Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas ongelmana, että mitä hiiskattia pitäisi syödä aamupalaksi, kun arvot on aamusta toiseen jotain 7,2 ja 8,6 välillä! Puuro, murot, weetabixit ei käy ja nyt tuo ruisleipäkin noin nostaa... Aamupala siis yleensä kaksi palaa ruisleipää päällysillä ja rahka/luonnonjugurtti ilman sokeria. Tänään aamulla yritin vähentää hiilareiden määrää syömällä vaan yhden leivän ja toisen leivän tilalla kananmunaa, mutta arvo taasen 8,5... En tajua... Lounaalla söin broilerimakaronilaatikkoa (!), raejuustoa, porkkana-kurkku-tomaatti paloja ja maitoa ja arvo 6,1! Millä mä korvaan ton ruisleivän???

Air näkkäri tai kauraleipä? Mitä luulet onnistuisiko niillä? Tai ehkä tattari tai hirssileivät?

Mulla vaan sellainen tutina, että vaalea vähempikuotuinen leipä voisi tarkoittaa sitä, että sokeri on sitten jo yli 10... En tiedä, kai sitä pitää jotain ihmeellistä tässä lähteä kokeilemaan...

Mäkin oon kuullu monesti että kauraleipä ei nostais niin paljon sokereita. Mut tarkkana, että ois 100% kauraa (100kaura leipähyllyssä). No sama tietty ruisleivissä, niissäkin on usein vehnää.. :|

Täytyy kokeilla kauraa... Toisaalta kaurapuuro nosti sokeria, niin sen puolesta vois kyllä kuvitella, että leipäkin sen tekisi? Kai mun pitää alkaa puputtaa aamupalaksi pelkkää rahkaa ja vaikka porkkanapaloja... Heh :rolleyes:

Ja tarkistin vielä, että tuo syömäni ruisleipä on tosiaan täyttä ruista ja kuitua 17g/100g :confused:

Mullakin kaurapuuro nostaa sokereita ja ku mainitsin siitä neuvolatätille ni se sano että "ai, no elä kuitenkaa syö sitä leipää sen puuron korvikkeena ku et saa syyä leipää ku korkeintaa 4 palaa per päivä"!!
Ruisleipä ei oo vaikuttanu mun sokereihin mitenkää vaan arvot on ollu ruisleivän jälkee oikee hyvät! Ei nuo neuvolatätit tunnu tietävän yhtää mittää..

Itse syön aamulla 1leivän, illalla 2 ja lounaalla ja päivälliselle näkkärit ja ei ainakaan mulla ole nostanut, vaihdellen kaura ja ruis leipää:)

Vaihtelee niin paljon, ite en voi syödä kuin sen yhen ruisleivän lisukkeineen aamulla... kun juon siis kahvia, isompi annos nostaa sokerit ihan taivaisiin...Jossain vaiheessa kun söin vaan paistetun munakkaan, niin se ei nostanu aamulla niin paljon, mut kyl siihen kyllästy... Ja nimenomaan kannattaa muistaa,että se mikä sopi kuukausi sitten, ei välttämättä sovi nyt ollenkaan ja päinvastoin...

Mua on tympiny jo monesti tää.. oon kuitenki melkeen koko raskauden joutunu näitä mittaa ja vahtii ja kokeilee niitä lääkkeitä ja stressannu ihan kaikkee ja vauvan kokokin on jo melkonen ja vaikka siitä sinne polille sanoin, ni ei tehdä mitään... huoh.. Kyllä tää mulle riittäis jo...

Mitä ihmettä yöllä on tapahtunu ku aamusokerit näytti 4.8. En kyllä muista millon viimeks olen noin alhasiin lukemiin päässy.. Siis toki joku häiriö jossain, mut sen verran kiva luku oli,etten ottanu kuitenkaan tarkistusmittausta, varmuuden vuoksi...
Johtuikohan toi jotenkin siitä, kun en meinannu millään saada illalla unta ja puolet yöstä meni pyöriskelyyn... en tiiä.. ihan outo!

