! -sarjan jaksoissa Netflixissä. Mitä sarjoja tykkäätte katsoa tai onko hyviä kirjavinkkejä? Mitä muuta tekemistä olette keksineet, jotta päivät kuluisi?

Mie oon jaksanu vielä olla tosi tylsä. Surffaan netissä, neulon, luen ja katon sarjoja Netflixistä ja Viaplaylta. Alotin neulomaan villapaitaa joten siinä menee hetki ja pinterestistä oon kasannu ohjeita esim. vaunupeittoon ja unipussiin myös poitsulle. Kirjoja en oo vielä ees harkinnu, kun pitäis orjuuttaa mies niitä hakemaan, kun en vielä oo ihastunu noitten elektronisten versioitten lukemiseen vaikka niitäkin oon pari ladannu valmiiks.
Nettishoppailu on aika paha rasti kyllä. Sitä on tullu tehtyä. Tuli hommattua kylppärikalusteet ja lisäks kaikkee pientä tilpehööriä, kuten kampauspöytä, kestovaippoja, kertakäyttövaippoja, liivinsuojia yms.

Juu. Toissaviikolla ostin leipomustarpeita kaappiin...Millähän sais miehen innostumaan leipomisesta, kun ite ei saa olla enää kun pitkällään? Taitaa alkaa noista tuorejuustoistakin mennä päiväys...

Swan: Jaa-a. Meillä ei kyllä miestä sais leipomaan millään! Mut nehän käy ruuanlaittoon hyvin ja ruokaa meillä mieskin pakon edessä laittaa. Vaikka wokkivihannesten kanssa. Tai sit jotain voileipäkeksi -juttuja... tuorejuustoa ja siihen lisäksi siivu tomaattia ja kurkkua tai jos makeampaa haluaa, niin vaikka marmeladia...

Mä oon saikulla flunssan takia, ja koitan pötkötellä vaan. Greyn anatomia on sarjoista semmonen, että sitä jksaa katsoa :)

Esikoinen aikana kattelin sarjoja netflixistä, viaplaysta ja tallennettuja ohjelmia/elokuvia Elisa viihteestä. Aika hyvin tuli kaikki mahdolliset komedia sarjat katottua mm ensisilmäyksellä, moderni perhe jne. Ja kaikki silloin tarjolla olleet supernaturalin kaudet (1-7). Lisäksi luin kirjoja(mm Dan Brown inferno), tein käsitöitä(virkkasin vauvalle viltin ja mein olkkarin maton valmiiksi), surffailin netissä, leivoin, tein pikku siivouksia jne.

Voi kun osaisi tehdä käsitöitä. Se olisi hyvää ajanvietettä. Yks mitä ajattelin askarrella, jos mies saa mulle läppärin kuntoon, on ifolor-kirjat parin viime vuoden kuvista. Olen aiemmin tehnyt joka vuodesta, mutta nyt on jäänyt varmaan kome vuotta väliin. Onko muita kirjaohjelmia kuin ifolor, mitkä olisi simppeleitä, mutta hyviä?

Mää ite tykkään smartphoto: sta. Mun mielestä ollut ihan kätevä käyttää ja edullinen. Ja kun sieltä tilaa usein jne niin saa aika hyviä alennuksia, esim mää sain esikoisen kuvista ja canvastaulusta -40% kun olin tilannut heiltä aiemmin jo kuvakirjoja 3kpl ja läjän valokuvia. Toimitus on ollut suhteellisen nopea, joulun aikaan vähän venähti(2vkoa pidempään).

Olen ollut nyt 2 viikkoa sairiksella keuhkoputkentulehduksen takia. Nyt jo yskä hellittää, mutta kylkeen pistää ajoittain kovasti ja se rajoittaa istumista ja liikkumista. Lääkärin mukaan kylkivälilihas revähti kovasta yskimisestä. :( Paras asento kylkikipuun on puoli-istuva tai sama kyljellään 6 tyynyä kainalon alla.

