Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kun ne haluaa tarkistaa, ettei tosiaan ollut ennen raskautta 2.tyypin diabetesta, siksi niin nopeasti. Söin siis metformiinia jo ennen raskautta, kun joskus vuosia sitten oli sokerit koholla. Lääkitystä oli jatkettu lähinnä pcos:n vuoksi, mutta missään vaiheessa ei ollut tutkittu, oliko mulla diabetestä vai ei. Nyt siis raskausaikana tarkkailtu ja vasta nyt ruvennut oikeasti arvot heittelemään.

Mulle annettiin hedelmistä ohjeeksi, että mieluiten sellaisia hedelmiä, joissa on purutuntumaa, kuten omenaa tai päärynää tms. Viinirypäleitä ei kannata syödä, JOS arvot lähtee nousemaan, kun kaksi rypälettä vastaa sokeripalaa! Mutta mulle annettiin aluksi lupa syödä kaikkea, mikäli ei vaikuta sokereihin. Niinpä join aamulla mehua, söin sokerista jugurttia ja hedelmiä kun teki mieli. Nyt kun sokerit lähteneet raskaushormoonin myötä nousuun, niin pitää tarkemmin miettiä, mitä syö.

Mulla näyttää taas siltä että ne merforemit huitas sokerit pilviin... En ottanu eilen illalla enkä nyt aamulla ja nyt oon saanu taas alta arvojen tuloksia. En voi käsittää! Mikä siinä lääkkeessä on? No, huomenna aamulla pitää mennä verikokeilla sen maksan kanssa ja soittavat tuloksia sitte kotiin. Saa nähdä mitä ne sitte sanoo... Mut ihan samaa noi lääkkeet teki aiemmin. Kaks kertaa oon silti aloittanut ne uudelleen koska aamuarvot meinaa olla yli koko ajan... Mut jos aamuarvot pysyy just ja just paikallaan ni kaikki muut arvot kilahtaa...

Voisikohan tuohon auttaa eri metformiinivalmisteen käyttö? Kun niitä ilmeisesti on useita. En tiedä voisko siitä olla apua, mutta kannattaa kysyä.

No niin, no tostahan täälläkin jo aiemmin kysyin, mulle vastattiin vaan että on ihan samaa ainetta kaikki... Ku ekallakin kerralla kävi näin,että ne nosti mun ruoanjälkeiset arvot pilviin... Ja siis kun ne nyt on muutenkin tässä vaiheessa jo kaikki korkeita, niin tuskastuttaa (mä oon hiukan vaikee ihminen joo) muutenkin jo kaikki. Ku sitte yrität syödä mahdollisimman vähän,ettei ne vaan nouse liikaa... ni sitte on koko ajan nälkä, eikä mikään homma toimi mihinkään suuntaan...
Mä toivon ettei mun huomenna tarvii mennä sinne osastolle makailemaan niiden hiton maksa-arvojen kanssa, mä oon muutenkin ihan kypsä tähän säätämiseen jo...

Aamuarvo 5 :/ pitää syödä paremmin illalla varmaan. Eilen meni iltaleipään asti omena / raakasuklaalinjalla. (Jos tekee herkkuja mieli, niin kantsii raakasuklaata kokeilla, ei nosta mulla sokereita ainakaan, jos 1-2 palaa vaan ottaa.)

Joo, mut mulla on aina ollu hyvin alle ton maagisen 5 ja oon ollut siitä niin iloinen...

Täällä saatiin iltainskat käyttöön.. 8 yksikköä saapi alkaa iltasin pistelemään, kunhan käyn ensi viikolla tapaamassa hoitajaa taas... Sanottiin että nyt ei sitten la:n yli päästetä. Eipähän tarvii pelätä että jouluna ois sit synnyttämässä.. Kuhan pysyis säädyllisen kokoisena, en haluis sectioon missään tapauksessa. Mikään ei kyllä nyt oo viitannu suurikokoisuuteen.. Voe nyyh ottaa aivoon kyllä.

