Vauvojen nukutus ja nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aiarana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan! Vielä on kaapissa pari purkkia 1 korviketta nii ajattelin varuilta illan antaa sitä ettei yöllä tarvis potea mahavaivoja

Joo toisillahan ne vieroitusvalmisteet käy kyllä vattaan. Oon ymmärtänyt et niissä olis myös vähän vähemmän pilkottuna se maitopriteiini versus 1.seen, korjatkaa jos oon väärässä

Meillä kun on toi mies kotona, ni korvikkeen vaihto meni tosta vaan (ite muistaakseni viimeks tätäkin asiaa arvoin ja lotrasin). Sama oli tavan maito. Ite oli lontraillut korvike+maito ja sit yks päivä muualla ja lapsi joi tavallista maitoa :D oon niiiiiin nainen ;)

Meillä vaihdettiin 1->2 korvikkeeseen ilman lotraamisia, päättelin että ikää ku on ton verran jo ja soseita menny jo jonku aikaa ni ei se minimaalinen korvikkeen rakenteen muutos aiheuta suurempia masuvaivoja. Eikä aiheuttanu :)

No niin minäkin mietin ettei pitäs olla iso juttu ja ihab varuiks lotrailin mutta ilmeisesti sitten olikin... vaikka poikahan syö 5 ateriaa päivässä ja purkillisen kerralla :D

Alan olemaan jo aika epätoivonen (ja väsyny) näihin meidän öihin :sad001
Yöllä herätään aina 30min-2h välein, yleensä tunnin välein, yleensä vain tissi auttaa nukahtamaan uudelleen.
Nukahtaa illalla omaan sänkyyn mutta herää aina jo tunnin päästä, jolloin otan viereen, jos saan nukahtamaan uudestaan pinnasänkyyn, niin herää taas 30min-1h päästä.

Ennen ajattelin että on nälkää ja odotin kiinteiden alotusta, mutta ei mitään helpotusta oo tuonu kiinteät.
Onkohan meillä sit vaan tosiaan huono nukkuja.. voiko joku allergia oireilla tiheillä heräämisillä? ei kyllä oo ihon kans. ym mitään ongelmaa. Aina sanotaan et aika auttaa, mutta kuinka kauan pitää oottaa parempia unia? :sorry:

Meillä on auttanu se että oon opettanu tytön nukahtamaan ilman tissiä. Pitää olla vielä hereillä kun siirtää pinnasänkyyn että nukahtaa siihen itsekseen. Ja yöllä ei reagoi joka juttuun, olen nimittäin huomannu ettei useimmista meluamisistaan ole edes hereillä. Ja jos meinaa heräillä johonki niin ennen heräämistä silittelee tms jotta nukahtaisi uudelleen. Kannattaa lukea pehmeä matka höyhensaarille kirja..

^Meillä on nyt menty samoin. Hereillä sänkyyn ja sinne nukahtaa tutin ja unirievun kanssa. Ihan jokaiseen inahdukseen en enää puutu vaikka herään ja jos enempi kuuluu ääniä niin tuttia suuhun ja takas massulleen mikäli on käännytty. Nukahtaa yleensä jos ei niin sit tissi. Tissiä tarvittu nyt muutamana yönä yhden maissa ekan kerran ja tänä aamuna meni kuuteen kun syötiin uudelleen. Sitten neiti jatko vielä uniaan ja nukkui puoli ysiin. Tosin nyt viikonloppuna meni nukkumaan vasta ysin aikaan kun aiemminn on jo jopa ennen puolta kahdeksaa simahdettu.

Meilläki syyää nykyää yleensä 1-2 välillä ja sit 3-5 välillä ja sit vasta aamulla.. Ku välil oli melkee 1-2 h ne välit

Lueskelin tänään unikoulujuttuja. Tulin tulokseen että meillä ei varmaan tyttö oo yksinkertasesti valmis luopumaan yömaidosta. Hän nukahtaa hyvin itekseen niin yöunille kuin päiväunillekkin ja nukkuu muuten hyvin. Yösyöttöjä virallisesti 1 tai 2 eli aika helpolla päästään jo muutenkin..

Ensimmäinen askel ois kai sit juurikin et iltamaito syötetään vaikka hämärässä olkkarissa ennen sänkyyn siirtämistä. Joskus on syönytkin näin ja nukahtaa ilman pulloakin kyllä :) haluaisin kovasti että tyttö oppisi nukkumaan yönsä ennen ku palaan töihin (aamuvuorot alkaa 05.50) .. Noh, aika näyttää! :)

Viimeiset viisi yötä on ollut meillä rauhallisempaa, on selvitty 1-4 herätyksellä tunnin välein kukkumisen sijaan. Tuntee taas äitikin olevansa elossa!

