Viihdettä sairauslomalle

Viaplayssa on hyvä Hart of Dixie, jos lääkärisarjat ja pikkukaupunkidraama kiinnostaa. Myös The Fosters on minusta hyvä. Siitä oli vasta tullut yksi tuotantokausi lisää katsottavaksi. Poliisisarjoja on myös ihan hyviä. Nyt katsellaan miehen kanssa yhdessä Blue Bloodsia.
 
Mä taas katselen kaikkia leffoja youtubesta ja muista ilmaisista sivustoista, sekä koko ajan tekee mieli leipoa tai tehdä jotain kivaa ruokaa. Eilen maalailin vanhaa pinnasänkyä koiria varten (yksi laita pois, ja hyvä patja), että saan niille pedin eteiseen, koska nyt ovat nukkuneet toisessa makuuhuoneessa, josta tulee vauvalle koiraton huone. Saadaan sitten rauhoitettua se tila. Nyt se huone on myös vihdoin työn alla. On kiva suunnitella sitä...
 
Onkos kellään muulla ryhmäläiselle käytössä Cmore? Vinkatkaas hyviä äippälomasarjoja sieltä? :)

Mä ajattelin myös viihdyttää itseäni tässä joku päivä leipomalla pakkaseen herkkuja synnytyksen jälkeiselle ajalle etenkin. Että sitten kun käy kahvivieraita katsomassa vauvaa, olis helppoa ja hyvää tarjottavaa valmiina, senkun sulattaa.

Vinkkejä leipomuksiin ja herkullisia reseptejä? Korvapuusteja ainakin ajattelin tehdä, mutta mitä muuta?

Nessu 31+4
 
Nessu myös juustokakkuja voi pakastaa, samoin pieniä muffineja joita voi tehdä makeina ja suolaisina. Erilaiset piirakat on kans hyviä, ja niitä voi tehdä kans suolaisena ja makeana. Mää ite oon tykänny tehdä pellillisen broileripiirakan, josta sit leikkaan annospaloja pakkaseen.
 
Eikö juustokakku mee huonoksi pakkasessa?Ootko siis Yllätys kokeillut?
Pitääkin tehdä joku päivä pellillinen jotain piirakkaa.En oo saanut pakkaseen vasta kun mustikkamuffinsseja, vaikka jonku verran muutakin oon leiponut mutta ne on syöty :D
 
Ihan parasta! Ja paranee vain pakasteessa. Sellaisena ei ihan kokonaan sulaneena on täydellistä. (Ohrakasta löytyy ainakin ohrasuuruste nimellä).

FOT3282.jpg
 
Mun vanhempi tytär oli leipomossa tet-harjoittelussa ja sielläkin pakastettiin juusto- ja hyydykekakkuja.
Yllätys, mua kiinnostais broileripiirakan resepti. :) Me leivotaan paljon tyttären kanssa mut suolaiset leipomukset on jääneet vähemmälle.
Tässä pari reseptivinkkiä, meidän luottoreseptejä. :) Suklaakuivakakku ei ole niin kuiva ja mureneva kuin useimmat kuivakakut vaan ihanan mehevä ja vaniljainen. Helppo tehdä kun ei tarvii edes vatkata, sekoittaa vaan lastalla kaikki ainekset ja kaataa vuokaan. :) Ja muffinssireseptiä voi muunnella helposti maustamalla omenalla/kanelilla/sokerilla tai mustikoilla tai vadelmilla tai raparperilla jne.
Suklaakuivakakku
3dl sokeria, 3dl vehnäjauhoja, 1dl kaakaojauhetta, 2tl leivinjauhetta, 4rkl vaniljasokeria, 2 munaa, 3/4dl maitoa, 3/4dl vettä ja 175g sulaa margariinia. 175 astetta 45 min.
Muffinssit
250g margariinia, 250g sokeria, 4 munaa, 1tl leivinjauhetta ja 250g vehnäjauhoja. Vatkaa marg ja sok kuohkeaksi ja lisää vuorotellen muna ja osa jauhoista. Täytä muffinssivuuat korkeintaan 2/3 ja paista 180 asteessa 15-20 min (riippuu muffinssien koosta ja onko esim kosteita marjoja täytteenä).
 
