Vauvojen neuvolat

Ei oo meilläkään vielä varattuna, jos muistais tällä viikolla soitella. Menis muutenkin sinne elokuun puolelle, kun lomaillaan heinäkuu. Tosin en ees tiiä, onko täällä ehtiny muuttua niin, että ois vasta 2,5v. Hammastarkastuksessa jo käytiin, tuli ihan kotiin aika.
 
Aika varattu tänää ja täälläpäin sai ihan valita mikä sopis että ei oo ruuhkaa :)
 
Mitä, hammastarkastukseenko pitää myös varata aika? 2-vuotiaanako? Me käytiin sillon 1 veenä, mut onko nyt siis toinen tarkastus? Eihän näitä voi muistaa
 
Mitä, hammastarkastukseenko pitää myös varata aika? 2-vuotiaanako? Me käytiin sillon 1 veenä, mut onko nyt siis toinen tarkastus? Eihän näitä voi muistaa

Varmaan riippuu kunnasta.

Meillä ei oo vielä ollut yhtään hammastarkastusta, nyt 2-vuotiaana pitäis tulla kutsu.
 
Minun mielestä meillä menee niin että kun käytiin 1vuotiaana hammashoitajalla niin kolmevuotiaana tulee seuraava kutsu. Voin toki muistaa väärinki.
 
Ihan hyvä vaan jos vasta 3v., tiedän tasan tarkkaan että poika ei tällä hetkellä suostuisi avaamaan suutaan milliäkään :D Vuoden päästä voi ehkä yrittää jo puhumalla onnistua...
 
Ihan hyvä vaan jos vasta 3v., tiedän tasan tarkkaan että poika ei tällä hetkellä suostuisi avaamaan suutaan milliäkään :D Vuoden päästä voi ehkä yrittää jo puhumalla onnistua...

Hei äläpä, saa nähdä miten meidän neidin hammashoitajakäynnin käy ens kuun lopussa! Meillä siis ihka ensimmäinen käynti vasta nyt 2v ja piti muuten varata itse aika..
 
Täällä myös hammashoitaja käynnit 1v ja seuraava sit 3v..
Toivon kans et 3vuotiaana käynti menis helpommin :rolleyes: neiti 1v vierasti ihan kunnolla eikä hampaanpesu muutenkaan kuulunut suosikki puuhiin.. onneks sillon sattu tosi mukava hoitaja niin siitäkin käynnistä selvittiin :grin
 
Täälläkin eka hammashoitaja käynti vasta 2vuotiaana. Tänään vasta sain aikaiseksi varata aikaa niin on vasta lokakuun alussa ja poitsu täyttää 2v ens viikolla, mutta ei kai se niin tarkkaa oo :p
 
Täälläkin eka käynti 2v ja kutsun piti kuulemma tulla postissa... Sitä odotellessa. :rolleyes: Tyttö täytti 2 jo yli kuukausi sitten.
 
Joo, meillä tosiaan se ihan eka käynti nyt 2v. ja muistin jopa heinäkuun puolella sen varata (tämä eka piti itse varata). Yllätyksekseni saatiin aika samalle viikolle!
Vähän se hygienisti pääsi suuhun kurkkaamaan pikaisesti, ennenkuin poika vetäs suun kiinni niin tiukasti ettei sitä saanut kukaan kammettua auki :D Meidän epäilyksille siitä, että voi olla oikomishoitoja edessä tuli puoltavaa kommenttia - pojalla on samanlaiset leuat kun meikäläisellä ja minähän oon käynyt kaikki erilaiset oikomishoidot läpi.
Seuraava tarkastus meillä sitten 4-vuotiaana. :)
 
Joo, meillä tosiaan se ihan eka käynti nyt 2v. ja muistin jopa heinäkuun puolella sen varata (tämä eka piti itse varata). Yllätyksekseni saatiin aika samalle viikolle!
Vähän se hygienisti pääsi suuhun kurkkaamaan pikaisesti, ennenkuin poika vetäs suun kiinni niin tiukasti ettei sitä saanut kukaan kammettua auki :D Meidän epäilyksille siitä, että voi olla oikomishoitoja edessä tuli puoltavaa kommenttia - pojalla on samanlaiset leuat kun meikäläisellä ja minähän oon käynyt kaikki erilaiset oikomishoidot läpi.
Seuraava tarkastus meillä sitten 4-vuotiaana. :)

haluaisitko avata vähän mitä "samanlaiset leuat" meinaa? siis millaset ja miten ne vaikuttaa? Ei oo oikomishoidot tuttua mulle eikä miehelle ja tossa ku katselee taaperon hampaita ni mietin että mitä ne hamppityypit sieltä suusta kattelee :D jos maitohampaat kasvaa ihan hitusen vinoon ni onko sillä merkitystä miten rautahampaat lähtee kasvamaan? jännää! :woot:
 
haluaisitko avata vähän mitä "samanlaiset leuat" meinaa? siis millaset ja miten ne vaikuttaa? Ei oo oikomishoidot tuttua mulle eikä miehelle ja tossa ku katselee taaperon hampaita ni mietin että mitä ne hamppityypit sieltä suusta kattelee :D jos maitohampaat kasvaa ihan hitusen vinoon ni onko sillä merkitystä miten rautahampaat lähtee kasvamaan? jännää! :woot:

Mulla on siis pieni alaleuka, samoin pojalla. Eli se on silleen ihan selkeästi "taaempana" kuin yläleuka, alahampaat osui mulla lapsena kitalakeen ja etuhampaat oli aina alahuulen päällä. Pojalla vähän samaa havaittavissa jo.
Mulla sinne alaleukaan ei aikoinaan sopineet kaikki rautahampaatkaan, vaan niitä piti "karsia" :D

Tämä hygienisti kyllä sanoi, että pojalle ei välttämättä niin suurta oikomisen tarvetta edes kehity, kun miehillä se alaleuka kasvaa ehkä eritavalla - voimakkaammaksi ja leveemmäksi. Toivotaan niin. Toisaalta sanoi myös, että tämmöset oikomiset hoituu kyllä kunnallisella sitten jos tarvetta tulee, mikä huojentaa kyllä jo kovasti. Mun vanhempani joutuivat hoidattamaan mun purentaviat yksityisellä vuosien ajan.
 
Sekin riippunee sen hetkisestä taloustilanteesta Suomessa. Mun vanhemmilleki aikanaan sanottiin että yhteiskunnan rahoilla ei minun hampaita oiota eikä mulla oo muuta ongelmaa ku yks hammas taaempana alaeturivissä
 
Takaisin
Top