Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kumma homma menossa, tänään tosiaan päiväkäyrää mittailen ja viikonloppu meni päin pöpelikköä ruokailujen suhteen. Ennen se näkynyt maanantain sokereissa, no nyt sokerit samaa luokkaa kun ennen rv20... Whatwhat:O mitä tämä on?
Siis hyvä juttuhan tämä on ja noin mutta vähän yllättävää:)

Täällä paukku rajat pitkästä aikaa vkl halloween- ja baby shower -herkuttelujen kanssa. Ei kuitenkaan pahasti. Loppuaika terveellisemmin... Mitenköhän haitallista ja vauvan insuliinintuotantoa lisäävää tämmöinen silloin tällöin överiks vetäminen on? Vähän on huono omatunto huonosta itsehillinnästä :(

Tytsy ittelläki meni nyt tää viikonloppu iha överiksi ja veikkaan että nyt aamulla ku on neuvola ni sokeria on pississä :( ja mun neuvolatäti on iha hirvee akka, ni tiiän että käy mun kimppuun pöydän yli.. :(
Mut siis jos arvot muuten pysyy hyvinä ja kurissa ni en jaksa uskoa että hetkellinen heitto on katastrofi.. :)

Joo kunhan arvot pääsääntöisesti ok niin kerran heitto ei ole mitään :)
Taas päivä käyrän mittaus... Aamu ainakin alkanut hyvin 4.8 arvolla:)

Paino taas tippunu :/ mitä ihmettä sitä pitäis syödä, että paino nousis, mutta samalla sokerit ei?! Tuntuu et syön protskuu ainakin enemmän ku ennen juuston/rahkan/raejuuston muodossa ainakin. Eihän tästä riitä pian vauvalle vararavintoo ja kaikki lihaksetkin on surkastunu ja peppu löysä ku mikä :/

Tytsy sama ongelma täälläkin... Joko paino tippuu tai pysyy samana! Neuvolassa ne sanonu että vauva ottaa kaiken ensin ja itse saa jämät, ihan ok diili siis! Jotenkin itseäkin kummastuttaa kun nythän ton pienen pitäisi kasvaa hirveää vauhtia ja paino ei vaan nouse... Noh täällä ainakin menee maha yläkäyrillä että eiköhän se nyt ihan hyvin kasvane, huomennahan se nähdään:)

Ootko muuten tehnyt mitään raskaus jumppaa tms tässä odotus ajalla? Itse jumppailin noin 30 viikolle asti kunnes kroppa pisti stopin... En sit tiedä onko se minkä syytä mutta jalat,selkä ja kädet kaventunut ja tissit pienentynyt 1koon, en sit ymmärrä miten me nyt pienentyny kun kohta pitäis nekin saada töihin!

Äippä, mulla kans onneks edes maha tuntuu kasvavan, että kai se poju sit imee musta kaiken tarpeellisen :) Miettiny et pitäiskö kans kysellä neuvolasta.

jumppaan ei oo ehtiny/jaksanu mitään, joogassa käynyt ja se on ollut kyllä ihan parasta. Pitää nyt mammalomalla alkaa vähän aktivoitumaan kotosallakin. Painoja nostella vaikka TV:tä katsellessa. Pieni voimaharjoittelu tasais varmaan sokereitakin.

Mä sain kotona tehtäviä jumppa ohjeita, ja niiden kanssa heilunut ja kahvakuula heilutellut:) tosiaan että ei kaikkea lihas massaa vauva söis niin jaksaa sit synnärillä ähkiä kun on lihakset edes jonkin näköisessä kunnossa:) nyt ei kyllä enää itse pysty mitään kun jo 1km lenkki tuntuu ylitse päsemättömältä vihlontojen ja kipujen kanssa... Innolla odottaen kunnon juoksulenkkiä ja punttirääkkiä;)
Niin ja kyllähän se liikunta vaan auttaa pitämään sokerit aisoissa että jos vaan pystyy niin kannattaa jotain tehdä, joogahan nyt hyvä ja kevyttä:)

Täällä näköjään rupee pikkuhiljaa hivutautumaan sokerit ylemmäs.. Ei vielä ylityksiä oo ollu, mutta nyt aamulla paastosokeri oli 5.1, kun tähän asti on aina ollu alle 5.. Samoin katsoin edellisen päivän sokereita, niin olivat edellisiä korkeammalla.. Voi nyyh! :/

Ootko pitänyt sit pidempää taukoa syömisien välissä tai ootko muuttanu ruokavaliota?
Ittelläki hieman kyllä nyt parin viikon sisällä noussu arvot vaikkei siis mitään ylityksiä ookkaan tapahtunu..

