Vertailuja ja vinkkejä tuotteisiin

mä tykkäsin käyttää imetystyynyä,mutta olihan niitä paikkoja jossa jokin muu tyynyt tahi vastaava sai ajaa asiaa :) mutta musta se oli mukava kun ei tarvinnut jännittää niskoja niin hirveesti ku oli se imetystyyny.
*muoks* vielä tohon rintapumppukeskusteluun...mulla oli se käsikäyttöinen pumppi ainulta,työläs mutta toimiva. Meillä kun poika jäi osastolle pariksi päivää kun mä kotiuduin niin sain sillä pumpattua maidon kun nousi (ja mieskin pääsi pumppaushommiin kun omat kädet väsy:))
 
Minä olen ostanut imetysliivejä jo pitkäaikaa pitkin raskautta, koska en viitsi ostaa erikseen "odotus- ja imetysliivejä" KappAhlista saa 2 paria/19,90e, niitä olen ostanut pari settiä ja sitten yhdet vähän hintavammat verkkokaupasta.
 
Mielestäni imetystyyny on ihan ehdoton! Mulla ei ensin ollut, mutta 1-1,5h imetysmaraton kahden tunnin välein on paljon kivempi hyvässä asennossa. Jos imetykset on lyhyitä, niin silloin ei ole varmaan niin väliä. Tyynyn kanssa pystyy mielestäni tekemään helpommin kaikkea muuta samaan aikaan kuten syömään, lukemaan, neulomaan, pelaamaan lautapelejä, leikkimään legoilla jne.
 
Jeps, eli imetystyyny ostoksille seuraavaksi suuntaa hän.. :) Mitenkäs noi liivinsuojat? Onko kertakäyttöiset vai pestävät parempia? En oo niitäkään vielä ostanu vaikka kohta varmaan pitäs alkaa jo varautua.. :)
 
Ossaisko joku valistaa vaippa-asiassa?Ku niitähän on monen merkkistä tarjolla ja oon ymmärtäny että imuominaisuuksissa ja istuvuudessa, ihon ärsyttävyydessä yms. saattaa olla isojakin eroja. Joten onko teillä millasia kokemuksia eri vaippamerkeistä? Onko joku merkki mitä ehottomasti kannattaa ainaki kokeilla ja vastaavasti joku merkki mistä on parempi pysyä erillään? :)
 
Meillä on aina käytettyliberon vaippoja. On niin vauvan pyllystäkin kiinni mikä sopii ja mikä ei :) Tuttavan vauvalla käytettiin sit taas pelkkää pampersia vauva-aikana, kun niillä liberot falskas reunasta... Meillä pampersista tuli kurjan näköseks pylly....

Kokeilemalla selviää! :)
 
meillä kans liberot ollu hyviä, mutta pampersit isoja, ei ime hyvin ja ärsyttää ihoa. Ja ne haisikin pahalle :/
Muumejakin kokeiltiin kerran, mutta ei tykätty kun ei jotenkin istunu.
 
Taidanpa siis ensimmäiseks koe-eräks ostaa liberoja :) Tänks! :) Kahtoo jos sit myöhemmin kokeilee muitakin merkkejä.. :)
 
Me vaihdeltiin Liberoiden ja Pampersien välillä vähän riippuen vaipan koosta ja mallista (eli teippi- vai housuvaippa). Jostain syystä sama merkki ei toiminut johdonmukaisesti koko vaippaikää :).

*ja muoks vielä* Kakkosen kanssa myös päiväkestoiltiin eka vuosi, pääasiassa Fuzzy Bunzeilla. Nyt en ole kestoilusta yhtään innostunut, joten kertiksillä mennään.
 
Vaipoista melkein kaikki on toiminut ihan hyvin, Muumit, Liberot ja Pampersit.

Valmistautuminen on nyt aloitettu meidän perheessä suuremmalla hankinnalla. Joku tietysti ajattelee, että kolmen lapsen perhe tarvitsee isomman auton tai asunnon, me ostimme ruokapöydän :)
 
Millaisia kokemuksia teillä on vaippaharsoista tai siis pukluräteistä (en siis aio käyttää niitä vaippoina)?
Ostin paketillisen PikkuPiian valkoisia harsoja mutta haluaisin myös sellaisia missä on jotain kuvioita/värejä. Yksi tuttu sanoi että näiden imutehossa on suuriakin eroja, jotkut ei kuulemma ime ollenkaan (tämän henkilön mukaan ainakin Ikean harsot on huonoja..), enkä haluaisi turhaan ostaa sellaisia.. Itse olen katsonut NameIt:n harsoja, onko kellään kokemuksia näistä?
 
me saatiin esikoisellle lahjaksi just noita nameit:in harsoja ja toimivat musta hyvin...en siis ainakaan huomannut että olis ollu mitää mainittavaa vikaa :) hoitivat hommansa ainakin meillä :wink
 
Kiitos tiedosta höpönlöpö! Eihän nuo harsot ole mikään iso investointi, mutta onhan se turhaa ostaa sellaisia joita ei sit halua käyttää..
 
