Vauvojen kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan riippuu helkky85 myös pituudesta/pulskuudesta. Jos on rintamaidolla hyvin pulskistunut vauva, voi varmaan odottaa kiinteiden aloituksessa, mut jos taas on iso (=pitkä) ja hoikka kuten meillä, tarvii ehkä aiemmin kiinteitä. Tai näin mä sen olen tulkinnut.

Meillä on iltanukutukset meneillään... Poika pitää kauheaa mekkalaa ja huutelee ja pärskii huvikseen ja pyörii sängyssä minkä kerkeää. Ei yhtään kiinnosta nukkuminen ja sama meno jatkunut jo useamman tunnin! Musta tuntuu, että tälle diagnosoidaan vielä joku ADHD. Vai voiskohan olla hampaita, saako se lapset menemään ihan hulluiksi?

Edit. no nyt se nukahti 5 minuuttia tän kirjoittamisesta rinnalle. :D

Muokattu viimeksi:
Näille vauvoillehan tulee näitä VAIHEITA. :grin On ne sitten hampaita tai mitä ikinä. Meilläkin tosiaan on ollut flunssan jälkeen yöhulinoita, mutta ei tuolla nälkä ole kun ei se syö yöllä kun max. kerran. Hulinoi muuten vaan. :grin Nyt oli pitkästä aikaa yö, jolloin nukkui 22- 7.30. :)

Hei ootteko te ihan kaikki siellä facebookin ryhmässä...? Liityin pitkästä aikaa takaisin fb:hen ja mietin pitäisikö sitten liittyä sinne ryhmäänkin? Mites se onnistuu?

Mä en oo facessa, en oo jotenkin uskaltanut, tälleen nimimerkin takana on hyvä piilotella :p

Uh, meillä jännitetään verituloksia kun jäbä on kasvanut huimasti mutta painoa tullut vähemmän vaikkakin on sopusuhtaisen oloinen, tänään otettiin verikoe ja taisi äitiä ja isää jännittää enemmäm kuin poikaa, ei tullut inahdustakaan kun suonesta otettiin verta (kun taas rokotukset aina pistävät pienen itkuhuudon). Reipas poika, itse on vaan sellainen olo, ettei sieltä varmaan löydetä mitään ja että poika nyt on vaan hujoppi....on pakko ajatella positiivisesti, sillä muuten voimavarat menee turhaan murehtimiseen...tsemppiä siis kaikille tasapuolisesti ja jaksamista vauva arjessa!
Muutoin meillä on mennyt hyvin, joku taisikin mainita, että kun just luulee, että nyt on "rutiinit ja rytmit" löydetty, niin kuinkas ollakaan. Olen oppinut, että joka ikinen päivä on erilainen vaikka tekisikin kaiken samalla tavalla :)
Eka flunssan kourissa ollaan melkein koko perhe, Toivotaan ettei olisi kauaa ja ettei siitä kehkeytyisi mitään muuta kuten korvatulehdusta :( Itse oon juonut finrexiä ja laittanut vicks balsamia ja nyt muistin ostaa inkivääriäkin, ikävä olla itekin räkänen :( Kuinka kauan teillä on ollut flunssaa ja onko kehkeytynyt muuksi? Onko joku jo käyttänyt suolaliuosta?

Hui! Meillä tyttö ponnistaa jo sitterissa istumaan eteenpäin :eek:
Sen verran kova on jo ponnistus, että täytyy alkaa muistamaan laittaa valjaat ettei lennä naamalleen.
Eilen tuli huomattua, että tyttö liikkuu vähän jo oman akselinsa ympäri sekä yrittää ponnistella vatsallaan ollessaan, että pääsisi lelun luokse.. Ei kait tuo vielä liikkeelle lähde.. :oops:

Mäkään en oo missään kesäkuiden faceryhmässä. Joskus sitä harkitsin raskaana ollessani, kun tänne liityin, mutta joku sanoi silloin ettei sinne enää uusia tjn. sellaista :)