Mulla on yö paasto 10h, jos lyhyempi niin aamu sokrut katossa. Täällä kans arvot seilaa miten sattuu, olen pienentänyt aterioiden kokoa ja lisännyt välipalat (pääsääntöisesti pähkinöitä) sillä saanut arvot pysymään hyvinä, eikä ylityksiä ole tullut :)

Huomasin ite että loppuvaiheessa pitää alkaa muokkaamaan syömisiään. Esim illalla pitääkin syödä kahdessa osassa, viimitteeksi ihan maustamatonta jugurttia esim myslihiutaleilla jne. Kun aiemmin pysyi paremmin kun illalla söi tukevasti. Muutenkin nyt on pitänyt kiristää tahtia syömisen kanssa ja pienentää annoksia. Nyt olen saanu taas ihan järkeviä lukemia...

Mulla on tehomittailut menossa kun reilun viikon päästä on sairaalassa käynti kokoarvioineen ja pyysivät sinne etukäteen sähköpostilla arvoja. Yhtäkään ylitystä ei oo nyt tullu, mistä hyvä mieli :)

Tossa toissapäivänä sain kyllä kunnon hormonihuuruisen itkukohtauksen pelkästä turhautumisesta. Sain niin totaalikyllästymisen siihen, että koko ajan pitää miettiä ruokaa ja mittailuja ja pistää itteä neulalla ja merkata vihkoon ja stressata ja tuntea syyllisyyttä huonosta syömisestä ja painosta ja vihaan ruisleipää, jota pitää pupeltaa ja enkä muista syödä tarpeeksi usein ja kattooko ne sairaalassa mua pahalla silmällä.... niin ja kaupan kassoilla valtavat joulusuklaalavat enkä saa oottaa ja ÄÄÄÄÄÄ :taunt005:smiley-angry017:BangHead

Noh, se meni sit itkulla ohi ja nyt on taas hyvä mieli, maailma ei kaatunutkaan :grin Vaikka mulla ei edes ole tiukin mahdollinen ruokavalio, koska arvot on pysynyt ihan kohdillaan, mutta turhautti vaan niin paljon se, että tää loppuraskaus tuntuu olevan yhtä mittausstressiä. Kamppailen myös nousevan verenpaineen kanssa, joten täällä vuorotellen hurisee verenpainemittari ja piippaa sokerilaite.

Sori pieni avautuminen, mutta luojan kiitos ei enää kauaa :smug: Onko teillä tullut vastaavanlaisia hetkiä, jolloin tahtois pistää kaikelle stopin?

Tytsy78, Mullekin neuvolassa on sanottu, ettei painonlasku haittaa kun vauva ottaa kyllä kaiken sen mitä tarvitsee. Että jos sitä radi-ruokavalioo noudattaa, niin paino voi hyvinkin tippua, mutta saa silti kaiken mitä pitää. Ei pitäis siis olla huolta! :)

Herkkusieni kyllä on tuttu fiilis:/ kun kuuntelee muita mammoja kun tekevät ja syövät ihania herkkuja mutta itse ei saa, tuntuu niin väärältä ja epäoikeudenmukaiselta:( minäkin haluan syödä kahden edestä, minäkin haluan herkutella, minäkin haluan syödä ilman stressiä mutta en saa:,(

Mutta sitten toisaalta kun ei saa syödä mitä haluaa ja niin paljon kun haluaa niin saa vaavi parhaan alun jo masussa, paljon ravinteita kasvuun ja itsekin voi hyvin:)
Ei mitään pahaa etteikö hyvääkin tässä radissa! Muutama viikko vielä niin sit lähti kaupan suklaa varannot tyhjemään;)

Mua ainaki raivostuttaa tuo mittailu ja oman syömisen vahtiminen!!! :/ onneks mun ei tarvii ku 2-3:na päivänä viikossa mittailla arvoja, mut silti pitää koko aika miettiä syömisiä ku neuvolatäti pelottelee joka käynnillä vauvan isosta koosta kun tuo sf-mitta on koko ajan huidellut yläkäyrän tuntumassa ja nyt meni sit yliki.. :/

Mulla on mittailut ollu kyll kuralla jonkin aikaa :( Aamuarvot oon muistanu ottaa ja ne sentään kurissa pysyneet vaikka lääkkeiden otossakin ois parantamisen varaa. Tää muisti kun falskaa yhtä hyvin ku pärekoppa... :( Ja eilen sit sorruin ostaa Arnoldsilta pari donitsia :( No ny pitää laittaa ittensä kuriin. Oma paino ei oo noussu taas laisinkaan ja tänään selviää mites pikkuinen on kasvanu.

Takaisin