Vauvojen sairaudet sun muut olot ja oireet

Meillä syötiin ekaa kertaa vahingossa mansikoita kun poika söi piltin 8kk jonkun marjapalat-purkkiruuan, sen jälkeen ollaan juotu mansikkakeittoa ja tuoreita mansikoita hyvällä ruokahalulla.
 
Minä annoin mansikkaa eka kerran pari viikkoa sitten eikä siitä aiheutunut mitään. Luin just neuvolan vihkosia, mutta eipä niissä mitään mainittu etteikö mansikkaa saisi antaa. Jääköön kuitenkin hetkeksi pois listalta, katsotaan jos ne näpyt häviäisi ja kokeillaan myöhemmin uudelleen. Harmi sinänsä, kun mansikkaa tuntui olevan kauhean kiva haukata...
 
meillä taas mansikat aiheutti kovat mahavaivat, joten ne nyt tältä kesältä jäi :p

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
No niin, mun räkätauti tarttui vauvaan, ja nyt neidillä on ensimmäinen kunnon kuume. :sad001 Parasetamolia annoin, puuron tuo söi nätisti ja sitten nukahti ennätys helposti. Minä vaan jäin panikoimaan että olisiko pitänyt viedä lääkäriin, vaikka järki sanoo että se olisi ollut ihan turhaa, kun nuhakuumeesta on kyse. Varmaan uni omassa sängyssä on parempi kuin valveilla pitäminen sairaalan odotushuoneessa. Jotenkin oma järki ei vaan kulje ja on tosi voimaton ja epävarma olo varsinkin kun olen yksin kotona ja mies työmatkalla. :oops:
 
Voi ei Latteäiti, jaksamisia! Näillä kuumilla keleillä sairastaminen on varmasti vielä normaaliakin rankempaa. Mutta samaa mieltä lääkäristä, jollei kuume ihan taivaisiin nouse, mieluummin antaisin minäkin levätä ja parannella parasetamolilla ja hyvällä nesteytyksellä. Tsemppiä! :)
 
Joo, tuo itseasiassa nukkui tosi hyvät yöunet, ensimmäinen herätys vasta klo 5.30 ja sitten unta klo 9 asti. :eek: Aamulla touhusi pitkään ihan normaalisti, mutta on selvästi vielä kipeä, vaikkakin toivottavasti paranemaan päin. Ja jotenkin säälittää, kun se ei tajua mistä se huono olo johtuu ja että minä en saa sitä pois. Vauva vaan katsoo mua että miksi et tee mitään, ja itselle tulee entistä huonompi mieli. :sad001
 
Meillä kans räkätauti, ei onneks kuumetta, mut kamala olo äidillä ja lapsella. Ennen MÄ oisin nukkunu semmoisen 13-14 h/vrk, nyt en pääse hetkekskään syvään uneen, kun tuo heräilee vähän väliä. Äitiyden haasteet.. Voimia kaikille muillekin!

Mihkään kaupungille ei nyt jaksa lähtee, mut onneks meillä on ihana takapiha ja kauniita päiviä, joten chillaillaan siellä ja leikitään koiran kans ja syyään mansikoita. :p Siellä viihtyy paremmin kuin sisällä!
 
Meidän neidillä olikin vauvarokko, räkäisyys oli vain sattumaa. Ihan oppikirjan mukaan meni: kolme päivää kuumetta, jonka jälkeen naama punaisena ja pienillä näpyillä. Lääkäriin ei menty, kun tuolle ei ole mitään parannuskeinoa, panadolia annoin kuumeeseen ja tissiä lohduksi. Nyt ollaan jo voiton puolelle, mutta säälittää tuo kun naama on ihan punainen.
 
Me käytettiin sellaista viilentävää emulsiovoidetta pojan ikeniin kun ekat hampaat tulivat. Suomessa ostettiin rasvaa hyttysenpuremiin, ja kas, tuubit ovat tismalleen samat :grin Eli tuotteen nimi on Mitosyl, ja ilmeisesti voi käyttää kaikenlaiseen vaivaan :)

Poikaa pisti eilen ampiainen tai paarma. Olin itse lenkillä ja kun tulin takaisin niin mummi oli aivan kalpea kauhusta kun ei ollut ymmärtänyt miksi poika yhtäkkiä alkoi huutamaan kun hyeena ja muuttui siniseksi. Polvitaipeesta löytyi sitten iso patti jonka keskellä oli pieni verenpurkautuma :sad001 No laitettiin tätä Mitosyl rasvaa, eikä se sitten häirinnyt poikaa sen enempää. Sitä oli vaan kiva sitten ihmetellä ja tökkiä :)
 
Meillä pojalla on ollut vatsa sekaisin viime päivät. Ei mitään varsinaisia masukipuja tms., mutta maha toimii ihan ylikierroksilla ja kakkaa tulee sen 6-7 kertaa vuorokaudessa. Eipä siinä, kun ei tuo näytä asiasta mitenkään kärsivän, mutta mua huolettaa nesteytyksen riittävyys ym. No, vaippavalmistajat kiittävät :p
 
Kivaa, meille iski sitten joku pöpö. Eilen päivällä iski aivan puskista mulle kurkkukipu ja nokka rupes vuotaan, sitte tuli jäätävän huono olo ja illalla ku poika meni nukkuun niin puol h eteenpäin ja heräs huutaan. nokka aivan tukossa, heräili puolen tunnin välein. Sai panadolia ja nukku loppuyön. Nyt aamulla ei edes koskenutkaan puuroonsa ja kuumetta (meidän eka kuumetauti btw) 38.2 :/ Nyt reppana nukkuu, ei oo syöny mitään muutako 2 plo maitoa.. Jospa saatais syömään kuhan herää :/ Annoin viimeiset rintamaidotki mitä on ollu pakkasessa jos se helpottais vähän selviämistä tuosta :/