Käytettiin toki tilanteen rauhoittuminen heti hyväksi, ja siirrettiin tyttö pois perhepedistä toissapäivänä. Takana siis kaksi yötä pinnasängyssä, ja on mennyt yllättävän hyvin! Ekana iltana nukuttaminen kesti yli kaksi tuntia, mutta muuten on ollut helppoa. Imetys, uninen vauva sänkyyn, valmis. :D Toistetaan muutaman tunnin välein, kunnes on aamu. Pelkäsin tätä etukäteen paljon hankalammaksi, etenkin kun se yhden yön kokeilu (just ennen hampaan puhkeamistuskia) oli ihan kamala, nukuttaminen kesti yöllä joka kerta vähintään puoli tuntia (pahimmillaan 1,5 h).

Toivottavasti tää rauhallinen meno nyt jatkuu!

Meillä siirtyy tänään omaan huoneeseen. Viime yönäkin heräsin ekan kerran vasta 2:30 :O mutta itse en ole vielä osannut nukkua. Mies hoitaa nyt nämä kahden tulevan yön hyssyttelyt tarvittaessa. Itse käyn vain imettämässä tytön sovittuina aikoina. Sitte miehellä alkaa yövuorot ni toivottavasti muuton jälkeiset jutut on jo rauhoittunu, jos niitä tulee.. Eilen illalla yritin imetellä omassa huoneessaan mutta pää pyöri ku pöllöllä siellä ku viimeksi olen syöttänyt siellä elokuussa ;)

Huonosti nukuttu yö takana. Huoh. Varmaan 4-5 kertaa heräili ja tuttia piti käydä laittaa. Yksi isompi herätys oli. Piti ottaa syliin ja rauhoitella. Kävin varulta vaipan vaihtaa ja tarjosin vettä. En halua opettaa yömaitoa ku meillä ei semmosta oo koskaan ollutkaan. Vettä joikin tosi reippaasti ja tyytyi siihen. Jäi ähisemään itekseen sänkyyn mutta malttoi nukahtaa uudelleen. Eli nyt yöunet noin 22-7.30. Kyllä se tästä. Välillä menee jo tuo aika ilman herätyksiä ja koko ajan pystyy siirtää vähän aiemmaksi tuota nukkumaan menoa. Mikä olikin tarkoituksena. Kunhan säännöllistyy tämä rytmi niin pääsee vauva esikoisen kans nukkuu :)

Wau alicee! Olen ehkä vähän kade... Siis ettei ole yömaitoa.
Vaikka meillä herätyksiä on vain kaksi yössä, niin täällä se tarkoittaa korvikkeen kanssa säätämistä, eli alakerrassa ramppaamista rappusia ees taas. Poika nukahtaa kyllä samoin tein, mutta itse ehtii piristyä siinä reippaillessa :D
Jossain vaiheessa oli jo enää yksi herätys aamuyöstä ja kerran jopa yksi kokonainen yö.. Mutta kun hampaiden tulon myötä ruokahalut katosi, niin tottahan tuolla on nyt sitten yöllä taas ihan oikeasti nälkä (menee 100-120ml/herätys).

Jotkuu pitää termokses vettä jos siis pitää jauheen kans säätää tai sit juottaa purkki korvikkeen huoneenlämpösenä ja loput laittaa kylmälaukkuun yön aikana.. Tämmöst oon kuullu. :) auttasko se?

Mä oon oikeesti miettiny minijääkaapin ostoa ja mikron siirtämistä makkariin ettei tarttis nousta sängystä:laughing005 mulla on säälittävät viitisen(?) metriä matkaa keittiöön mutta sekin menee niin seiniä pitkin kävellessä väsyneimpinä öinä ja 1-3 koiraa väistettävänä ku nukkuvat sopivasti reitillä:wacky:

Meillä unikoulu on tuottanu tulosta! Neiti on nyt monena yönä heränny viiden aikaan vasta syömään. Muutaman kerran oon sitä ennen laittanu vaan tutin suuhun ja vaihtanu asentoa. Ja aamulla herää kasin pintaan, eli oikein passeli aika meille. Vaikka minä voisin monesti jatkaa unia vielä :D mutta tietää, että tästä on hyvä jatkaa jonku ajan päästä siihen, että yösyötöt jää kokonaan pois!

Jotkuu pitää termokses vettä jos siis pitää jauheen kans säätää tai sit juottaa purkki korvikkeen huoneenlämpösenä ja loput laittaa kylmälaukkuun yön aikana.. Tämmöst oon kuullu. :) auttasko se?
Kylmälaukku vois olla.. Hmm..
Huoneenlämpöisenä tarjoilen kyllä maidon, mutta tarvii aina kiikuttaa se vajaa pikkutölkki jääkaappiin (kun ei raaski heittää menemäänkään) :)
Toisaalta oon kokoajan aatellut, että ei näitä herätyksiä enää kauaa tarvii jaksaa, poika nukkuu muuten niin hyvin. :)

Takaisin