Minä ja lapset ollaan myös flunssassa. Mies on tietenkin taas työreissussa, kun itse olen kipeänä. Viimeksi alkusyksystä olin silloinkin kipeänä samaan aikaan lasten kanssa (ja myös yksin :confused:) ja silloin tyttö kärsi tukkoisuudesta ja käytin suolaliuosta.
Ensin flussa iski esikoiseen, eilen iski muhun ja nyt tytöllä vaikuttaisi olevan samanlainen flunssa kuin minulla eli alkuun kurkkukipua, kun köhii ja kakoilee ihmeellisesti ja pullosta syöminen on ollut hyvin katkonaista. Tänään itselläni alkoi niiskuttaminen eli huomenna alkaa sitten luultavasti tytöllä. Kuumetta ei ole kellään.
Otin myös viime kerralla tytön mukaan suihkuun. Tyttö siis istui sitterissä, kun itse kävin kuumassa suihkussa.
Se auttoi meillä molemmilla tukkoisuuteen vähäksi aikaa, että saatiin lima kulkemaan:)

Oon siellä face ryhmässä (alkuperäisessä? johon sai kaikki liittyä). Hiljasta siellä on, suurin osa taitaa edelleen täällä jutustella :)

helkky85, kiinteät on meillä aloitettu neuvolan ohjeesta kun 4 kk tuli täyteen. Juurikin nyt on laajennettu kahteen maisteluun per päivä (lounaalla kasvista, ip hedelmää) ja puurot aloitetaan parin viikon päästä kun tulee 5 kk. Sen jälkeen nähdään mitä tulee!

Meidän viime yö meni paremmin, tyttö nukkui 6 tuntia putkeen ja senkin jälkeen vielä 2h pätkän. Tänäänkin mies nukutti, tyttö nukahti jo nopeammin kuin eilen :) Päikkäreitä nukkui tänäänkin huonommin, liekö yöunien vaikutusta. Saa nähdä mitä yöstä tulee :D

Djmug, meillä oli flunssaa, tytölläkin pientä.Annettiin suolaliuostippoja, mutta se oli ihan katastrofi. Ilmeisesti nenä ei ollutkaan niin tukossa > valui vissiin suoraan suuhun. Tyttö karjui suoraa huutoa. Mies sai "niistettyä" tyttöä parhaiten siten, että otti tytön vatsallaan jalkansa päälle siten että peppu toiselle puolelle jalkaa ja kädet toiselle, näin nenästä valui tavaraa kuin itsestään. Toki vatsallaan olo lattialla on sama, mutta meidän tyttö ainakin viihtyi noin paremmin :)

Onkos teille muuten tullut muunkin värisiä kakkoja kuin keltaista tai vihreää? Esim tosi tummaa, melkein mustan väristä tai punertavaa mut ei veren näköistä? Voiko ruuat tehdä näin? Ja siis kyse vauvan kakasta :)

Kävin pojan kans tänään lääkärissä, raasulta löytyi korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus. :( huominen neuvola siirtyi hamaan tulevaisuuteen. Toivottavasti antibiootit auttavat nopeasti

Zeni, on todella hienoa kuulla, että tytölläsi kaikki hyvin! :Heartpink

Djmug, kyllä se ruoka vaikuttaa hyvinkin paljon siihen vauvan vatsan toimintaan ja kakan väriin :p

Täällä tosiaan yritetään jo lähteä ryömimään :Heartred Tyttö on niin suloinen, kun yrittää kovasti keksiä kuinka päästä eteenpäin. Välillä näyttää siltä kuin olisi kala kuivalla maalla :grin Hienosti osaa nostaa käsillään rintakehää ylös lattiasta. Toista jalkaa laittaa koukkuun, mutta vielä ei ole hoksannut, kuinka voisi hyödyntää. Välillä kun innostuu oikein kovasti niin heilahtaa puolelta toiselle ja meinannut käännähtää selälleen :)