Olikos se niin päin jos nukkuu huonosti niin sokerit laskee? Korjatkaa jos väärässä näin vaan muistelen :)

Mulle sanottiin että huonot yöunet nostaa sokereita. Mutta nää sokrut on kyllä niin mystisiä asioita, että mistä sitä tietää :D Täällä pysyny kivasti alle 5.5 nyt insuliinilla, mut sit tänään pomppas 5.9 ilman mitään syytä... :/

Jaha.. Kauraleipä ja omatekemä rahka ilman sokeria illalla 6,6. Aamulla sama, mutta rahkana sokeriton skyr ja arvo 8,0. Että terve vaan! Olin jo illalla niin innoissani, että tää kauraleipä ehkä toimis... :(

Mä oon täällä lähes itkua vääntäny, kun sain ihan puskista pe radi diagnoosin. Vkonlopuksi mittari(6x/pvä mittaus), ruokavalio ohjeistusta ja insuliinin. Oon rv 36 nyt. Eivät kertoneet paastotestin arvoja mut lääkäri sanoi että tarviin insuliininkin. Nyt oon pe aamupäivästä vääntäny itkua ruokailun suhteen, kauhee nälkä, tuntuu et mitään ei saa syödä. Mua ahdistaa aivan sairaasti :sad001 Mulla ei ole mitään riskitekijöitä, syön terveellisesti (paljon hedelmiä/kasviksia), lenkkeilen edelleen koirien kanssa päivässä yhteensä 1-2h...tää tuntuu niin väärältä. Ja asutaan täällä etelä-Euroopassa joten kielimuuriakin on vielä kaikenlisäks...

Mites ruisleivän ja puurojen laita on tässä tilanteessa? Näiltä hoitsuilta on turha kysyä koska eivät tiedä mikä on puuro tai ruisleipä...
Mulla löytyy pakkasesta jälkiuunileipää, vaasan ruispaloja, puurohiutaleita; ruis/kaura/neljän viljan. Tänään keitin neljän viljan puuron maitoon, pilkoin omenan sekaan ja tunti ruoan jälkeen mittauksessa arvot koholla :(

Luepas husin/Hgin ohjeet netistä, niillä pääsee pitkälle. Hedelmät ja puuro nostaa nopsaa sokeria, ruisleipä parempi.

Jos puuronki tekee nii mieluummin veteen ku maitoon. Vaikka puuro nostaakin sokruja enemmän ku ruisleipä. Ja muistaakseni hedelmien sijaan käyttää marjoja. Ja noista puuroista ehkä tuon neljän viljan jättäisin pois ja kokeilisin miten esim kaura tai ruispuuro vaikuttaa sokereihin. Ja itsellä toimii välillä se että lisään puuroon raejuustoa proteiiniksi niin tunti ruuan jälkeen arvot paremmat ku ilman raejuustoa.

Juu rasvoja ja proteiineja lisää ruokaan, hedelmät minimiin. Ruisleivän päälle kinkku & juusto + kasviksia. Mulla toiminut hyvin avokado, kun on rasvainen. Puuroon mieluummin voisilmä kuin marjoja, tuosta raejuustosta puhuttiin äippäpolilla myös, mutta mä en sitä pysty mihinkään joukkoon sekoittamaan, syön sellaisenaan silloin kun pakko. Rahkaa olen kermavaahdolla ja marjoilla vetänyt nyt kaikilla aamu-, ilta- ja välipaloilla. Perunaa, pastaa ym. hillitysti ruokailuilla.

Kitos vinkeistä! Mites rasvojen laita? täältä kun en löydä ollenkaan rasvattomia tuotteita, ongelmaa hankaloittaa mun laktoosi-intoleranssi. Rasvapitoisuuksia: Luonnonjogurtti 3,8%, juustot 30-50%, maito 1,5-4% ja tän lisäksi lähes kaikessa(!) lisättyä sokeria...

Takaisin