Vaveli ei mee huonoksi, jollei nyt ihan vuotta siä pakkasessa pidä. Ainut et se pitää ottaa hyvissä ajoin sulamaan, sillä sitä ei voi sulattaa mikrossa. Mieluiten edellisenä päivänä(jääkaappiin) ja viä tarjoilupäivänä kannattaa pitää hetki ennen tarjoilua lämpimässä. Jos kakun sulattaa liian nopeasti niin sen maku ja rakenne saattaa muuttua. Koristeita ja kiillettä ei voi pakastaa, joten ne pitää tehdä vasta kun kakku on sulanut. Jos juustokakun pakastaa niin sen pitää täysin hyytynyt ennen pakastusta. Kakun voi pakastaa irtopohjavuuassa(jos sulatuksen jälkeen kakkuun tulee kiille) tai pelkän irtopohjavuoan pohjan päällä, ja siirtää muovipussiin kun kakku on kunnolla jäätynyt.
 
Voi munkin tekis mieli leipoa pakkaseen mut meil on jo pakastin tosi täynnä marjoja tällä hetkellä. Kuivakakun leivoin tos yks päivä ja siitä sain muutaman palan pakkaseen vierasvaraksi. Mulla ei oo vaan kokemusta noiden herkkujen sulatuksesta, joskus sulatin pakastettua pullaa mikrossa ja se muuttui ihan mustaksi! xD
 
Nammm, mustikkamuffineja alkoikin nyt tehdä mieli... Pitäisköhän huomenna leipasta satsi! :)
 
Oih mitä ihania ohjeita täällä... Mulla niin tekee mieli kaikkia leivonnaisia! En voi alkaa leipoa vierasvaraksi kun sitten söisin ne vaan ite kaikki. Jospa jotain suolaista sais leivottua pakkaseen joku päivä.
 
Mun leivonnaiset ei päädy ikinään pakkaseen. Mies aina käy niihin kiinni, eikä aikaakaan kun ne on päätyneet masuihin..toisaalta en ole kauhean innostunut pakastamaan gluteenittomia leivonnaisia kun ne on sitten ihan rapsakoita kun ottaa pakkasesta.. Murenee vallan. Teen sitten aina edellisenä tai samana päivänä jos jotain tarjottavaa pitää olla..
 
Hahaa, Tilkku, sun miestä :D Meillä mies joko vastustaa mun leipomispuuskia, koska hän on melko tarkka syömisistään. Tai sitten ottaa leipomukset ilolla vastaan. Joka tapauksessa herkut tuppaavat kyllä katoamaan nopsaan, jos niitä jättää pöydille pyörimään. Sitten, kun ne on pakkasessa, niitä myös syödään fiksummin eikä ahnehdita, kun eivät ole koko aikaa näkösällä ja houkuttelemassa. :D
 
Mä rakastan leipomista, mut mies ei niin välitä yleensäkään leivonnaisista, karkkia tosin syö.. Eli usein jää mun syötäväksi leipomukset. Toki pakastin on yksi ratkaisu ja varmasti tulee jotain leivottua pakkaseen vierasvaraksi, mutta vielä on pikkaisen aikaista, kun la:aan on yli kaksi kuukautta..
 
Hahaa, Tilkku, sun miestä :D Meillä mies joko vastustaa mun leipomispuuskia, koska hän on melko tarkka syömisistään. Tai sitten ottaa leipomukset ilolla vastaan. Joka tapauksessa herkut tuppaavat kyllä katoamaan nopsaan, jos niitä jättää pöydille pyörimään. Sitten, kun ne on pakkasessa, niitä myös syödään fiksummin eikä ahnehdita, kun eivät ole koko aikaa näkösällä ja houkuttelemassa. :D

Joo, se on kyllä semmoinen pullasorsa :wink Mutta eipä sillä ole mitään huolta, liikkuu niin paljon, ettei siinä mikään näy..
Ainoa miinus on vaan se, että kun gluteenittomasti tekee, niin kaikki on vaan niin super kallista, kun jauhotkin maksaa n. 4-7 euroa pussi. Mutta on se leipominen vaan niin kivaa puuhaa :Heartpink
 
Mulla on leffakriisi. Oon odottanut jo puolitoista viikkoa mun rillejä.. Joten näin puolisokeana ei tee mieli katsoa mitään. Kun teeveeruudussa näkyy vaan värit ja äänet :D . Joten vielä joudun odottamaan, että saan näköni takaisin.. Mulla on niin monta leffaa jonossa mitä on PAKKO katsoa. Et kerkeenköhän ennen vauvan syntymää.. :)
 
Tilkku voihan niitä leffoja kattella siinä samalla kun imettää vauvaa, kun alkuun vauva asuu tissillä. Tietysti jos leffateatteriin menee niin silloinhan toi ei onnistu, mut kotona jos kattelee koneelta tai dvd:ltä ym.
 
Takaisin
Top