Meillä on ruokailusta alkanut tulla hyvinkin sottaista puuhaa, kun tyttö viime viikolla keksi kuinka purskauttaa soseet ulos suustaan. Aluksi se oli söpöä, mutta pidemmän päälle turhauttavaa, kun ruoka ei mene alas ja tyttö tietty nälissään loppujen lopuksi hermostuu :rolleyes:

Meillä kanssa räpiköidään kuivalla maalla. :D Ja kääntyminen mahalle vasemmalta puolelta on nykyään pojan vakiomuuvi, tekee sen heti kun johonkin laskee. Toiselta puolelta ei käänny sitten ikinä!

Mä taas en tiedä mitä tekisin kiinteiden aloituksen kanssa, ei siis vieläkään olla aloitettu. Nyt olen huomannut, että poika on selkeästi vähän pulskistunut ihan äidinmaidolla, joten mietin taas, kannattaako niitä ihan just nyt aloittaa. On kyllä ilo huomata, miten reisimakkarat ja posket on selkeästi pulleammat kuin muutama viikko sitten. :) Olen miettinyt sitäkin, että odottaisi vielä viikon 5kk-neuvolaan (joka on meillä 5kk1vko iässä) ja kysyisi siellä mielipidettä. Toisaalta sitten se kaverin kautta joltakin neuvolan tädiltä kuultu kommentti, että ehdottomasti pitäisi heti meidän pojalla aloittaa kiinteät, vähän myös kaivertaa. Oman pään mukaan se varmaan pitää vaan mennä, mutta olis kyllä kiva jos joku fiksu luotettava taho kertoisi selkeästi, miten kannattaisi tehdä.

Ai niin Zeni, ihana kuulla, että kaikki oli hyvin!

Meillä myös on täällä innokas liikkuja ja monet kiukut on myös asian tiimoilta saatu :p just saattoi nostaa itseään todella korkealle käsien varaan ja sit tasapaino petti ja pää kolisi lattiaan.
Nyt on hallinta jo pikkusen parempaa. ryömiminen ja kääntyily onnistuu. Konttaus asentokin on jo löydetty, mutta toistaiseksi liikkuminen tässä asennossa tapahtuu taaksepäin ja sillain ees takas heijaamalla :D

Meillä on takana nyt parempia ja huonompia yöunia. Tuntuu, että valtaosaan tytön herätyksistä on ollut syynä nälkä. Pulloruokintaa lisättiin iltaan (käytännössä aiemmin syötettiin 20-22 aikaan pullosta, nyt pulloa annetaan tytön herätessä ensimmäisen kerran puolilta öin. Kunhan viisi kuukautta tulee täyteen ja neuvola on käyty, ruvetaan sitten kokeilemaan puuroa pikkuhiljaa!

Jei, verituloksista ei löytynyt mitään poikkeavaa, poika on siltä osin terve :)
Meillä kans ruokailu on nykyään niin sottaista puuhaa kun herra ei malta olla juttelematta ja tämän takia osa valuu kaulaan asti ja osa päätyy sormiin ja sitä kautta sitteriin...isän kanssa hän syö paremmin mutta oli sitten niin sottaista puuhaa, että piti kyllä vähän katsoa poikien touhuilut....Hauskaa näytti molemmilla olevan ♡
Niin ja täällä on kova meno päällä, kääntyily on nyt se juttu! ♥

Täällä poitsulle on tullut jo yksi ylähammas, ei ihan eteen kyllä vaan kakkoshammas. Hassu järjestys sen hampailla. On nyt alkanut kääntyilemään aktiivisemmin, ja nostaa itsensä vatsallaan niin, ettei maha ole enää maassa. Ei kauaa jaksa kyllä pitää.

Tänään kuvattiin kotona joulukorttikuvia pojasta, ostin sille sellasen ihanan tonttupuvun ja voi että niistä kuvista tuli ihania <3

Takaisin