Apteekkiin pääsyä odotellessa, höyryhengittely voisi helpottaa oloa, jos saat tytön vaikka mukaasi suihkuun. Mä tein muutama päivä sitten niin, että juoksutin vettä ensin hetken vähän turhan kuumalla (liian kuumalla siis vauvalle) että sai oikein hyvät höyryt heti valmiiksi, ja menin sitten pojan kanssa sellaiseen vauvaystävälliseen lämpötilaan suihkuttelemaan.
Suolaliuosta voi kanssa tehdä myös kotona (ohjeita löytyy ihan googlaamalla), niin saa räkää liikkeelle.
Ja sit yks juttu oli sängynpäädyn nostaminen jos et ole jo muuten pitänyt niin. Se voi vähän helpottaa nukkumista.
Nää on noita tässä ketjussa varmaan jo kiertäneitä vinkkejä, mutta laitoin joka tapauksessa tähän (terv. nimim. dementiaa ilmassa myös :))
Ja kun apteekkiin pääsee, mun sisko vinkkasi jostain menthol-kapselista tmv., joka toimii vähän höyryhengityksen tapaan ja sopii kaikenikäisille. Kapseli ilmeisesti laitetaan ensin töpselin kera seinään vähän lämpiämään, ja sitten se erittää sittä mentholia niin, että hengitys helpottuu. Mutta en ole siis itse testannut, kunhan kuulin, että tuollainenkin härpäke on olemassa. Meillä on suosittu ihan vaan suolatippoja ja nenä-friidaa.