Minä hamstrasin harsoja jos jonkinlaista esikoista odottaessa ja kun kumpikaan meidän lapsista ei ole puklaillut vauva-aikana juuri ollenkaan, on ne vieläkin hyväkuntoisia ja tulee käyttöön nyt uudestaan.
Ikean kuviolliset harsot on kyllä huonoja imukyvyltään mutta tarpeeks kun niitäkin pesee, saa niihin paremman imukyvyn. Meillä esikoisella on ikean kuviollinen harso vieläkin unirättinä ja käytettiinkin niitä enimmäkseen vaunujen suojana jne..
 
Yksi hyvä keino, jos haluaa kierrättää, on ostaa puklurättinä käytettyjä ja pesussa hyvin pehmenneitä rättejä ja värjätä ne itse pesukonevärillä (esim. dylon). Kuvioita niin ei saa, mutta pirteän värisiä riepuja :). Pari konepesua värjäyksen jälkeen varmuudeksi, eikä varmasti päästä väriä.
 
Kauhulla aloin lukea, mikä on arvio NameItin harsoista, mutta onneksi sain huokaista helpotuksesta. :) Olen meinaan ostanut 2 pkt miettimättä, että niissä voisi olla eroja. Seuraavaksi hankintalistalla on kuumemittari ja hoitolaukku, vinkkejä otetaan vastaan. Niin ja vauvan peitto mietityttää myös, eikö se pakkauksen peitto ole vastasyntyneelle kovin iso ja paksu?
 
Vauvani eivät myöskään ole olleet puklailevaa sorttia, joten en ole koskaan huomannut mitään eroa imukyvyissä.

Hoitolaukkua meillä ei ole ollut, liberon ilmainen laukku oli aluksi ensimmäisellä mukana muutamia kertoja, mutta sen jälkeen kuljetin sen mitä tarvitsin repussani tai olkalaukussani.Toisen kanssa laitoin suoraan omaan laukkuun. Riippuu varmaan siitä, tarvitseeko kuljetella mukana pulloja ja korvikkeita, niitten kanssa laukku voi olla kätevä, mutta vaatekerta ja pari vaippaa menee missä vaan. En panostaisi isoon laukkuun kuitenkaan.

Kuumemittariksi hankimme korvakuumemittarin ja käyttämättä sekin on jäänyt, tavallinen digitaalinen kuumemittari ajaa ihan saman asian. Ihan vauvalta en ole kuumeita mittaillut, sen tuntee kädellä onko vauvalla kuumetta vai ei, mutta jos on tarkempaa, niin sitten kannattaa hankkia. Hankkisin kuitenkin vasta tarpeeseen.

Peittona meillä on ollut se äitiyspakkauksen peitto aika isoksi asti. Ihan pienellä (molemmat kesävauvoja) ei ole peittoa laitettu muuta kuin pienentämään pinnasänkyä tai sitten siitä on osa kääritty rullalle selän taakse ja aika pian se peitto on sopiva kun laittaa poikittain. Eikä se ole kuuma, pukee vaan sopivasti (tai riippuu tietysti asunnosta :) ).
 
Päätin sitten olla ostamatta hoitolaukkua ainakaan etukäteen, niin moni tuntuu pärjäävän sillä libero-laukulla varsin hyvin. Peitoksi sain siskon itse kutoman vauvanpeiton ja äidiltä grobagin unipussin, jota ajattelin kokeilla syksyllä viimeistään. Mutta nyt on jo uudet pohdinnat:

Tarviiko vauvalle vauvashampoota ja muita pesuaineita? Vai riittääkö vesi? Mulla on ihonhoitoon muutenkin nyt se äitiyspakkauksen rasva, sinkkivoide ja vauvaöljy (josta en ole varma mitä sillä teen).

Toinen, mitä aloin eilen illalla pohtia, on villaiset vaippapöksyt. Onko kukaan käyttänyt villahousu-harso yhdistelmää vauvalla, tai edes aikeissa käyttää? Onkohan kovin hankalaa? Kertiksillä ajattelin mennä, mutta jos kotona välillä pitäisi hengittävyyden takia villahousuvaippasysteemiä (termit vähän hukassa :D ). Mä en siis ihan ymmärrä, miten ne pissat ei tulisi heti läpi, mutta vedenpitävät kestovaipat ei kai ole juurikaan parempia ihon kannalta kuin kertiksetkään? Osaako joku siis sanoa tähän edes jotain kommenttia? Pohdin tätä meinaan niin ankarasti juuri ennen nukahtamista, että näin unta jossa käytin vaippoja itse. :D Ensiyönä olisi kiva olla ilman vaippaa unissakin.
 
Takaisin
Top