Hei pähkinänpurijat, mitä pähkinöitä syötte ja mistä niitä ostatte? Pähkinänkulutus on kasvanut sattuneesta syystä ja pähkinät on aika kalliita mielestäni. Ja taas ne on lopussa.

Pistaasit on mun lemppareita, oikeastaan mun herkkua. Cashew menee sit arkena. Ostan Lidlistä ja etnisistä kaupoista. :)

Maapähkinöitä, Saksan ja cashew pähkinät on aika nameja ja Lidlistä oon ostanut kans :)

Täällä päästy vauhtiin insuliinien pistämisessä.. Onpa tavallaan helpottavaa kun tajusin että en mä omin voimin ois mitenkään enempää pystyny tekemään. Aloitusannos insuliinia (8yks) ei auttanu mitään, arvot silti 5,5-5,7 aamuisin. Tänään nostin annoksen 10yks, katsotaan mitä huomenna mittari näyttää. :) Kirvelee vaan niin helkkaristi toi aine..

Tsemppiä catherine! Toivottavasti saat annostuksen kohdalleen. Mulla huomenna taas päiväkäyrä ja vähän jännittää mitä näyttää kun meni "pienesti" pipareiks toi viikonlopun ruokailut... Tuli käytyy miehen kanssa ulkona syömässä pe ja la, ja sit tietysti elokuva mätöt päälle. Nyt alkaa ryhdistysliike ja ei mitään sontaa viimeisillä viikoilla!

Mulla kanssa menny tää viikko ihan päin honkia, ku oon viimeistellyt gradua. Ei vain ole ollut energiaa ja jaksamista miettiä samalla ihan kaikkea mitä suuhunsa pistää... Pääasiassa olen syönyt hyvin, mutta parina pahimpana päivänä meni sitten karkkia, suklaata tai sipsiä, jotta sain itseni sidottua koneen äärelle. Ja kahvia olen kanssa juonut nyt viikon aikana enemmän kuin sen sallitun kaksi mukia päivässä... Ei voi mitään. En ole muistanut edes juuri arvoja mittailla... Onneksi gradu alkaa nyt olemaan viimeisiä viilauksia vaille valmis, joten ehkä ensi viikolla voi taas palata normaaliarkeen. Ollut kyllä niin stressaava viikko, ettei tosikaan...

Jotenkin haluaisin uskoa että muutama ylitys siellä täällä niin ei niin kamalasti vaikuta, tai jos muutamana päivänä menee päin honkia niin sekään niin paha... Kunhan pääsääntöisesti pysyy kurissa! Tai sit mä vaan valehtelen itselleni paremman mielen naamani sullomisesta:/ mut nyt kun tässä enää kk jäljellä niin ei ole paha jos sonnan jättää kauppaan:)

Mä oon tässä monena päivänä ollu luovuttamassa kokonaan,varsinkin kun olin niin asennoitunu,että siellä lääkärissä siitä insuliinista kyselen, ja sitte mulle osu se kauhee täti-ihminen joka ei tippaakaan ollu kiinnostunu yhtikäs muusta ku painosta ja syömisistä ja edellisistä raskauksista...

Tsemppiä kaikille jotka meinaa repsahtaa. Meille sanottiin, et sen päiväkäyrän voi ottaa myös eri päivinä. Oonki tehny silleen, et otan sokereita sekä esim normi aamuna ja mättöiltana, jotta pystyn paremmin seuraan, et miten sokeri käyttäytyy. Diabetes on sen verran vakava tauti, et en Angeliqa yhtään ihmettele, et keskittyvät just sen syihin ja ennaltaehkäisyyn (paino, ruokavalio), jotta mahd pitkälle välttyis insuliinilta ja raskauden jälkeen oikeelta diabetekselta.

Kun yks kaveri menettäny diabeteksen takia jalkansa ja toisella näkö tosi huono, niin tulee motivaatiota itselle... Onneks mun pahe raakasuklaa ei tunnu nostavan sokereita liikaa :)

Takaisin