Vauvojen neuvoläynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suskii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli eilen 2 vko neuvola. Vauvalla on nyt sammasta kielessä. terkka sanoi että aina imetyksen jälkeen laitan lusikalla vähän vettä suuhun, mutta mitä netistä tutkin niin en usko ,että sieni nyt ihan pelkällä vedellä häviää... no nyt sitten viikon päästä uusi aika ja jos ei ole parantunut, niin kai saa sitten jotain muuta siihen. Omat rinnat ollut myös imetyksessä ,niin kipeät että mietin ,että onkohan mullakin sitä ja olen nyt hautonut niit puolukassa:meh: kaikkee sitä onkin. Napa oli onneksi parantunut ja paino ja pituus noussut. Paino oli nyt vähän päälle syntymäpainon ,että hyvä että juo lisämaitoa.meillä on varmaan tuo syntymämitta ollut väärä (50cm) koska en jaksa uskoa ,että olisi poika 3 cm venähtänyt 2 viikossa. vai voiko se

Äitiysneuvolan kotikäynti takana. Vauvan paino 4060g (4220g) napa putsattiin ja irtoo varmaan lähiaikoina. Pikkasen liikakasvua, lastenneuvolan täti ottaa laapiskynän käynnille. Kaikki ok vauvalla. 11.1. Lastenneuvolan kotikäynti.

Mun hb 93, nousua hieman, synnytyksen jälkeen oli 85. Raudat menee maksimi annoksella ja maanantaille lähete labraan pvk ottoon. Jatko vielä vähä auki että mitä sitte. No täti soittaa. Maidonnousu hidasta ja en saa ottaa paineita, tilanne on nyt tämä veren takia enkä voi itse asiaan enempää vaikuttaa. Mielialasta kyseli kans kun mulla oli viimeksi erittäin paha psykoottinen raskauden jälkeinen masennus. Nyt on asiat vielä ainakin hyvin ja mieliala tasainen, tai niin tasainen kun voi olla Hormonien kanssa.

Päivä kerrallaan siis yritän tässä kuntoutua. Pääasia että vauva on terve :)

Meillä tänään vauvan 2-viikkoskäynti neuvolassa. Painoa oli tullut ihan hyvin, syntymäpainoon +200g (nyt siis 3800g) ja pituutta 1,5cm (nyt 52,5cm). Syötin tietoja Kasvuseulaan, tyttö menee kyllä niin keskikäyrän keskellä, että. :) Esikoinen seilasi aikanaan painon kanssa siellä miinuskäyrällä ja pituuskäyräkin on sellaista siksakkia... Toki tämän tytön tiedoissa on vasta kaksi merkintää, mutta saisi jatkaa tätä tasaista menoa mun puolesta. Terkka sanoi, että ei tarvitse yöllä herätellä syömään, kun kerroin, että tytsy vetää pisimmillään sen 5h putkeen unta ja sitten vasta syötän.
Meilläkin ilmeisesti kielessä sammasta. Terkka ohjeisti laittamaan syötön jälkeen topsipuikolla sitruunamehua kieleen. Täytyy lähteä sitruunaostoksille.
Lapsilla yhteinen neuvolakäynti 23.1., pienen 1kk ja isomman 2-v. Ja helmikuun alussa mun jälkitarkastus ja tytsyn 6vko-lääkäri. Hyvä, että saa näitä yhdistettyjä aikoja, niin ei tartte koko ajan olla jonkun asialla siellä ramppaamassa. :)

Indie- Ihanko sitruunasta neuvottiin puristamaan mehua ja laittamaan kieleen ? mä eilen kokeilin sitä puolukkamehua hieroa siihen kieleen ,mutta poika itki sen jälkeen 2h ni en uskalla kyllä enään kokeilla sitä.

Indie- Ihanko sitruunasta neuvottiin puristamaan mehua ja laittamaan kieleen ? mä eilen kokeilin sitä puolukkamehua hieroa siihen kieleen ,mutta poika itki sen jälkeen 2h ni en uskalla kyllä enään kokeilla sitä.
Terkka neuvo, että kastaa pumpulipuikkoa sitruunaan ja sillä pyöräyttää kielellä. Mulla olis kans puolukoita pakkasessa, mietin, et jos niitä survois ja pyöräyttäis pumpulipuikolla. Sitruunaa täytyy lähtee kaupasta hakeen, kun sitä ei oo kaapissa valmiina.

Eiks vissy oo kans yks ohjeistus sammakseen :)

Meillä tänään 2-viikkoiskäynti. Py oli kasvanut ja nyt 36cm, pituus 53cm. Painoa oli tullut viikossa melkein 400g, viime ke oli 3590 ja nyt 3970. Hyvin jäntevä tyttö, pitelee päätä pystyssä, seuraa hyvin liikkeitä ja on muutenkin tyytyväisen oloinen :)

Indie-mä käytin just pakkasesta puolukoita keitin ja survoin ja siitä sit topsipuikkoon. ihmeellisesti vaan 1h sen jälkeen alkoi vatsanväänteet ja itku .

Mami, joo, vissyäkin voi käyttää. Terkka vaan sano, että siinä on kuitenkin niitä suoloja, joten hän suositteli sitruunaa. Mutta vissy ja puolukka siis molemmat myös ihan käypiä. :)

Jouluvauva, onpa kurjaa, että pienellä on tullut masuvaivaa. :( Ootko uskaltanu kokeilla nyt sitruunaa?

Mä olen sammakseen sulattanut pakkasesta puolukoita ja topsipuikolla sulamismehut hieronut suuhun. Vauva irvistelee vähän, muttei sen kummemmin vastustele. Ei myöskään mahaan ole vaikuttanut. Toisina päivinä kieli näyttää paremmalta, mutta valkoista peitettä on yhä. Terkan mielestä tilanne tällä hetkellä OK vauvan suussa.

Onko teillä ollut rinnoissa sammaksen oireita/ jos, niin miten olette hoitaneet? Itse kävin lääkärissä rintaoireiden takia, mutta lääkärin mielestä ei kuitenkaan olisi samasta, kun oireet molemmissa rinnoissa.. Olen nyt vähän ihmeissäni että mikä on ja mitä pitäisi tehdä..

Tuntuu et hirveän monella vauvalla nousee paino ihan hillittömästi? Meillä huomenna 3vko neuvola ja kotipunnituksen perusteella tiedän, että painoa on tullut syntymäpainoon vain n. 300g. Meillä tyttö syntyi siis 3800 ja laski sen jälkeen viikon tienoilla 3500 ja siitä nyt noustu ja ollaan 4100. Mutta eipä tuossa ole kuin 600g nousu.

Kai tuo painonnousu ja kasvu muutenkin on tosi yksilöllistä. Meillä oli paino noussut tosi paljon, mutta pituuttakin tullut. Sehän on tärkeää, että ne menee suhteessa toisiinsa. Meillä siis syntymäpaino 3730g ja 1kk 5590g, pituus 50cm ja nyt 56,5cm. Olin kyllä ihan järkyttynyt kun mittailtiin :joyful:

Meillä oli eilen kans neuvolasta kotikäynti, vauvalla ikää 6vrk. Paino oli nyt 3130 gr (syntyessä 3245gr), käytiin ma painokontrollissa Jorvissa ja sillon paino oli 2965 gr, joten on tämä jatkuva tissittely tuottanut tulostakin.
Muutenkin kaikki oli varsin mallikkasti, 2vkon päästä seuraava neuvola. On muuten kiva jatkaa saman terkkarin kanssa, joka seurasi mun raskausaikani myös.

Takaisin