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Laitetaan nyt sitten tähän ketjuun, vaikka mieli tekis laittaa valitusketjuun. Tänään oli tosiaan ne allergiatestit ja maitoaltistus ja sieltähän löytyi kivasti vaikka mitä allergioita. Maito ja kananmuna tosiaan oli selkeästi allergisoivia ja viljoista ja soijastakin tuli reaktiota:sad001. Meidän elämä olikin varmaan liian helppoa niin hyvä että saadaan vähän haasteita kun täytyy todennäköisesti useampi vuosi, ellei koko loppuelämää miettiä että mitä tuo poika voi syödä. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että onhan niitä pahempiakin sairauksia kuin allergiat. Harmittaa vaan ihan älyttömästi kun just sais alkaa antamaan vähitellen melkein samaa tai samaa ruokaa kuin itse syödään, mutta nyt pitää hankkia erikseen iso osa ruoka-aineista pojalle, kun ei viitsis koko perheen ruokaan ostaa niitä kalliita erikoisruoka-aineita. Pitäisi kuitenkin yrittää mahdollisimman monipuolisesti ruokkia kun nytkin on melkoinen laiheliini vaikka syö melko paljon päivän aikana. Kaikki energia vaan kuluu liikkuessa, eikä varastoidu.
 
Voi miten ikävää. Jos olet Facebookissa, kannattaa etsiä ryhmä allergialasten perheet tms., heillä on tietääkseni myös oma foorumi mistä saa vertaistukea ja varmaan myös vinkkejä ruokiin. Kaverilla on vaikeasti allerginen lapsi, ja olen sivusta seurannut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt meillekin taisi tulla ensimmäinen kuume :sad001. Ihan normaali päivä oli, mutta alkuillasta tultiin kauppareissulta kotiin, poika heräsi torkuilta, jotka oli ottanut matkalla ja sai sitten päivällistä. Oli jotenkin vaisu ja väsyneen oloinen. Kun otin syliin, pää tuntui jotenkin lämpöiseltä. Tosin välillä omat käteni ovat viileät, joten olen välillä tuntenut samoin, vaikkei oikeasti olisikaan lämmin. Varmistin siis mieheltä ja hänenkin mielestään oli vähän normaalia lämpöisemmän tuntuinen. Poika oli tosi rauhallinen ja makoili vaan sohvalla sylissäni, mikä on epänormaalia meidän touhottimellemme. Vähän kitisi kun yritti etsiä mukavampaa asentoa. Meillä on sellainen otsakuumemittari ja se näytti hiukan alle 38 lämpöä. Huolestuttaa hirveästi kun yhtäkkiä vaan meni niin väsyneeksi ja nyt kun nukkuu tuolla niin olen käynyt monta kertaa katsomassa että hengittäähän vielä. Meidät on huomenna miehen kanssa kutsutta syntymäpäiville ja olisi ensimmäinen kerta kun päästäisiin yhdessä viihteelle ja poika menisi äidilleni (jonne mekin menisimme yöllä) yökylään. Saapa vaan nähdä päästäänkö ollenkaan lähtemään tai pitääkö minun sittenkin mennä sinne synttäreille ihan autolla. Huono ajoitus, vaikka voiko tuollaisella sairaudella koskaan olla hyvää ajoitusta :mad::sad001.
 
Aluksi epäilin, että pojalla olisi vauvarokko kun kaksi päivää oli kuumeessa ja kolmantena tuli rakkuloita nilkkoihin ja ranteisiin, mutta taitaakin olla enterorokko kun ei tosiaan näppyjä ole muualla kropassa ja nyt se tarttui myös minuun. Eilisillasta asti ollut kuumetta, tänään jopa 39,5. Onneksi poika pääsi suht helpolla kun oli heti toisena päivänä jo virkeämpi.
 
Neiti oli eilen ekaa kertaa elämässään kuumeessa, 39 astetta. Nenäkin vuotaa ja yskittää.. Oli tosi itkuinen eikä oikein meinannut nukkua, annettiin suppo ja jonkun aikaa neiti nukkuikin ja illalla koitti yllätyspiristyminen ja oli kuin eri tyttö. Yö meni sitten aivan penkin alle kun illalla ei syömisestä tullut mitään, ja isi hyppäsi ties kuinka monta kertaa antamassa maitoa tai vettä. Nyt aamulla ei kuumetta ole. Toivottavasti menisi koko tauti pian ohitse. Oli kamalaa katsottavaa kun toisella oli niin kurja olla, vaikka ollaan kyllä selvitty tosi vähällä sairastamisella melkein koko vuosi.
 
Meillä kuopuksella oli 2kk iässä RS-virus ja 5pv oltiin Jorvin inektio-osastolla hoidossa.
Jos vähänkään alkaa mennä tukkoisemmaksi ja itkuisemmaksi ja maito ei maistu nii kannattaa mennä lääkäriin ja vaatia jos eivät otä viljelynäytteitä. jorvi1 – kopio.jpg
 

Liitteet

  • jorvi3 – kopio.jpg
    jorvi3 – kopio.jpg
    28.7 KB · Katsottu: 12
Takaisin
Top