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa ajan tappamiseksi. :) Aika vaan kuluu, vaikka tuntuu, ettei mitään tee. Olen katsellut elokuvan melkein joka päivä, lukenut vauvakirjoja ja nettiartikkeleita. Miettinyt sitä, jos nyt olisi tulossa toinen lapsi, niin yksi pyörisi jo jaloissa, eikä voisi näin vain olla ja löhötä.

Haluaisin käyttää aikani hyödyksi, mutta kivun takia en voi istua ja neuloa. Pesisin vaikka ikkunat mielummin kuin löhöisin. Mutta menee se aika näinkin. Ja toivottavasti menee kipu nopeasti ohi, kun ei ole enää koko ajan yskitä. Saikulla vielä ens ti asti ja sen jälkeen 3 viikkoa töitä jäljellä. Pahoin pelkään, että tämän löhöilyn seurauksena hajoo selkä sitten kun alkaa liikkua ja toimia enemmän.

Mä muuten katsoin kans keväällä Solsidanin kaikki tuotantokaudet läpi, kun makasin iltaisin pahoinvoivana sohvalla. :)
Nyt ei ole mitään sarjaa, mitä seurais.

Welcome to Sweden oli ihan loistava sarja. Se katseltiin vähän aikaa sitten. Eka tuotantokausi löytyi joko Viaplaysta tai Netflixistä. Nyt katselen Netflixistä Ritaa. Se on hyvä. Downtown Abbeytä mulla on kans yksi kausi vielä näkemättä.

Muokattu viimeksi:
Kun olin saikulla ja äitiyslomalla ennen kuopuksen syntymää askartelin ristiäiskutsukortit valmiiksi ja kiitoskortitkin osittain. Sit askartelin koristeita ristiäisiin. Ja leivoin pakkasen täyteen et oli tarjottavaa kun vieraat tuli katsomaan vauvaa. Netflixistä katoin kans Bonesia, Good Wifea ja Castlea. :)
Nyt on vanhemman tyttären rippijuhlat ja pitäis koristeita askarrella sinne. Ehkä nyt löytyis voimia ja inspiraatiota siihen kun olen kotona.

Mä en oo saikulla, mutta mietin jo tekemistä kolmen viikon päähän, kun äitiysloma alkaa. Hankinnat kun on jo melkein tehty ja äitiyspakkauksen vaatteetkin pesty, heh. Työkaveri vinkkasi leipomaan ja tekemään ruokaa valmiiksi pakkaseen, hyvä idea mun mielestä. On sitten jotain tarjottavaa vauvaa katsomaan tulevillle vieraillekin, jos eivät tuo itse mukanaan rotinakakkuja/leivonnaisia :)

Netflixistä suosittelen sarjoja Orange Is New Black, Silta ja Downtown Abbey. Tosin ainakaan nuo kaksi ekaa eivät ole ihan kevyimmästä päästä, varsinkin, kun hormonihöyryissä tunteet muutenkin menevät vuoristorataa.

Ja yhtenä ideana oli askarrella äitiyslomalla syyskuussa joulukortit kerrankin ajoissa. Saa nähdä toteutuuko :)

Sarjoista voin itse suositella Siltaa ja tuo Welcome to Sweden on ihan hauska. Silta on aika rankka, mutta laatu draama! Aloin katsoa kuukausia sitten Breaking badia, kun sitä kehuivat, mutta nyt se tuntuu liian rajulta. Yleareenalta kannattaa tsiigata Dicteä. Pitäis varmaan itse leipoa ja tehdä ruokaa pakastimeen tässä. Saa nähdä tiistaina jatkuuko mun kolme viikkoa kestänyt saikku.

Babyboxissa oli Viaplayn 2 kk kokeilu. Vielä en oo sitä aktivoinut, ajattelin ehkä sitten kun jään äitiyslomalle. Mutta onko siellä jotain hyviä sarjoja joita suosittelette?

Mie oon katellu joitai leffoja sieltä ja nyt sillai sivusilmällä sitä... mikäs se on... Mistresses! Ja on siellä joitai vanhempiakii sarjoja minkä kanssa verestellä muistoja ja mistä jääny joitain kausia näkemättä.

Takaisin