Vauvojen neuvoläynnit

Oon aina ottanu rinnalle, kun on siltä vaikuttanu enkä miettiny sen tarkemmin. Totesin yks päivä, että taitaa olla joku tiheä kausi, kun tunnin väleinkin tankkaa!
 
Winnie, nukkuuko vauva päivisin samassa sängyssä? Mä alotin reilu kuukaus sitten, et päivisin neiti nukkuu esim sitterissä, tai leikkimatolla, jos siinä sattuu väsähtämään. Klo 22 eteenpäin sit laitan neidin aina sänkyynsä ruokailun jälkeen, jotta nukahtaa sinne.
 
Meilläkin päivällä nukkuu sitterissä päiväunet. Iltaisin imetyksen jälkeen laitetaan omaan sänkyyn, joskus on niin sippi että nukahtaa samantien. Joskus sitten saattaa puoli tovin jos toisenki ihmetellä ja katella, mutta nukahtaa jossain vaiheessa :) Näin on ainaki tähän asti sujunu :joyful:
 
Meillä vauva melkein poikkeuksetta alkaa huutaa kun lasken sänkyynsä. Mutta sitten laitan tutin ja rauhoittelen. Usein sylkee tutin pois ja annan sitten olla ilman. Siinä sitten toljottelee mobilea tai nyrkkejään kunnes nukahtaa. Tarvittaessa käyn pari kertaa laittamassa tutin ja/tai rauhoittelemassa jos alkaa huutamaan.

Enää en siis ole siirtänyt vauvaa nukkuvana sänkyyn vaan aina on hereillä. Päiväunilla on vaikeampaa mutta illalla ja yöllä jää yleensä nätisti jokeltelemaan ja nukahtaa itse.
 
Meillä oli tänään 3kk neuvola. Pituus 60,5cm (50cm) ja paino 7040g (3450g). Sai rotatehosteen ja kaksi piikkiä. Hain apteekista varuiksi nestemäistä panadolia mutta vielä ei ainakaan näytä siltä, että sille olisi tarvetta.
 
Meillä kans nyt 3kk neuvola takana. Painoa oli 6205, pituutta 62 ja py 41,3. Paino oli vähän taittunut, ei ihme, että kaveri olis rinnalla nykyään jatkuvasti! Rokotteet sai ja nyt on piereskellyt jo kovasti iltapäivän!
 
Tänään olis sitten neuvola. Onko ihan naurettavaa, jos otan neidin pyjamassa mukaan ja vaihdan neuvolassa päivävaatteisiin? Ku kuitenki ne vaatteet pitää ottaa pois. En vaan viittis herättää neitii vaihtamal hänel vaatteita, vaan antaisin nukkuu niin kauan ku nukkuu / neuvolas pitää riisuu.
 
Meillä myös ensviikolla 3kk neuvola ja jännittää ton pojan mitat :D 2kk neuvolassa oli pituutta 63,1cm ja painoa vähän päälle 6kiloa. Toivon että ois ottanut mielummin vähän enemmän painoa kun tuota pituutta
 
4kk neuvola takana. Paino noussut 1320g, vaik ei olis saanut tul kiloakaan ja pituutta tullut 3,1cm. Py kasvoi 1,2cm. Tuli paljon kehuja reippaudesta ja hymyilyväisyydestä :) Ja tuli lupa alottaa mössöt. Tänään siis koko perheelle ruuaksi uunibataattia :P
 
Tänään käyty 3kk neuvolassa. Tyttö hymyili ja jutteli neuvolatädille kunnes tuli piikkien aika. :D Hetken aikaa itku mutta rauhottui nopeasti. Saa nähdä, että mitä piikeistä seuraa ja siitä rotan tehosteesta.

Painoa oli tullut mukavasti taas ja pituutta myös. Paino oli nyt 7kg ja pituus 62,5. Tyttö syö tissiä öisin tunnin välein vieläkin, liittyy varmaan hulinointiin mutta alkaa vähän väsyttää. Neuvolatäti sanoi, että voidaan aloittaa maistelut 4kk iässä jos halutaan. Jos tämä jatkuu tämmöisenä, niin sitten on varmaan pakko. Pitää miettiä! :)
 
Meil oli tänään 2.5kk neuvola, jouduttiin aiempi peruun sen rs viiruksen vuoks. Paino oli 6540g, pituus 61.6 ja päänympärys 41,6. Rotarokotteen maiskutteli tyytyväisenä, viel ei ainaka oireile. Pierua tulee sarjatulituksena samanlailla :D
 
Winnie; meillä ei ainakaan esikoisen kanssa vaikuttanu kiinteet mitenkään yöheräämisiin, jopa paheni hetkellisesti
 
Winnie: Mites iltavelli, vellissä on rintamaitoa enemmän energiaa ja meillä ainakin unet piteni kun antoi iltatankkauksen aikaan.
 
Kylläpäs monella on vauvat kasvaneet hurjasti! Äideillä habat kasvaa, kun kanniskelette. :p
Meillä on 3kk neuvola vasta ens viikolla, mutta veikkaan, että nippa nappa on saattanut tämä typykkä saada sen 5kg rikki. :grin
 
Meillä on myös ensi viikolla neuvola, vaikka tyttö on jo lauantai tullut 3kk ikään.
 
Hemppa87, iltavelliä ei neuvolatäti oikein suositellut. Olen itsekin jostakin lukenut aiheesta. Varmaan aloitetaan sormiruokailu tai soseet sit 4kk jälkeen. Nyt on vähän hankalaa kun tyttö ei ota tuttia tai pulloa, joten itse en pääse esim. uimaan tms. kun tyttö syö tissiä niin usein.
 
Meil poika söi tuttipulloo aiemmin ku annoin lisämaitoo, nyt ku ei syö ku tissiä niin ei pullosta osaa enää syödäkkä. Ja tutti ei kelpaa ku autossa :)
 
Meillä loppu tutin syönti siihen, kun imetys alkoi sujua. Poika osaa valita parasta :D tosin toivon, että osaa syödä sitä myöhemmin taas. Oon kans kuullut, että vellit voi olla ravintoarvoiltaan aika köyhiä eikä niitä siksi suositella.
 
Takaisin
Top